Barri: Ford Focus Wagon & VW Kever & ...

Gepost door Barri 
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen straks. Ik zat er ook al naar te kijken, maar heb nog geen andere auto nodig. Anders was dit met mijn kilometrage ook een serieus goede optie!
smiling bouncing smiley Prachtig leuk ding! Ik keur het helemaal goed!
Goed kleurtje! En begrijpelijke keuze, die actie is al heel goed en met korting nog interessanter.
Je riep al zo iets in mijn topic ja big smile smiley

Heb je een goede auto aan denk ik. En dan ook nog eens erg voordelig. De kleur is natuurlijk geweldig! Je mag best af en toe een update plaatsen hier!
Mooi karretje zeg. Aantrekkelijk qua prijs ook voor particulieren. Ook als vervanger voor de Up evt. wel interessant. Geen idee hoe goedkoop het stroom tanken is in vergelijking met brandstof alleen....
Thuisladen kost zo'n €0,22 per kWh, reken voor het gemak met €0,25.
Als het €0,50 kost, zit je ongeveer op het prijsniveau van een benzineauto. Fastned kost €0,60 dacht ik, dus dat is wel duurder dan benzine. Maar wij zullen altijd thuis laden. Daarnaast zou ik op m'n werk kunnen laden voor €0,15 (maar daar staat het al vol met eGolfs, eTrons en straks ook eCitigo's en ID's). Daarnaast zal ik 'm niet vaak meenemen, ik heb de Focus smiling smiley Bij een openbare laadpaal zit je rond de €0,35 per kWh.
Dus wel ietsje goedkoper in gebruik als je thuis laadt. Zal de kosten eens naast elkaar zetten. Denk dat ons benzine Upje nog wel iets goedkoper uitvalt maar zo'n elektrische variant wordt best aantrekkelijk.
Leuke wissel! Top.
Toen ik de private lease prijs zag, wilde ik ook meteen aan de vrouw voorstellen om weer een tweede auto te nemen (als opvolger van de Alto winking smiley ).
Maar eerst even de extra lasten van mijn bolide afwachten en aan wennen.

Kleurtje is helemaal goed. En de Skoda is de leukste van de drie. Simply Clever! cool smiley
Qua laden: FastNed via een laadpas doen (koppelen in de app) en dan is het 0,35ct. Sommige wel met starttarief.
Publiek laden hangt er erg vanaf. In Gelderland en Overijssel zijn er veel Allego Ecotap punten en als je via hun Smoov app laad is het maar 0,18ct (en geen starttarief). Voor mij is het dus voordeliger om publiek te laden in onze straat dan dat het is om thuis te laden.

Www.laadpastop10.nl eens goed bekijken. Ik heb nu 4 laadpassen maar dat is ook om buitenland af te dekken.
Rembrandt
Leuke wissel! Top.
Toen ik de private lease prijs zag, wilde ik ook meteen aan de vrouw voorstellen om weer een tweede auto te nemen (als opvolger van de Alto winking smiley ).
Maar eerst even de extra lasten van mijn bolide afwachten en aan wennen.

Besprak dit net thuis. Mijn vrouw werd helemaal enthousiast.grinning smiley
Echter heb ik een praktisch probleem, namelijk dat de Citigo maar twee gordels achterin heeft, dacht ik. Dus voor ons is een A-segmenter eigenlijk net te klein.
Maar een leuke aanbieding is het wel (en ik krijg geloog ik ook nog kortingwinking smiley)
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Leuk! Ik zei gisteravond tegen mijn vrouw dat een EV voor haar ook beter zou zijn. Veel korte stukjes, ze rijdt best sportief door (ook met koude motor).
Dat ziet ze wel zitten, een Zoe, maar dan moeten we ook zonnepanelen gaan aanschaffen. En daarvoor moeten we eerst een dakkapel op de zolder zetten komend jaar.
Echt een goede zet van Seat, deze Private Lease-aanbieding. Toen ik 'm zag gelijk ook zelf gaan kijken, maar ik heb nog nooit in mijn leven ergens vijf jaar aan vast gezeten. Dat wil ik ook nu niet. En eigenlijk vind ik de Citigo ook te lelijk om aan te gluren, dus maar snel weggeklikt…

Toch, zo in het groen, is 'ie best geinig. Superslimme keuze. Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen. De vorige e-Up! reed in ieder geval erg goed!
Boh, wat een gave kleur op de Citigo zeg! Mooie vervanger voor de Alto! Het is zo februari zeggen we dan maar! winking smiley
Ik ben wel heel benieuwd hoe die er in het echt uitziet, zo op de foto/plaatje vind ik hem een beetje "speelgoed-achtig" uitzien.

Die roest van de Focus valt me tegen trouwens, maar je goed/netjes opgelost. De getinte ramen vind ik ook mooi staan trouwens!
Wat een tof kleurtje indd! Zal het straatbeeld in ieder geval wel opvrolijken.

Ben benieuwd naar je ervaringen thumbs up
Elco
(...) maar ik heb nog nooit in mijn leven ergens vijf jaar aan vast gezeten. (...)
Ach, ik ben getrouwd dus ja... grinning smiley

Elco
De vorige e-Up! reed in ieder geval erg goed!
Precies. Echt een fijn apparaat.
Ik kan niet wachten smiling smiley
Leuke auto en vooral een leuke kleur! In het wit hangt er een deelautoluchtje omheen, nu is het gewoon een leuke Skoda die het straatbeeld verrijkt. big smile smiley
En, kunnen ze al iets concreter iets zeggen over de levertijd? Ben benieuwd eigenlijk.

Rijden ze nu ook al rond? Ik zie ze werkelijk nooit, de e-up en elektrische mii ook niet
Ze komen pas eind januari, begin februari. Mijn aanvraag ligt nog bij personeelszaken, ik verwacht één dezer dagen een reactie. Dan gaat ie het 'gewone' traject in en ga ik eens informeren over de levertijd. Ik verwacht ook zo rond februari.
AsconaGT
En, kunnen ze al iets concreter iets zeggen over de levertijd? Ben benieuwd eigenlijk.

Rijden ze nu ook al rond? Ik zie ze werkelijk nooit, de e-up en elektrische mii ook niet

Deze nieuwe (met de grote accu) rijden nog niet. Vanwege CO2 boetes mogen deze auto's pas in 2020 geregistreerd worden (ze hebben veel EVs nodig om het vlootgemiddelde te kunnen halen voor 2020).

De oude was alleen de e-up toch? Die is bijna niet te onderscheiden van de gewone up viel me op. Net zoiets als met de Smart. Rijden er zat elektrisch rond maar valt gewoon niet op. En dat terwijl de Smart nog steeds de enige EV cabrio in serie productie is. Helaas zonder snellaad mogelijkheid.
De pre-facelift up! valt wel op, met de gekke dagrijverlichting en de reflector in de achterbumper. Na de facelift ben ik niet helemaal zeker van het onderscheid in de looks.
De nieuwe generatie ziet er sowieso niet heel EV achtig uit. De Skoda heeft wel een meegespoten grille, ook die in de bumper. Maar die laatste zou ik eventueel met matzwarte folie willen wrappen als dat in kleur wat lelijk is.

Aanvraag bij HR is akkoord, dus nu nog het contract tekenen.
Barri
De pre-facelift up! valt wel op, met de gekke dagrijverlichting en de reflector in de achterbumper. Na de facelift ben ik niet helemaal zeker van het onderscheid in de looks.
De nieuwe generatie ziet er sowieso niet heel EV achtig uit. De Skoda heeft wel een meegespoten grille, ook die in de bumper. Maar die laatste zou ik eventueel met matzwarte folie willen wrappen als dat in kleur wat lelijk is.

Leuk kleurtje voor de Citigo!

Aantal zichtbare verschillen bij de oude facelift e-up!, inderdaad de dagrijverlichting, andere lichtmetalen velgen dan bij de normale en de chromen strip op de voorkant en achterklep is blauw gemaakt.
dus voorheen was dus alleen de Up leverbaar als EV? Ik weet dat het te zien is aan die andere voorbumper maar ik zag je vrijwel nooit op de openbare weg

Was jij er ook niet bij berri dat we bij de RAI in Amsterdam stonden (heel lang geleden) dat we om de up EV stonden en nogal schrokken van de enorme prijs? drinking smiley Die was destijds ook fors hoger dan dat nu het geval is volgens mij
Ja, toen nog dik boven de 30k als ik het mij goed herinner! nut smiley
Is al wat jaartjes terug, dus toen had je voor hetzelfde geld een dik aangeklede Golf big smile smiley

Tijden veranderen smiling smiley (EV's worden goedkoper, dik aangeklede Golfjes veel duurder nut smiley)
Nee, ik was er toen niet bij. De huidige e-up! heeft wel een stevige prijsverlaging gehad ja. Mocht ook wel, want die was echt duur (en nog steeds wel, want die oude heeft een heel beperkte range).
NickAlan
Barri

Leuk kleurtje voor de Citigo!

Aantal zichtbare verschillen bij de oude facelift e-up!, inderdaad de dagrijverlichting, andere lichtmetalen velgen dan bij de normale en de chromen strip op de voorkant en achterklep is blauw gemaakt.

Die verschillen vallen nogal mee dus. Moet je een kenner voor zijn denk ik. Een meegespoten grill zoals bij de Skoda nu valt meer op. De Kia e-Niro is ook zo'n auto... ik weet inmiddels waarop te letten (bij donkere kleuren is die grill niet heel opvallend) maar opvallen doet het niet echt. Mijn Ioniq is overigens ook alleen maar aan de grill te herkennen. De achterlichten zijn wel anders voor de EV versie maar dat moet je echt net even weten.

Eventueel de grill laten wrappen van de Skoda snap ik wel. Alhoewel ik zelf het wel eigenwijs vindt staan juist. Een grill is voor mij niet perse een belangrijk design element van een auto en mag op zich best wegblijven. Bottom-breathers of auto's met de motor achterin zijn er ook genoeg geweest in de historie en het meerendeel daarvan vindt ik juist erg mooi.
B Real
Ja, toen nog dik boven de 30k als ik het mij goed herinner! nut smiley
Is al wat jaartjes terug, dus toen had je voor hetzelfde geld een dik aangeklede Golf big smile smiley

Tijden veranderen smiling smiley (EV's worden goedkoper, dik aangeklede Golfjes veel duurder nut smiley)

ja jij was daar ook bij grinning smiley idd boven de 30K, met zeer beperkte range. Daarom zien we hem zo weinig.

tijden veranderen, zo zie je maar thumbs up denk dat we ze nu wel vaker gaan zien met nieuwe range en lagere prijs, net als de skoda en seat versie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2019 16:35 door AsconaGT.
Engineer, ik bedoel de grille onder in de bumper. Tussen en om de mistlampen zeg maar. De grille tussen de koplampen zo in kleur staat wel lekker eigenwijs.
Barri
Engineer, ik bedoel de grille onder in de bumper. Tussen en om de mistlampen zeg maar. De grille tussen de koplampen zo in kleur staat wel lekker eigenwijs.

Ik moest even kijken naar een plaatje maar ik snap het nu wel. Ja die kan ik me wel voorstellen op zich.
Het uiteindelijke contract is nu ook getekend dus de auto gaat besteld worden. Ik blijk hier één van de eersten te zijn smiling smiley Zal binnenkort eens informeren naar de levertijd.
Krijg je ook een laadstation thuis? Of prik je 'm gewoon in het stopcontact?
Gewoon stopcontact. Is voldoende met 2,3 kW. Een laadpaal (3,7kW) kan, maar kost veel werk (garage is achter in de tuin en ik kan niet onder het huis door met een kabel). En 200 meter verderop staat ook een Allego paal, dus als het een keer nodig is...
Kek ding zo'n Kiwigroene Citigo thumbs up. Mooi compleet ook. Daar ga je best een fijn autootje aan hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.