Doen of niet?

Zijn de DotZ Shuriken velgen van zoonlief die zijn oude Clio voor een nieuwe Civic heeft ingeruild ...
Als jij ze zelf mooi vind dan zou ik het doen.

Persoonlijk zeg ik: ja, dat moet je doen.
Staat goed, alleen zou hij wel een (hele) kleine verlaging kunnen gebruiken, meer ook niet.
Ze zijn wel iets groter dan de huidige velgen, dus de wielkasten zullen er zo reeds beter mee gevuld staan ...
Oh ze zijn een duim groter? Waardeloze shop dan, want daar had ik geen rekening mee gehouden...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2011 10:08 door CorZa.
British Racing Green
Doen of niet?

Zijn de DotZ Shuriken velgen van zoonlief die zijn oude Clio voor een nieuwe Civic heeft ingeruild ...

De Dotzen komen definitief NIET onder de Mazda.
Heb de velgen - gelet de gebeurtenissen van de voorbije week - aan mijn andere zoon cadeau gedaan die ze intussen onder zijn donkerblauwe Golf heeft gezet.
In mijn ogen veruit de beste optie Peter thumbs up.

Wie weet wat je over een tijdje nog tegenkomt. Kan altijd nog. Het is niet zo dat je op dit moment voor joker rijdt, dus haast is m.i. niet geboden winking smiley

Met het weer van de afgelopen dagen stiekem al wat cabrio-kilometers gemaakt? Ik moet zeggen dat ik de mijne erg mis momenteel hoor... Tis er prachtig weer voor nu cool smiley
Begrijpelijke keuze. Ik vond ze trouwens toch niet staan onder een NA. Daar passen jouw 'bollekes' beter onder.
CorZa
In mijn ogen veruit de beste optie Peter thumbs up.

Wie weet wat je over een tijdje nog tegenkomt. Kan altijd nog. Het is niet zo dat je op dit moment voor joker rijdt, dus haast is m.i. niet geboden winking smiley

Met het weer van de afgelopen dagen stiekem al wat cabrio-kilometers gemaakt? Ik moet zeggen dat ik de mijne erg mis momenteel hoor... Tis er prachtig weer voor nu cool smiley

1.
Er moet niks onder ...
Er zaten bij aankoop 5-spaaks onder,
bewust vervangen door de bollekes ... en zal wellicht ook wel zo blijven.

2.
Op dit ogenblik absoluut geen zin in "open" rijden.
Goed principe thumbs up

Ik reed met de roadster ook heel snel open. Al was het 8 graden... Geeft toch een extra dimensie aan autorijden winking smiley

Er komen nog zat mooie dagen Peter, dus als de tijd daar is... smiling smiley
Mijn broer is ook zo'n MX5-adept, heeft er nu nog 2 staan, waarvan hij er eentje net weer heeft ingevoerd zodat ie de weg op kan.
Hij heeft nu dus een groene en een rode, de enige kleuren die hij niet heeft gehad zijn zwart en wit.
Die rijdt inderdaad ook met 8 graden of lager al met de kap naar beneden onder het mom "daar is dat ding toch voor bedoeld!"
Lang geleden, tijd voor eens wat plaatjes ...

Mazda in rust ... (aan de andere kant van de woning is er nog een oprit met carport en garage waarin hij (zij?) de winter doorbrengt)

Mazda maandagavond, voor en na ...

(dringend toch eens dat houten stuurtje monteren)
British Racing Green
(dringend toch eens dat houten stuurtje monteren)

Mooi weer dus het kriebelt...

Zoonlief 2 heeft zijn garagist aangesproken of hij Nardi stuurwiel binnenkort eens wil plaatsen... dus dat komt goed.

Ondertussen heeft zoonlief 2 zijn Golf 3 met de Dotz velgen (gelukkig op dat ogenblik vervangen door stalen wintervelgen) opgevouwd, en vervangen door een Golf 4... nu met dikke BBS-en...
Dus komen de Dotz-velgen - boordevol herinneringen - weer in the picture voor onder de roadster...
British Racing Green
(...) Dus komen de Dotz-velgen - boordevol herinneringen - weer in the picture voor onder de roadster...

Ik kan me om gevoelsredenen goed voorstellen dat je de Dotz-velgen er weer onder wilt, maar ik vind de originele velgen toch echt fraaier.
Als ik zo'n MX-5 zie, begint er bij mij trouwens ook iets te kriebelen... Ik wil er nog steeds eentje. big smile smiley

Vraagje: gebruik jij de hardtop wel eens? Of staat 'ie vooral in de schuur? En wat kost zo'n ding eigenlijk?
Yellow Cab
Vraagje: gebruik jij de hardtop wel eens? Of staat 'ie vooral in de schuur? En wat kost zo'n ding eigenlijk?

De hardtop zat erbij toen ik de wagen kocht,
maar hangt gewoon op in de berging.
Het is meer dan 2 jaar geleden dat die er nog eens opstond,
en dan vooral omdat mijn vriendin er enkele dagen mee reed en hem "onbeheerd" moest parkeren ; zo'n hardtop is minder gevoelig aan vandalisme dan de softtop (en zij rijdt toch niet graag "open"winking smiley.

De hardtop voor NA & NB is dezelfde, en daar wordt doorgaans zo'n 1.000 EUR voor gevraagd.
Als je van plan bent om de auto het hele jaar door te gaan gebruiken kan ik je een hardtop aanraden.
Lap, had de wagen deze winter beter aan de druppellader gehangen... na 6 maand stilstand zo dood als een pier... sad smiley
Morgen nieuwe poging!!!
Yellow Cab

Ik kan me om gevoelsredenen goed voorstellen dat je de Dotz-velgen er weer onder wilt, maar ik vind de originele velgen toch echt fraaier.

Eigenlijk heb je overschot van gelijk!!!
Dat mocht eens tijd worden. grinning smiley Staat fraaier dan ik gedacht had, maar het is dan ook een iets minder klassiek stuurtje dan die MotoLita die je eerst in gedachten had.
Nu is hij klaar!

Toen ik hem kocht wou ik een beige dakje en houten stuur.
Het dakje was er twee weken later,
het stuur pas na bijna 6 jaar...
Gaandeweg wou ik originele bollekeswielen, die er al gauw kwamen (enkel in Nederland te vinden).
Nu blijft hij zo...
tenzij er ooit nog eens een lederen interieurtje inkomt...
British Racing Green
(...) tenzij er ooit nog eens een lederen interieurtje inkomt...

Er staat in Veendam een groene MX-5 met cognackleurig lederen interieur te koop. Misschien een leuke donor?
Groen met beige kap en cognac lederen interieur?
Neen, zwart, groen of liefst zelfs beige interieur.
Leuk stuurtje. Staat in zo'n MX-5 denk ik beter dan dat (overigens prachtige) klassieke Moto-Lita stuur van de vorige pagina.

Cognac zit toch erg dicht tegen beige aan?
@ BRG: Dat stuurtje is wel een verbetering! thumbs up

@ Carfanatic: Ik denk niet dat dat rood te pruimen is met het groen van BRG zijn MX-5. Dat is trouwens echt een verschrikkelijk lelijk lomp stuur op die laatste foto...

Ik denk niet dat dat rood te pruimen is met het groen van BRG zijn MX-5. Dat is trouwens echt een verschrikkelijk lelijk lomp stuur op die laatste foto

groen bij rood staat idd niet ,maar zwart bij rood thumbs up
Mooi man! Lekker he zo'n hout stuurtje. winking smiley

Ik had er eerst m'n twijfels over (koud, glad), maar dat valt me echt 100% mee!
Vorige vrijdag is de 16-jarige MX-5 nog eens een jaartje goedgekeurd (B : jaarlijkse technische autokeuring - parallel met apk), zonder enige opmerking! Had amper 1.000 km gereden sinds de vorige controle.
ik ga binnenkort toch ook maar weer een mx5 na halen, puur uit jeugdsentiment. Ze kosten niets meer en zijn technisch nog altijd zeer redelijk.
Eindelijk zomer!!!
Gisteravond heerlijk open ritje gemaakt door de bossen in de omgeving,
zelfs twee herten gespot die me op de weg tegemoet kwamen en vlug het bos in vluchtten.
Zaaaaaaaaaaaaalig thumbs up
Vorige zondag gaf eindelijk de zon nog eens paraat na een veel te lange winter, en dus heb ik de roadster buiten gehaald...

Na een hele winter aan de druppellader van bij de eerste klik het lekkere gebrul van de Skytune-uitlaat.
Enkel de banden behoefden een beetje lucht...
En gelukkig zie je het stof niet op de foto...
Vorig weekend absolute voorrang gegeven aan het genieten van het open rijden,
poetsen is voor een andere keer.
Blijft leuk zo'n MX-5, zeker in deze kleur! thumbs up

British Racing Green
tenzij er ooit nog eens een lederen interieurtje inkomt...
Wat zit er nu in dan, is dat kunstleer? Of zoek je een andere kleur?

Aankomende zondag wordt het hier ook eindelijk lekker weer. cool smiley
Misschien ook maar weer eens een stukje open rijden (of toch varen)...
Heerlijk genieten nu het weer kan!
Als er enkel stof op ligt, hoef je nog niet te poetsen. Gas geven en de wind het werk laten doen... winking smiley
Ahum... blijkbaar toch een dure hobby...

British Racing Green
Vorige vrijdag is de 16-jarige MX-5 nog eens een jaartje goedgekeurd (B : jaarlijkse technische autokeuring - parallel met apk), zonder enige opmerking! Had amper 1.000 km gereden sinds de vorige controle.

Vandaag op 17 jaar opnieuw goedgekeurd...
Enige opmerking : ruitenwisserbladen vervangen..

Maar... in één jaar tijd zomaar eventjes ...
650 km
gereden...
Zo blijft de kans om je tegen te komen natuurlijk wel erg klein.
Jammer wel, het is zo'n leuke auto. De tijd er niet voor gevonden?
Gewoon samenloop van omstandigheden...
Geen weer om open te rijden? Honda
Te warm om open te rijden? Honda
Boodschappen meenemen? Honda
Vriendinnetjes van stiefdochter meenemen naar school? Honda
Lange afstanden? Honda (kilometerstand MX-5 mag niet té zeer oplopen, want is slecht voor restwaarde)

En dan ettelijke keren als ik met vriendinlief alleen op stap ben na enige tijd plots de reactie :
"Goh, eigenlijk hadden we net zogoed de Mazda kunnen nemen".

Ben er nog steeds blij mee, maar vergeet soms wel eens dat ik hem heb... sad smiley
British Racing Green
(kilometerstand MX-5 mag niet té zeer oplopen, want is slecht voor restwaarde)

Kom op zeg, laat je je daar echt door tegenhouden als autoliefhebber? Geniet van die wagen!
Inderdaad, je hebt de auto toch niet om mooi te houden voor de volgende eigenaar?

Net als die mensen die een telefoon hebben van 800 euro, en dat ding dan in een heel lelijk hoesje stoppen omdat ze bang zijn dat er een kras opkomt, en ze die dan niet meer kunnen verkopen eye rolling smiley
Mwa ik snap dat wel eigenlijk... of ben ik nu naast BRG de enige? Het is en blijft een liefhebbersauto, dus snap dat je de Mazda zo goed mogelijk wilt conserveren en uiteindelijk... natuurlijk moet je er van genieten, maar lage km-standen blijven het goed doen, dus aan de ene kant snap ik het wel. Niettemin is voor de gemiddelde mens een MX-5 misschien niet dermate bijzonder (sorry BRG...) dat men het niet zo snel verwacht bij zo'n auto in tegenstelling tot b.v. een echte exclusieve klassieker...
Ik snap ook wel dat je niet 30K per jaar gaat rijden, maar in een jaar minder dan 1.000 kilometer en dan melden dat je de stand zo laag mogelijk wil houden vanwege de restwaarde? Verkoop die wagen dan direct en huur tweemaal per jaar een leuke funcabrio.
Jammer dat je er weinig mee rijdt! Ik rij met de hobby-auto ook niet zoveel helaas, maar kom normaliter toch wel aan de 1500km. Lange ritten meestal niet, want de leaser heeft een tankpas, de hobby-auto niet.
Ik hoop dat je nu ook inziet dat eenmaal per jaar een rit van 1000km best kan! big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.