Kokerbalken zijn prima te verhelpen met lassen. Als je het voor een prima prijsje kan doen dan zou ik het zeker doen

Twijfel over volgende originele Mazda-velgen (Twins-wielen velgmaat 16x6,5)

Ik vind ze te modern ogen. Ik zou het mooi op je huidige velgen houden. Die staan perfect

MCW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kokerbalken zijn prima te verhelpen met lassen.

Ik zou ze er toch maar aan laten zitten....tongue sticking out smiley
Ah, dus hier kwam Ralfofzo langs! thumbs up

BRG, zoals in de PB, neem een Peugeot. Mijn 605 uit 1995 roest niet... drinking smiley

BRG, zoals in de PB, neem een Peugeot. Mijn 605 uit 1995 roest niet...

Er bestaat geen 605 cabrio ...
en de enige mooie Peugeot cabrio (306) is erfelijk belast, dus komt niet in aanmerking ... tongue sticking out smiley

Het woord roest kent hij niet.cool smiley
en de enige mooie Peugeot cabrio (306) is erfelijk belast, dus komt niet in aanmerking ...

Het ging om roest. Dus dat PSA-DNA zit wel goed... tongue sticking out smiley
Ik bedoel iets anders met "erfelijk belast" ... tongue sticking out smiley
Herinneringen aan een stukgelopen huwelijk ... sad smiley
Jaja, dat snap ik wel. Daarom refereerde ik ook aan een ander stukje erfelijkheid. Weet ik veel dat monsieur l'avocat me even niet kon volgen? tongue sticking out smiley
Nog even een update van de stickervrije, reclamevrije achterzijde ...

Voor :

Na :

Heel wat netter met blanco kentekenhouder ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2008 08:29 door British Racing Green.
Wat een vreselijke plaats voor een mistlicht zeg! thumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2008 08:28 door Geelhoed.
Hehe, zo kan er geen trekhaak bij! big smile smiley

Maar zeg eens, is de Euro-plaat bij jullie niet verplicht?

ZEN Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Maar zeg eens, is de Euro-plaat bij jullie niet
> verplicht?

Neen, dit is het enige echte officiële model (zie de stempel boven het streepje tussen letters en cijfers).

Je krijgt in België trouwens maar één officiële plaat van de overheid bij inschrijving van je voertuig, nl. die voor achteraan.
Je moet zelf een getrouwe replica laten maken voor vooraan, waarbij een Europees model wordt getolereerd.

Je hebt me trouwens dezelfde vraag gesteld n.a.v. het reclamevrij maken van de achterzijde van mijn Tourer ...
Kan je nagaan, zo onlogisch en on-Europees vind ik het...
Gisteren de wagen gestald bij een schadeherstelbedrijf (helemaal tegen de Nederlandse grens) dat de roest aan beide achterschermen zal herstellen.
Zou tegen het weekend klaar moeten zijn.

En er heeft een muis in de wagen gezeten ... heeft aan het stuur geknaagd.
Meteen maar een "oldstyle" lederen stuurhoes gezocht (en na lang zoeken gevonden) die met een veter omheen het stuurwiel gewikkeld is ...
Dus voortaan gaat er in de garage een katoenen hoes over de wagen, of hij nu open of dicht gestald wordt.

Moet je alweer in de garage slapen. Ze maken nog wel het bed netjes voor je op.
Een beetje muis laat zich niet door een laken tegenhouden... tongue sticking out smiley
In de winter kan je ook open gaan rijden BRG, dus waarom moet hij weer in de stal??drinking smiley
Daar staat hij quasi altijd ...
Heeft op 3 zomers nu zo'n 5.000 km gereden ...
Maar idd FR,
er gaat niks boven een mooie winterdag om open naar zee te rijden ... thumbs up
Vorige vrijdag Mazda terug naar huis gereden.
Roestduiveltje professioneel met wijwater geweerd.
Betekent dat dan dat de Mazda nu gezegend is? confused smiley
Doet toch raar, bij nacht en ontij achter je eigen speeltje aanrijden ...

Maar hij staat weer veilig in de eigen garage ...
Roest hersteld, dus duivel verdreven ...
Duivel verdrijf je met wijwater ...

Roest"duivel" ---> wijwater ... winking smiley

In overdrachtelijke betekenis dus ...
Heb je ook "voor en na" foto's? Is het maw een beetje goed gedaan?
ww_666
Heb je ook "voor en na" foto's? Is het maw een beetje goed gedaan?

Zal het vlug weten ... wellicht volgende woensdag weer naar de keuring (NL : APK)
Goedgekeurd.
Mag wel,
amper 1.350 km gereden in het voorbije jaar (maar wel allemala "open"winking smiley.

Moet wel tegen volgende zomer eens naar een andere uitlaat uitkijken,
deze heeft het echt wel gehad.

Zou er graag een RVS-exemplaar ondersteken (Skytune zit bij mij in de buurt),
iemand ervaringen mee?
Offerte Skytune : 590 EUR voor integrale inox uitlaat, enkele pijp, geplaatst.
Is niet asociaal duur, toch? Kan 'ie in ieder geval weer een heel aantal jaren mee. Ben je nog steeds van plan 'm 10 jaar te houden? thumbs up
Is intussen nu al de 4e zomer ...
En het is idd de bedoeling dat hij blijft.
Wel een mooie upgrade. Plus een lekker geluidje.
Eindelijk ...
Alweer een droom gerealiseerd ...

Originele MX-5 bollekesvelgen ...

Gisteren even retourtje Gent-Beverwijk na een succesvol parcours op Marktplaats.
Helaas is onze kale mod net met vakantie, was anders de koffie van zijn toko eens gaan proeven.
Maar niet geklaagd,
ook mijn lokale collega MX-5-rijder ontving me uiterst hartelijk ... alweer het tegenbewijs van het zuinige Hollandse imago.

Eerlijk gezegd ...
Het is heerlijk ontspannen rijden in Nederland,
cruisen aan een maximumsnelheid van 100 levert een vlot verkeer en weinig bewegingen op de snelweg.
Op de terugweg een uur in file gezeten rond Den Haag en Rotterdam,
zelfs dat was niet stresserend,
de aankondigingen en informatie,
de dynamische snelheidsborden,
alles perfect geregeld.

Natuurlijk ... eens weer in België ging de teller meteen naar 145 ...
De bolletjes velgen waren tot '94 geleverd. Daarna zijn bijv de hollowspokes en de solid spokes enz er bij gekomen. Ik weet niet of bij mij het nu echte originele velgen zijn, maar het zijn Artec E velgen, met 'mazda' kapje.

Jouw bolletjes velgen komen onder een 92'er uitdrinking smiley
92'er inderdaad.
Dus als ik je goed begrijp horen ze dus niet onder mijn 96'er?
Geen probleem ... ik vind die velgen gewoon de mooiste onder een standaard MX-5 ...
In princiepe niet, maar wie (behalve een expert in MX-5jes) ziet nu dat het een 1996'er is.. Je kan bijna elk bouwjaar wel herkennen aan een aantal dingetjes. Welke velgen er van 1994 tot 1997 en bij welke uitvoering er onder horen weet ik niet pricies.. Aantal Special/limited editions hebben ook weer andere velgen.
VincentMX-5
Welke velgen er van 1994 tot 1997 en bij welke uitvoering er onder horen weet ik niet pricies..

winking smiley
Mazda is eventjes "op verplaatsing".
Zoonlief heeft gisteren de motor van zijn Clio in de soep gereden (vorige week klepstoters en distributieriem vervangen, en riempje werd blijkbaar slecht geplaatst, of was er eentje met gebreken). En aangezien hij deze morgen om 5u moest beginnen werken, en ik mijn ex haar Z4 niet meteen zie uitlenen, ...
@Carfanatic
Daar was ik inmiddels ook achter gekomen, maar ik vind de bollekes met afdekkapjes leuker dan die exemplaren ...
Eindelijk,
het is even uitgesteld,
maar ze zitten er eindelijk onder !!!

British Racing Green
Dan waait mijn pruik niet af ... tongue sticking out smiley

Dit inkoppertje zou zelfs Stijn Vreven niet hebben willen missen... tongue sticking out smiley

Leuke wieletjes Peter!! thumbs up
Ziet er erg netjes uit Peter.
Lekker hé, dat cabrio rijden thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.