BRG : Volvo S90 T5 Momentum (p. 19), Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20), Audi A5 2.0 cabrio (p. 20/21)

Gepost door British Racing Green 
Ik vind het ook wel begrijpelijk maar op een zonnige dag zou ik het niet kunnen weerstaan zo'n prachtige roadster te laten staan. cool smiley
Helaas niemand die door mijn stelling heen kijkt.sad smiley

Natuurlijk is de oplopende kilometerstand "an sich" geen argument om hem te laten staan,
maar als ik even gauw een retourtje van pakweg zo'n 250 km met snelwegkilometers moet doen, dan neem ik liever mijn moderne firmawagen (met tankpas) met alle veiligheidsvoorzieningen en airco dan een 17 jaar oude basic wagen zonder speciale veiligheidsvoorzieningen (waarvan ik dan ook de brandstof zelf moet betalen).

En ja,
ooit hoop ik hem nog eens in te ruilen voor een "echte" klassieke cabrio...
En dan maakt een kilometerstand richting de 125.000 km (enige inruilwaarde) wel een klein verschil t.o.v. een teller met meer dan 200.000 km (prijs van het oud ijzer)...
British Racing Green
Helaas niemand die door mijn stelling heen kijkt.sad smiley

Natuurlijk is de oplopende kilometerstand "an sich" geen argument om hem te laten staan,
maar als ik even gauw een retourtje van pakweg zo'n 250 km met snelwegkilometers moet doen, dan neem ik liever mijn moderne firmawagen (met tankpas) met alle veiligheidsvoorzieningen en airco dan een 17 jaar oude basic wagen zonder speciale veiligheidsvoorzieningen (waarvan ik dan ook de brandstof zelf moet betalen).

En ja,
En dan maakt een kilometerstand richting de 125.000 km (enige inruilwaarde) wel een klein verschil t.o.v. een teller met meer dan 200.000 km (prijs van het oud ijzer)...

Ik denk dat er alle begrip is, maar dat van de andere kant wij (als ik voor 'ons' mag spreken) je het plezier van zo'n MX-5 gunnen.
British Racing Green

Ik vind het persoonlijk toch echt al wel een klassieker, zeker die versie die jij hebt thumbs up

Lange snelweg ritten is ook helemaal niet leuk met een mx5. Maar ik vermaakte me er wel altijd mee even na het werk een stukje te rijden door de velden en dijken, gewoon lekker de kap neer, ergens een biertje kopje koffie, en weer als herboren naar huis cool smiley
Gullwing
Ik vind het persoonlijk toch echt al wel een klassieker, zeker die versie die jij hebt thumbs up

Ze worden inderdaad stilaan zeldzaam, de klaplichtroadstertjes van Mazda.
Dus ja, ik vind hem zelf ook al iets klassieks hebben,
maar die mening is (nog) niet alom aanvaard...
De mening van anderen is niet belangrijk thumbs up
hier vragen ze voor een 92'er met 150K gewoon nog 5000,- eye rolling smiley
Geen roest, dat is dan wel weer een voordeel.
Wel roest, allemaal, vroeg of laat, tussen de deuren en het achterwiel, door verstopte afvoergootjes...
Ofwel rot, ofwel amateuristisch opgelapt, ofwel professioneel hersteld (zoals de mijne)...
BRG. Geniet van je MX-5. Je hebt een mooie combinatie. Ziet er goed uitsmiling smiley
British Racing Green
Wel roest, allemaal, vroeg of laat, tussen de deuren en het achterwiel, door verstopte afvoergootjes...

true, alleen regent het hier van mei tot november niet heel veel, misschien 1x per maand. En als je dan eentje hebt die alleen in de zomer is gebruikt dam heeft die echt niet veel last van roest smiling smiley

Een NA LE 1.8 zou ik nog wel willen hebben, groen met oker/cognac leer cool smiley
Carfanatic
de 1993 LE blijft mijn favoriet;

cool smiley

Dit noem ik nou een man met verstand :P geniet er elke dag van man!!

Maar de BRG met beige kap komt bij zeker op de tweede plaats!
British Racing Green
Ahum... blijkbaar toch een dure hobby...

British Racing Green
Vorige vrijdag is de 16-jarige MX-5 nog eens een jaartje goedgekeurd (B : jaarlijkse technische autokeuring - parallel met apk), zonder enige opmerking! Had amper 1.000 km gereden sinds de vorige controle.

Vandaag op 17 jaar opnieuw goedgekeurd...
Enige opmerking : ruitenwisserbladen vervangen..

Maar... in één jaar tijd zomaar eventjes ...
650 km
gereden...

Al de ganse week de firmaTourer thuis gelaten en met de roadster op stap.
En vandaag, midden een droge zomerse periode met hoge temperaturen nieuwe wissers gehaald en meteen laten plaatsen...

Misschien tegen volgend jaar eens voor 2 beige lederen zetels uitkijken...
Mijn vader heeft nog niet zo lang zijn tweede MX-5, een NB-FL uit 2002.

Wat me vooral opvalt is dat de wagen heerlijke stoelen heeft, vooral doordat de pasvorm iets is aangepast met eerdere modellen: De rugleuningen zijn langer.
't Is weer voorbij die mooie zomer...
De roadster die onder de carport vergeten onder het stof stond, even onderhanden genomen...
Banden opgepompt tot 2,5 bar,
even door de wasstraat

motor en uitlaat lekker warm gereden,
koetswerk vochtvrij,
toch nog even met het dakje open...
(heerlijk, in november gewoon veel leuker dan in juli/augustus)

en dan tot volgende voorjaar de garage in...
Zo kan Hilde's Fiat weer onder de carport,
en kan de Tourer op de oprit in de beschutting van de woning...
scheelt een hoop krabben zodra zulks nodig wordt...
Maar hoeveel kilometers heb je nou afgelopen zomer gereden met je MX5.
Ik denk dat het tripje gisteren de hoeveelheid kilometers van 2013 heeft verdubbeld big smile smiley
vectrafan
Maar hoeveel kilometers heb je nou afgelopen zomer gereden met je MX5.

Geen idee Ingo,
hij staat ergens tussen de 118 en 119.000 km... (8 zomers geleden bij aankoop 106.000).
Herkenbaar 'probleem', denk dat ik met de cabrio ook misschien net 2000km p.j. rijd en de zomer kon ik toch echt niet de schuld geven dit jaar big smile smiley Staat nu ook weer lekker binnen in zijn verwarmde hok voor de komende 5-6 maanden.
Peter,
Eigenlijk ben ik ook stinkend jaloers op je dat je zo'n leuke speel auto hebt. grinning smileygrinning smiley
De aankoop in 2006 is intussen al lang afgeschreven.
Het volstrekt overbodige speelgoedje kost me - los van het aantal gereden kilometers - aan belastingen en verzekering zo'n 750 EUR/jaar.
Lijkt me niet onoverkomelijk...
Iemand die rookt geeft per jaar een pak meer uit voor zijn hobby winking smiley
Bierdrinkers hebben datzelfde "probleem"...

Frau: Trinkst du Bier?
Mann: Ja:
Frau: Wie viele Biere am Tag?
Mann: 3 sind üblich.
Frau: Wie viel bezahlst du für ein Bier?
Mann: In der Bar um die 3 Euro.
Frau: Und wie lange trinkst du schon Bier?
Mann: Ich nehme an, so um die 20 Jahre.
Frau: Also kostet ein Bier 3 Euro, bei 3 Bier am Tag macht das im Monat 225 Euro. Im Jahr wären das ca. 2700 Euro, richtig?
Mann: Richtig.
Frau: Also hast du in den 20 Jahren ca. 54000 Euro ausgegeben, richtig?
Mann: Richtig.

Frau: Weißt du eigentlich, wenn du nicht so viel Bier trinken und das Geld das du dir dadurch sparen würdest angelegt hättest, du dir dann einen Porsche leisten könntest?

Mann: Trinkst du Bier?
Frau: Nö.

Mann: Wo ist dein Porsche?
Die ziet er nog erg netjes uit. lage kmstand ookthumbs up Heb je geen behoefte aan een beige interieur?
Ik neem er waarschijnlijk een als 1e auto (er staat hier een heel erg mooie zwart + tan). Kun jij mij vertellen wat reele kosten per jaar zijn aan onderhoud? En brandstofverbruik is toch zo'n 1:13?
Nog eentje om het af te leren spinning smiley sticking its tongue out

6 Blondinen gehen auf der Straße - eine wird überfahren.
Was war das für ein Auto?
Ford - die tun was!

5 Blondinen gehen auf der Straße - eine wird überfahren.
Opel - wir haben verstanden!

4 Blondinen gehen auf der Straße - zwei werden überfahren.
BMW - Freude am Fahren!

Die restlichen zwei denken, sie sind jetzt ganz schlau. Die eine geht auf der linken Straßenseite, die andere auf der rechten. Beide werden gleichzeitig überfahren.
Toyota - nichts ist unmöglich!
De laatste dan:

Ein Polizist stoppt eine junge Frau, die in einer 30km/h Zone mit 80 km/h erwischt wird und es kommt zu folgender Unterhaltung:

P: Kann ich bitte Ihren Führerschein sehen?
F: Ich habe keinen mehr. Der wurde mir vor ein paar Wochen entzogen, da ich zum 3.Mal betrunken Auto gefahren bin.
P: Aha, kann ich bitte dann den Fahrzeugschein sehen?
F: Das ist nicht mein Auto, ich habe es gestohlen.
P: Der Wagen ist geklaut?
F: Ja - aber lasen Sie mich kurz überlegen, ich glaube die Papiere habe ich im Handschuhfach gesehen, als ich meine Pistole reingelegt habe.
P: Sie haben eine Pistole im Handschuhfach?
F: Stimmt. Ich habe sie dort schnell reingeworfen, nachdem ich die Fahrerin des Wagens erschossen habe und die Leiche dann hinten in den Kofferraum gelegt habe.
P: Eine Leiche im Kofferraum?
F: Ja!

Nachdem der Polizist das gehört hat, ruft er über Funk sofort den diensthöheren Kollegen an, damit er von ihm Unterstützung bekommt. Das Auto wurde umstellt und als der Kollege eintraf, ging er langsam auf die Fahrerin zu und fragte nochmal:

P: Kann ich Ihren Führerschein sehen?
F: Sicher. Hier, bitte.
P: Wessen Auto ist das?
F: Meins - hier sind die Papiere
P: Können Sie bitte noch das Handschuhfach öffnen, ich möchte kurz prüfen ob Sie eine Pistole dort deponiert haben.
F: Natürlich gerne, aber ich habe keine Pistole drin. (Natürlich war dort auch keine)
P: Kann ich dann noch einen Blick in Ihren Kofferraum werfen. Mein Kollege sagte mir, dass Sie dort eine Leiche haben (Kofferraum: keine Leiche)
P: Das versteh ich jetzt überhaupt nicht. Der Mitarbeiter, der Sie angehalten hat, sagte mir dass Sie keinen Führerschein, das Auto gestohlen, eine Pistole im Handschuhfach und eine Leiche im Kofferraum haben.
F: Super! Und ich wette, er hat auch noch behauptet, dass ich zu schnell gefahren bin!!! :-)
Goedendag
Die ziet er nog erg netjes uit. lage kmstand ookthumbs up Heb je geen behoefte aan een beige interieur?
Ik neem er waarschijnlijk een als 1e auto (er staat hier een heel erg mooie zwart + tan). Kun jij mij vertellen wat reele kosten per jaar zijn aan onderhoud? En brandstofverbruik is toch zo'n 1:13?

Reken maar op zo'n 1:10...
En onderhoud?
Eigenlijk zo goed als niks,
maar met mijn 1500 km/jaar is dat natuurlijk niet echt representatief..

En ja,
ik heb bij de aankoop (dus in 2006) de belabberde zwarte kap vervangen door een beige,
en hoop op ooit een beige interieur...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2013 23:01 door British Racing Green.
@vectrafan, zullen we de lol bewaren voor Het Grote Off-Topic Topic, oftewel dotcomdinges? winking smiley
British Racing Green
en dan tot volgende voorjaar de garage in...
Zo kan Hilde's Fiat weer onder de carport,
en kan de Tourer op de oprit in de beschutting van de woning...
scheelt een hoop krabben zodra zulks nodig wordt...

Krabben heeft zich voorlopig tot een zeldzame keer ver voor nieuwjaar beperkt...
Had de roadster net zo goed bij de had kunnen houden,
zijn deze "winter" al enkele mooie cabriodagen voorbij gekomen...
Betekent cabrio-dag bij jou dat je naar buiten loopt en een goedkeurende blik werpt op de MX-5? Zoveel rijd je niet...
Twix
Betekent cabrio-dag bij jou dat je naar buiten loopt en een goedkeurende blik werpt op de MX-5? Zoveel rijd je niet...

grinning smiley

Ik heb afgelopen zaterdag ook in een MX5 geredensmileys with beer Nu dus druk op zoek naar een nette, goedkope 1.6...
1 jaar en 1.050 km later
en mijn 18-jarig roadstertje is weer eens probleemloos voor een jaartje goedgekeurd.
En gisteren eens uitgebreid genoten van het zonnetje...
Kustlijn van Cadzand tot Breskens verkend.

Door de voetbalgekte stond er amper één Belg op de Zeelandse strandparking...
Top BRG thumbs up Heerlijk genoten, lijkt me!
Gisteren bij mij zelfde gedachte, zie mijn S4-topic. Alleen geen strandparking maar Duitse autobahn winking smiley
Sfeerbeeldje van het weekend

Goh,
de Mazda krijgt last van versleten stoelbekleding op de voor dat model bekende plek, zijkant rugleuning, door wrijving bij in- en uitstappen.
Daarom staat een leuk leder interieur nog steeds hoog op het vervanglijstje.

Alleen,
dat kost met inruil van de huidige zetels als gauw zo'n 700 EUR,
en dat vind ik een beetje zuur voor een wagentje waarmee ik per jaar amper 1.500 km rij.

Nu heb ik deze leuke sixties-overtrekken gevonden...

Staan die in zo'n open roadstertje???
Voor de prijs moet ik het alvast niet laten...

Die stoelhoezen staan in ieder geval niet.
Kijken of er een lederen interieurtje op de sloop komt. (of wat vaker gebeurt particulier gesloopt)
Dus schadeautos.nl mx5owners.nl marktplaats etc bijhouden. Nog een bijkomend voordeel, je hebt dan gelijk alles 'tan' dus ook de deurpanelen etc.

Moet je wel snel wezen want ze zijn gewild winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2014 17:15 door Goedendag.
Persoonlijk zou ik het dan eerder zou laten in plaats van die dingen, of je moet gaan voor 'goed' fout, zoals een zebra-printje.

Leuk om te zien trouwens hoe weinig MX-5'en ik hier in België zie. In de VS zag ik ze verbazingwekkend veel, en ook in Nederland zie je 'm best vaak. Maar hier... ik zie ze amper. Dat maakt 'm - in mijn ogen - al een stuk leuker! thumbs up
De voorgestelde hoezen vind ik geen verbetering; dan zou ik zoals Rob nog eerder de versleten stoelen zonder hoes behouden. Persoonlijk zou ik echter niet kunnen weerstaan aan het idee van prachtige lederen stoelen winking smiley En ja, MX-5'en, zeker van de eerste generatie, komen in België niet zo vaak voor!
De Cars-vloermatjes - in dit topic vermeld op p. 4 - hebben het echt wel gehad intussen.
In afwachting van beige zitjes intussen maar geïnvesteerd in beige matjes...

British Racing Green

Proest....

Twix
British Racing Green

Proest....

Zoek daar maar eens een passende auto bij. big smile smiley
haarr
Twix
British Racing Green
http://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/image/370x/4c0979177f086bc2cb6773576b66583e/s/r/sr_stoelhoes_trophy_mix_gekleurd_microfiber_1dlg_sr_csrtm_11_1.jpg

Proest....

Zoek daar maar eens een passende auto bij. big smile smiley

Laten we beginnen met matjes... dat is al een opgave opzich.
Eerlijk gezegd, het kostte wel wat, maar ik ben heel tevreden!!!

geweldig! lijken wel kokosmatjes van vroeger! Waar heb je die besteld?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.