BRG : Volvo S90 T5 Momentum (p. 19), Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20), Audi A5 2.0 cabrio (p. 20/21)

Gepost door British Racing Green 
ziet er best goed uit, ben normaal niet zo'n fan van de bolletjes.. Maar vandeweek zag ik een knalrode rijden met die velgen, en dat zag er echt mooi uit.. die was helemaal origineel. Erg mooi.
ZEN
British Racing Green
Dan waait mijn pruik niet af ... tongue sticking out smiley

Dit inkoppertje zou zelfs Stijn Vreven niet hebben willen missen... tongue sticking out smiley

Leuke wieletjes Peter!! thumbs up

Pruik,
ik heb nog steeds niet zo'n kale knikker als jij tongue sticking out smiley

"Panama" stond er ...

British Racing Green
ZEN
British Racing Green
Dan waait mijn pruik niet af ... tongue sticking out smiley

Dit inkoppertje zou zelfs Stijn Vreven niet hebben willen missen... tongue sticking out smiley

Leuke wieletjes Peter!! thumbs up

Pruik,
ik heb nog steeds niet zo'n kale knikker als jij tongue sticking out smiley

"Panama" stond er ...

Liep het al tegen lunchtijd dat je zo hongerig hapte? big smile smiley

Tuurlijk heb jij geen kale kop, die bedek je immers met die pruik... drinking smiley
Toegegeven ... 't was donker toen ik thuiskwam, maar ik wil jullie het eerste plaatje niet onthouden ...

toch maar eens de vinger voor de lens weghalen BRG grinning smileygrinning smiley

wel mooi pijpje iig! thumbs up
Ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar een fatsoenlijke foto. grinning smiley
Het plaatje is wel gemaakt rond 23u15 ... zal vanavond wel eens iets deftigers proberen schieten ...
marktingtruc,

nu blijft iedereen het topic nauwlettend in de gaten houden voor de echte beelden, waarop wij waarschijnlijk getrakeerd worden op een andere teaser big smile smiley

maar van wat ik er uit kan opmaken thumbs up ziet het er mooi uit...
jammer dat je maar 15cm van al dat bling bling kunt zien.
toch staat het een heel stuk beter Peter thumbs up
Hij staat er dan ook niet onder voor de show,
wil hem zo origineel mogelijk houden,
vandaar de m.i. zeer decente brulpijp.
Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en da's het probleem tijdens de jaarlijkse winterstalling.
Mooi! Dacht eerst dat het om een chroom opzetstukje ging... thumbs up

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en da's het probleem tijdens de jaarlijkse winterstalling.

Dus het probleem is dat een inox uitlaat niet roest... althans zo staat het er! drinking smiley
ZEN

Dus het probleem is dat een inox uitlaat niet roest... althans zo staat het er! drinking smiley

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en dat was het probleem van de originele uitlaat tijdens de jaarlijkse winterstalling... tongue sticking out smiley
Ralf TTT
Huh mijn oude nickname??

Je zit op je verkeerde profiel ingelogd,
dit is er eentje van 26/3/2009 tongue sticking out smiley
Subtiel, maar zeker weer een erg fraaie en origineel ogende aanpassing. Ziet er nog altijd prima uit! (ik had het over de MX-5 he Peter...)
British Racing Green
ZEN

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en dat was het probleem van de originele uitlaat tijdens de jaarlijkse winterstalling... tongue sticking out smiley

taalkundig het niet klopte... tongue sticking out smiley
Beetje rondgezocht,
eindelijk het stuurtje gevonden dat ik in de Mazda wil ...

Moto-Lita Derrington.

Alleen,
ben absoluut niet handig en vrees problemen met stuurnaaf en dergelijke miserie sad smiley

Toch eens hier en daar rondvragen ...
British Racing Green
(...) Toch eens hier en daar rondvragen ...

Je zou zeggen dat je dan op 't goede forum zit. winking smiley
Mooi stuur dat qua uitstraling prima bij de wagen past.
En dat voor die naaf... zou me daar niet druk om maken. Als je logisch nadenkt (jawel gaat prima) is dat op enkele minuten voor elkaar winking smiley

Peter, was jij toevallig afgelopen zondag in het mooie Zeeuws Vlaanderen? Dacht dat ik de Mazda herkende...
Neen, die komt met dit weer niet buiten (de hardtop hangt al 3 jaar ongebruikt tegen de muur).
Moto Lita zelf adviseert een Mark 3 (dished) i.p.v. Derrington (flat).

Nu is de Mark 3 ook met traandesign verkrijgbaar ...

... niet meteen het minste voorbeeld ...

Kriebelt toch wel heel erg ...
Waarom? Ik vind dat Stomu Yamashita of Manolito stuur best fraai! thumbs up
Mijn broer had idd het Nardistuur van hierboven in 1 van zijn mx5-en
Is de rand van dat Matsubashi Lolita stuur echt zo dun? De Nardi lijkt me lekkerder om vast te houden smiling smiley
Goedemorgen,
deze morgen om 10 voor 6 uit bed en om half 7 al aanschuiven bij de autokeuring (NL : apk).
Was de eerste,
tegen het openingsuur (om 7u) stonden er al 10 wachtenden ...

Volledig goedgekeurd, en dat op haar 14e, zonder enige opmerking.
Met officieel "tjoeningrapport" voor een "niet originele uitlaat" (extra-kost : 7 EUR ... kassa, kassa).

En dan ook nog eens een stralende zon om open naar het werk te komen ...
Er zal al veel moeten gebeuren om mijn humeur vandaag stuk te krijgen.
British Racing Green
Er zal al veel moeten gebeuren om mijn humeur vandaag stuk te krijgen.
...typte hij terwijl er een bulldozer over z'n Mazda heen reed..... grinning smiley

Mooi dat 'ie weer is goedgekeurd! thumbs up Zo zie je, Japanse kwaliteit blijft zich bewijzen. big smile smiley En inderdaad, met dit soort weer weet je weer waarom je een open auto gekocht hebt. big smile smiley
Netjes, 14 jaar en zonder problemen door de keuring. Ik wil ook graag een MX-5, maar ik moet Miss Yellow nog zien te overtuigen.
Gisteren het aanbod gehad voor een nagelnieuwe MX-5 met metalen klapdak, voor 25.499 EUR ... (dwz 4.500 EUR korting).
Helaas een zilveren exemplaar.
Maar ik hou het - voorlopig - bij mijn ouwetje.
Metalen klapdak? Niet doen, dat hoort niet bij jou!
Zeker doen! Dan kun je de hardtop van de muur halen, en 't stalen dak voor altijd ingeklapt laten cool smiley
PECH crying smilie

De Mazda ligt in de lappenmand.
Gisteren blijkbaar ergens stukje afgebroken,
dat met scherpe kant de multiriem (riem die o.a de alternator en waterpomp aandrijft) doormidden sneed (riem duidelijk perfect en quasi nagelnieuw, op één plek ahw doorgesneden).
Waterpomp werd hierdoor niet meer aangedreven, waarbij temperatuur steeg en radiator een barst opliep.
Ook alternator werd niet meer aangedreven.
Aan 40/u de wagen tot vrijwel thuis kunnen rijden (had deskundige hulp mee, dus verantwoord risico), tot de batterij echt leeg was. De laatste 2 km naar huis geduwd.

Nachtje aan de druppellader gelegen.
Startte deze morgen meteen.
Geen witte rook uit de uitlaat of geen water in de olie (dus alvast geen defecte koppakking).

Gelukkig moet hij pas tegen het voorjaar weer rijklaar zijn ...
Anonieme bezoeker
Re: BRG : Mazda MX-5 1.6 16V NA bwj 1996 "BRG"
16-11-2010 10:07
Oei, da's minder!

Succes met het herstellen!
Oei! Heb je wel al ontdekt wat er precies is afgebroken? En waardoor dat is gebeurd? Lijkt me wel handig om te weten alvorens een nieuwe multiriem te monteren. Maar dat zul je zelf ook al wel bedacht hebben.
British Racing Green

Geen witte rook uit de uitlaat of geen water in de olie (dus alvast geen defecte koppakking).

Dat is een wat voege conclusie...
En de Mazda is terug thuis.
Werd professioneel en tot in de kleinste details nagekeken en onderhouden (zelfs de remolie werd vervangen),
defecte koppakking is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uitgesloten.
Duimen maar dat we nu weer vertrokken zijn voor jaren probleemloos rijplezier thumbs up
Uiteindelijk dan toch een houten Nardi-stuurtje besteld ...

met de noodzakelijke naaf ...
M'n stuurtje is aangekomen ...
Geen idee hoe dat ding ooit gemonteerd gaat geraken,
maar komt wel in orde ... tegen de zomer of zo ...

De Mazda rijdt reeds geruime tijd op zijn "bollekes"-velgen.
De spaakvelgen zitten inmiddels onder de Golf 3 van zoonlief...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.