BRG : Mazda MX-5 1.8i 16v (2011) 'Kaminari Edition' Soft Top (p. 13/14), Volvo S90 T5 Momentum (p. 19) en Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20)

Gepost door British Racing Green 
British Racing Green

Het obligate visje staat er inmiddels ook achterop winking smiley

Mij al dikwijls afgevraagd; wat is de betekenis van dat visje?
Reyner

Mensen die gelovig zijn plakken wel eens een visje op de auto, mensen die niet gelovig laten dat soms zien met een haai. Al weet ik niet of dat hier ook met die gedachte gedaan is.
BRG werkt in een grote (maar niet DE grootste) haven van België is mijn gok? smileys with beer
Niseko
BRG werkt in een grote (maar niet DE grootste) haven van België is mijn gok? smileys with beer

Intussen een grensoverschrijdende BelgischNederlandse haven winking smiley
Reyner

Is de shark van merk Paul & Shark.
Dit visje is dus puur snobisme winking smiley
British Racing Green
B-Real
Had je er eigenlijk vooraf mee proef gereden?

Zelfs niet gezien; gewoon toegezegd op foto.

Held big smile smiley

Ach, met zo'n auto is het de gok wel waard. Je ziet ze steeds meer rijden, dus je weet dat je het model aantrekkelijk vind. Donkerblauw is altijd goed, licht interieur is altijd goed, combinatie van beide is top. Velgen staan goed en 250pk valt ook niet tegen. Wat kan er fout gaan? smiling smiley
Help!!!

Ik heb mijn vrouw meegenomen naar de garage voor de wielwissel zomer/winter en tijdens het wachten zag ze dit plaatje in de showroom staan...

C70 T5

Ze wil er meteen haar 500 voor inruilen, of ik dan misschien ook eens mijn MX-5 wil laten vallen...

Nadeel : dat ding heeft al 150.000 KM
Voordeel : dan hebben we 2 ipv 3 wagens (de Qubo buiten beschouwing gelaten)
Zou er eerst eens mee gaan rijden, de C70 is berucht om zijn rijeigenschappen.
Zie eigenlijk ook de lol en het nut er niet van in. Een zware C70 is natuurlijk iets heel anders dan een MX5. Zou mij niet eens verbazen als uiteindelijk de C70 ook duurder in gebruik is vergeleken met de de 500 en MX5 samen. De 500 omruilen voor een A-segment cabrio/canvasdak zou ik dan nog wel begrijpen.
Een fijne roadster inruilen voor een klapperende en rammelende Volvo daar krijg je spijt van.

En als het een 4-zits cabrio moet worden …..

…. dan zou ik voor deze gaan.
Ik zou de optie zelf niet meteen aanvinken op de bestelbon...
Maar nu de wagen uitgerust is met parkeerverwarming is de tijd van krabben voorbij big smile smiley

Zo trof ik de wagen deze morgen op het vooraf ingestelde vertrekuur aan; wat een luxe!!!

Een cabrio is duidelijk niet gemaakt om in de winter ongebruikt buiten te staan.
Na 6 weken moest hij dringend aan de druppellader. En was hij overduidelijk aan verluchting van het interieur toe. De ramen waren aan de binnenzijde nat en hier en daar verschenen al de eerste oppervlakkige schimmelvlekjes.

Intussen staat hij thuis voor de deur met beschermhoes over het stoffen dak (cat-proof) en heb ik plaats gemaakt in de garage. Dus ten laatste volgend weekend staat hij weer veilig en droog binnen tot de een van de eerstvolgende schitterende winterdagen.

En de plannen voor de C70 zitten alweer in de koelkast...
Mevrouw BRG blijft bij nader inzien verknocht aan haar 500-tje,
en ik bedacht me zondag nog - terwijl zij met de roadster de hele tijd huiswaarts achter mij reed - welk een schitterend tweezittertje ik wel niet heb.
We gaan toch geen twee wagens in perfecte staat met 60.000 en 70.000 km op de teller inruilen voor een sloep met metalen klapdak met 150.000 km ervaring?
Ah, ik had de ommezwaai nog gemist. Je wordt nu wel ietsje moeilijker te spotten, een roomkleurige Accord is nog weer ietsje zeldzamer. Anderzijds, je hebt wel een heerlijke S90 te pakken zo te zien.
En tof dat wij min of meer collega's blijken te zijn. winking smiley
Kleine mijmering na 2 maanden S90.

Het valt me echt op dat zo’n Volvo respect afdwingt.
Bmw’s verlenen voorrang,
Ik word veel minder “gesneden” wanneer ik word ingehaald,
Zelfs bij het ritsen komen de notoire Mercedes of X5-rijders veel minder pushen om toch maar als 2e voor mijn neus te kunnen invoegen.
En de letters “T5” lijken wel een ontradend effect te hebben op petjes in bolides vol spoilers en met veel te grote velgen; ook zij voegen veel vaker dan vroeger gewoon achter mij in of proberen zelfs niet eens om aan de verkeerslichten als eerste weg te zijn.
Ook om een parkeerplaats langs de openbare weg te verlaten wordt veel vaker door de medeweggebruikers plaats gelaten.
Het verschil met de Honda valt me echt wel op en is te opvallend om gewoon toeval te zijn.
B Real
British Racing Green
B-Real
Had je er eigenlijk vooraf mee proef gereden?

Zelfs niet gezien; gewoon toegezegd op foto.

Held big smile smiley

Ach, met zo'n auto is het de gok wel waard. Je ziet ze steeds meer rijden, dus je weet dat je het model aantrekkelijk vind. Donkerblauw is altijd goed, licht interieur is altijd goed, combinatie van beide is top. Velgen staan goed en 250pk valt ook niet tegen. Wat kan er fout gaan? smiling smiley

Even terug in de tijd. Sorry, maar een herintreder mag dat. Ook ik heb mijn huisige auto gekocht op foto en vooral voorspraak van 500E... Geen spijt van gehad.
Maart 2017 gekocht met 183.000 km, afgelopen zaterdag op 270.000 km gezet. winking smiley
Mooi hoor! We hebben een identieke MX5 Kaminari (ook 2011), maar dan op NL platen. smiling smiley Deze staat altijd droog onder de carport aan de druppellader, zeker in de winter. Recentelijk gestart en geen centje pijn!
In de marge van het topic...
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt de 500 TwinAir van Mevr. BRG (Luigi) eerstdaags vervangen door een Volvo S60 Cross Country D4 Summum Geartronic (Bruce).
We zijn er met de verkoper al uit qua prijs, maar we wilden de definitieve beslissing over het weekend tillen... de wagen zit onder optie.

Idd, zelfde verkoper als de S90... winking smiley
Prima garage, ik ben er ook tevreden klant sedert vorig jaar.

Mijn mx5 staat trouwens nog in winterberging, ik moet eerst nog een klein onderhoud doen voor ik er de baan mee opga - ik krijg volgende week de bestelling bij IL Motorsport binnen (btw, dat is voor mij de beste webshop qua mx5 onderdelen).
Bovenstaande S60cc intussen daadwerkelijk gekocht, aflevering eind volgende week (zonder afleverkosten en met 24 maanden garantie).
Nog to do door verkoper:
- nieuwe batterij
- balanceren banden en als bijna onmerkbare trilling in stuur daarmee niet verdwijnt - zeer eerlijk opgemerkt door de verkoper zelf, mij was het niet eens opgevallen- nieuwe banden (staat al te lang stil)
- herspuiten achterbumper (zat een klein krasje in de grootte van een halve vingernagel)
- afneembare trekhaak

Conclusie:
Wagens kopen met de kop af - zeker als je amper concessies moet doen op je wenslijstje - loont.
S60 & S90 hebben bij aankoop samen 21.000 km (14.000 & 7.000) - en samen een korting van meer dan 40.000 EUR op de nieuwprijs.

Alleen... als ik de driemaandelijkse rijtaks van die S60 in NL zo zie (dat betaal ik in BE voor een volledig jaar), dan denk ik dat ik mijn officiële adreswijziging van BE naar NL toch nog even ga uitstellen winking smiley - hoedanook nog minstens 6 maand zodat die S60 mee kan met de boedel want de BPM op dat ding wil ik ook niet echt ophoesten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-04-2019 08:22 door British Racing Green.
Gisteren heel onverwacht de 500 gaan inruilen voor de S60CC.
Kreeg mailtje dat hij omstreeks 14u30 zou klaar zijn.
Donderdag bleek de verkoper zelf niet te werken, maar dan zou de aflevering gebeuren door een collega en in een andere vestiging.
Vrijdag stond de hele dag al vol met afleveringen (voor het paasweekend).
Dus maar nog een afspraak gemaakt voor 16u30.
Dan in allerijl de 500 opgehaald die nog in Zeeland stond en de wagens gaan wisselen.

Intussen heeft mevr. BRG zelf ook al de eerste kilometers ermee gereden en ze is tevreden...

En aan de achterzijde, met trekhaak.
Wanneer die afgenomen wordt, dan kan het ontbrekende stukje diffuser weer worden ingeklikt.

Nog leuk om melden: toen we met volle tank vertrokken aan de garage in Mechelen gaf de boordcomputer een vermoedelijk rijbereik tot de volgende tankbeurt van 725 km.
Toen we 120 km later in Zeeland aankwamen, was het vermoedelijke aantal kilometers tot de volgende tankbeurt al gestegen tot 870 km (+120 gereden kilometers, of 1.000 km met volle tank).
Ah, het Volvo virus slaat goed toe big smile smiley Veel plezier ermee.

Bijzondere auto - de sedan cross-country. Ik heb zelf weleens met de V60 versie gereden (ook met deze motor) en dat heeft me genoeg overtuigd om dan een XC70 te kopen. De belastingen zijn op dat soort auto's wel fors en al helemaal als het een Diesel betreft. Gelukkig zijn er wel weer andere voordelen (in mijn ervaring maakt met alle plussen en minnen de landen om Nederland heen weinig verschil).
Je kan het slechter treffen...

Nu enkel de roadster nog eens terug naar Zeeland overbrengen... cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2019 09:51 door British Racing Green.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close