BRG : Mazda MX-5 1.8i 16v (2011) 'Kaminari Edition' Soft Top (p. 13/14) en Volvo S90 T5 Momentum (p. 19)

Gepost door British Racing Green 
Quote
British Racing Green


Het obligate visje staat er inmiddels ook achterop winking smiley


Mij al dikwijls afgevraagd; wat is de betekenis van dat visje?
Quote
Reyner
Mij al dikwijls afgevraagd; wat is de betekenis van dat visje?

Mensen die gelovig zijn plakken wel eens een visje op de auto, mensen die niet gelovig laten dat soms zien met een haai. Al weet ik niet of dat hier ook met die gedachte gedaan is.
BRG werkt in een grote (maar niet DE grootste) haven van België is mijn gok? smileys with beer
Quote
Niseko
BRG werkt in een grote (maar niet DE grootste) haven van België is mijn gok? smileys with beer

Intussen een grensoverschrijdende BelgischNederlandse haven winking smiley
Quote
Reyner

Mij al dikwijls afgevraagd; wat is de betekenis van dat visje?

Is de shark van merk Paul & Shark.
Dit visje is dus puur snobisme winking smiley
Quote
British Racing Green
Quote
B-Real
Had je er eigenlijk vooraf mee proef gereden?

Zelfs niet gezien; gewoon toegezegd op foto.

Held big smile smiley

Ach, met zo'n auto is het de gok wel waard. Je ziet ze steeds meer rijden, dus je weet dat je het model aantrekkelijk vind. Donkerblauw is altijd goed, licht interieur is altijd goed, combinatie van beide is top. Velgen staan goed en 250pk valt ook niet tegen. Wat kan er fout gaan? smiling smiley
Help!!!

Ik heb mijn vrouw meegenomen naar de garage voor de wielwissel zomer/winter en tijdens het wachten zag ze dit plaatje in de showroom staan...

C70 T5



Ze wil er meteen haar 500 voor inruilen, of ik dan misschien ook eens mijn MX-5 wil laten vallen...

Nadeel : dat ding heeft al 150.000 KM
Voordeel : dan hebben we 2 ipv 3 wagens (de Qubo buiten beschouwing gelaten)
Zou er eerst eens mee gaan rijden, de C70 is berucht om zijn rijeigenschappen.
Zie eigenlijk ook de lol en het nut er niet van in. Een zware C70 is natuurlijk iets heel anders dan een MX5. Zou mij niet eens verbazen als uiteindelijk de C70 ook duurder in gebruik is vergeleken met de de 500 en MX5 samen. De 500 omruilen voor een A-segment cabrio/canvasdak zou ik dan nog wel begrijpen.
Een fijne roadster inruilen voor een klapperende en rammelende Volvo daar krijg je spijt van.

En als het een 4-zits cabrio moet worden …..



…. dan zou ik voor deze gaan.
Ik zou de optie zelf niet meteen aanvinken op de bestelbon...
Maar nu de wagen uitgerust is met parkeerverwarming is de tijd van krabben voorbij big smile smiley

Zo trof ik de wagen deze morgen op het vooraf ingestelde vertrekuur aan; wat een luxe!!!



Een cabrio is duidelijk niet gemaakt om in de winter ongebruikt buiten te staan.
Na 6 weken moest hij dringend aan de druppellader. En was hij overduidelijk aan verluchting van het interieur toe. De ramen waren aan de binnenzijde nat en hier en daar verschenen al de eerste oppervlakkige schimmelvlekjes.

Intussen staat hij thuis voor de deur met beschermhoes over het stoffen dak (cat-proof) en heb ik plaats gemaakt in de garage. Dus ten laatste volgend weekend staat hij weer veilig en droog binnen tot de een van de eerstvolgende schitterende winterdagen.

En de plannen voor de C70 zitten alweer in de koelkast...
Mevrouw BRG blijft bij nader inzien verknocht aan haar 500-tje,
en ik bedacht me zondag nog - terwijl zij met de roadster de hele tijd huiswaarts achter mij reed - welk een schitterend tweezittertje ik wel niet heb.
We gaan toch geen twee wagens in perfecte staat met 60.000 en 70.000 km op de teller inruilen voor een sloep met metalen klapdak met 150.000 km ervaring?
Ah, ik had de ommezwaai nog gemist. Je wordt nu wel ietsje moeilijker te spotten, een roomkleurige Accord is nog weer ietsje zeldzamer. Anderzijds, je hebt wel een heerlijke S90 te pakken zo te zien.
En tof dat wij min of meer collega's blijken te zijn. winking smiley
Kleine mijmering na 2 maanden S90.

Het valt me echt op dat zo’n Volvo respect afdwingt.
Bmw’s verlenen voorrang,
Ik word veel minder “gesneden” wanneer ik word ingehaald,
Zelfs bij het ritsen komen de notoire Mercedes of X5-rijders veel minder pushen om toch maar als 2e voor mijn neus te kunnen invoegen.
En de letters “T5” lijken wel een ontradend effect te hebben op petjes in bolides vol spoilers en met veel te grote velgen; ook zij voegen veel vaker dan vroeger gewoon achter mij in of proberen zelfs niet eens om aan de verkeerslichten als eerste weg te zijn.
Ook om een parkeerplaats langs de openbare weg te verlaten wordt veel vaker door de medeweggebruikers plaats gelaten.
Het verschil met de Honda valt me echt wel op en is te opvallend om gewoon toeval te zijn.
Quote
B Real
Quote
British Racing Green
Quote
B-Real
Had je er eigenlijk vooraf mee proef gereden?

Zelfs niet gezien; gewoon toegezegd op foto.

Held big smile smiley

Ach, met zo'n auto is het de gok wel waard. Je ziet ze steeds meer rijden, dus je weet dat je het model aantrekkelijk vind. Donkerblauw is altijd goed, licht interieur is altijd goed, combinatie van beide is top. Velgen staan goed en 250pk valt ook niet tegen. Wat kan er fout gaan? smiling smiley


Even terug in de tijd. Sorry, maar een herintreder mag dat. Ook ik heb mijn huisige auto gekocht op foto en vooral voorspraak van 500E... Geen spijt van gehad.
Maart 2017 gekocht met 183.000 km, afgelopen zaterdag op 270.000 km gezet. winking smiley
Mooi hoor! We hebben een identieke MX5 Kaminari (ook 2011), maar dan op NL platen. smiling smiley Deze staat altijd droog onder de carport aan de druppellader, zeker in de winter. Recentelijk gestart en geen centje pijn!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close