BRG : Mazda MX-5 1.8i 16v (2011) 'Kaminari Edition' Soft Top (p. 13/14), Volvo S90 T5 Momentum (p. 19) en Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20)

Gepost door British Racing Green 
De roadster wordt op dit ogenblik verwend door twee vrouwen...

Gisteren eindelijk nog eens genoten van mijn roadstertje...

Thuis vertrokken bij 16 graden, is onderweg tot 18 graden warm geworden, en genoten van het weidse zicht in Zeeland!!!
Mooi plaatje!
Temperaturen natuurlijk ook heerlijk voor een cabrio; zonnig en droog, dan is het al gauw goed! smiling smiley
Hey Peter, binnenkort haal ik mijn mx-5 Niseko eindelijk uit zijn winterslaap, hoe bevalt jouw Kaminari nog?
Nog altijd super!!!
Op 25 maart er de eerste open kilometers van het jaar opgezet, in Zeeland vanzelfsprekend waar hij vanaf deze zomer ongetwijfeld wel vaker zal te spotten zijn...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2018 11:37 door British Racing Green.
Gisteren net als vorig weekend uitgebreid rondgetoerd met de roadster, zowel in Vlaamse Ardennen als in Zeeland...
En teller - eigenlijk reeds deze nacht - over de 69.000 km gezet.
Fraaie wagen. Misschien niet de meest pure en daardoor ook niet meest geliefde MX-5, maar wel de meest volwassen uitvoering vind ik.
Hoeveel PK op hoeveel kilo is dit?
Ik heb dezelfde motorisatie dus de gegevens in de plaats van BRG opgezocht Albert cool smiley

126 PK bij 6500 - 167 NM bij 4500
Ca. 1080 kg
0-100 : 8,6sec (gevoelsmatig is ie sneller door de sportieve ronk, supersnel schakelen en het felle oppakken).
0-1000m : 30,0 sec
Top : 201 km/h (1x 170 gedaan open en dan vond ik het echt wel genoeg - nog nooit dicht gereden dus geen idee wat dat geeft)

Het Belgische autogids heeft de 1.8 naast de 2.0 getest (5-bak versus 6-bak en 34 PK verschil) maar volgens de metingen is er weinig verschil, de 2.0 is 0,6 sneller aan de 100, 1 seconde sneller aan de km-paal en heeft een top die 8 km/h hoger ligt. In ruil is ie fiscaal een stuk duurder hier en dat weegt redelijk door voor een hobby auto (althans in mijn geval, misschien ligt dat voor BRG anders).
Dit weekend met mevrouw eens ernstig nagedacht en gepraat om eventueel de 500 én de MX-5 beiden weg te doen voor iets anders.
Dat zou dan een vierzitscabrio moeten worden, benzine en automaat, met leder en alle leuks.
Ten hoogste 2010/2011 en minder dan 100.000 km.
Daar kunnen we dan - met kleindochter - in het weekend mee naar Zeeland, en daar kan zij dagdagelijks de 5km woon/werk meer afleggen.

En dan denken we concreet aan zoiets.

Dan zijn we bijna verplicht om in Duitsland te kijken,
in BE zijn zowat alle 4-zitscabrio's (E & A5) diesels, en met haar woon/werkafstand zou dat dodelijk zijn voor die motor.

Nou, het is de eerste keer dat ze best enthousiast leek om haar 500-tje weg te doen winking smiley
Mooie auto de A207, ben er momenteel zelf ook serieus naar aan het kijken. Heb er (met z'n 4en) mee proefgereden, en dankzij de Aircap- en Airscarf systemen is dit absoluut de meest comfortabele 4-zits cabrio die er in deze klasse te koop is. En de 200 is een prima motorisering voor de auto.
Heel fraai, zo'n E Cabriolet. Ook al is het eigenlijk een C-Klasse. Ook de keuze voor de 200-motor begrijp ik goed, dat is gewoon meer dan prima. Maar alsjeblieft, neem niet zo'n 'heb je nog een paar gram voor me'-editie. Originele, zilveren wielen en een licht interieur doen deze auto zoveel goeds.
Ik vind zo'n E cabrio ook heel fraai, maar het is wel sterk afhankelijk van de uitvoering en kleur. Vind het overigens niet de mooiste E / CLK van die reeks, z'n voorganger vond ik iets fraaier gestileerd.

De zwarte zoals hierboven vind ik echt niet mooi met zwart op zwart....
@ BRG: Je zegt "ten hoogste 2010/2011", bedoel je daarmee niet ouder dan 2010 of niet nieuwer dan 2011?
Het gaat wel snel gezien je lange "aanlooptraject" naar de Kaminari. Maar met een kleinkind dat kan meetoeren begrijp ik de overweging wel thumbs up

Wordt nog een lastige zoektocht volgens mij want die moderne cabrio's met kleinere motorisaties zijn perfect inzetbaar als daily drivers en dan wordt de 100K km eis snel een probleem. En diezelfde modellen met een zwaardere motor zijn dan eerder hobby auto's met als pro minder kilometers maar als contra de Belgische fiscaliteit qua grotere cylinderinhouden en grotere CO2 uitstoot...

Succes met je zoektocht Peter !
BENZine
@ BRG: Je zegt "ten hoogste 2010/2011", bedoel je daarmee niet ouder dan 2010 of niet nieuwer dan 2011?

Niet ouder dan 2010.
Gevoelsmatig heeft de zoektocht naar de vervanger van de NA langer geduurd dan dat je de NC tot nu toe hebt. Geeft verder ook niks, ik begrijp de overwegingen volledig. Al missen alle andere kandidaten natuurlijk een stukje van de funfactor die een MX-5 wel biedt. Maar ik ben benieuwd waarbij je uiteindelijk uitkomt Peter.
Er is nog niets gekocht, en vermoed dat het ook nog wel een hele poos gaat duren grinning smiley Er is iemand verknocht aan haar 500-tje... die gaat echt niet zomaar weg
De roadster staat gestald in Nederland...
Ten huize BRG zijn al enkele maanden riolerings- en straatwerken aan de gang.
De werfleider was zou sympathiek een gigantische hoop grind te gebruiken voor het aanleggen van een schuin oprijvlak zodat ik toch nog de oprit op- en af kon, zelfs met de roadster.

Maar nu zijn de stoepranden in beton gegoten, dat betekent een hindernis van pakweg een kleine halve meter hoog.
En die zal pas over enkele weken weggewerkt zijn als ook de voetpaden liggen en het uitgegraven wegdek een pak verhoogd is.

En aangezien de Mazda vooral gebruikt wordt voor open ritjes in Zeeland heb ik hem daar dan maar voor een tijdje achtergelaten...

Teller is onlangs de 70.000km gepasseerd.

Mijn speeltje werd trouwens voorzien van 4 nieuwe (Toyo-)rubbers (de oude waren tot op de draad versleten), kreeg een onderhoudsbeurt en check-up in de lokale Mazda-garage (waarbij de reclamehoudende kentekenhouder van de verkoper werd gewisseld door eentje van hen) en ging probleemloos door de jaarlijkse autokeuring.

Sinds zondag staat hij weer in Nederland na een heus funritje, dakje open, ruiten naar beneden, radio keihard, zonnebrilletje op, en via de (onverharde) binnenwegen.

Wat rijdt dat autootje toch heerlijk, zeker nu het inzake banden en onderhoud weer volledig à jour staat.
Heb de NA intussen 3 jaar geleden ingewisseld voor de Kaminari, en heb daar in die 3 jaar nog geen enkele keer spijt van gehad!!!
Wat je zegt. Ik heb die van mij ook rond die periode gekocht en heb maar van 1 ding spijt, namelijk dat ik dat niet eerder had gedaan.

Hopelijk nog een mooie Belgische herfst en veel fijne open kilometers gewenst Peter thumbs up
Niseko
Wat je zegt. Ik heb die van mij ook rond die periode gekocht en heb maar van 1 ding spijt, namelijk dat ik dat niet eerder had gedaan.

Hopelijk nog een mooie Belgische herfst en veel fijne open kilometers gewenst Peter thumbs up

Dat laatste zal beetje moeilijk zijn.
Mijn vrouw heeft 2 weken geleden haar enkel gebroken (stom ongeval thuis).
Operatie, en sinds gisteren de definitieve gips.
Zeker 6 weken niet steunen op de enkel.
Dan is een MX-5 niet het ideale vervoer winking smiley
Ai, beterschap voor je vrouw. En ja, die zal thuis moeten blijven, als jij gaat toeren met de Mazdarati... Heeft ze vast begrip voor smileys with beer
Het topic gaat weliswaar over mijn funauto...
Maar toch maar even volledigheidshalve vermelden dat er beroepshalve eerstdaags een vervanger voor de Accord Tourer komt:

(foto's van de dealer)

Volvo S90 2.0 T5 Automaat, demo met 6.600 km

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2018 11:11 door British Racing Green.
Gefeliciteerd met de S90, prachtige auto in een fijne samenstelling thumbs up
Hele mooie Volvo! De S90 heb ik nog niet mee gereden maar de V90 wel. Dat was een auto in basis trim (T4 met automaat) en al erg fijn. Het ziet er naar uit dat je een nog veel fijnere versie hebt. Ga je veel plezier aan hebben. En.... met een Volvo kan je overal komen voorrijden. Nooit te poenerig/patserig en ook nooit te eenvoudig.

NB: ik hoop dat de gebroken enkel inmiddels goed geheeld is/aan het helen is. De MX-5 is dan inderdaad even niet geschikt. Overigens voor andere gevallen misschien juist wel. Ik heb ooit mijn vrouw na een knie operatie een paar dagen met de Corvette rondgereden. Dat was de enige auto waarin ze haar been gestrekt kon houden. In- en uitstappen was wel bijzonder lastig.
Prachtige S90, gepaste jaloezie aan deze kant van het scherm! Goed wagenpark zo! thumbs up
Engineer2
NB: ik hoop dat de gebroken enkel inmiddels goed geheeld is/aan het helen is. De MX-5 is dan inderdaad even niet geschikt. Overigens voor andere gevallen misschien juist wel. Ik heb ooit mijn vrouw na een knie operatie een paar dagen met de Corvette rondgereden. Dat was de enige auto waarin ze haar been gestrekt kon houden. In- en uitstappen was wel bijzonder lastig.

De enkel is nu ruim een week uit het gips. Stappen valt nog dik tegen, al durft ze al sporadisch eens heel voorzichtig op die enkel steunen.
Prognose is dat ze wellicht in januari weer aan de slag kan.
Intussen is het inderdaad wel wat behelpen.
Maar - met open dak - kan ze vrij vlot in en uit de Mazda; de voorbije weekends (ook gisteren nog) waren we met de open roadster op stap in Zeeland. En beenruimte voor gestrekte benen (en krukken) heeft zelfs de MX-5 voldoende.

Heerlijke S90 hoor, zeker ook mijn keuze in zijn segment, maar dat wist je al! winking smiley
Mooie Volvo! Uit ervaring weet ik dat hij zelfs als D3 erg fijn is, een T5 zal alleen maar beter zijn. Heel veel fijne kilometers gewenst.
Zoals elders vermeld, een waardig opvolger van de Accord en daarnaast een bijzonder mooi exemplaar thumbs up
Ook aan deze kant gepaste jaloezie smiling smiley
Gefeliciteerd! Een mooie opvolger die veel klasse uitstraalt.
Grappig, onze mx-5 NCs kwamen al van dezelfde garage en nu ook onze Volvo’s (mijn nieuwe V60 wordt zeer binnenkort bij Vermant afgeleverd).

Veel plezier ermee, het blijft overigens een vrij exclusieve verschijning hier in België de S90, ik denk dat het model het niet makkelijk heeft op de leasing markt, op de S90 wordt momenteel een fleet bonus gegeven op de diesels van 5.000€ en dat is erg stevig.
PB beantwoord - bevestigt (jammer genoeg voor Volvo) mijn aanvoelen dat ze het moeilijk hebben om het E-segment open te breken met de “90” lijn hier in de Lage Landen @korting bonanza.

Zeker nu de meer dynamisch ogende “60” lijn toch vrij dicht wordt gepositioneerd qua afmetingen / uitrusting / optie mogelijkheden tov de 90. Wat dan weer een serieus gat laat vallen naar de “40” lijn die een stuk compacter is.
40 lijn gaat denk ik ook een hele stap groeien. De XC40 is echt een behoorlijke grote auto die niet onder doet voor de vorige generatie V60, hij is vergeleken met die gevoelsmatig en meetbaar een stuk ruimer van binnen.

In een kortere auto nog wel.

Maar prachtige wagen de S90, rijd heerlijk vind ik, ga je veel plezier aan beleven.
Gefeliciteerd, na al het wikken en wegen in alle uitersten van het autospectrum aan toe toch uitgekomen bij een prachtige V90, die ook nog eens goed te verantwoorden is in jou werkgebied winking smiley

ik vind de kleurencombi ook fraai. Gelukkig geen zwart, wit of zilver. Het is wel ingetogen maar dat kan zo'n grote auto prima hebben. Het interieur is ook echt mooi. Nu ben ik sowieso erg gek op anders-dan-zwart interieur. thumbs up Als T5 ook nog, dat worden vast plezierige kilometers
Niseko
Wat dan weer een serieus gat laat vallen naar de “40” lijn die een stuk compacter is.

Intern de dealerstructuur wordt stilaan vermoed/gevreesd dat er geen nieuwe V40 meer komt... noch S40 of C30 of nog kleiner.
De V40 verkoopt niet buiten Europa, en een nieuw model ontwikkelen enkel voor Europa zou te weinig winstgevend zijn.
Bovendien wordt zo ruimte gemaakt voor de elektrische Lynk & Co van de Geely-groep die dan onder het bestaande Volvo-gamma zou gesitueerd worden.
Zo, dat is een hele mooie S90! Een waardig opvolger van de Accord al blijf ik het jammer vinden dat die auto hier geen opvolger heeft gekregen.
MX-5 blijft ook een geweldig mooie auto.
Kristian
Een waardig opvolger van de Accord al blijf ik het jammer vinden dat die auto hier geen opvolger heeft gekregen.

Toegegeven,
dan was het ongetwijfeld opnieuw een Accord geworden...
Machtige sloep zo'n s90, lijkt me fantastisch comfortabel reizen, al helemaal met de t5!
Valt in het echt nog veel beter mee dan op papier, zeker in volle zonlicht...

Een wat een power!!!

Het obligate visje staat er inmiddels ook achterop winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2018 13:23 door British Racing Green.
Ik had vanaf het allereerste begin gewoon gelijk alleen besefte jij dat zelf nog niet! cool smiley

Gefeliciteerd en wens je heel veel mooie kilometers met deze dikke bak! thumbs upsmileys with beer
B-Real
Had je er eigenlijk vooraf mee proef gereden?

Zelfs niet gezien; gewoon toegezegd op foto.
Erg mooi! Prachtige kleur ook. Op de foto lijk het wel alsof voorscherm en motorkap een iets andere tint hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close