BRG : Volvo S90 T5 Momentum (p. 19), Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20), Audi A5 2.0 cabrio (p. 20/21)

Gepost door British Racing Green 
British Racing Green
Uitgelezen moment voor een groepsfoto van het gezinswagenpark...

Hé, ik mis toch een Nissan Micra?
[www.autoweek.nl]
Heeft er een tussentijdse wissel plaatsgevonden BGR?
Dat ziet er prettig uit, lekker fris wagenpark!

@Altai: Mijn gok: Blijkbaar was er voldoende rij-ervaring opgedaan in de Micra, en kon er een nieuwere/duurdere aanvulling voor in de plaats komen. De Qubo dus.
MWH
@Altai: Mijn gok....
Ik kan de gok goed voorstellen. Alleen had ik een Fiat Qubo als eigentijdse keuze/ de meest voor de hand liggende keuze voor een meisje niet zo snel gemaakt. Vandaar mijn vraag aan BGR.

Top 10 modellen hoogste aandeel vrouwen
Positie Merk + model Aandeel vrouwen
1 Fiat 500 65,5 procent
2 Fiat 500C 64,7 procent
3 Ford Ka 61,8 procent
4 Kia Picanto 59,8 procent
5 Citroën C1 59 procent
6 Peugeot 107 57,8 procent
7 Mini Clubman 57,6 procent
8 Nissan Pixo 57,6 procent
9 Peugeot 207CC 56,7 procent
10 Toyota Aygo 56,5 procent

“Vrouwen zoeken vaak een hip compact model, veelal van een betaalbaar merk, aldus het onderzoek. Belangrijk voor vrouwen is dat een auto ook wat meer biedt en dat hij een bijzondere uitstraling heeft of rijk is aangekleed. Dat Mini en de Fiat 500 populair zijn, is in dat opzicht dus niet heel opvallend.”
Uit:[www.telegraaf.nl]
Ik heb even op het forum gezocht op 'Qubo', BRG heeft het in het Opel-topic al uitgelegd. Gingen eigenlijk voor een Panda, enorme korting op de Qubo deed daartoe besluiten.
@MWH: thumbs up

Ik citeer Gehaktstaaf uit het Opel topic: "Dat zijn serieuze kortingen zeg! Als je die prijzen vergelijkt met wat zo'n ding in NL kost inclusief BPM eye popping smiley.."

Als Hollander begrijp ik het helemaal.
big smile smiley
MWH
Ik heb even op het forum gezocht op 'Qubo', BRG heeft het in het Opel-topic al uitgelegd. Gingen eigenlijk voor een Panda, enorme korting op de Qubo deed daartoe besluiten.

Even de correcte passage quoten...

BRG
Er komt iets bij voor dochterlief ter vervanging van haar Micra:
Fiat Qubo 1.4 Street
(met extra-optiepakket parkeersensoren, centrale armsteun, in hoogte regelbare chauffeurszetel met lendensteun, donkere ramen en reservewiel)
thans met supervoorwaarden op stockvoertuigen (enkel nog een grijze en eentje in amore red beschikbaar)
(catalogus 16.000, nu nieuw mee te nemen bovenop inruil van de gedeukte Micra van 200 EUR voor 10.000 EUR - u leest het goed : 6.000 EUR gewone korting, extra-stockkorting - wegens een nieuw neusje binnenkort - en slooppremie voor de Micra).

BRG
Ging eigenlijk een Panda worden, maar de prijs voor een Panda met airco en een Qubo met heel veel leuks op was vrijwel dezelfde. En dan is een klein extra-pakezeltje voor de deur wel handig.

De Qubo is hier sinds vorige vrijdag.
En om eerlijk te zijn: het rijdt verrassend goed thumbs up
Ff quoten, zodat men niet steeds naar de vorige pagina moet terugkeren om dit draadje te begrijpen...

British Racing Green
Heerlijk cabrioweer vandaag!!!
Uitgelezen moment voor een groepsfoto van het gezinswagenpark...

Kleurrijke verzameling hoor! thumbs up

Handig met verhuizen:
- vierkante dingen in de Qubo,
- lange dingen in de Accord,
- kleine dingen in de 500
- de planten en de parasol in de MX5
Leuk wagenpark BRG! thumbs up Die Qubo vind ik ook best een grappige auto, mooie kleur ook.
Mooie foto BRG thumbs up

Vandaag eerste ritje met mijn Niseko dit jaar... Nu, de short shifter viel me zwaar tegen. Constant misschakelen, krakende tandwielen, versnelling niet vinden angry smily Het zal gewenning zijn, want mijn Lotus Elise rijdende broer knalt er probleemloos mee. Na 4 maanden stalling de mx ook nog eens mooi gepoetst, daar had ik dan wel weer voldoening van smiling smiley
Waarom heb ik de roadster vorige week bij +25 graden niet uit de garage gehaald?
Gewoon omdat het op een avond als vandaag, regen op komst, grijze hemel, 16 graden en windstil gewoon zoveel leuker is om open te genieten!!!

Deze week met 39 graden koorts in bed gelegen.
Deed gisteravond dus extra-deugd om frisse lucht te snuiven in de open roadster.
Even naar een familiefeestje net de taalgrens over via de Vlaamse Ardennen.
's Nachts nog zalig open huiswaarts gekomen,
en - voor die ene keer - de roadster onder de carport laten staan ipv in de garage.

Diesel, de kat van de buurvrouw, heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt... sad smiley
Dak vol kattenhaar thumbs down
Dus meteen de pluizenroller erbij gehaald,
alle haren mooi weggehaald,
en de wagen alsnog de garage ingereden...

Daarna meteen beginnen googlen...
En een Cabrio Shield® Soft Top Protection gekocht!

Klinkt heerlijk!! Kan me heel goed voorstellen dat carbid toeren met warm, maar enigszins bewolkt weer lekkerder is dan met 30 graden vol de zon op je bolletje winking smiley
Heerlijk ding zo een NC, deze voormiddag ook een uurtje gaan rijden zonder gps gewoon mijn neus achterna, zalig!!

@BRG : we hadden er beter een groepsaankoop van kunnen maken smileys with beer
@BRG : heb je enig idee van het verbruik van je Kaminari? Omdat mijn batterij enkele malen ontkoppeld is (dagteller op 0) heb ik er geen flauw idee van, denk zelf ergens rond de 10-11 l/100 km? (Vooral korte funritjes en geregeld stevig doorjagen, dat wel).

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2016 14:26 door Niseko.
Gisteren beschermhoesje eens uitgeprobeerd.
Kostte wat, maar dan heb je ook wat thumbs up

Bestelling vanuit Engeland liep vlot,
nog mailtje gekregen of ik blauw, rood of zwart wou,
en binnen de week was pakketje binnen.

Pasvorm dik in orde,
met extra bevestigingsmogelijkheden aan de binnenzijde om tussen deuren en de kofferklep vast te klemmen.

Vanaf nu is de cabrio "catproof"!!!

Ik ben benieuwd naar je ervaring als de auto met de cover eens in de regen heeft gestaan (voor zover dat gebeurt) of bij mist cq hoge vochtigheid.

Zou de kap dan vochtig aanvoelen omdat de vochtige lucht die onder de cover komt niet voldoende weg kan?
Er staat in de handleiding dat het een bescherming biedt bij parkeren onder bomen etc.
Er staat ook uitdrukkelijk dat het geen hoes is om de wagen langdurig te stallen omdat het dak eronder kan gaan zweten.
Concreet gaat de cover erop als hij buiten onder de carport overnacht; bescherming tegen de katten van de buurvrouw. Of als de wagen onder bomen geparkeerd staat.
Langdurig stallen gebeurt in de garage en dan is dat zonder hoes.
Het kan aan mij liggen, maar is parkeren onder de carport niet voor een deel uit gemakzucht? Dat gemak wordt door die hoes wel weer enigszins teniet gedaan, waardoor de auto in de garage parkeren wellicht weer aantrekkelijker wordt?
der Magistrat
Het kan aan mij liggen, maar is parkeren onder de carport niet voor een deel uit gemakzucht? Dat gemak wordt door die hoes wel weer enigszins teniet gedaan, waardoor de auto in de garage parkeren wellicht weer aantrekkelijker wordt?

Ik moet 4 auto's kwijtraken...
Dus de kans is groot dat - als de Mazda gebruikt wordt - de 500 intussen in de garage staat.
En als ik zinnens ben die enkele dagen na elkaar te gebruiken, dan ga ik niet telkens weer die 2 omdraaien, de ene uit en de andere in de garage (heb één lange oprit waarop altijd 2 wagens staan, waarvan het gedeelte dat toegang geeft tot de garage een deel overkapt is en als carport dient).
Om dan telkens weer 4 wagens van plaats te wisselen om de Mazda in de garage te kunnen zetten...
OK, dan is dat maar gemakzucht winking smiley
Alle begrip. Ik wist niet dat je er vier had joh. Nee, ik zou het dan ook zo doen.
Of nee, ik zou verhuizen. winking smiley
Bofkont, je zou tranen met tuiten huilen moest je zien wat het - voorzichtig- in en uitzetten van een kinderstoel doet met het bruine lederen interieur van mijn Niseko MX-5. Zelfs met de Recaro zetelbeschermer die onder het zitvlak van de stoel gaat...

Maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp en die smile van kid van 6 als ik hem vandaag kwam halen op school met de mx, priceless winking smiley
BRG, waar heb je de hoes besteld?

Zelf heb ik zo een hoes van Moss.
Die heb ik nu al 1,5 jaar ongeveer en werkt super.
Mijn MX-5 staat altijd buiten en zelfs na extreme harde/veel regen is het dak droog.
In de winter zelfs wat sneeuw erop gehad, maar dak bleef droog.

Hoes: [www.moss-europe.co.uk]
Who needs a Defender??? winking smiley

Zalig zomerweer, puur genieten,
heb vorig najaar overduidelijk de juiste keuze gemaakt door de NA in te ruilen voor een NC thumbs up
Net de nieuwe factuur gekregen van de verzekering, betekent dat ik mijn Niseko dus nu bijna 1 jaar heb smiling smiley

Uit curiositeit, hoeveel betaal jij jaarlijks BRG? Denk dat wij zowat hetzelfde profiel hebben, lease auto voor de kilometers, mx voor de hobby en een laag schadeverleden.

Ik betaal 365€ voor mijn WA en zit op bonus malus 0. Maatschappij is AXA, vroeger zat ik bij Fortis op bonus malus -2 (> 13 jaar schadevrij rijden).

Axa is geen prijsbreker maar gezien ik er met de rest (2 huizen, aanvullende hospitalisatie verzekering) ook zit en tevreden ben over de service (2x stormschade, vlot afgehandeld) ga ik niet shoppen voor het koopje van de maand.
Niseko
Uit curiositeit, hoeveel betaal jij jaarlijks BRG? Denk dat wij zowat hetzelfde profiel hebben, lease auto voor de kilometers, mx voor de hobby en een laag schadeverleden.

Ik betaal 365€ voor mijn WA en zit op bonus malus 0. Maatschappij is AXA, vroeger zat ik bij Fortis op bonus malus -2 (> 13 jaar schadevrij rijden).

Axa is geen prijsbreker maar gezien ik er met de rest (2 huizen, aanvullende hospitalisatie verzekering) ook zit en tevreden ben over de service (2x stormschade, vlot afgehandeld) ga ik niet shoppen voor het koopje van de maand.

365,97 bij PNP, bonus malus 0 (m.i.v. rechtsbijstand).
Da's minder dan ik voor de NA betaalde (terwijl er nu meer vermogen onder de kap zit).
Thanks BRG, ik zit met mijn rechtsbijstand bij een andere maatschappij (= extra kost uiteraard).

Het verbaast me dat je als Lic in de Rechten beide bij dezelfde maatschappij hebt, dat is mij namelijk "altijd ontraden" (rechter en partij tegelijk). Maar misschien had ik gewoon wat minder moeten brossen bij mijn lessen Recht aan de UG winking smiley
Niseko
Thanks BRG, ik zit met mijn rechtsbijstand bij een andere maatschappij (= extra kost uiteraard).

Het verbaast me dat je als Lic in de Rechten beide bij dezelfde maatschappij hebt, dat is mij namelijk "altijd ontraden" (rechter en partij tegelijk). Maar misschien had ik gewoon wat minder moeten brossen bij mijn lessen Recht aan de UG winking smiley

Idem, ik heb dat ook gesplitst.
Ik betaal trouwens, mocht je het willen weten, €177 p.j. smiling smiley Rechtsbijstand en pechhulp komt daar dan nog wel bovenop.
Ik weet het, ik heb dat in de tijd (zo'n 30 jaar geleden) ook als goedbedoeld advies meegekregen tijdens mijn studies...
Zal wel gemakzucht zijn of zo, rechtsbijstand zit eigenlijk altijd default bij de polisvoorstellen en heb dat er gewoon laten bijzitten.
Mx5 Niseko vandaag afgekeurd angry smily

Complimenten van de keurder over de puike technische staat van het roadstertje qua remmerij en onderstel maar toen... Oei die band links achter (Bridgestone Potenza met 5 mm profiel), een scheurtje in de wang van de band. Omdat het ding perfect onderhouden is wou hij een second opinion van de verantwoordelijke - samen besproken en terechte afkeur (karkas zichtbaar als je het stukje rubber van de band wegtrekt).

@BRG : je auto komt van dezelfde garage als die van mij; check zeker eens of je een brandblusser / gevaren driehoek / verbandkist hebt... Die van mij
had geen van alle; vanavond nog rap even van de BMW in de Mazda versast, maar geen controle op eye rolling smiley
Niseko
@BRG : je auto komt van dezelfde garage als die van mij; check zeker eens of je een brandblusser / gevaren driehoek / verbandkist hebt...

Ja hoor, speciaal op gelet bij aflevering! cool smiley
Wat een hondenweer voor de rest van deze week.
Heb gelukkig gisteren nog uitermate genoten van de roadster.
Bezoekje aan schoonzus in de Vlaamse Ardennen.
Bij vertrek gisteravond huiswaarts was het lichtjes aan het regenen,
10km verder was het droog, dakje eraf en nog een uurtje heerlijk uitgewaaid tot thuis...
Zomer,
vrouwlief vakantie, dus 500 staat in de garage,
en MX-5 staat gebruiksklaar onder de carport...

Met de poes van de buurvrouw op vinkenslag winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2016 09:08 door British Racing Green.
En het nieuwe "kattenhotel" is populair... daar is nummer 2 al winking smiley

Dit weekend niet meteen cabrioweer, maar vanaf dinsdag wordt (in BE) een hittegolf voorspeld... wordt weer een weekje heerlijk genieten van de roadster.
Na 3 weken vakantie met heerlijk zomerweer changement de decor...
Roadster in en 500 weer uit de garage.

Vakantie:

Einde vakantie:

De cabriobeschermhoes heeft intussen haar nut bewezen met de 3 katten van de buurvrouw winking smiley
Bij mij sprong er ook steeds een kat op mijn dak. Nu maar wat verder van de rand gezet waardoor de kat de sprong niet haalt.

Zie trouwens dat er een flinke file staat tussen Antwerpen en Gent. Is dat normaal (ik moet morgen naar Duinkerke rijden, anders maar beter de route bovenlangs)?
E17 vermijd ik zoveel als mogelijk, altijd miserie tussen Antwerpen & Gent (en vice versa); ik neem zelf altijd de E34.

Let wel op voor Duinkerke: er zijn nog altijd grote vertragingen mogelijk aan de grensovergang BE/FR (noodtoestand FR & vluchtelingen Calais).
Meeuw
Zie trouwens dat er een flinke file staat tussen Antwerpen en Gent. Is dat normaal?

Nee, is uitzonderlijk op dat tijdstip.
Er was een Nederlandse camionette in de fik gegaan, moest er toevallig voorbij en fotootje gemaakt vanuit de Beamer. Brandweer was er nog niet, dus niet zoveel oponthoud uiteindelijk.

Ik wou deze morgen de roadster nemen,
blijkt die "morsdood".
Vergeten aan de druppellader te hangen sad smiley
Inmiddels lader ingeplugd, vanavond eens zien of het iets heeft opgeleverd en zoniet, nieuwe batterij erin.
Startkabels gebruiken en een fijn stuk gaan rijden om de accu/batterij op te laden?
He's alive!!!

Nieuwe batterij en er zat meteen weer leven in mijn roadstertje.
Intussen klok en radiozenders opnieuw geprogrammeerd.
Mijn speeltje is weer gebruiksklaar!!!
Zitten de katten nooit op je kofferdeksel of motorkap? Want die zijn met zo'n hoesje niet beschermd.
Accu's zijn bijzondere producten. Die kunnen van het ene op het andere moment morsdood zijn, gelukkig is de schade veelal wel te overzien smiling smiley
voiture
Zitten de katten nooit op je kofferdeksel of motorkap? Want die zijn met zo'n hoesje niet beschermd.

Die katten lopen daar al jaren rond, zijn eigenlijk doodbrave beesten.
Natuurlijk lopen ze wel eens over het koetswerk, dat blijkt overduidelijk uit hun pootafdrukken op de lak.
Maar ze nestelen zich altijd op het dak,
meestal op het dak van mijn partners 500,
als de Mazda buiten staat daar bovenop.
De NA had een plastic dakje; de katteharen waaiden er zo van weg.
De NC heeft een stoffen kap, en de kattenharen kleven daar gewoon in; erg om zien hoe dat dak eruit ziet nadat een van de katten er een nacht heeft op doorgebracht. En je krijgt die haren er niet zomaar weer vanaf. Vooral daarvoor dient dus het hoesje.
Ik heb trouwens een buitenhoes die de ganse wagen bedekt, maar wat een omslachtig gedoe om die telkens over de wagen te trekken en - zeker in vochtige toestand - weer te verwijderen en klein op te vouwen zonder jezelf enorm te besmeuren; neen, dan is dat kleine kapje een enorme verbetering inzake gebruiksgemak!!!.
Niseko
Bofkont, je zou tranen met tuiten huilen moest je zien wat het - voorzichtig- in en uitzetten van een kinderstoel doet met het bruine lederen interieur van mijn Niseko MX-5. Zelfs met de Recaro zetelbeschermer die onder het zitvlak van de stoel gaat...

Maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp en die smile van kid van 6 als ik hem vandaag kwam halen op school met de mx, priceless winking smiley

Voordeel van leer is dat het makkelijk is te herstellen thumbs up
Maar ik begrijp je helemaal, mijn kinderen zouden ook belangrijker zijn dan een auto.
Alleen kan er niet over meepraten, wij hebben ze niet.

Maar blijft een prachtige verschijning deze generatie MX5, mijn favoriet ook samen met de nieuwe.
Niseko
... - voorzichtig- in en uitzetten van een kinderstoel doet met het bruine lederen interieur van mijn Niseko MX-5. Zelfs met de Recaro zetelbeschermer die onder het zitvlak van de stoel gaat...

Niseko, ik las van je problemen met het kinderzitje en de beschadigingen op de huidige stoel. Zou het geen oplossing zijn om voor de beperkte tijd een andere stoel te plaatsen uit een sloop MX-5?
De schade aan de "sloopstoel" neem je voor lief en met een paar boutjes los/vast plaats je lachend over een paar jaar de originele stoel terug.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.