BRG : Volvo S90 T5 Momentum (p. 19), Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20), Audi A5 2.0 cabrio (p. 20/21)

Gepost door British Racing Green 
Gisteren toch één minpuntje ontdekt.
Rond half 9 's avonds begon het wat te regenen, dus toen ik met stiefdochterlief parkeerde (loodrecht op de rijbaan), toen moest ik het dak wel dicht leggen.
Bij vertrek iets later stelde ik vast dat je - met gesloten dak - vrijwel "blind" achterwaarts uit een parkeerplaats moet rijden, het zicht schuin naar achter is quasi nihil.
Maar goed,
wellicht had mijn NA dat evenzeer winking smiley
Alleen heb ik dat nooit gemerkt omdat ik uitsluitend open rij.
Herkenbaar, met de kap toe geraak ik achteruit amper de garage in, het is echt wat gokken en op de linker spiegel rijden wetende dat de rest dan ook binnen is zonder schade winking smiley

Is je auto een buitenslaper?
Niseko
Is je auto een buitenslaper?

Normaal altijd in de garage,
nu even op de oprit onder de carport tot ik in de garage (in de breedte) wat extra-plaats vrijgemaakt heb winking smiley
Hoogdringend extra ruimte gecreëerd in de garage.
Immers, bij thuiskomst vanavond lag de kat van de buren prinsheerlijk op het cabriodak...
Dus staat die vanaf nu in de garage!!!
Prachtige MX-5! Erg mooie combo dat zwart met het witte leer. thumbs up

Als je de MX-5 ooit eens een nacht buiten moet zetten, dan is dit handig om te kopen:
[www.moss-europe.co.uk]
Ik heb zelf zo een hos voor mijn NC en is erg makkelijk erop te doen en geeft toch een prettig gevoel...
De hoes is waterdicht, dus het dak wordt niet nat en het is ook handig tegen vogelpoep.
Een mes gaat er natuurlijk nog altijd doorheen, maar misschien lokt het met zo een hoes minder uit. winking smiley
Helemaal gemist! Wat een prachtige MX-5. Dat lichte interieur staat sowieso fantastisch
Zo te zien aan de foto's is het een prachtige kleur die veel meer karakter heeft dan elke zwart-tint die ik tot nu toe gezien heb. thumbs up En met het lichte interieur is de combinatie echt helemaal geweldig! Ik snap heel goed dat je snel beslist hebt toen je deze zag.
smarter
Zo te zien aan de foto's is het een prachtige kleur die veel meer karakter heeft dan elke zwart-tint die ik tot nu toe gezien heb. thumbs up En met het lichte interieur is de combinatie echt helemaal geweldig! Ik snap heel goed dat je snel beslist hebt toen je deze zag.

De verkoper meldde mij dat er sindsdien nog enkele potentiële kopers speciaal voor deze wagen zijn langs gekomen.
Maar ja, te laat... wie eerst komt, eerst maalt.
Morgen een ganse dag nagelbijten.
Heb de sleutels aan mevrouw BRG overhandigd en morgen mag ze ermee op school paraderen winking smiley
Oh, jammer van het weer morgen in den Belziek voor je vriendin. Bewolkt, 15 graden sad smiley

Ik ga morgen zoonlief op school halen met de leaser, 15 graden is op zich OK, maar als de zon niet schijnt dan blijft de Niseko lekker in de garage.

Courage morgen smiling smiley
Nu ja, zondag voorspellen ze stralende zon.
Het weer zal de komende weken niet meteen verbeteren,
Vanaf half november begint de eindstage,
En eind januari is ze - hopelijk - afgestudeerd.
Dus morgen is de ideale dag om hem even te gaan showen bij haar klasgenootjes winking smiley
Dat was inderdaad een onverwachte meevaller, vandaag 350 km met de BMW gebold voor het werk en met de Mx5 zoonlief gaan halen op school en een klein toertje aan gekoppeld - heerlijk zo een stukje quality time cool smiley
Vandaag de Kaminari meegenomen op de snelweg, iets wat ik met de NA nooit deed.
Lekker opgebouwd tot teller 140, en zat nog steeds comfortabel achter het stuur.
En weer viel me op hoe heerlijk ruim de cockpit is, vooral inzake arm- en schouderruimte, een wereld van verschil met de ND.
Mocht ik al getwijfeld hebben - quod non - dan maakt de Kaminari zich elke dag weer waar!
Geen slapeloze nachten,
Geen heimwee naar de NA,
Gewoon genieten.
Hier was het vanmiddag nog een mooie dag voor openrijden. Hoop dat het in Be ook nog zo was!
Lukte nog,
Al zal het morgen normaal gesproken beter cabrioweer zijn.
Schitterende auto! MX-5 staat ook hoog op mijn lijstje en als ik het zo lees is een NC dan de beste keus met mijn 1,92 m.
De ND wel even geprobeert op de IAA en die is inderdaad wel behoorlijk krap.
Zeker proef zitten en rijden dan, ik vind de NC wel aan de krappe kant qua breedte, linker arm zit kort bij de deur, je kan je elleboog nergens comfortabel op laten rusten zoals ik met mijn dagelijkse auto (BMW F31) wel doe.

Voor een hobby auto niet echt een punt voor mij, maar... Vorige week een vriend meegenomen voor een toertje en met zijn 1m96 zat hij met zijn hoofd hinderlijk in de wind op de passagierszetel, met de kap toe paste het net. Achter het stuur ging het beter omdat de stoel daar een hoogte verstelling zit, maar geen idee of dit op alle NC's standaard is?
Sfeerplaatje van gisteren...

Nu staat hij nog dicht op de oprit...
(aan het rechterachterwiel zie je nog net de snoodaard die mijn dak bevuilt met kattenhaar)

Maar straks weer heerlijk open cruisen!!!
British Racing Green

Nu staat hij nog op de oprit...

Je woont er knap bij.

Mooie auto, en zo te horen is het het wachten en twijfelen waard geweest. Het is je gegund.
Deze namiddag genoten van de stralende blauwe hemel...

Aan 't zeetje geparkeerd in goed gezelschap.

Anders dan de NA laat ik de nieuwe evenwel niet "open" achter op de parking.

Hapje gegeten aan zee,
stukje gewandeld,
en tenslotte nog tijd voor een fotoshoot aan de rand van de zee...

De NC bundelt het comfort van mijn Honda met het plezier van mijn NA-tje,
het beste uit twee werelden dus thumbs up

Lang getwijfeld, maar uiteindelijk bewust gekozen zonder spijt achteraf.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2015 18:30 door British Racing Green.
Gefeliciteerd, prachtige wagen! Ik heb gister ook nog heerlijk open gereden, dan is het leven mooi he? Geniet er nog even van, voor de winter en de ellende met sneeuw en pekel toeslaat.
British Racing Green
Sfeerplaatje van gisteren...

Mistig daar in belgenland. Ga je nu ook je naam veranderen?
Sarcast
Mistig daar in belgenland. Ga je nu ook je naam veranderen?

Heb mijn avatar al veranderd in "thunder" of "Kaminari"...
En BRG had niks met de Mazda te zien (had die nick al ruim voor de roadster).
Deze morgen de NC genomen naar het werk.
Gladde schoenzolen van Floris Van Bommel en alu pedalen gaan dus echt niet goed samen.
En dat terwijl het lang geleden was dat het op maandagochtend nog eens zo druk was!
Had nooit gedacht dat ik dat ooit zou schrijven,
maar wat ben ik blij met de automaat van mijn Honda voor dagdagelijks gebruik winking smiley
Deze avond lekker open huiswaarts gereden en dan afscheid genomen...

Rijd je 's ochtends niet open?

Een hoes in de garage? Je bent niet bang voor krasjes?
Sarcast
Een hoes in de garage? Je bent niet bang voor krasjes?

Zie je die twee hondenmanden achteraan links?
Het zijn brave beestjes, maar ik neem liever geen risico winking smiley
Sarcast
Rijd je 's ochtends niet open?

Niet als hij 's nacht buiten stond en het dak nat is van de ochtenddauw...
Wel als het dak droog is.

Maar ik rij idd liever niet "dicht",
uit principe...
En bovendien omdat de dode hoek bij zicht naar schuin achteruit met gesloten dak fenomenaal groot en verraderlijk is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2015 09:46 door British Racing Green.
Staat de auto met open of gesloten kap onder het zeil?

Mij is aangeraden het dak (mits het droog is uiteraard) zeker bij enkele dagen stilstand altijd dicht te doen zodat het 'op spanning blijft'.
Niseko
Staat de auto met open of gesloten kap onder het zeil?

Op foto was dak nog open,
intussen is het gesloten winking smiley
Top systeem hé die dakbediening bij een NC?

OK, bij een NA ging het sneller (5" ipv 8" smiling smiley ) omdat je moet uitstappen (althans ik toch) maar dit voelt wel een stuk meer solide aan.

Zetelverwarming van de NC is bij koude dagen zoals nu trouwens geweldig, veel sneller op temperatuur dan alles waarmee ik zelf of mee gereden heb, na 500 meter voel je echt al warmte
Niseko
Top systeem hé die dakbediening bij een NC?

OK, bij een NA ging het sneller (5" ipv 8" smiling smiley ) omdat je moet uitstappen (althans ik toch) maar dit voelt wel een stuk meer solide aan.

Zetelverwarming van de NC is bij koude dagen zoals nu trouwens geweldig, veel sneller op temperatuur dan alles waarmee ik zelf of mee gereden heb, na 500 meter voel je echt al warmte

Mijn Honda warmt naar mijn aanvoelen sneller...
Ook de chauffage van de NA gaf veel vlugger hitte af!

Bij de NA ben ik altijd uitgestapt om het dak te openen,
eerst handdoek op het plastic ruitje zodat er geen wrijving optrad,
en dan voorzichtig open klappen,
er voor zorgend dat er geen plooien in het plastic raampje kwamen.

Neen,
dan gaat het nu vlugger.
Zaterdag komende van de snelweg,
aan eerste lichten rood,
dak ontgrendeld en vanuit de wagen achterwaarts open gegooid... was zo gepiept winking smiley
Denk dat de wagen achter mij niet goed besefte wat er plots gebeurde...

Ook dichtdoen gaat vlotter bij de NC, nu slechts één centraal vergrendelingspunt en bij de NA 2 sluitingen links en rechts (waarbij het vinyldak serieus tegentrok). Met open ramen sluit het dakje van de NC probleemloos aan bij de voorruit en op enkele seconden dicht.
Fijn om te lezen dat je nu weer echt geniet van je tweede auto! Het is een prachtexemplaar en de selfie bewijst: hij staat jullie goed.
British Racing Green
Ook dichtdoen gaat vlotter bij de NC, nu slechts één centraal vergrendelingspunt en bij de NA 2 sluitingen links en rechts (waarbij het vinyldak serieus tegentrok). Met open ramen sluit het dakje van de NC probleemloos aan bij de voorruit en op enkele seconden dicht.

heb je de

Roof Race al gezien Peter? Een NA gaat echt bliksemsnel open en toe cool smiley
Niseko
British Racing Green

heb je de

En de ND doet het weer net zo snel als de NA. Maar, wat maakt het uit?

Als het dak sneller open en dicht gaat ben je ook sneller geneigd om het dakje voor de kortere afstanden open te doen. Daarnaast is het bij een regenbuitje wel fijn als 'ie snel dicht kan. winking smiley
De Schaduw

Als het dak sneller open en dicht gaat ben je ook sneller geneigd om het dakje voor de kortere afstanden open te doen. Daarnaast is het bij een regenbuitje wel fijn als 'ie snel dicht kan. winking smiley

Ja, dat is waar. Ik vond het op de ND overigens wel een mooi systeem: prachtig in al zijn eenvoud.

Ik vond het op de ND overigens wel een mooi systeem: prachtig in al zijn eenvoud.

Ja, dat systeem is simpelweg briljant.
Niseko
British Racing Green

heb je de

Filmpje is wel een NC roadster coupé...
Ik heb de sofftop.

De Schaduw

Ik vond het op de ND overigens wel een mooi systeem: prachtig in al zijn eenvoud.

Voor zover ik me mijn bezoek aan de ND in de showroom herinner, is dat nog steeds hetzelfde systeem als de NC met softtop.
British Racing Green
Niseko
British Racing Green

heb je de

Filmpje is wel een NC roadster coupé...
Ik heb de sofftop.

De Schaduw

Voor zover ik me mijn bezoek aan de ND in de showroom herinner, is dat nog steeds hetzelfde systeem als de NC met softtop.

Even op YouTube gekeken, en ja, NC is hetzelfde als ND. Snap alleen niet waarom de meeste filmpjes het laten zien wanneer mensen naast de auto staan. Het is zoveel makkelijker van binnenuit.
De Schaduw
Als het dak sneller open en dicht gaat ben je ook sneller geneigd om het dakje voor de kortere afstanden open te doen.

Het verschil tussen een cabrio en een roadster: bij de cabrio gaat het dak open, bij een roadster zou het eventueel dicht kunnen.

Deze doet het gewoon open en dicht vanuit zijn chauffeurszetel...
In het Belgische blad AutoGids staat deze editie een uitgebreide wegtest met de ND 1.5, een kortere test met de 2.0, een zuinigheidstest met de 1.5 (4,4/100km!) en een uitgebreide rit met een NA. Ik denk dat dit nummer jou wel kan bekoren.
Twix
Even op YouTube gekeken, en ja, NC is hetzelfde als ND. Snap alleen niet waarom de meeste filmpjes het laten zien wanneer mensen naast de auto staan. Het is zoveel makkelijker van binnenuit.

Openen wel, maar sluiten niet lijkt me -> bij de ND komt het dak meer omhoog als je aan de hendel trekt dan de NC.
Ik vind het handiger om het dak te sluiten naast de auto, moet me anders in een wat vreemde bocht wringen smiling smiley
Niseko
Twix

Ik vind het handiger om het dak te sluiten naast de auto, moet me anders in een wat vreemde bocht wringen smiling smiley

sluiten van het dakje deed ik bij m'n NA ook altijd naast de auto. in de video is ook te zien dat je een wat rare beweging moet maken om het dak de lucht in te krijgen.
Niseko
Twix

Openen wel, maar sluiten niet lijkt me -> bij de ND komt het dak meer omhoog als je aan de hendel trekt dan de NC.

Kijk, dat is een duidelijke verklaring.
Ging plots wel hard in dit topic...
Laat het nu maar weer een beetje stilvallen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.