BRG : Volvo S90 T5 Momentum (p. 19), Volvo S60 Cross Country D4 Summum (p. 20), Audi A5 2.0 cabrio (p. 20/21)

Gepost door British Racing Green 
Hmmm, wat een briljante auto, die nieuwe MX5. Bij het proefzitten werd meteen een proefrit aangeboden. Eerst met een verkoper, waarbij ik op de passagiersstoel plaats nam. De verkoper reed even een rondje en liet zien wat de auto kan. Gaaf. Zelfs met de tractiecontrole laat de auto nog voldoende toe.

Vervolgens met Twixin een blokje om en zelf dus gestuurd. Het rijdt echt super. Nu, de ruimte. Met dak open viel het me 100% mee. Ruim voldoende hoofdruimte, en de benen vinden ook wel een plekje. Met de kap gesloten is het wel claustrofobisch, met ongeveer een centimeter tussen hoofd en dakje.

Stof tot nadenken. Dat is zeker.
Quote
British Racing Green
Quote
Barri
Ik zit even op de site te kijken, maar de kleuren zijn wel jammer. Rood is gaaf. En hopelijk is één van die witte kleuren echt wit. Met een rood interieur zou donkergrijs nog wel kunnen.

Enkel zwart leder af fabriek verkrijgbaar.

Zeker weten? Hier in Houston staat een zwarte met beige leder interieur. Prachtig! Mijn proefrit was echter met een zwart stoffen interieur. Met het zwarte exterieur wel erg zwart allemaal.
Ja zeker weten. In nederland zijn alleen zwarte interieurs leverbaar.
In de USA heb je ze inderdaad met beige leer. Bij jullie was in het begin ook de MX5 Launch edition leverbaar, ik dacht een limited edition van 1000 stuks. Rood met beige leer


Toch wel heel strak zo
Vandaag is het perfect cabrio weer, zon en niet te warm -> enorm genoten van het toertje met mijn MX-5 cool smiley
Quote
Niseko
Vandaag is het perfect cabrio weer, zon en niet te warm -> enorm genoten van het toertje met mijn MX-5 cool smiley

Mwa ik vind het net iets te fris. Maar daar moet ik bijzeggen dat ik de laatste zal zijn die zegt dat het te warm is. Ik zat heerlijk te genieten bij die 40graden
Buiten 18 graden, Climate control op 22 graden en bollen maar. Fleece mee maar niet nodig gehad evenmin als de zetelverwarming winking smiley
Even knopje omgedraaid.
No way dat een nagelnieuwe ND mij 20.000 EUR meer rijplezier en fun gaat opleveren dan mijn oudje.
Bovendien, het zomerseizoen is weer voorbij, rijden is iets voor volgend voorjaar.
Dus ik laat nog voor de winter de bodem van de NA professioneel bekijken,
mocht zulks baat opleveren nog Dinitrol-behandeling erop,
en mijn oudje moet er nog voor enkele jaren tegenaan kunnen...
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"
Quote
British Racing Green
(..)
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"

Bij de aankomende opfrisbeurt van het nieuwe model?

Dat zal over 2-3 jaar zijn.. dan kan je daar mooi op anticiperen.. (of inruilen op een dan jong gebruikte van deze generatie ) winking smiley
Ik ga er inderdaad niet vanuit dat na nieuwjaar n.a.v. het autosalon in Brussel plots met fenomenale kortingen zal gegoocheld worden voor een nieuwe MX-5... winking smiley

Bovendien, voor dezelfde prijs heb ik een nagelnieuwe Newest Beetle cabrio Club in fel oranje... geen roadster maar wel bruikbare achterbank winking smiley

Soul Red is mooi maar verder heeft Mazda altijd wat moeite gehad om echt mooie kleuren in het gamma te hebben. Of het zag er goed uit op foto's maar saai in het echt, zoals Carbon Grey op de Mazda3 I destijds. Het sprankelt nooit echt of niet bijzonder chique ofzo. Terwijl als je bv de Infiniti Q50 bekijkt in het AW filmpje dan is dat gewoon een lekkere 'staalblauwe' kleur.
Quote
Durashift
Quote
British Racing Green
(..)
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"

Bij de aankomende opfrisbeurt van het nieuwe model?

Waarschijnlijk over een maandje weer. winking smiley
Quote
Rob0032
Quote
Durashift
Quote
British Racing Green
(..)
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"

Bij de aankomende opfrisbeurt van het nieuwe model?

Waarschijnlijk over een maandje weer. winking smiley

Dan pas? Er wordt meer nagedacht over de MX5 dan er meer gereden wordt....
Quote
Rob0032
Quote
Durashift
Quote
British Racing Green
(..)
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"

Bij de aankomende opfrisbeurt van het nieuwe model?

Waarschijnlijk over een maandje weer. winking smiley

Ja Rob, boys & toys...
Er zijn er ook die bijvoorbeeld al dromen van een vijfde auto als de vierde nog maar pas werd aangekocht winking smiley

Eerlijk gezegd.
Ik ben nog steeds dolblij met mijn oude "Miata"; die heeft "iets" onbeschrijfbaars wat ik in een nieuwe auto ga missen...
Quote
British Racing Green
Quote
Rob0032
Quote
Durashift
Quote
British Racing Green
(..)
Of toch minstens tot de volgende opstoot van "doet 'ie het of doet 'ie het niet?"

Bij de aankomende opfrisbeurt van het nieuwe model?

Waarschijnlijk over een maandje weer. winking smiley

Ja Rob, boys & toys...
Er zijn er ook die bijvoorbeeld al dromen van een vijfde auto als de vierde nog maar pas werd aangekocht winking smiley

Eerlijk gezegd.
Ik ben nog steeds dolblij met mijn oude "Miata"; die heeft "iets" onbeschrijfbaars wat ik in een nieuwe auto ga missen...

Je bent er duidelijk nog niet aan toe. Stiekem is het ook wel lekker te dromen van de nieuwe terwijl je de NA lekker houdt. Goedkoper ook big smile smiley
Ik geef het grif toe: ik heb het roadstertje ooit in een bepaalde fase van mijn leven gekocht als statement, en afscheid nemen zal me mede daardoor zwaar vallen.
En nu val ik nog steeds voor zijn authenticiteit en sympathieke uitstraling...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2015 13:34 door British Racing Green.
+1!

een NC is minder authentiek maar rijdt wel stukken beter. Dat zal met de ND wellicht niet anders zijn, er zit tenslotte 9 jaar tussen NC / ND.

Groot gelijk dat je een hobby auto niet nieuw koopt maar als de kop eraf is. Na 5 jaar kan je ze kopen voor de helft van de prijs. Laat de eerste eigenaar die afschrijving maar dragen denk ik dan cool smiley
Of toch een Saab?
Deze staat vlak in mijn buurt bij een Saab-specialist...
Heb hem vorig weekend zien staan, en hij is echt wel prachtig!

Saab 9-3-CABRIOLET 2.0T 150HP LINEAR S

De kleur staat denk ik mooier in combinatie met een licht interieur.
Terwijl de 9-3 Cabriolet in zulke mooie en bijzondere kleuren verkocht is. Op zich staat deze kleur best aardig, maar dan zou ik er eentje zoeken met een meer contrasterend interieur. Anders wordt het geheel wat grauw en donker, ondanks dat het een zomerse cabrio is.
Verder heb ik niet zo veel met Saab Cabrio's, dus ik kan je niet adviseren in of je dit wel of niet moet doen. winking smiley
Deze namiddag naar "een" leuke cabrio gaan kijken.
En ben helemaal verliefd geworden.
Morgen eens de roadster laten taxeren, en dan misschien wel knopen doorhakken.
De eerste keer dat zowel mijn partner als ikzelf een goed gevoel hebben bij een potentiële vervanger.
Ah, ben benieuwd hoor!

Erg fijn dat er knopen dreigen te worden doorgehakt in plaats van het hardop dagdromen. winking smiley
Veel succes met het maken van afwegingen, maar (en dit bedoel ik niet onvriendelijk) dat zal vast geen probleem zijn.
Dat wordt misschien de 15e knoop van het jaar...

Maar ik ben heel benieuwd!
Gereden, beslist en handtekening gezet onder koopcontract...
Gefeliciteerd, al weet ik nog niet met wat winking smiley

En neem je afscheid van de MX-5?
Peter is echt niet te volgen! Ik ben benieuwd!
Haha, goed bezig hoor! Sowieso gefeliciteerd ermee, wat het ook moge zijn. Dat het je nachtrust maar goed zal doen. En oja, dat de auto je gaat bevallen. winking smiley
Terwijl BRG lekker aan het toeren is, zitten wij hier in spanning...
Toeren?
This is Belgium:
Verkoper moet die nog laten keuren voor verkoop,
Keuring levert daarbij roze formulier,
Roze formulier moet ik mee naar verzekeraar,
En die kan op zijn beurt een kenteken aanvragen,
Dat dan weer per post moet worden opgestuurd...
En intussen krijgt de wagen nog een epoxy laklaag op de bodem...
de nieuwe mx5 kunnen we dan al wegstrepen.
Quote
Carfanatic
de nieuwe mx5 kunnen we dan al wegstrepen.

Leveringstermijn loopt nu al tot maart 2016.
Het hele verhaal volgt nog...

Oud & nieuw broederlijk naast mekaar



MX-5 Kaminari 2011

Sparkling black



Wit leder



64.000 km



Softtop & 17"



Link van de verkoper



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-09-2015 13:14 door British Racing Green.
Gefeliciteerd BRG!!

Wat een mooie uitvoering zeg!! Heel veel fijne EN zorgeloze kilometers gewenst!!
Gelukkig, toch een MX-5! Ik maakte me al wat zorgen.
Prachtig exemplaar hoor. Ga je vast heel veel plezier aan beleven.

Een epoxylaag op de bodem zou ik alleen niet voor kiezen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een combinatie van Fluid film en Perma Film.
Naast de bodemplaat zou ik daarmee ook de wielophanging behandelen.
Het bedrijf Korrosionsklinik heeft al heel veel NC's met die combinatie beschermd.

Kijk hier maar eens.
Dit spul blijft ook op lange duur elastisch en stopt aanwezige roest ipv dat het eronder verder gaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-09-2015 12:49 door Kristian.
Ziet er als een heel mooie uitvoering uit! Gefeliciteerd hoor. Worden erg fijne kilometers. Wel jammer dat je nu je kleine platen verliest, hoewel je voorop nog creatief mag zijn met formaten. Veel veilige kilometers ermee gewenst. thumbs up
Proficiat BRG!

Mijn broer zijn ex-NA en mijn Niseko NC komen van dezelfde garage winking smiley

Ik heb bij mijn auto door hen ook die coating laten doen, na 500 km ruik je het nog altijd als ik de auto in de garage zet
Kim wist exact wie je was (je broer heeft blijkbaar intussen een Lotus winking smiley )
Fraaie uitvoering! Niet teveel met spijkerbroek aan in de auto, anders blijf je de zetels reinigen.
Klopt, hij was na 2 jaar met de NA 1.8 / 140 PK toe aan iets sneller voor de vele circuit kilometers die hij doet. De bejaarde Mazda had dan ook nog eens corrosie vergelijkbaar met wat jij had en is toen ingeruild op een Elise.

Hij is het trouwens die me met de roadster kriebel heeft besmet cool smiley
Eigenlijk moeten we terugkeren naar p.10 van dit topic...
Het zgn. "dagdromen" was toch wel iets meer...

Quote
British Racing Green
Was eigenlijk zinnens vandaag naar een jonge NC te gaan kijken, bleek lederen interieur, 17" velgen, 37000 km, metalen klapdak, full option...
En toen bedacht ik me...
Die is ongetwijfeld super comfortabel,
Heel leuk,
Maar waarom een fortuin uitgeven voor iets wat het uiteindelijk toch moet afleggen tegen mijn huidige speeltje.

Dit was dus het "tweelingszusje" van de nieuwkomer.
Zelfde kleur, zelfde interieur, zelfde velgen,...
Helaas, een hardtop klapdak.
En daar ben ik dus op afgekickt.

Toen ik vorige woensdag de identieke zag te koop staan met softtop, dan wist ik reeds dat het gewoon deze moest worden.
Maar helaas,
mijn partner was net 3 dagen op schooluitstap en - ondanks dat ik hem zelf betaal - wil ik die niet kopen zonder haar daarin te kennen.
Dus vrijdagavond meteen met de Honda daarheen gereden (haar reiskoffer nog in de koffer).

Achter het stuur bleek de wagen ruimer dan de nieuwe ND!!! Wat een meevaller.
De wagen is groter dan de nieuwe ND, dus de instap ook iets gemakkelijker.
Denkpiste ND was hiermee van de baan.
Het zou dus deze, of niks worden!!!

Zaterdag terug met de NA.
Zodra ik de onderkant van de NA zag, realiseerde ik me dat de jaren van "gratis" rijden voorbij waren.
Hij is er "iets" slechter aan toe dan ik me realiseerde (nog niet dramatisch, maar toch niet doenbaar voor iemand die zelf enkel rijdt en niet sleutelt).
Nu kon ik er nog een leuke overname voor krijgen, zonder een pak kosten volgend jaar was het evenwel einde verhaal.
Het was dus nu of nooit.

Proefrit gedaan met de Kaminari,
dakje open,
voorop het bord "topoccasie", achteraan de gepersonaliseerde nummerplaat van de verkoper.

En dan de definitieve test,
de Paddenstraat ingereden (voor de wielerliefhebbers, de beruchtste kasseiweg uit de Ronde van Vlaanderen).
De wagen bleef comfortabel ondanks de 17" en nergens een kraakje of rammeltje te horen.

Dus nog even over de prijs gepraat en handtekening gezet; glaasje champagne gedronken met de verkoper en met een goed gevoel - helaas met de NA - huiswaarts.

En deze morgen nog steeds een goed gevoel.
Ik heb een leuke tijd gehad met de NA, maar ik ga die binnenkort zonder spijt achterlaten!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.