Corsa-20SEH - BMW 1 serie - Renault Megane III Estate - Super 7 kitcar, bijna klaar

Gepost door Corsa 20SEH 
Jimmy krijgt dus ook al negatieve reacties van die man....ben ik niet de enigstegrinning smiley

Tering, doen ze hier ook al met de Opeling?

Naja, beter laat dan nooit: D-Opeling

Kadett D
De Kadett D was een grote verandering van zijn voorgangers. Dit was de eerste voorwielaangedreven Opel. De carrosserie was veel hoekiger uitgevoerd. De D-Kadett werd in Groot-Brittannië verkocht als Vauxhall Astra en staat daar bekend als het A-type

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2007 14:59 door Astra F.
Ik zal de DOpeling wel doen big smile smiley kwam toevallig paar leuke plaatjes tegen;

en een paar foto's van de kadett D 400 van mijn collega;

zeer zeer bijzonder, volledig van kunststof eye popping smiley helaas is het orginele 400 blok er niet meer bij, en daar is erg moeilijk aan te komen, net als de rest. En de auto krijgt geen NL kenteken, dus rijden zal hij nooit.

zover bekend zijn er maar 3 van gemaakt in de wereld, waarvan er 1 spoorloos is...

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2007 19:30 door AsconaGT.
Super zo'n D Kadett, je ziet ze nog maar weinig. Hier in de straat staat nog een originele sportversie (GTE). Maar die slaapt wel altijd binnen thumbs up.

Zelf hebben we vroeger thuis een D Kadett Caravan gehad, zo'n driedeurs thumbs up. Veel plezier ermee en haal m vooral niet leeg om er een rolkooi in te zetten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2007 19:40 door Mach1.
De mijne gaat ook alleen nog maar binnen slapen. smiling smiley

@ Joost,

Ik kan op mijn werk je plaatjes niet zien, maar ik zal ze vanavodn wel eens ff checken.

En als ik zie tegen de tijd wle of ik hem leeg haal of niet..
smileys with beerLeuk!!

Die zie je echt haast niet meer. Vorig jaar reed hier een bruinige rond. Maar volgens mij heb ik die dit jaar nog niet gezien..

Succes met je project! Hou em wel een beetje in ere he.winking smiley
Komt goed hoor te langzaam, Hij blijft dit jaar in ieder geval nog helemaal zo. big smile smiley

na de zomer gaat ie de garage in en dan ga ik beslissen wat ik er mee ga doen. smiling smiley
Hele gave auto: Ex collega had een D-Kadett 1.6 SR. Dus met de onderkant zwart en spatbordverbreders etc. Daar zal inmiddels de achteras van een GSI 16v onder zitten met het bijbehorende motorblok.

Ik had het liefste ook een SR of GTE gehad, maar die verbredingen zijn gewoon nog te koop.. dus dat komt wle goed.!
Je kunt niet alles hebben Jimmy. Je hebt nu ook een leuke bak, waar je mooi wat uren ik kwijt kunt.
komt goed Ruudje.. Kim zal wel wel gaan zeuren dat ik te vaak in de garage zit grinning smiley
O, er schiet mij opeens wat moois te binnen over de D-kadett!!!
Mijn opa heeft ook een zilvergrijze 1.2S gehad, een van de allerlaatste, met LN kenteken.

Trouwens die had ook dezelfde APPELTAART velgen die ook op de foto van Kristian staanthumbs up
Zo noemde ik die velgen altijdsmiling bouncing smiley

Zijn dat SR velgen. van die bijna dichte..?

volgens mij wel, maar ze zijn niet bijna dicht.

meer 4 dubbele spaken (dus eigenlijk 8 spaken, waarvan er telkens 2 parallel lopen)
Hier thuis zie ik ze ook ja.. smiling smiley

Doe bovenstaande rode foto, zoiets moet ie worden straks.. alleen andere spiegels en andere wielen.. en blauw natuurlijk, of ik laat hem nog overspuiten..?
Details over de SR:
Der Kadett SR war nur mit den 1,3S und 1,6S Motoren lieferbar. Die Karosserie war im unteren Bereich rundum bis zur Höhe der Stoßstangen mit mattschwarzer Folie versehen. Weiterhin waren ebenfalls schwarze Kotflügelverbreiterungen, Frontspoiler, Leichtmetallfelgen sowie ab 9/81 Seitenschwellerleisten verbaut. Ab etwa 4/83 waren die Alufelgen aufpreispflichtig, Serie waren dann 14"-Stahlsportfelgen.

Im Innenraum unterschied sich die SR-Ausstattung durch Sportsitze von Recaro und Zusatzinstrumente im Kombiinstrument von den anderen Ausstattungsvarianten. Alle SR-Modelle bis Modelljahr'81 besaßen die Türverkleidungen der Standardversion. Ab Modelljahr'82 wurden diese im Rahmen der größeren Modellpflege durch die nun nach unten vergrößerten Türverkleidungen des „Luxus“ ersetzt.

Der SR wurde meist als 3türer geliefert, es gab ihn aber bis 8/81 auch als 2türer mit kleinem Kofferraumdeckel und ab 9/82 auch als 5türer.
Nee, je houdt 'm origineel, op de spiegels, verlaging en velgen na! tongue sticking out smiley
Ja zo een 1.3 SR heeft ene collega van me gehad, is echt super.!

@ Berry, dat weet ik helemaal nog niet.. Kuipstoelen zitten wel beter, en heb al grotere remmen op de kop getikt.. smiling smiley niet veel groter, maar wel beter.. klauwen van een Corsa A GSi, met geventileerde schijven.. Komen er na de zomer op smiling smiley
Ik vind het zulke gave bakken dat ik op mobile.de ook al even gezocht heb naar een leuke D-Kadett.
Alleen toen bedacht ik me dat het geen slim idee is om zo'n ding buiten te zetten. Garage is helaas niet ruim genoeg voor en een Trabant en een Kadett.crying smilie
Het begint bij mij nu ook wel te kriebelen, maar ik wil dan wel graag een 3 deurs caravan cool smiley
3 deurs caravan staat er 1 op MP.

Ik zou het liefste ook mijn Astra en de kadett in de garage zetten, nu staat de Astra erin.. en na de vakantie gaat de kadett erin, en uit elkaar. smiling smiley

Maar ik mag volgende week naar een huur appartement gaan kijken, dus de Astra gaat er misschien al sneller uit dan gedacht..
Als ik kon lassen dan kocht ik een rode Kadett E GSI en ging ik die weer helemaal restaureren. Want wanneer zie je nou nog een originele Kadett E GSI?
Dat is ook weer zo ja.. Als je wilt mag je mijn Astra GSi kopen.. Hoef je in ieder geval neit aan te lassen, want die staat al 15 jaar iedere nacht in de garage. smiling smiley

Hoop dat ik aan mijn Dtje ook niet teveel werk krijg met lassen, maar mijn vader is lasser voor beroep, dus das wel makkelijk smiling smiley
Jimmy, dit zijn de velgen die je nodig hebt onder je kadett thumbs up
Die vindt ie te smal en te iel denk ik zo smiling smiley

@Jimsels: waarom heeft je Dett eigenlijk een kenteken van 1986?
mooie velgjes! mooi laag maken zoals het een duitse auto betaamt!
Joost wat zijn het voor velgjes..?

@ Berry,

Hij is ingevoerd in 1986 uit Dld.

Ik heb als het goed is Kadett GT velgjes gekocht van 14 inch, en 5,5J breed. (als de verkoper het bevestigd) die gaan verbreed worden naar 7 en 8J cool smiley
Joost, dat vind ik dus geen porem onder een verlaagde dikke D.. wel onder een standaard.
Een origineel D-Dettje is vet, maar een goed getunede D-Dett (Duitse stijl bijv.) is nog veel vettiger big smile smiley

@ Berry, dat weet ik helemaal nog niet.. Kuipstoelen zitten wel beter, en heb al grotere remmen op de kop getikt.. niet veel groter, maar wel beter.. klauwen van een Corsa A GSi, met geventileerde schijven.. Komen er na de zomer op

Goed bezig dus Jimmy thumbs up

Ik heb als het goed is Kadett GT velgjes gekocht van 14 inch, en 5,5J breed. (als de verkoper het bevestigd) die gaan verbreed worden naar 7 en 8J

Wist niet dat dat kon confused smiley
Is dat gewoon in het midden open slijpen stukje er tussen lassen en onder je auto gooien??
Ah, een importgebakkie dus!

Kadett GT wielen, zijn dat die (mooie) zwarte standaard Kadett wielen? Heb ik altijd erg mooie wielen gevonden!

Deze velgen... Nou ja dit type..Deze zijn al 8j breed

Zo ziet het er dan uit.

vanavond even filtertjes en bougies vernieuwd.

vanavond even filtertjes en bougies vernieuwd.

daar heb je nog 13 minuten voor, succes! grinning smiley
Oerlelijke auto grinning smiley, maar respect dat je 'm op de weg houdt thumbs up
Nette velgen! Ook met zwart hart en lichtgrijze rand? thumbs up
zou kunne, zijn Kadett GT wielen.

@ Smith,

\Er staat vernieuwd, dat houdt in dat het al gebeurd is big smile smiley

@ Berri.. Dat weet ik nog niet, maar waarschijnlijk gepolijste rand en zwarte binnenkant, of kleur van de auto binnenkant.
Zoiets zat inderdaad onder mijn Dett E GT.

Niet helemaal mijn smaak Jimmy, maar ben benieuwd. thumbs up
Ik wil het liefste TH line, maar dan slaat mijn vrinedin me in elkaar want ik moet sparen voor ene huisje smiling smiley
Ai geweldadige vrouwen...winking smiley ken ze..

Leuke wielen!thumbs up

Maar deze vind ik ook mooi. Maakt het jaren 80 plaatje compleet.smiling smiley
Die zwarte velgen zaten ook op onze kadett...die we voor de astra hadden. Was een fijne wagen. Mooi in het zwart, sedan met een spoiler achterop. Zag er best goed uit....al is een mooi verlaagde astra F sedan met geblindeerde ramen en een achterspoiler ook niet verkeerd.
Zeg Jimmy, hoe ga je dat doen met die verbreding van de velgen?

als je zoals bovenstaande velgen een stuk ertussen last, dan komen de velgen alleen nog maar meer in de wielkast toch? dus een grotere ET waarde.
Is het niet veel mooier om de velgen naar buiten toe te laten gaan, zodat ze uit de wielkasten komen?
of los je zoiets op met spoorverbreders?
Dat zijn orginele D-kadett wielen... die had ik ook in mijn link gezet, voor een orginele auto super!

Voor germen-style moet je kijken naar wat andere velgen. Maar van die velgjes in german style zijn altijd super duur, ook de bandjes

Voor germen-style moet je kijken naar wat andere velgen. Maar van die velgjes in german style zijn altijd super duur, ook de bandjes
idd, maar als je ze zelf kan lassen, is het natuurlijk super goedkoop thumbs up
hoeft niet, anders is het geen German style natuurlijk..
Die ring lassen ze ook tussen het hart en de buitenring.! Die onderste foto is een andere velg. smiling smiley

Bandjes is geen probleem meer he.. toyo tire.. smiling smiley

die appeltaartjes vind ik wel leuk als ie origineel zou blijven, maar dat is niet het geval.
Gisteren een setje 14 inch 5.5 J opgehaald, GT velgjes. De binnenkapjes had ik al via, via bij de dealer besteld.. helemaal nieuw.

Binnenkort de velgen laten verbreden, en dan laten stralen randen polijsten en hart opnieuw spuiten, maar dat kan ik gelukkig allemaal zelf.!
cool!zeker doen,gaat leuk staan.
wil zelf zo iets onder de corsa nog doen maar heb niet zo veel speelruimte.
heb er nu 195 banden onder achter en er zat eerst 205 onder wat net aan ging en heb geen zin om wielkasten uit te rollen.cool smiley
ze worden verbreed van 5,5J naar 7 J voor en 8 J achter,

met 196 45 bandjes, moet dat wel leuk staan, maar moet daar nog wat info over inwinnen.

Gisteren op meeting in Goes een DTM tankdop voor de Kadett gekocht smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.