Corsa-20SEH - BMW 1 serie - Renault Megane III Estate - Super 7 kitcar, bijna klaar

Gepost door Corsa 20SEH 
2011.....

Dat is lang geleden big smile smiley Maargoed, in sommige zaken veel veranderd, in andere weinig..
Kitcar Super 7.. is er nog steeds, weinig tijd voor, staat nog stil.. En ik doe er alleen wat aan als ik er zin in en tijd voor heb. Ik ben vader geworden van een prachtige ondeugende dochter alweer 1.5 jaar geleden, dus daar ligt de hoofdoorzaak van geen tijd.. big smile smiley

We hebben een 116i uit 2006 in de kleur havana bruin gekocht met 18 inch styling 217 OEM velgen. Een heerlijke auto tot nu toe big smile smiley We hebben er een aantal bekeken/bezocht voordat we bij deze uitkwamen die alles had wat wij graag wilden incl. de juiste kleur exterieur en interieur.

Ik heb zelfs al wat foto's gemaakt, ene paar mods staan op het lijstje..
interieurlijsten wrappen
andere antenne/vin
leren pook
ramen tinten... wel/niet..

De kleur komt niet echt mooi uit, oogt een beetje flets, maar irl.. echt havana bruin smiling smiley

En verder, ja... We hopen dat we met deze auto's weer een tijdje vooruit kunnen smiling smiley De Aygo wordt eigenlijk alleen voor "erbij" gebruikt, als het regent en om de kleine weg te brengen naar het kinderdagveblijf. en de e87 zal de hoofdauto worden ipv.

42 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2019 14:14 door Corsa 20SEH.
Anonieme bezoeker
Re: Corsa-20SEH - Opel Astra GSi C20XE, 1992 -
08-06-2006 13:19
Nice, die velgen.. big smile smiley

Ziet er erg goed uit op de foto´s. Zo zie je ze niet zo vaak meer helaas. Veel plezier ermee en we zullen hier op het forum wel zien wat er allemaal nog verspijkerd gaat worden. thumbs up Ik zou toch voor originele GSI velgjes gaan trouwens. winking smiley

Ik heb wel eens meegereden in precies zo´n zelfde GSI 16V. Dat trekt aardig moet ik zeggen! thumbs up
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:19
Goh dat ze nog te koop zijn in zo'n staat.big smile smileythumbs up

Mare die vlegen..nut smiley

Helemaal tof verder, blijft een leuke wagen en behoorlijk snel ook nog!smileys with beer
Ziet er goed uitcool smiley
En die velgen, tjsa apart zullen we maar zeggenwinking smiley
Eindelijk een topic! tongue sticking out smiley

Nette wagen hoor Jimmy! smiling smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:25
Gefeliciteerdsmileys with beer

Alleen die velgen, verschrikkelijk. Al ben je zo wel lekker makkelijk herkenbaartongue sticking out smiley

Wat is er eigenlijk met je Corsa B gebeurd?
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:29
Tof voor je, dat je weer in een auto naar je hart rijdt. Hoort ook zo voor elke liefhebbert! thumbs up

Verder geen commentaar, je weet mijn gedachtes over je geliefde merk. winking smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:30

Toen kwam Dinky-toy met een Astra GSi aanzetten... "ja, nette auto, snel, veel ruimte, bekende techniek

cool smiley

Wat is er eigenlijk met je Corsa B gebeurd?

Heeft hij nooit gehad!

Wel een Crossa-A!
Hehe, daar is eindelijk zijn mijn auto topic.

Strakke bak, wat betreft de velgen, niet mijn smaak maar ze passen er op 1 of andere manier wel heel erg goed onder thumbs upsmileys with beer
Mijn Corsa A staat in onderdelen in mijn garage, te koop wel te verstaan smiling smiley

bedankt tot nu toe voor de positieve reacties op mijn karretje..! Ook van jou Bert.!

En de velgen.. Is makkelijk als ik me vergeten ben te scheren he.. grinning smiley

Strakke bak, wat betreft de velgen, niet mijn smaak maar ze passen er op 1 of andere manier wel heel erg goed onder
Het lijkt op de 1 na laatste foto zelfs net alsof er een Opel logo in zit smiling smiley
Die Opel logo's heb ik al in bestellig staan op mijn werk big smile smiley!!!
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:39

En de velgen.. Is makkelijk als ik me vergeten ben te scheren he..

Of om je haren zo ff snel te kammen voor je naar je meissie gaat!

Mis trouwens nogsteeds die foto waar ze op de motorkap ligt tongue sticking out smileygrinning smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 13:46
Nette Astra, Sjim! Velgen staan er wel apart onder. Niet eens slecht inderdaad.

Wel jammer dat het een 16vtje is. Lopen wel lekker, daar niet van, maar helaas vrij gevoelig. (de 8V GSI daarentegen is vrijwel niet kapot te krijgen)
Ziet er keurig uit voor een auto van die leeftijd! Alleen die velgen he... Niet mijn smaak maar het heeft wel iets.
Anonieme bezoeker
08-06-2006 14:01
Ah, weet ik waar ik de volgende keer op moet letten grinning smiley
Leuke bak, alleen die velgen he nut smiley

VW Golf Rulezz schreef:

Nette Astra, Sjim! Velgen staan er wel apart onder. Niet eens slecht inderdaad.

Wel jammer dat het een 16vtje is. Lopen wel lekker, daar niet van, maar helaas vrij gevoelig. (de 8V GSI daarentegen is vrijwel niet kapot te krijgen)

Mwoaah.. Ligt aan het onderhoud hoor en hoe de auto bereden wordt.. een 8vtje heb ik in mijn Corsa gehad.. dus moest toch wel wat snellers he grinning smiley En dit was het maximale wat ik kon verzekren op mijn eigen naam big smile smiley

@ Ries dream on.. tongue sticking out smiley

Mis trouwens nogsteeds die foto waar ze op de motorkap ligt
thumbs up
Anonieme bezoeker
08-06-2006 14:43

Corsa-20SEH schreef:

Mwoaah.. Ligt aan het onderhoud hoor en hoe de auto bereden wordt.. een 8vtje heb ik in mijn Corsa gehad.. dus moest toch wel wat snellers he En dit was het maximale wat ik kon verzekren op mijn eigen naam

Daar heb je wel gelijk in ja. Maar vergeleken met de 8v blijft de 16v toch een stuk gevoeliger. Met de 8v heb ik mensen toch trucjes zien uithalen... grinning smiley
Het klopt ook wel dat een 8v helemaal simpel in elkaar zit, maar in mijn Corsa (de SEH versie) toch vaak genoeg wat dingen aan gehad.. werd ook wel ernstig mishandeld af en toe hoor. big smile smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 15:01

bedankt tot nu toe voor de positieve reacties op mijn karretje..! Ook van jou Bert.!

Is niet meer dan normaal toch, AstraGSI_Jimmy? (stille hint tot het veranderen van je nickname)winking smiley

Ik twijfel ook nog steeds, of ik misschien beter weer een 75 kan kopen, ipv de 155 V6 waar ik nu mee rij. Zeker nu de V6 stilstaat met een lekke koppakking en een kapotte koppeling. Met een 75 nog nooit last van gehad. eye rolling smileyangry smily

Edit: spatie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2006 15:02 door AlfaBert.
Anonieme bezoeker
08-06-2006 15:04
De 75 is dan ook nog een echte Alfa...
Lekkere bling bling velgen smiling smiley

Hopelijk heb je er veel plezier mee.

Vond vroegah een Astra GSI een gave auto. Zo helemaal (standaard), alleen de velgen dan winking smiley

Alleen gezien de ervaringen die ik heb met normalere Astra's vind ik qua rijden echt 3x niks. Al zal een GSI wel beter op de weg liggen, maar dan is mijn vorige auto (jaja) toch duidelijk beter.
Anonieme bezoeker
08-06-2006 15:11
@ Vw Golf Rulezz

En tevens de laatste! thumbs up

Maar dan moet ik niet nog een jaar wachten, want ze worden alleen maar duurder. Voor een goede V6 bijvoorbeeld betaal je op dit moment meer, dan voor een occasie 156..nut smiley

Forza Alfa 75!
Jimmy

Gefeliciteerd ! Jouw Astra is maar een jaartje jonger dan mijn Kadettje.. en een behoorlijk stuk sneller....

Ga je je naam nu veranderen in Jim GSI ?

Groet Hans GSI

thumbs upthumbs up
Anonieme bezoeker
08-06-2006 15:13
Leuke auto, deze Astra GSi.

Wat die velgen betreft: laat de winter maar gauw komen.

cool smileyFocusRScool smiley

Anton! schreef:

Vond vroegah een Astra GSI een gave auto. Zo helemaal (standaard), alleen de velgen dan

Alleen gezien de ervaringen die ik heb met normalere Astra's vind ik qua rijden echt 3x niks. Al zal een GSI wel beter op de weg liggen.

De normale Astra is inderdaad een dweil op weg, maar deze ligt echt als een blok.! Heb hem nog niet echt getest, maar tot nu toe thumbs up.!

@ Bert.. mijn grote liefde was.. en is.. een Corsa A.. dat blijft dus de nickname smiling smiley
@ Hans.. Jim GSi vind ik wel een leuke naam eigenlijk.. Ik ga der eens over denken. big smile smiley enne heb jij een 8vtje..?

Ik heb nog een blok staan een 20SEH..winking smiley
Nogmaals gefeliciteerd Jimmy, kon (voordat ik naar Texel ga) natuurlijk niet achterwege blijven op dit Topic.

Enne die Velgen...winking smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 15:46

@ Bert.. mijn grote liefde was.. en is.. een Corsa A.. dat blijft dus de nickname

Ik denk dat je met deze GSI wel een nieuwe grote liefde in spé hebt gekocht! Ze ziet er gewoon echt strak uit. Zelden nog een GSI van dit type, in zo'n mooie staat gezien! Knuffelen en koesteren, maar dat hoef ik jou niet te vertellen. thumbs up Dus Jim GSI is binnenkort je nick...wedden? drinking smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 16:01
Mooie auto...winking smiley Heb je toevallig ook nog foto's van de Astra Gsi velgen die je had liggen? smiling smiley

Ik twijfel ook nog steeds, of ik misschien beter weer een 75 kan kopen, ipv de 155 V6 waar ik nu mee rij. Zeker nu de V6 stilstaat met een lekke koppakking en een kapotte koppeling. Met een 75 nog nooit last van gehad.
de 75 vond je na je ongeluk toch niet meer veilig genoeg?
Wat een afschuwelijke velgen! eye popping smiley

Verder een hele nette auto! thumbs up

De normale Astra is inderdaad een dweil op weg, maar deze ligt echt als een blok

Goed zo, maar niet alleen dat vond ik slecht. Heel de bediening opzich spreekt mij al niks aan. Geen enkele Opel trouwens, weet ook niet hoe dat komt. Voelt allemaal zo zwaar aan ofzo.

Voelt allemaal zo zwaar aan ofzo.

Dat is nou kwaliteit Anton. grinning smileydrinking smileysmiling bouncing smileynut smiley
Nee, dat is het rotzooi wat Opel heet en toch iedereen koopt cool smiley

Komaar, komaar, komaar
Anton! Ga aub iemand anders zijn topic lopen verzieken...
Anonieme bezoeker
08-06-2006 16:54

Lankhorst. schreef

de 75 vond je na je ongeluk toch niet meer veilig genoeg?

Nee klopt, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan hè.
Ik heb best wel heimwee naar een goede 75. Wat wil je ook, ik er in 13 jaar 7 versleten. Als ik er weer 1 aanschaf, dan wordt het of een 2.0 TS, vanwege de rijkwaliteiten, of een dikke V6, voor én een lekker potje sturen én een waanzinnig lekker geluid. Want daar ben ik nu inmiddels wel aan verslaafd geraakt, sinds ik de 155 V6 heb. Is meteen het enige van de 155, op een leuk uiterlijk na dan, dat ik echt kan waarderen. Het is een Alfa, maar toch weer nét niet. Er zijn puristen die het een veredelde Fiat vinden, maar goed. Alleen zal de 75 dan niet mijn dagelijkse auto meer worden, denk ik.

Hoeft ook niet, want zoals de planning nu ligt heb ik binnen een paar maanden een auto v/d zaak (lees: Taxi) voor de deur staan. Wat voor een het wordt, daar zijn we nog niet over uit. Waarschijnlijk eerst een goede 2e handse dikke auto (Volvo S80 lijkt me wel wat). Dan zorgen dat het goed gaat lopen, wat we van plan zijn. En dan volgend jaar misschien in een dikke 300C als Taxi.

Bij mij in de buurt staat een erg mooie, keiharde zwarte '91 75 2.0 TS, helemaal origineel. De bestuurder heeft inmiddels al een briefje van me onder de ruitenwissers gehad, dat hij, mocht hij een vlaag van verstandsverbijstering krijgen en haar wil verkopen, mij als 1e moet bellen. Oude liefde roest niet, wat jij Jim GSI?

Edit: ongelooflijk trouwens wat je als taxibedrijf betaalt in de lease, voor een aangeklede 300c met die dikke diesel erin: €579,- pm ex maar. thumbs up

Edit 2: tiepvauten

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2006 17:04 door AlfaBert.
Als het rotzooi is waarom koopt iedereen het dan nog steeeeeds ??? confused smileyeye rolling smiley

( PS : ik mis de sarcastische ondertoon-smilie, wilde ik in mijn vorige post ook al gebruiken eigenlijk )
Anonieme bezoeker
08-06-2006 16:56
Anton moet echt nog veel leren. En ik vraag me af of dat ooit nog eens een keer gebeurt. Ik heb zo mijn "lichte" twijfels. eye rolling smiley
Klopt Bert.. end e naam is Corsa-20SEH he... winking smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 17:01
Is goed Crossa...tongue sticking out smileygrinning smiley
Anonieme bezoeker
08-06-2006 17:23
Prachtig! Die velgen zijn echt ubergeil! thumbs up
Hé jimmy toch een vraagje, wanneer is die GSI van jou op kenteken gezet, want ik ben echt aan het twijfelen geslagen, de kans is natuurlijk heel klein, maar het zou zo maar de GSI kunnen zijn die ooit eens van mij is geweest. Deze was 31 januari 1992 op kenteken gezet. Ben benieuwd !!
Strakke bak... Heeft deze een goede tectylbeurt gehad? Roestvrij en uit 1992 is een unicum dus vast goed geconserveerd.

Wel de moeite waard om hem zo mooi te houden!
Anonieme bezoeker
08-06-2006 18:58
Wou je geen orginele waaier velgen hebben eigenlijk? Misschien niet de mooiste velgen maar maken een echte GSI wel af.thumbs up

En trouwens een 16v is veeeeeeeeeeeeel leuker dan een 8v. Hoewel de 8v heerlijk soepel en rustig is. Is juist de 16v zo'n heerlijke sportieve motor!smileys with beer
Zoals ik al gezegt had een hele mooie wagen in een goede kleur. Velgen vind ik zelf wat minder overkomen op de foto's, maar zijn lekker apart en dat past wel bij je big smile smiley thumbs up
Ik denk toch dat als je de auto in het echt ziet de velgen net wat beter staan smiling smiley

Door Barri (IP bekend)

Eindelijk een topic!

Ik vond het eigenlijk al vrij rap anders nut smiley
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Ziet er mooi uit! Velgen moet je van houden, en als jij zegt dat ze er in t echt heel dik uitzien, dan moeten we het daar maar mee doen he grinning smiley

Zelf zou ik deze verkopen, originele velgen erop, en kijken voor nette 17" velgen met donkere spaken en een lichte velgrand.. cool smiley

Veel plezier in ieder geval hiermee! De motoren zijn zeker lekker! Als het goed is rijd volgende week de Corsa A TR 2.0 16V eindelijk legaal op de weg smileys with beer
Anonieme bezoeker
08-06-2006 19:38
mooie auto Corsa-20SEH, die velgen moeten er onder blijven. geeft de auto toch aparte uitstraling.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.