Mach1: Volkswagen Golf MK5 Trendline Business 2007

Gepost door Mach1 
Zowat mijn hele autohistorie stond hier afgebeeld. Topic is wel een beetje kaal zo.
Bij deze wat foto's van onze Audi 80 uit 1978:

DSC_0252 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0248 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0250 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0255 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0253 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0263 by Ivo Jonker, on Flickr

DSC_0275 by Ivo Jonker, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 13:55 door Mach1.
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 14:38 door Mach1.
Na 13 jaar bezit gaat ie de verkoop in. We zouden graag iets luchtgekoelds als opvolger hebben. We zijn benieuwd of er interesse is, ze zijn best zeldzaam, maar niet echt een gewilde klassieker. We zullen het meemaken smiling smiley.
Nee, dat meen je niet?! Zo'n prachtige auto. Wat jammer zeg. Is er misschien een advertentie? Wellicht dat het 'te koop' topic de auto 'toevallig' tegenkomt. winking smiley
RobEU
Nee, dat meen je niet?! Zo'n prachtige auto. Wat jammer zeg. Is er misschien een advertentie? Wellicht dat het 'te koop' topic de auto 'toevallig' tegenkomt. winking smiley

Alleen als de juiste prijs betaald wordt (vraagprijs is wel redelijk). Mijn vriend heeft de droom om eens iets luchtgekoelds te bezitten en is na 13 jaar wel een beetje uitgekeken smiling smiley. Het is zijn auto. Mocht ie niet verkocht worden houden we hem gewoon. Willen eens kijken wat het doet.

Ik verwacht niet al teveel animo, dus denk dat ie wel blijft uiteindelijk smiling smiley. Dat is mijn gevoel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 15:56 door Mach1.
Dat zou jammer zijn, maar ik snap het wel. Karmann Ghia er voor terug? smiling smiley
De Golf van de week voorzien van nieuw rubber, heerlijk stil. Inmiddels staat er bijna 198000 op de teller. Vanaf begin juni wordt er minder gereden met de Golf, we gaan verhuizen en komen op fietsafstand van het werk te wonen. Kan er dus nog wel een aantal jaren mee vooruit.

Bij het nieuwe vrijstaande huis een grote eigen oprit en vrijstaande garage voor de Audi. Ideaal dus!
Gaaf! Daar bij jullie in de buurt is het tenminste nog te betalen smiling smiley Een collega van me komt bij jullie uit het dorp, dus ik hoor regelmatig jaloers aan hoe de huizenprijzen daar zijn.
Geen heimwee naar de mk2 GTI?
Waar we nu wonen wel, we gaan nu weer vlakbij Arnhem wonen, in Rheden, vlakbij natuurgebied de Postbank. Daar zijn de prijzen stukker hoger dan waar we nu wonen. 😀
Ik heb geen heimwee naar de GTI, de GTD is leuk genoeg!
Alle foto's van je wagenpark doen het niet meer helaas, maar klinkt goed een eerste golfje gtd en audi 80 voor de hobbythumbs up

Heerlijke omgeving om te wonen qua autorijden trouwens, spreek uit ervaring cool smiley
Gefeliciteerd!! Jullie oude huis is inmiddels verkocht dus? Mooi dat de Audi er nog steeds is!

Fijn dat de Golf het ook blijft doen, krijgen alle mensen toch nog gelijk dat het een saaie auto is winking smiley

Ik zit trouwens nog altijd naar elke truck te kijken die langs mijn tuin rijdt, maar ik heb Daniel nog steeds niet gespot!
Damianw26
Alle foto's van je wagenpark doen het niet meer helaas, maar klinkt goed een eerste golfje gtd en audi 80 voor de hobbythumbs up

Heerlijke omgeving om te wonen qua autorijden trouwens, spreek uit ervaring cool smiley

Als de verhuizing achter de rug is zal ik weer eens foto’s uploaden!
Pjötr
Gefeliciteerd!! Jullie oude huis is inmiddels verkocht dus? Mooi dat de Audi er nog steeds is!

Fijn dat de Golf het ook blijft doen, krijgen alle mensen toch nog gelijk dat het een saaie auto is winking smiley

Ik zit trouwens nog altijd naar elke truck te kijken die langs mijn tuin rijdt, maar ik heb Daniel nog steeds niet gespot!

Huis is verkocht inderdaad, ging heel snel. De Audi is er nog omdat de verkoop vorige zomer door familieomstandigheden op een laag pitje is gezet. Na de verhuizing gaat ie waarschijnlijk serieus in de verkoop en dan op zoek naar een mooie Kever. We zien het wel big smile smiley. De Golf bevalt echt meer dan prima, heerlijke auto voor dagelijks.

Hij rijdt nog wel regelmatig in Assen trouwens big smile smiley
Sinds lange tijd weer eens een update!

Drukke tijd achter de rug inclusief verhuizing. Nu alles redelijk op orde, dus tijd voor een update.

De GTD wordt nog steeds als dagelijkse auto gebruikt, alleen wordt er nu veel minder mee gereden omdat we beiden maar 9 km enkele reis woon-werkverkeer hebben. Hij tokkelt rustig door.
De Golf V staat inmiddels iets over de 2 ton, nog steeds een hele fijne auto. Wordt nu doordeweeks niet gebruikt omdat ik op de fiets naar het werk ga. In het weekend pakken we vaak de V. Volgende maand een beurt en apk.
De Audi 80 staat netjes in de garage, verkoop stond i.v.m. de verhuizing op een laag pitje. Denk toch dat er op termijn een Kever voor in de plaats komt.

Bij het vorige huis hadden we een immens grote schuur, nu een garage voor 1 auto. Wel hebben we nu een ruime oprit zodat de auto's niet meer aan de straat hoeven te staan.

1 by Ivo Jonker, on Flickr

2 by Ivo Jonker, on Flickr
Ik durf niets meer over jullie huis te zeggen winking smiley Maar mooie oprit en ruimte zeg! Fijn dat de V nog altijd goed bevalt!

Ik heb trouwens nog altijd oude VW-blaadjes voor jou he? De Europaweg is weer open trouwens, dus de trucks rijden niet meer voor mijn huis langs!
Hahaha. smiling smiley Wij hebben ook nog wat Autoweeks voor jou, die zijn vorige keer per ongeluk achter gebleven.
Leuk huis! Wij hebben er ook naar gekeken, heb je nog veel verbouwd? Wij woonden in Velp maar zijn net na drie maanden verbouwen naar Renkum verhuisd, ook een vrijstaand wit huis met genoeg ruimte er omheen. Iets ouder nog als dit huis en ook met als minpunt de kleine garage 😉
Wybe
Leuk huis! Wij hebben er ook naar gekeken, heb je nog veel verbouwd? Wij woonden in Velp maar zijn net na drie maanden verbouwen naar Renkum verhuisd, ook een vrijstaand wit huis met genoeg ruimte er omheen. Iets ouder nog als dit huis en ook met als minpunt de kleine garage 😉

Wat grappig! Inmiddels hebben we de woonkamer, eetkamer, hal en slaapkamers klaar. Ook in de tuin al veel gedaan, wat flinke coniferen verwijderd etcetera. In september worden alle kozijnen op de eerste verdieping vervangen en volgend voorjaar gaan we de keuken en badkamer aanpakken. We gaan achter de garage nog een flinke schuur neerzetten, daar is ruimte genoeg voor smiling smiley.
Gaaf huis! Zie dat het in Rheden staat? Ik dacht er al wat in te herkennen. Stuur nog wel eens de Posbank over vanuit Velp richting De Steeg of andersom, en als ik dan vanuit De Steeg richting Rheden rij kom ik er volgens mij langs (linkerzijde weg).

PS: Tegenover je op een héél groot grasveld staat ook een mooi wit huis grinning smiley
adinsx
Gaaf huis! Zie dat het in Rheden staat? Ik dacht er al wat in te herkennen. Stuur nog wel eens de Posbank over vanuit Velp richting De Steeg of andersom, en als ik dan vanuit De Steeg richting Rheden rij kom ik er volgens mij langs (linkerzijde weg).

PS: Tegenover je op een héél groot grasveld staat ook een mooi wit huis grinning smiley

Thanks! Je hebt het goede huis voor je! smiling smiley
Huis ziet er leuk uit! Dat de auto's naast elkaar kunnen staan is ideaal, dat mis ik wel (bij ons staan ze achter elkaar).
Ik heb het gevoel dat jullie nog niet zo lang in dat vorige huis woonden, klopt dat?
Barri
Huis ziet er leuk uit! Dat de auto's naast elkaar kunnen staan is ideaal, dat mis ik wel (bij ons staan ze achter elkaar).
Ik heb het gevoel dat jullie nog niet zo lang in dat vorige huis woonden, klopt dat?

We hebben er 6,5 jaar gewoond. Je wensen veranderen en we hadden nu prima mogelijkheden om een stap te maken en hebben het vorige huis goed verkocht. De auto's konden eerst niet naast elkaar staan dus we hebben de oprit verbreed.
Prachtige woonomgeving, een vroegre maat van mij woont daar ook fam. Rouwenhorst 2 onder 1 kapper. Wellicht zegt het je wat gezien die ook op het veld uitkijken. Hoe rijdt zo'n oude GTD, komt dat nog vooruit naar hedendaagse turbodiesel begrippen?
Damianw26
Prachtige woonomgeving, een vroegre maat van mij woont daar ook fam. Rouwenhorst 2 onder 1 kapper. Wellicht zegt het je wat gezien die ook op het veld uitkijken. Hoe rijdt zo'n oude GTD, komt dat nog vooruit naar hedendaagse turbodiesel begrippen?

Zegt me (nog) niks smiling smiley. GTD rijdt erg leuk, is aardig 'vlot', maar natuurlijk niet te vergelijken met moderne turbodiesels. Een Golf 2 blijft gewoon erg leuk rijden. Ik ben benieuwd hoe lang ie nog blijft, we zullen hem nooit verkopen. Het is een auto met gebruiksaanwijzing smiling smiley. Diesel is nu niet meer nodig, maar we rijden lekker door zolang het leuk blijft.

Van de week hebben zowel de Audi als de Golf V een verse apk gekregen.

Zal binnenkort wat foto's van de Audi maken en posten.
Mach1
Wat grappig! Inmiddels hebben we de woonkamer, eetkamer, hal en slaapkamers klaar. Ook in de tuin al veel gedaan, wat flinke coniferen verwijderd etcetera. In september worden alle kozijnen op de eerste verdieping vervangen en volgend voorjaar gaan we de keuken en badkamer aanpakken. We gaan achter de garage nog een flinke schuur neerzetten, daar is ruimte genoeg voor smiling smiley.

Klinkt allemaal erg herkenbaar, hier is ook grondig gesnoeid in de tuin en zijn er ook plannen om de garage te vervangen voor een grote schuur. De huidige stalen garage zit nog vol kogelgaten uit de tweede wereldoorlog. Wij hebben ons nu gericht op de binnenkant, alle elektra, waterleiding en riolering vervangen, keuken, toilet en badkamer vervangen, wanden gestuct in een groot deel van het huis, beneden alles geschilderd en boven een slaapkamer de plafonds vervangen, geïsoleerd en geschilderd. Al een hoop gebeurd maar er blijft altijd genoeg over bij zo'n oud huis! Gelukkig hebben we de Funda-foto's nog om ons eraan te herinneren hoe het er ook al weer uit zag toen we het kochten... ;-)
Zo, de Golf V heeft weer apk. Teller staat inmiddels op 213000. Nog steeds een fijne auto. Ook de Golf GTD en Audi 80 zijn er nog. De GTD loopt de laatste tijd steeds warm, die staat even stil om te onderzoeken wat er nu precies aan de hand is,

Weinig nieuws omtrent de auto’s dus. We zijn vooral druk geweest in en om het huis. Inmiddels ook de keuken en toilet aangepakt. Nu buitenschilderwerk en dan is het zoals we het willen hebben. Kunnen we weer wat meer aandacht aan het wagenpark besteden. big smile smiley
Wybe
Mach1

Klinkt allemaal erg herkenbaar, hier is ook grondig gesnoeid in de tuin en zijn er ook plannen om de garage te vervangen voor een grote schuur. De huidige stalen garage zit nog vol kogelgaten uit de tweede wereldoorlog. Wij hebben ons nu gericht op de binnenkant, alle elektra, waterleiding en riolering vervangen, keuken, toilet en badkamer vervangen, wanden gestuct in een groot deel van het huis, beneden alles geschilderd en boven een slaapkamer de plafonds vervangen, geïsoleerd en geschilderd. Al een hoop gebeurd maar er blijft altijd genoeg over bij zo'n oud huis! Gelukkig hebben we de Funda-foto's nog om ons eraan te herinneren hoe het er ook al weer uit zag toen we het kochten... ;-)

Goed bezig! En herkenbaar big smile smiley
Mooi dat de V weer APK heeft!! Ik word meer en meer fan van het model. Misschien (ooit) als vervanger van de Getz, maar ja dat mag je niet te hard hier op het forum zeggen natuurlijk winking smiley

Leuk trouwens dat jullie keuken een goede plek heeft gevonden trouwens!
Mach1
Goed bezig! En herkenbaar big smile smiley

Ik doe een opdracht bij gemeente Rheden momenteel, kijk als ik langs rijd altijd even naar de vorderingen! winking smiley
Weer eens, een minder leuke, update: vanmiddag is er iemand achter op de GTD geklapt. Gelukkig hebben we een trekhaak die veel heeft opgevangen. Afwachten wat de verzekering gaat zeggen. Ik denk dat we geluk hebben gehad en het meevalt, maar het is even afwachten. Tegenpartij is een dame op leeftijd die ons over het hoofd had gezien, geluk was er lichamelijk niets met haar aan de hand.

We hopen het beste, want de GTD is net weer klaar....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2019 18:24 door Mach1.
Oei, dat is balen. Plaatwerk ook geraakt, of niet?
En zitten de bumperbouten nog een beetje netjes (Van onderen te zien)?
Heb het ook eens gehad met de Golf, die trekhaakbalk is gelukkig best stevig.
Plaatwerk is net niet geraakt door de bumperbalk. Ze heeft ons precies op de trekhaak geraakt. Haar Polo heeft meer schade dan onze auto.

Wat we kunnen zien is nog ok, dus we hopen het beste!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2019 18:32 door Mach1.
Oei, dat is schrikken zeg! Hopelijk valt het allemaal mee!! Gelukkig is een trekhaak volgens mij makkelijk te vervangen.
Update!

De Golf heeft vandaag weer een verse apk gekregen tot 7 juni 2021, inmiddels 223000 op de teller. Laatste tijd wel wat meer aan het oriënteren op een mogelijke opvolger, maar het is gewoon nog niet nodig smiling smiley.

De GTD en Audi zijn ook nog aanwezig, weinig veranderd dus smiling smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.