Baur; Fiat eruit, Seat erin.

Gepost door Baur 
@Baur:

Jeroen, ik heb het al eens eerder gezegd, je hebt een gave bak! Zuinig op zijn!smiling smiley

Door Baur (IP bekend)

@Bob; zeker weten een 325iX? Want in 't wit zijn er maar 13 gemaakt, waarvan 3 mij bekend zijn. Zou je een volgende keer als je die ziet het kenteken noteren? Zou zijn!

Sorry, beetje laat, op de auto staat wel 325iX, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of het een echte is. Als ik hem weer eens tegenkom zal ik het kenteken noteren. Ik wist helemaal niet dat een 325iX zeldzaam was! Maar als ik hem zie noteer ik direct het kenteken. big smile smiley

Heb 'm in 2 jaar al 3 keer door de stad zien rondrijden, dus als ik ervoor zorg dat ik regelmatig daar kom zal hij vast nog wel een keertje langsrijden. big smile smiley
Jeroen > nieuwe Coupé van de eigenaar? ikke niet volg? Trouwens was mn band niet lek bleek gister... Raar.
Zo...vanmiddag even naar Mönchen-Gladbach-Neuwerk geweest. Om precies te zijn naar de Krefelderstrasse 570. Want daar zit namelijk Hammer&Co. En buiten BMW's en MINI's leveren die ook Alpina's. En dus ook onderdelen.

Dus heb ik nu bijna alle onderdelen! Bijna? Ja, want wat in de jaren '80 nog een "Entlüftungsschlauch" was is nu een "Ölleitung". En dat schiet dus niet op.
Hier iig een plaatje van de onderdelen:

Van links naar rechts:
-BMW Benzinleitung zwischen Tankrohr und Benzintank
-Alpina Benzinleitung zwischen Tankrohr und Zusatztank
-Alpina Gummitülle fur hinten am Zusatztank
-Alpina Gummitülle fur durchfuhren von Entlüftungsschlauch.

De oude normale benzineleiding vervang ik dus ook maar meteen, zit dat iig goed!

Had ook nog een "Einbauanleitung" gevraagd en gekregen:

Gr Jeroen

En zo ziet zo'n ontluchtingsslang eruit. Ziet er redelijk simpel uit, dus eens kijken of ik die niet per meter ergens kan kopen.

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Alpina onderdelen binnen!*
16-08-2006 19:50
Ik denk dikke velgen ofzow..

Is het een slangetje..big smile smiley
tongue sticking out smiley

Maar zo'n voorspoiler komt er nog wel eens...een projectje voor de latere termijnbig smile smiley

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Alpina onderdelen binnen!*
17-08-2006 00:14

Baur schreef:

Maar zo'n voorspoiler komt er nog wel eens...een projectje voor de latere termijn

Bitte, nein....sad smiley

Doe dan die velgen a.u.b. cool smiley
Bauer/Jeroen:

Vergeet die voorspoiler maarbig smile smiley Jouw auto is zo o.k.!
Zo, gisteren een hardtop opgehaald in...Lahstedt! Oftewel 400 km enkele reiscool smiley Maar in een Avensis gaat dit snel en comfortabel. Dit snelle zorgt er echter wel voor dat het verbruik richting de 1 op 9 ging.eye rolling smiley

Hier wat foto's:

En na wat inspanning zat hij eropgrinning smiley

En maar eens gepoetst

En het mooiste; dat ding is waarschijnlijk maar 1 keer gemonteerd geweest! Zelfs de haakjes waren perfect, nergens lak erafsmileys with beer

Gr Jeroen
Top!! Ik dacht eigenlijk meer aan een kunststof/metalen kap, of is dat ook zo? winking smiley
Is ook een kunststof kap, met glazen ruit. Weegt in totaal 15 kg, dus lekker licht.

Gr Jeroen
Netjes man!! En hebben jullie een Toyota-plaag daarzo? Ik zie: Corolla Verso (2 keer), Avensis (2 keer), Yaris, Aygo, RAV4 (Funcruiser)!
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Hardtop binnen!*
24-09-2006 20:26
Ziet er erg strak uitthumbs up
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Hardtop binnen!*
24-09-2006 20:27
Mooi zeg! Zie dit topic nu voor de eerste keer, en ik krijg er direct spijt van......want mijn ouders hadden 9 jaar geleden een 325i sedan van hetzelfde type! Geen cabrio dus, en ook geen X.

Ik krijg er spijt van dat we hem niet meer hebben, want ik heb er heerlijke mooie herinneringen aan! Vooral de motorsound was spectaculair. En wat was die snel! Ik kan me herinneren dat we er ooit op de terugweg van vakantie op de A1 in Duitsland 240km/h op de teller mee gehaald hebben. En op een regenachtige morgen werd ik een keer driftend naar school gebracht, ik herinner me nog het geluid van het ABS-systeem wat toen overuren maaktebig smile smiley

Helaas kwam daar in de winter van 1998 een einde aan op de A12 bij Arnhem, door fatale weersomstandigheden (harde wind en gladijs) gleed toen de achterkant weg en de voorkant gleed richting vangrail...

Het gevolg was dat de voorkant nogal ingedeukt was en de BMW motorschade had opgelopen, hij werd total loss verklaard. crying smilie
Gelukkig kwamen we allen er ongedeerd vanaf. Over de vangrail hadden we een vreemd gevoel. Op de ene manier heeft deze onze BMW vermoord, maar op de andere manier heeft de vangrail er echter ook voor gezorgd dat we met BMW en al niet van het viaduct gleden.

Het is een echt fantastische prachtige auto, houden zo!
@AMG; thanks!

En vanmiddag maar weer eens Duitsland ingedokengrinning smiley En omhoog gekomen met sportstoelensmileys with beer Zit prima!

Overigens was het geen plug and play. Door de andere tunnel ivm de vierwielaandrijving heb ik de frames van de originele stoelen op de sportstoelen moeten zetten. Hiervan zaten de hendeltjes namelijk gewoon recht, terwijl ze in de Baur een knik moeten hebben.

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2006 20:19 door Baur.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Sportstoelen 7-10-06*
07-10-2006 20:44
Zozo, zien er netjes uit, Baur! thumbs up

Ik zag gistermiddag weer een donkerblauwe Baur rijden. Weet alleen niet welke het was, kon het kenteken helaas niet zien. sad smiley
Ik zag, vlak voordat ik bij verkoper aankwam deze nog:

Vreemde vogels, die Baur TC rijdersgrinning smiley

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
07-10-2006 20:53
Eindelijk ... een van de "must have" opties op een E30 ... het enigste probleem is dat je daarna niet anders meer wilt grinning smiley
Tjaard; Recaro's zijn misschien nog een optie...

Leer iig niet, vind dit veel meer '80'sbig smile smiley

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
07-10-2006 22:47
Heey das erg mooi Jeroen! Die andere waren idd een beetje doorgezeten, maar deze zien er mooi stevig uit thumbs up

Ik kwam je vanmiddag trouwens weer tegen, ik zat in de pizza-bezorg-Corrolla...ik nog flitsen met groot licht maar je zag me weer eens niet grinning smiley
Ik zag vanavond bij Imala Auto's (www.impala.nl) ook een Baur te koop staan. Zie je niet vaak!
Anonieme bezoeker
07-10-2006 23:02
Bij mij op school heeft een student ook een bordeauxrode Baur, kan dat kloppen of heten niet alle cabrio's van dat type zo? winking smiley

Manospeed schreef:

Heey das erg mooi Jeroen! Die andere waren idd een beetje doorgezeten, maar deze zien er mooi stevig uit

Ik kwam je vanmiddag trouwens weer tegen, ik zat in de pizza-bezorg-Corrolla...ik nog flitsen met groot licht maar je zag me weer eens niet

Moest vanmiddag nog wel aan je denken, bij Andernach tegenover het tankstation stond een pizzahuisjespinning smiley sticking its tongue out

Dat moet dan vanmiddag zijn geweest, toen ik door Roermond naar huis reed.

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
08-10-2006 04:16

Dat moet dan vanmiddag zijn geweest, toen ik door Roermond naar huis reed.

Juist winking smiley Ter hoogte van die nieuwe rotonde voor de Saab dealer winking smiley

Ik ga zoo naar Parijs jeeeeej smiling bouncing smiley
Anonieme bezoeker
08-10-2006 09:01

Tjaard; Recaro's zijn misschien nog een optie...

Zitten misschien wat beter, maar qua looks zijn de BMW sportstoelen een stuk mooier ...

Doe mij maar leder ipv dat blokjes motief tongue sticking out smiley een andere leuke optie is wellicht een lederen handremhoes ipv dat plastic ding ...
@JeroenXC70; nee, de gewone cabriolets heten geen Baur.

@Tjaard; lederen handremhoes komt nog wel een keer, de komende tijd gaan we eens wat meer investeren in onderhoud e.d. Zo moeten de kleppen worden gesteld, roestgat achterin gemaakt, nieuwe schokdempers achter. En veel kleine dingetjes (mis bijvoorbeeld die rubberen ringetjes waartegen de motorkap open springt, alsook 1 van de ringen waarover de motorkap scharniert.) die ik bij dealer moet halen.

Opties zijn allemaal leuk een aardig, maar onderhoud is toch veel belangrijker.

Juist winking smiley Ter hoogte van die nieuwe rotonde voor de Saab dealer

Daar was ik juist naar de Saab garage aan het kijken of jouw wagen er stond!

Gr Jeroen

Jeroen XC70™ schreef:

Bij mij op school heeft een student ook een bordeauxrode Baur, kan dat kloppen of heten niet alle cabrio's van dat type zo?
Nu je het daar zo over hebt: op de middelbare school had ik een klasgenoot die regelmatig in een E30 316 Baur (van z'n moeder) naar school kwam. Volgens mij een zilvergrijze. Als ik'm nog eens tegenkom zal ik eens vragen of'ie die nog heeft.
Vanmiddag nog even in de weer geweest; de oude stoelen moesten natuurlijk ook weer op een frame terecht komen.

Duidelijk te zien dat beide hendels gelijk zijn; op foto hieronder zie je hendel van iX-bestuurderskant. Bijrijderskant is gelijk aan normale uitvoering, geloof ik.

Hier is de reden te zien waarom de bijrijdersframes toch zijn verwisselt...iemand heeft ooit met z'n stomme kop de steuntjes eraf geflext

En zo zet je eem frame weer onder een stoel:
-Stang door bekleding
-rails aan zijkant eraan maken

-Vervolgens stangen in stoel steken

-Stangetje voor stoelverstelling vastmaken

-Sluiting gordel vastmaken

-Frame naar boven bewegen en aan stoel vast zetten met veerpinnetjes

-Et voila, 2 stoelen

(ps; zorg ervoor dat de deur van het tuinhuisje breed genoeg is, of dat je de 2e deur ook openmaakt, anders kom je er niet doorheensmiling bouncing smiley)

Tevens ben ik ff bezig geweest met de gaskabel; volgens Ramon (Manospeed) reageerde de Baur maar flauwtjes op gasgeven. Ff kijken; leek erop alsof kabel te los zat. Was ook zo, maar wat was nu de reden? Het kunststof buisje was kapot gescheurd. Eraf gehaalt en stukje afgeknipt en maar eens op gevoel strak gezet. Toen motor gestart en zo strak gezet dat hij nog net stationair bleef lopen, kijken naar gaspedaal zorgt nu al voor reactie (@Tjaard; is dat goed of moet hij strakker/losser? Mijn gevoel zegt dat dit wel aardig issmiling smiley)
Nu nog wat vraagjes die Tjaard waarschijnlijk zo kan beantwoorden

Op de tweede foto lijkt het erop alsof hier een stukje van een armpje is afgeslepen; klopt dat of is dit origineel?
En die twee omhoogstekende vierkantjes, is dat voor de Tempomat?

Gr Jeroen
Is die van de aardbodem verdwenen rakker die Rolls nóu al kwijt eye popping smiley

Of ben jij het stiekem tóch, Cardozo, en kun je nu mooi met BB's voorraad spammen? smiling bouncing smiley
Sjiek! Die is me al wel een tijdje bekend (doolt al een jaar of 2 door Nederland), maar toch sjiek dat hij nu bij Marco terecht is gekomen! Hij zei me toen ik eens daar was dat als hij een nette Baur tegen zou komen, die misschien nog wel eens in de verzameling zou opnemen, maar nu is het dus echt zo!big smile smiley

Gr Jeroen

Edit; dju, toch vaker in profielen kijken...:P

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2006 16:11 door Baur.
Hoeveel van die 323i Baur's zijn er gemaakt? En wat zou dat moeten gaan kosten? Iemand een idee?
Anonieme bezoeker
08-10-2006 21:45

volgens Ramon (Manospeed) reageerde de Baur maar flauwtjes op gasgeven

Deskundige diagnose cool smiley Hoop dat ie beter word tongue sticking out smiley

*Een nieuwe Baur op het forum big smile smiley*
Het regent Baurtjes. Misschien een leuk idee voor een televisieprogramma?
Volgens de zeer betrouwbare bron Wikipedia is de naam niet geheel origineel meer..big smile smiley

De Baurers

De Baurers is een realitysoap over de auto 'Baur' en zijn familie.
Anonieme bezoeker
08-10-2006 22:05
@ Cardozo; Als je nog DGB stickers over hebt, bedank ik voor de eer.. nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2006 22:05 door Volty.

Als je nog DGB stickers over hebt, bedank ik voor de eer..
Waarom? Dat past perfect bij je Execitive-stripingsmileys with beer
Anonieme bezoeker
09-10-2006 18:02
niet zeuren, ik kan het 'execetive' altijd nog wegsnijden grinning smiley
Anonieme bezoeker
09-10-2006 18:11
Erg mooie auto, ik zou alleen de zwarte frontspoiler ook even wit spuiten.

Normaal ontbreken de sideskirts in kleur en is die rand zwart, hetgeen met de zwarte spoilerlip mooi combineert.
In de situatie zoals ie er nu uitziet vind ik die zwarte frotspoiler erg detoneren.
De sideskirts zijn nu optisch lager dan de frontspoiler en dat geeft een rare aanblik.

Voor de rest een topper!
Ik moet er nog even aan wennen, maar toch was het wel nodig. De oude (TRX-)banden waarop ik namelijk rondreed waren van 1988 en 1994.... angry smily

En aangezien nieuwe banden van dat type op 350,- per stuk komen, maar andere velgen gekocht. In Duitsland uiteraard, hier in NL vind je geen Kruisspaak met een ET van 41, nodig voor een 325iX. Hieronder een paar plaatjes, heb de velgen echter nog niet echt kunnen poetsen.

Gr Jeroen
Niet verkeerd. Wat zeg ik: Seht gut aus, ja thumbs upthumbs upthumbs up
Anonieme bezoeker
14-10-2006 20:51
Zeer mooie, passende velgen! Zeker niet slecht voor een winterset winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *BBS Kruisspaak 14-10-06*
14-10-2006 20:57
Anonieme bezoeker
14-10-2006 21:12

(@Tjaard; is dat goed of moet hij strakker/losser? Mijn gevoel zegt dat dit wel aardig is)
Nu nog wat vraagjes die Tjaard waarschijnlijk zo kan beantwoorden

Ik moet dat bij mijn E30 ook nog doen ... word deze week wat aan gedaan grinning smiley

Bij mij ziet het in ieder geval wat anders uit ... tenminste, voor zover ik me kan herineren ... ik heb de auto deze week niet hier, maarzal volgend weekend ff kijken en foto maken.

Leuke velgjes ... heb ze ook nog liggen big smile smiley vergeelde embleempjes? Nieuwe kosten bij de dealer "weinig" en zien er gelijk een stuk beter uit.
Ik vind deze velgen fraaier dan die exemplaren die je er eerst onder had liggen thumbs up
Anonieme bezoeker
14-10-2006 22:21
Mooie velgen! Ze passen er goed bij. thumbs up

WOF thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.