Baur; Zafira >180.000km, inkrimping van het wagenpark.

Gepost door Baur 
Ziet eruit als een zeer geslaagde dag Jeroen. Mooie locatie ook!
Tijdens het Baur-treffen ontving ik deze foto´s.

De motor was verkocht, dit betekende dat op het moment dat ik de auto kon komen halen Stefan de assen eronderuit zou halen. Dat was afgelopen woensdag.

En vanmorgen van mijn ouders door naar de Baurnhof

Je wordt redelijk creatief bij het afladen van zo´n koets.

Gr Jeroen
Barri
Best handig ook, zo'n boottrailer big smile smiley

Was me nog niet eens opgevallen. eye popping smiley
Ja, die boottrailer kwam goed van pas. Was al aan het zoeken naar een goedkoop adres om een trailer te huren, toen ik bij mijn ouders binnenliep. Mijn vader had juist de boot weer in het water gelegd en ik zag mogelijkheden thumbs up

Bedoeling is inderdaad om deze auto opnieuw op te bouwen. Ik denk dat ik 90% van de benodigde onderdelen gewoon zo heb liggen. Uiteraard is er wel nog enig laswerk en dient de wagen volledig overgespoten te worden. Vooruitlopend op de zaken heb ik samen met mijn vriendin al een kleur uitgezocht.big smile smiley

Maar eigenlijk kwamen we op deze kleur via een kleursample (uit de dikke kleurenmappen van de schuur) van Volkswagen. Daar gebruikten ze deze kleur namelijk onder de noemer LP8Y en was leverbaar op de Pirelli.

Afgelopen weekend nog de Golf opgehaald. Daarbij nog een foutje gemaakt, waardoor mijn vader en broer een kwartiertje in een geschorste wagen rondreden...hopelijk zijn ze niet op snelweg onder een portaal doorgegaan, anders kan dat nog een dure grap worden.

Samen met onze "opgevoerde teckel" Speedy.

Gr Jeroen
Is dan marrakesch braun, als originele BMW kleur niet mooier?

Wat zijn de specs van de baurcas?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2018 00:43 door uwbuurman.
Die kleur zou niet correct zijn, die kon je immers eind 1984 niet bestellen.

De koets is dus van december 1984, ombouw door Baur in januari. 1e toelating was maart 1985 meen ik. Qua kleurstelling was de wagen gelijk aan mijn witte iX; Alpinweiss I, stoff anthrazit, groen getint glas en een zwart dak. Verdere opties waren kroonkurk-velgen, mistlampen, elektrische antenne en radio-voorbereiding (speakers, bedrading maar geen radio). Ohja, het was een 320i.

Dit geheel wil ik dus wijzigen. Interieur wordt leder nutria (bruin) met sportstoelen. Deze heb ik van een goede vriend gekregen, welke ik al sinds hij dat interieur kocht aan zn kop zeurde of hij het niet aan mij wilde verkopen. Uiteraard ook brons getint glas en een bruin dak. Bedoeling is om er weer een 320i van te maken, eventueel een 325e. Verder zal de wagen qua opties redelijk kaal blijven. Wel zo makkelijk ;-)

Gr Jeroen
Engineer alhier op het forum attendeerde mij op Autoweek Classics, daar staat iets in over klassiekers en een targadak, ook de Baur staat erin.
Die Baur is van Volkert. Ergens jammer dat ze deze wagen hebben gepakt, Volkert heeft mooiere wagens dan deze.

Gistermiddag ben ik met mijn vriendin naar Hoorn gegaan. Hotel geboekt aldaar, ff nachtje weg. Op het parkeerterrein zie ik de volgende auto staan:

Daarna Hoorn in, beetje stadten, ´s avonds restaurantje. Nouja, je kunt het je vast wel voorstellen. Terug in hotel nog even neuzen in Alpina Archive, kijken of de wagen er al in staat. De 1e wagen welke erin staat in deze kleur is nummer 126. Ja, dat is ´m, herkenbaar aan het dealerstickertje.
[www.alpina-archive.com]

Maar waar jullie nu "Location: Germany" zien staan stond gisteren nog "Stolen". Met een bijwerkdatum van mei 2018! Krijg nou tieten! Meteen maar contactformulier ingevuld, of dat die wagen werkelijk nog steeds gestolen is. Omdat ik niet zo snel reactie verwacht, het is immers 22.14 op een vrijdagavond, maar eens de Jeroen van BMWE21.net contacteren terwijl ik naar de parkeerplaats loop. Hij weet niet wie er achter het archive zit, maar nu bij de wagen zie ik meer details welke kloppen. Maar eens met politie bellen dat ik vermoed dat dit de gestolen auto is. 22.22 contact met de politie, je merkt aan alles dat ze het een vreemd verhaal vinden (hoe weet u dat dit een gestolen auto is?).

Om 22.22 bericht van Alpina Archive, zij weten niet beter dan dat de auto nog altijd vermist is. Om 22.24 bericht met daarin naam en telefoonnummer van eigenaar.

Om 22.27 bel ik de eigenaar. Of hij een Alpina B5 had met dit kenteken. Jawel! Hij vraagt waar de auto staat en of ik de politie wil verwittigen. Aangegeven dat ik dit al heb gedaan, maar dat ik nogmaals zal bellen dat ik nu zeker ben dat dit een gestolen auto is.

22.35 het tweede telefoontje naar de politie. Geef door dat ik zeker ben dat het een gestolen auto is en dat ik reeds contact heb met de eigenaar. Doordat ik kan aangeven dat de wagen gestolen is in Enkhuizen komt er snel respons dat ze eraan komen.

22.55, twee politewagens komen het parkeerterrein op. Nog een keer mag ik uitleggen hoe ik nou wist dat deze gestolen was, hoe ik zo snel aan de gegevens kwam van de eigenaar en wàt nou precies een Alpina was spinning smiley sticking its tongue outDe heren en dame noteren gegevens en gaan in overleg of ze de wagen gaan "plakken" of afslepen. Vermoeden bestaat namelijk dat deze wagen enkel is gestolen om te dienen als vluchtauto bij een zwaarder delict (plof/ramkraak). Ze geven aan in overleg te gaan met de eigenaar, één wagen gaat verdekt staan, de ander gaat naar kantoor.

Om 23.40 telefoon van de agent. Of ik de wel contact heb met de eigenaar, want ze hebben al een aantal maal gebeld, maar de lijn is continue in gesprek. Whatsapp naar eigenaar dat ze hem niet te pakken krijgen, of hij zelf contact wilt opnemen met de agent.

Om 00.08 bericht van eigenaar, ze gaan een GPS-tracker plaatsen (daar heeft hij toestemming voor gegeven) en laten de wagen staan in de hoop dat hij nog wordt opgehaald.

Maar om 00.25 telefoon van de agent. Omdat de eigenaar reeds sleutels en papieren heeft afgegeven aan verzekering en ook niet meer op papier de eigenaar is, zou de verzekering toestemming moeten geven voor het plaatsen van de GPS-tracker (en aanvaarden eventuele schade bij een achtervolging) maar deze op dit tijdstip niet bereikbaar is, wordt de wagen afgesleept.

Bericht van de eigenaar om 1.33, dat de wagen is afgesleept.

Zo zie je maar, door de rare hobby van auto´s spotten en registers bijhouden kun je gestolen auto´s terug vinden big smile smiley

Gr Jeroen
Bizar! Maarja, zo'n Alpina valt ook wel op he! Goed werk Jeroen!
Geweldig! Hopelijk komt die weer terug bij zijn rechtmatige eigenaar.
Bizar verhaal.
Tegelijkertijd ook goed nieuws want je weet anders nooit wat er met deze auto gebeurd was anders! thumbs up
Woow, dan sta je toch even raar te kijken. Ben toch benieuwd hoe lang die auto er al geparkeerd heeft gestaan, mooi dat je erger hebt kunnen voorkomen voor deze auto. smiling smiley
Voor 22 mei is in ieder geval de diefstal ontdekt, want toen werd de diefstal gemeld op Alpina forum.

Afgelopen zondag nog ff ontspannen in de schuur...smiling smiley

Eraf met die lelijke ///M. Ene Pieter wilde zich er wel over ontfermen. Denk dat ik maar ff duidelijk moet maken dat deze niet op een Baur past ;-)

Alle belangrijke plaatjes er ook af. Dat zwarte stripje is een Belgisch iets (staat chassisnummer op), zit in de kofferbak.

Het quasi nieuwe doek er weer vanaf. Kan mooi als mal dienen smiling smiley

Het leek een heel gul gebaar van Stefan, de kachel te laten zitten. Maar ik weet nu waarom...de boef grinning smiley

Verder nog wat lopen borstelen en poetsen, maar daar heb ik dan weer geen foto´s van.

Gr Jeroen
Ik ben wel benieuwd of en wanneer je nog terugkoppeling krijgt van de Alpina eigenaar!
Helaas nog geen vervolg op het Alpina-verhaal. Ben eens benieuwd of dat nog komt...

Hier in ieder geval bewijs dat de Zafira voor 66% verbruikt is smiling bouncing smiley

Gr Jeroen
Ik had het verhaal van Jeroen van ons bmwe21.net forum gehoord. Bijzonder dat een verzekeraar bepaalt of de politie wel of niet mag proberen criminelen te vangen....
Nouja, laten we het zo stellen: als jouw auto gestolen wordt en teruggevonden wordt, zou jij dan toestemming geven om deze te laten staan om boeven te vangen? Ook als dat betekend dat de wagen eventueel verloren gaat?

Bij mijn Zafira zeg ik: DOEN! Maar mijn witte iX...nee, die wil ik ASAP terug dan.

Gr Jeroen
Precies wat Jeroen zegt, het ligt er maar net aan om wat voor een auto het gaat en wat de emotionele waarde is achter de auto. De gemiddelde vluchtauto brengt het er niet bepaald goed vanaf na een achtervolging of een ramkraak. nut smiley
Wat een geweldig verhaal van die Alpina. Goed opgelet, jammer dat de eigenaar hem waarschijnlijk niet meer terug krijgt tenzij hij hem terug koopt natuurlijk.

Mooi project ook weer. Ben benieuwd naar de uiteindelijke kleur.
Ietwat verlaat (had eigenlijk natuurlijk bij 120.000km gemoeten), een beurt met 2 nieuwe banden en remblokken achterop. Heftig prijskaartje, ben blij dat ik het niet zelf hoef af te tikken.

Tja, en dan heb je de vorige keer met een verkoper al een besproken wat een Insignia zou kosten. Denk je dat dit iemand wakker maakt en denkt "als dhr Janssen de volgende keer komt voor onderhoud, dan bieden we hem eens een proefrit aan!". Nee dus.

Nja, dan maar eens bij de buurman (nee, niet uwbuurman) van de Opel-garage binnen lopen. Staan twee V60´s binnen, beiden op slot. Ondanks trekken aan deurklinken, wat bladeren door boekjes komt niemand eens even kijken.

Blijkbaar moet je toch echt actief aangeven dat je aan het kijken bent voor een wagen van €40.000,-+

Gr Jeroen
Dan verdienen ze nu dus echt te makkelijk hun geld, dat blijkt maar weer...
Eergisteren was het bijzonder lekker weer en besloten we om maar wat buiten te gaan werken. De "spuitcabine" werd ingericht smiling smiley

En daarna werden de zaken boven de lege koets opgehangen

Ook koplampringen werden gedaan.

En te samen met het voorbehandelde kunststof te drogen gelegd.

Ook aan de koets nog wat gelakt

´S avonds verder gegaan met het dak. Eerst de softtop loshalen

De meestel vergane (alu) strip was in zeer goede staat.

Het rubber in zn geheel eraf gekregen

En het kale frame

Daarna was het targapaneel aan de beurt
Ook hier was het rubber het moeilijkste, aangezien ik die toch wilde bewaren.

Een kaal paneel

Met klemmetjes de bekleding van binnenkant vastgezet.

Gr Jeroen
Allemaal van de witte? Ik dacht toch dat die met een paar weken weer in elkaar zou zitten nadat je de carrosserie thuis had gekregen van de spuiter!
Zo vlot ben ik helaas niet nut smiley

Gr Jeroen
Afgelopen weekend met de Golf naar de zeilclub gegaan; nu het zo´n lekker weer is komt het wagentje wat meer in beweging.

En gisteren naar de oldtimeravond

Voordat ik daar naartoe ging toch maar even de zomerbanden gemonteerd, ook beetje omdat hij maandag voor de APK gaat (niet dat de winderbanden daar niet doorheen komen, maar het staat zo raar). En besloten de originele velgen maar eens aan te gaan pakken. Dus vanmiddag de banden eraf laten pakken en te lijf gegaan met staalborstel en schuurpapier.

Gr Jeroen
Wow! De koplampringen erop gezet spinning smiley sticking its tongue out

Aangezien ik gisteren alleen naar de schuur ging, had ik zin om lekker aan te klooien.

Dus potje gekocht:

Vervolgens lak beschadigen/opschuren

En insmeren met afbijt met daarna vershoudfolie eroverheen

Nog even en hij is niet meer herkenbaar als "dat blauwe ding".

Gr Jeroen
Waarom moet die folie erop? Is dat tegen te snel uitdampen?
Dan is het veel effectiever inderdaad.

Ik smeer het zelf meestal dikker in met Alabastine. Dan veeg je de lak er nog makkelijker af.
Je sluit de werkzame stoffen op, waardoor ze maar één kant op kunnen: naar de lak. Dus werkt het effectiever.

Gr Jeroen
Aangezien ik het al snel beu was dat schuren, de velgjes weggebracht voor chemisch ontlakken.

Mooi brons kleurtje schijnt een passiveerlaag te zijn.

Omdat er toch wat diepere oxidatie op zat toch besloten om de boel te laten stralen.

Dus kan lekker met de spuitbussen in de weer smiling smiley

Gr Jeroen
Wat vliegt de tijd als je druk bezig bent...alweer bijna een half jaar geleden dat ik hier iets heb gepost.

Laat ik beginnen met de auto waar ik de meeste tijd mee bezig ben. De Opel heeft nu bijna 160.000 erop staan. Rond de 150.000 kreeg hij een beurt met o.a. nieuwe winterbanden voor, remblokken voor en distributieriem. €2000,- was het totaalbedrag en voor het eerst had de dealer bedacht dat ik altijd mijn rekeningen betaal...maar €2000,- trek ik dan weer niet, dus die heb ik lekker onder de scanner gegooid en naar de financiële man gestuurd.

Naast een trekhaakdeukje, opgelopen in een vakantiepark, ook deze leuk streep op de neus. Op de A67 vlak voor de grens van Duitsland zag ik iets op me af stuiteren en over het dak wegvliegen. Terugkijkend op de dashcambeelden zal dit een olievuldop of tankdop zijn geweest.

Idee is om de Zafira nog door te rijden tot onze nieuwe woning af is. Dit is naar verwachting rond september/oktober. Nog even alles zonder nadenken in de Zafira mieteren en dan een nieuwe wagen.

Nummer 15 wordt ons huis.

Het lichtgekleurde huis met de mini op de oprit.

De 3 bomen welke op de impressie lekker stevig uit zien, dat zijn deze 3 "sprietjes". Het is overigens helemaal aan de rand van het dorp, zolang ze de gemeentegrens niet gaan verleggen zal hier dus niks voor gebouwd worden.

In september zijn we op vakantie geweest naar California en omstreken, heel veel mooie plekken bezocht. Maar de vakantie verliep toch anders dan gehoopt.

Deze foto is gemaakt in Yosemite park, rond 18.00. De foto hieronder de volgende dag om 12.00

Hoewel ze lachend op de foto staat, verging mijn vriendin van de pijn. Maar omdat ze nogal hard is voor zichzelf, dacht ik dat ze enkel wat buikpijn had. Maar dit was al twee dagen zo, en vanwege rugklachten had ze al stevige pijnstillers. Toen ze die voor het slapen (+/- 22.30) en vervolgens rond 3.00 weer nam, was het voor mij klaar. Naar receptie van motel en gevraagd waar ik medische hulp kon krijgen. En toen iets meer dan een uur naar Fresno gereden. Met ongeveer 2 uur waren ze er daar uit; galblaasontsteking. En toen werd meteen aangegeven dat indien wij dat wilden, we konden wachten tot een OK vrij kwam.
En hoewel alles verder perfect ging (met verzekering, terugvlucht e.d.) is dan toch de vakantie voorbij. We zijn, omdat mijn vriendin dat wilde, wel nog verder alle hotels/motels afgegaan, maar iets bezoeken zat er niet meer in. En rijden als op eieren, want elke stoot of iets harder dan het rempedaal aaien deed haar pijn. Maar die vakantie gaan we nog een keer inhalen hebben we al bedacht.

Voor zover de malaise, maar weer oppikken waar jullie voor hier kijken ;-)
Direct na de vakantie (donderdag kwamen we thuis, zaterdag treffen) was het Baur-treffen, door mij georganiseerd, wat ik vanuit Amerika eigenlijk al had afgeblazen. Maar onze penningmeester wilde dit niet zomaar laten gebeuren en door de opzet van het Treffen hoefde hij eigenlijk enkel de steenkolenmijn in Valkenburg doorgeven met hoeveel man we kwamen. Op de zaterdag zijn we namelijk naar de steenfabriek van één van onze leden in Nederland gegaan. Daarna een toertocht door drie landen, de volgende dag naar de steenkolenmijn en daarna met de stoeltjeslift naar de Wilhelminatoren in Valkenburg. Compact, eenvoudig maar gezellig zal ik het maar samenvatten.

Deze drie Baurs zijn eigenlijk altijd bij de steenfabriek te vinden.

Voor de toertocht mocht ik gebruik maken van de zwarte 316i Baur: lekker half open de karavaan trekken.

Ook nog contact gehad met de eigenaar van de gevonden Alpina. Ik werd uitgenodigd om met mijn vriendin een weekendje "Alpina" te beleven. Mijn vriendin zag het niet zo zitten, onbekende Duitsers en moderne auto´s, dus wie kon ik dan beter meenemen dan sleutelmaatje Rob. Nou, we hebben het geweten. Maar goed dat we allebei ons donorcodicil op zak hadden, want we zijn wel drie keer gestorven. De wagens hebben belachelijk veel power en zo werd er ook mee gereden. Met 200km/h over bergweggetjes en op de snelweg ging het tempo naar 300+...Maar wel een ervaring welke je niet meer vergeet.

Met de nieuwe B5 Biturbo Touring.

Met de eigenaar en de oude B5S Touring.

Twee weken geleden nog iets gedaan wat veel langzamer ging, maar eigenlijk wel veel leuker was. Omdat mijn ouders wat aan sponsoring hebben gedaan voor de woning, ging mijn moeder shoppen met Michele&vriendin van mijn broer en mijn vader offroadrijden met mijn broer en mij.

Superleuk met die Feroza´s in het donker offroad!

En dan nog onze hoofdverdachte. Daar is sinds oktober veel zichtbaar werk aan uitgevoerd. En is besloten om het elektrische spul door iemand te laten doen die daar meer verstand van heeft. Ik hoop heb in februari of maart daar naartoe te brengen.

Ik wou beginnen met het slot, maar kwam erachter dat daar nog een pakkinkje achter zat. En aangezien deze 30+ jaar oud waren en deels zinnoberrot gespoten, zullen die eerst moeten worden vervangen.

Dus toen maar een deur van buiten erbij gepakt om te kijken welke klemmetjes waar zitten.

En toen zat de B-stijl-bekleding weer op z´n plek.

Resultaat van ongeveer 3 uur aanklooien.

Ja, dat lijstje zit nog niet helemaal lekker. Bij elke E30 rammel je die zo in zn klemmetje onderaan B-stijl, maar bij een Baur zit daar iets in de weg.

De voorbeelddeur heeft zich goed gedragen :lol:

Vandaag zouden we de bestuurdersdeur plaatsen...maar daar was te weinig ruimte voor. Dus grote stoelendans uitgevoerd: witte naar voren, blauw/witte Baur 180 graden omdraaien over de brug heen en de XTX naar voren vlak langs de blauw/witte. En toen de witte dwars in de schuur gezet smiling smiley

Daar waar de bijrijdersdeur wat gepiel was, hing de bestuurdersdeur er zó in.

Tevens hebben we de hardtop erop gezet ivm transport over enige tijd. En omdat hier geen clipjes meer opzaten, hebben we bij de 320i gekeken welke daar erop zaten...en kwamen we erachter dat er een verschil is tussen VVFL en de rest van de productie.

En met de hardtop er (nog niet helemaal vast) erop.

Waar ik geen foto´s van heb: we waren de bijrijdersdeur opbouwen, raam erin. Maar het ding wilde maar niet over wieltje van mechanisme. Raam eruit, kijken bij bestuurdersmechanisme. En ook daar wilde hij er niet op. Bestuurdersraam erbij, en die gleed er mooi overheen. Nog een goed kijken: het bleek dat het metaal licht gebogen was! Nog voorzichtig geprobeerd dit recht te zetten, maar er komt toch maar een ander raam in denk ik.

Zowel de bestuurders- als de bijrijdersdeur compleet met raam, slot en deurkruk.

En gisteren de snuit erop.

Ook thuis kunnen werken ;-) Lekker lopen knippen en snijden aan de spanfolie voor op de deuren.

Tevens nog iets gevonden wat ik al een tijdje niet meer had gezien. had zich verstopt in de rode smiling smiley

En gisteren nog even snel naar schuur om te kijken of er geen vuurwerkschade was. Alles stond en lag en nog zoals we het hadden achter gelaten. Nog even met een rolmaat in de weer omdat ik een stootlijstje wat op spatbord moet wou opmeten. Ééntje ben ik namelijk kwijt en deze zijn iX-specifiek. Bij een normale E30 zijn deze 25cm, bij een 325iX 23,5cm omdat de spatbordboog erlangs loopt. En toen kwam ik nog het nieuwe grilletje tegen, kon het niet laten die erop te zetten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2019 12:06 door Baur.
Nou, verbazend om te zien hoeveel werk er kruipt in de restauratie van de iX die er ogenschijnlijk nog zeer goed bijstond.
Geen wonder dat zoveel projecten faliekant aflopen.
Hulde voor je doorzettingsvermogen en het (voorlopige) resultaat.
British Racing Green
Nou, verbazend om te zien hoeveel werk er kruipt in de restauratie van de iX die er ogenschijnlijk nog zeer goed bijstond.
Geen wonder dat zoveel projecten faliekant aflopen.
Hulde voor je doorzettingsvermogen en het (voorlopige) resultaat.

Klopt! Daar verkijken veel mensen zich op. Met mijn Omega ook.... Veel complimenten gekregen voor de staat van de auto voordat ik ermee begon.... Nu een jaar later zijn de dorpels gelast en de halve auto overgespoten. Je verkijkt je erop hoe snel een kleine opknapbeurt omslaat naar een volledige restauratie.

Werk aan de Baur ziet er mooi uit. Erg mooi om het zo te volgen!
De witte Baur schiet op!
Jammer van het verloop van de vakantie. Mooie omgeving, wij waren er deze zomer.
Waar en wanneer heb je met die Feroza's gereden? Wij hebben dat pas als teamuitje gedaan, in Gouda. Ook met zulke Feroza's!
Mooi, Jeroen!! Die witte baur begint wat te worden!!! Komend seizoen kun je rijden!
Maar eens een update.

22 maart, het Golfje staat lekker in de zon.

En diezelfde dag ging de Zafira over de 180.000km.

Omdat de Baur binnenkort weg gaat voor wat elektrische werkzaamheden wat lopen draaien met auto´s, toen deze foto gemaakt.

Maar ondertussen zijn er spannendere zaken smiling smiley

Oh...enne, de laatste foto de van de Golf.

Juist, vanmiddag is de Golf verkocht. Bijna 10 jaar gehad, maar Michèle begreep niet helemaal waarom ik nou nog deze foto wou maken. Vrouwen...;-)

Gr Jeroen
Bizar hoe snel je die kilometers op de Zafira gezet hebt, jaartje of 2 of nog wel minder denk ik?
Baur
Nou, daar istie dan. Gisteren opgehaald bij de dealer met 16km´s op de teller.

(..)

Gr Jeroen

Tering jantje.. eye popping smiley in krap 27 maanden 180 duizend kilometer erop gezet.. da's van Ketellapper niveau. nut smiley
Ah, de Golf eindelijk weg. Prachtig exemplaar, maar zonde als ie staat te verstoffen.

Luxe trappen op die steigers bij jullie huis zeg!eye popping smiley
Barri

ik wilde net zeggen! Als ik dat vergelijk met de trap ín mijn huis, dan is dit zeker luxe smiling smiley
Barri

En ook een lift! winking smiley
Laten staan dan, altijd makkelijk! big smile smiley

Wat heb je met die Avus velgen gedaan? Nog opgeknapt en bij de Golf verkocht, of niet? Overigens misstaan die BBS-look velgen ook zeker niet!

En de Zafira zou er uit gaan bij 180dkm, maar je rijdt 'm dus nog door? Al enig idee wat de opvolger wordt?
Haha, toch heb ik die luxe lift tzt liever niet meer voor mijn deur.

De Zafira ging inderdaad in 26 maanden en paar dagen naar de 180.000. Waarbij hij nog 3 weken heeft stilgestaan door de schade van zomer 2017. De opvolger ben ik nog niet uit, een Insignia twee liter automaat is nogal duur, Skoda SuperB ietwat "te degelijk". Ik ga nog proefrijden met een 508SW, zodra die leverbaar is. Verder heb ik eigenlijk geen idee. De Zafira is een aangekochte auto, zodoende dat ik zelf mag beslissen wanneer hij weggaat. Was het een automaat dan had ik ´m misschien nog wel langer gereden.

De velgen van de Golf hebben we nog, ben vandaag er verder meegegaan, om ze klaar te maken voor verkoop. Let ook even op de mooie opstelling met hittelamp aan een oprijbokje.

Achter de schuur nog een artistiek fotootje gemaakt van een band die al jaren droog&leeg is.

En zo stond de witte er vanmiddag bij.

Gr Jeroen
Wauw, de witte ziet er goed uit! Wanneer is ie klaar? smiling smiley

Superb is wel leuk als Sportline Business!
Ziet er heel goed uit, die witte! Ik ben even de volgorde kwijt; al terug van de elektra of moet hij nog?
Barri
Wauw, de witte ziet er goed uit! Wanneer is ie klaar? smiling smiley

Superb is wel leuk als Sportline Business!

In wit, vieswit, lichtgrijs, middengrijs, donkergrijs en zwart leverbaar. Ok, en in bordeauxrood.

De witte moet nog weg. Laatst even contact gehad met de electro-man, maar hij was nog "even" een airco-unit bij een E30 cabrio aan het inbouwen. Dus maar besloten nog even zelf iets verder te gaan.

SWRA zou ik erop kunnen maken, maar ik moet nog wat stukken hebben. Ik heb namelijk een set met 2x links. Dus vooralsnog er maar even vanaf.

Gr Jeroen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close