Baur; Zafira >180.000km, inkrimping van het wagenpark.

Gepost door Baur 
Gisteren door de 60.000 heen gegaan:

En vanavond de Golf klaargezet voor vertrek, terug de stalling in.

Hij laat wel een leegte achter ;-)

Nou nog even een stapje ernaast, maar dat doe ik wel vaker hier. Als je terug zoekt zul je volgens mij ook foto´s vinden van de Polo van m´n broer. Nu dan even over de YRV van mijn broer en zijn vriendin. Anderhalf jaar geleden gekocht. En afgelopen donderdag was het einde van het wagentje...
artikeltje van de kettingbotsing op A76

En aangezien ze dagelijks 190km rijdt, was het zaak vlot een nieuw wagentje te zoeken. Wat nieuwer, veiliger en dieseliger waren de eisen. Deze heb ik een beetje weten op te rekken door ook "wat leuker" toe te voegen. Daar waar mijn broer aan het kijken was voor een Polo met als eisen voorzien van cruise control, airco en eventueel navigatie, ging ik voor tutti lampioni. Na wat handelaren te hebben bezocht waardoor we alle mogelijkheden hadden bekeken (Polo, Ibiza, Punto, Fabia en Corsa), contact opgenomen met een particulier die iets had staan wat meer in mijn straatje past. En de vriendin van mijn broer had al gereden met het model en vond het een fijne auto.

Dit werd hem niet: 120.000km, navigatie, panoramadak...maar ook 4 versleten winterbanden, geen zomerbanden, geen climate control, wat rammeltjes links en rechts en een airco welke niks deed.

Dus maar eens bellen met de particulier welke een Punto aanbood die mij zeer aansprak. 88.000km, december 2011 gekocht met 7000km als oude demo-auto en zodoende voorzien van alle leuks wat Fiat toen ongeveer aanbood voor een Punto. Dus ook climate control, PDC en een leuk rood interieur. Ook heeft de 1e eigenaar nog een spoilertje laten monteren evenals een chroomstripje onderaan de rand van kofferklep. Ook zaten er nog een set winterbanden op velg bij. Na een uitgebreide proefrit was duidelijk dat we te maken hadden met een superonderhouden exemplaar (wat later ook uit de rekeningen bleek) en was de keuze gemaakt.

Mooi wagentje toch smiling smiley Kan ze mooi haar kilometertjes mee maken.

Gr Jeroen
Tsk, ze had die van mij wel kunnen kopen!!
Zonde van de YRV overigens. Dat is redelijk hard gegaan.

Waar de Golf stond, idee om daar toch wat tegels neer te leggen? Dat natte gras onder de auto vinden de meeste (oudere) auto's niet zo leuk.
Haha, geloof dat die van jou niet meer voldoet aan de eis <150.000km. En ik zie geen kek interieurtje noch panoramadak.

Wat de Golf betreft heb je helemaal gelijk. Bedoeling is echter komend jaar een woning te kopen, dus bij de huidige huurwoning gaan we niet te veel uithalen.

Gr Jeroen
130 dkm, veel opties maar idd de standaard stoelen en geen glazen dak smiling smiley

En dat is ook zo ja, jullie huren en willen kopen. Met garage voor de Golf, 500, 3-serie en een Baur zal vast niet lukken big smile smiley
Deze week bij garage en schadebedrijf geweest, a.s. dinsdag gaat de auto voor de 60.000km beurt, dinsdag 10 oktober volgt reparatie.

De kosten voor de reparatie gaan we (bedrijf) waarschijnlijk zelf op ons nemen. De premie van de auto zou namelijk dusdanig stijgen dat we zo'n €5000,- meer zouden betalen voor enkel de komende twee jaar...

Ondanks dat ik dus een flinke kostenpost heb veroorzaakt voor het bedrijf (mijn laptop is vlak voor vakantie ook nog kapot gevallen...) toch deze week te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg :-)

Dat betekent echter wel afscheid nemen van de E90. Michèle wilt er niet in rijden in de winter ivm de hogere kosten, dus dan wordt hij niet meer gebruikt. Dus de auto gisteren op autoscout gezet.

Gr Jeroen
Vorige week dus de Zafira voor de 60.000-beurt, 772 knikkers verder en de teller is vandaag over de 65.000 gegaan. Hielp ook wel dat ik gisteren 3x het stukje Roermond-Brussel heb gereden nut smiley

Afgelopen weekend is er ook nog aan de schuur gewerkt. Na de zoveelste dakpan (laatste viel naast de stoep kapot...) oma toch maar duidelijk gemaakt dat er nú toch echt iets moest gebeuren. Er zijn 7 nieuwe nokpannen op gegaan, alle nokpannen zijn nieuw vastgezet, ongeveer 60 kapotte pannen zijn verwisseld voor de pannen welke al anderhalf jaar achter de schuur klaar lagen. Ook zijn hele rijen pannen weer op de plaats gezet, die zijn blijkbaar in de afgelopen decennia ooit eens opgetild en weggezakt. Twee meter pannenlatten was voldoende om dat weer in orde te hebben. Tevens zijn de boeiboorden vastgezet en voorzien van loodslappen. En rondom de schoorsteen zijn ook loodslappen geplaatst en van onder volgepurt.

En zo is het boeltje dus weer redelijk waterdicht. smiling smiley

Binnen ook nog beetje opgeruimd.

Gr Jeroen
Afgelopen dinsdag is de Zafira naar het schadebedrijf gegaan, dus sinds paar dagen knal ik hier mee rond:

Even paar punten (puur zoals ik het zie, met als referentiepunt Zafira en beetje BMW 320i).
+ Echt leer ipv plastic leer (in Zafira)
+ Reetverwarming blijft gewoon in stand staan waarin je uitstapt
+ Navigatie gaat gewoon verder indien je je eindpunt nog niet hebt bereikt (ipv Opel welke navraag doet en als je niet reageert navigatie laat vervallen). Ook is navi lekker vlot opgestart ipv minuut wachten in Opel. Ook blijft scherm goed zichtbaar in zonlicht.
+ Mooie oplossing voor rollo over bagageruimte ipv lullig rollotje wat je telkens met de hand moet plaatsen.
+ Draai/druk-knop blijft een prettig iets. Geen vingerafdrukken op beeldscherm, geen gehannes als je al rijdende een adres wilt ingeven.

+/- Starten zonder sleutel. Maar open gaan dan weer niet. Dus dan heb je de sleutel in je klauwen als je instapt, dus gooi je hem maar in een vakje of op bijrijdersstoel.

- Stoelen zijn te vormloos. Na lange rit vaag gevoel in onderrug
- Wagen voelt niet echt vlot aan. Motor klinkt wel lekker bij doortrekken
- Zo rond 170km/h is max-kruissnelheid. Zafira laat zich rustig met 200km/h rijden.
- Cruise control schakelt uit indien je koppelt/schakelt. Niet meer van deze tijd
- Deurvakken erg klein/armsteun zit er te dicht op. Lastig om bril al rijdende uit deurvak te pakken.
- Schakelen tussen DAB-zenders gaat traag

? Telefoon is gekoppeld, maar kan geen contacten importeren.

Ben benieuwd wanneer ze de Zafira klaar hebben. Ik heb nu al 15% van de kilometers van deze wagen gereden (stond op 8994 toen ik hem kreeg).

En dan nog wat foto´s uit de oude doos welke zijn opgedoken.

Helemaal links zien we een boom, daarnaast een woning...en daarnaast de schuur!

Het inkorten/afbreken van de schuur.

Met de rug naar de schuur zien we de eigenlijke boerderij.

En een doorkijkje. Hier is ook wel te zien dat de weg echt door de voorkant van de schuur is gegaan.

De betonplaat achter de schuur blijkt niet zomaar een betonplaat te zijn. Maar de grond is zoveel opgehoogd dat dit niet meer terug te zien was. De deuropening welke we zien komt nu in het kantoortje van de schuur uit.

Gr Jeroen
Leuke foto's!

En niet gek, zo'n Mazda 6. Pas een stukje met een diesel automaat gereden. Fijn ding.

- Cruise control schakelt uit indien je koppelt/schakelt. Niet meer van deze tijd
Ehm, ik ken het niet anders? Naja, bij de Punto: daarbij is dit de enige mogelijkheid om de CC uit te krijgen (geen knopje dus).
Ik meen toch echt dat de BMW al zo werkt dat je kunt schakelen zonder dat de CC uitvalt. De Insignia en Zafira hebben het in ieder geval. Neem aan dat je bij de Punto bij het bedienen van de rem ook de CC uitzet ;-)

Ze wilden me oorspronkelijk een Corsa meegeven, hoewel ze Meriva hadden opgeschreven...van beiden was ik waarschijnlijk nog minder vrolijk geworden dan van de Mazda.

Gr Jeroen
Als ze straks de kilometerstand weer zien begrijpen ze dat die 6 geen overbodige luxe was smiling smiley
Vanmorgen door de 70.000km heen gegaan met de Zafira. Toch jammer van de 4750km die bij de Mazda erbij staan ipv de Opel ;-)

Vandaag ook weer eens wat lopen rommelen aan de witte (ipv aan de schuur).
Vorige week een flinke emmer schroefjes, moertjes, klemmetjes, ringetjes en nog wat laten verzinken

Maar wat klemmetjes en schroefjes gebruikt voor het front

Van de week ook nog wat spulletjes bij mijn ouders uit de kelder meegenomen. Sommige dingen waren niet zo geschikt voor de vochtige kelder

Gr Jeroen
Dat wordt wat! Man man, wat een schroefjes zeg!

Hoe reageerden ze toen ze de kilometerstand van de Mazda zagen toen je 'm terug bracht?
Helaas was het met de Mazda gewoon zo van "hier even een xje zetten", ze hebben de auto helemaal niet bekeken. Had dat gezicht eigenlijk toch wel willen zien bij het opnemen van de KM-stand.

Die schroefjes is iets om helemaal kierewiet van te worden. Veel herken ik wel, maar er zit ook het nodige vreemd (niet E30)-spul tussen. En dan probeer je alles te sorteren, ik denk dat ik wel 250 zakjes nodig heb om dat voor elkaar te krijgen.

Gr Jeroen
Bij de rechter C-stijl was ik tegen een probleem opgelopen. Deze was veel te dik. En omdat ik verwachtte dat dit gelast was (er is rechtsachter een nieuw scherm op gekomen 1996), dacht ik dit op te lossen door een stukje eraf te zagen. Tijdens dit zagen kwam ik echter plamuur tegen...dus maar eens met de dremel erop...

En het chroomlijstje past zoals het hoort.

Daarna in de primer gezet.

Gr Jeroen
Vorige week het raampje in de witte gemaakt.

Eerst chroomlijstje erop

Kijk.

Beetje rare foto, maar heb tellerbak van XTX erin gezet.

En toen was het ook al koud, maar gelukkig had ik nog iets uit het ziekenhuis...daar werd dit gebruikt voor "verwarmbare matrassen", maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon lekker in de auto laten blazen.

Omdat ik niet helemaal tevreden was met het ruimtegebruik, daarna gaan rommelen met auto´s...wat niet helemaal goed afliep.

De rode dwars achterin is al niet zo denderend: de schuur is toch langer dan dat hij breed is. En voor deze positie moest de witte bijna tegen de poort staan...

Deze week was het zowaar nog kouder. Uiteindelijk ben ik nog geen drie uur daar geweest, voelde me toen al als een ijslollie.

En dat ondanks dat ik nog even deze antieke hittelamp had aangesloten.

Dus eigenlijk enkel de indeling aangepast, en toen weer snel naar huis. Maar kreeg de xtx niet echt lekker verplaatst: de spuitcabine ligt namelijk iets lager. Maar goed, niks wat zich niet laat oplossen met een dikke diesel.

Gr Jeroen
18 december door de 80.000 gegaan met de Zafira. Beetje doorkachelen, dan zal ik rond de 90.000/jaar zitten (incl de kilometer van de Mazda6).

En afgelopen week ook nog een artistiek (ahum) plaatje gemaakt.

Gr Jeroen
Je tokkelt aardig door in dat ding dan.

18 december door de 80.000 gegaan met de Zafira. Beetje doorkachelen, dan zal ik rond de 90.000/jaar zitten (incl de kilometer van de Mazda6).

En je hebt ook nog gewoon een baan ? winking smiley
Bizar hoor zoveel kilometers, kan me er zelf niet zo heel veel bij voorstellen.
Lekker hoor al die kilometers! thumbs up
90.000 km per jaar?? eye popping smiley wauw dat is indrukwekkend. Dan zit je haast meer in je auto als in je huis lijkt me tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2018 22:44 door omniradius.
Total Loss

En je hebt ook nog gewoon een baan ? winking smiley
Bizar hoor zoveel kilometers, kan me er zelf niet zo heel veel bij voorstellen.

TS zal wel voor z’n werk veel op visite moeten bij klanten/cliënten oid. 90000km:200 werkdagen P/j= 450km per dag. Moet kunnen toch?
Door heel de Benelux, dus dat schiet aardig op ja. Ik ben niet jaloers smiling smiley
Reed bij m'n vorige baan 40dkm per jaar, alleen woon werk. En dat vond ik al genoeg.
Ik ga inderdaad op "visite" bij klanten. Dat betekent meestal dat ik daar 3 tot 7 uur ben, om daar mijn eigenlijke werkuren door te brengen.

Vanavond de E90 opgehaald...en daarbij een foutje gemaakt. Namelijk de sleutels van de Golf vergeten. Op naar de schuur, daar de carmovers gepakt, Golf erop en aan de kant. Maar toen kreeg ik alsnog de bocht niet. Dus Golf eraf, E90 erop en zo omdraaien.

Dus ziet het er nu uit bij ons thuis.

En nu komt het...eenmaal thuis komt de opmerking "Hij rijdt toch wel lekker, misschien wil ik er toch mee gaan rijden." Schiet mij maar lek. Maar het lijkt er dus op dat we de Fiat óók te koop gaan zetten. En dan zien we wel welke als eerste weg is...

Gr Jeroen
Kun je in je schuur niet zo'n mobiele gaskachel plaatsen? Dan is het nog een beetje behagelijk te krijgen.
Zo'n E90 is ook wel wat meer auto dan een 500. Ik ben benieuwd!
Vandaag is het feest! De Zafira is 1 jaar oud! Kilometerstand is 849ennogtweecijfers.

Vandaag tijdens rit van Vilvoorde naar huis maar eens zitten bedenken welke schade de auto nu zoal heeft:
-Steenslag op bumper
-Voorruit lijkt ook wat steenslag te hebben
-1 wieldop van winterset is stuk afgebroken toen ik op stoep uitweek
-schaafplek op bestuurdersspiegel van die man in VW Touran die bij ziekenhuis in Brussel juist te weinig uitweek...;-)
-diepe kras op rechterachterdeur van asociale parkeerder bij ziekenhuis
-achterbumper heeft een deukje en flink wat krassen van de grote (+/-50kg) transportkisten van ons demomateriaal
-Kofferbak zijn links en rechts de kunststofplaten flink bekrast. Op linkerstijl ook flinke krassen.
-Rollo heeft flinke deuk (toen ik er een E30 achteras opgooide) en ook flink wat lakschade (ding flikkert altijd wel uit auto als ik hem los heb liggen).
-Bekleding bijrijdersdeur zit een deukje in, waarschijnljk gebeurt toen ik stellingkasten aan het verslepen was.

Al met al valt het nog wel mee voor een werkpaard, hoewel ik me erover verbaas dat ik tot nog toe nooit eens de achterruit eruit heb gedrukt als ik weer eens iets te veel mee wilde nemen.

Zou mijn volgende werkauto weer een Opel kunnen zijn? Zeker wel! Ding heeft zich betrouwbaar en comfortabel bewezen. Geen moment lichamelijk problemen gehad (ja, die keer dat ik 6 uur in de file stond, toen kreeg ik wel pijn in mijn benen, maar dat was met elke wagen geweest), starten, rijden en remmen zonder problemen. Eigenlijk enige wat me tegenvalt is navi (gedateerd, traag en zit er soms gewoon naast) en verwarming (krijg koude benen, automatische stand is pruts). Ok, en elke 5000km adblue tanken is geen feest als je zoveel rijdt ;-) Rest is alles goed en goed gebleven. De adaptive cruise was heel erg wennen, maar zou nu in de kilometervreter niet anders willen. Bij <25.000km/jaar kun je hem prima missen. Maar als je na 2 uur rijden, 6 uur werken nog 2 uur terug moet door spits is het heerlijk. Bij volgende wagen mogelijk wel combineren met een automaat.

Wat misschien ook wel een rare is; het panoramaraam/dak. Ik heb ze praktisch continue “open” (echt open kan niks), en het is zo’n fijn iets dat je niet in het donker zit. Je rijdt domweg fijner met veel licht om je dan dat je vanuit een donker hol naar buiten kijkt. Vooral in deze maanden erg prettig.

Dit had ik een jaar geleden zeker niet gezegd; maar als hij weg moet, wordt het mogelijk gewoon weer “dezelfde”. :-)

Gr Jeroen
thumbs up Elke auto heeft zijn sterke kanten zeggen ze wel eens. Je hebt ze klaarblijkelijk gevonden bij de Zafira.
Goed om te lezen dat de niet zo vrijwillige (toch?) keuze toch goed bevalt! Je maakt behoorlijk wat kilometers dus een fijne auto is dan wel zo prettig.

Baur
De adaptive cruise was heel erg wennen, maar zou nu in de kilometervreter niet anders willen. Bij <25.000km/jaar kun je hem prima missen. Maar als je na 2 uur rijden, 6 uur werken nog 2 uur terug moet door spits is het heerlijk. Bij volgende wagen mogelijk wel combineren met een automaat.

Zeker combineren met een automaat, dat is in de file zo fijn!
Ook nog even een stukje over de schuur. Donderdagavond bericht van buurman, of ik niet beter even kon komen kijken want volgens hem waren er dakpannen af. En inderdaad: nog geen vier maanden geleden zijn alle nokpannen "vastgezet", maar daar waren er toch echt twee van foetsie. Van buiten was er verder niet veel te zien, maar van binnen kon ik op één plek mooi sterren kijken eye rolling smiley

En eentje waar een groot gat in is geslagen.

Komende vrijdag komt de dakdekker, om te kijken hoe dit op te lossen. Hij wil het gaan proberen zonder hoogwerker namelijk.

Gr Jeroen
Vandaag nog wat lopen rommelen met de spatborden van de XTX

En hierbij meteen een speltip: laat de staalborstel van je af roteren...en doe niet al te losse kleding aan :-)

En een iets minder pijnlijke speeltip: zet je pot menie ergens waar hij niet vanaf kan vallen.

Spulletje in de menie, bovenop die warmtelamp droog dat als een malle.

En in de bodyschutz

Gr Jeroen
Zo herkenbaar die schrammetjes nut smiley
Meestal doe ik een overall aan bij dat soort werkzaamheden.
Tja, eigenwijs he, loop meestal met gewoon oude kleding rond.

Deze week nog twee dagen in Groningen geweest, ook even een bezoekje gebracht aan de Opel-dealer waar mijn Zafira oorspronkelijk vandaan kwam smiling smiley

Gisteren is het dak van de schuur gefixt.

Alleen kwamen we erachter dat de nieuwe nokpannen korter waren dan de oude...dit werd bijzonder "Baurnhof-achtig" opgelost

Een echte kentekenplaat zorgt er nu voor dat het dak dicht is smiling smiley

Ook is het dakraam eruit gehaald. De ophanging was gehalveerd, waarschijnlijk al dertig jaar geleden.

En vandaag voor het eerst in tijden weer samen met mijn knutselmaatje Rob gewerkt. Rob heeft op de planning staan om de witte klaar te krijgen voor de zomer smiling smiley Maar vanmorgen heb ik enkel deze foto gemaakt.

Gr Jeroen
Wat was dat ook alweer voor kofferklep? Ik dacht dat ie hier al eerder langs was geweest.
Geloof wel dat ik dat al eens had vertelt, maar doe het graag nog eens.

Het is een ontwerp van CarDesign Schacht. Ze maakten later o.a. E30´s met Z1-neuzen. Deze kofferklep werd ook wel gebruikt door Hartge en AHG op hun demo-wagens.

In de CDS-folder zie je trouwens een andere achterklep: ipv enkel ophogen zit er nu ook een opening in, waardoor je een "losse" spoiler krijgt. Deden ze overigens niet enkel bij BMW´s.

Gr Jeroen
Dat cds een folder maakte met die gedrochten, dan kan nog. Maar welke man of vrouw zou ooit besloten hebben zijn e34 of e30 zo verschrikkelijk beroerd aan te laten passen? Dat is toch een regelrecht gevalletje van dwangbuis, pillen en jaren eenzame opsluiting?
Vandaag het interieur (grotendeels) eruit getrokken, aangezien dit vervangen gaat worden door een bruin lederen sportinterieur. En dan kun je meteen even neuzen natuurlijk naar roest. Naja, neuzen, je hoeft niet zo ver te kijken spinning smiley sticking its tongue out

Het effect van een door en door rotte accubak...

Aan de bijrijderskant, de bevestiging van stoel rechtsachter.

En na wat meer borstelen.

En naar de overkant...zelfde idee smileys with beer

Hier zat ooit een stukkie schroefdraad waar de stoel aan werd vastgezet. Wat hier nou precies is gebeurd...

Dit ziet er dan weer prima uit.

En dit gegalvaniseerd stukje metaal komt uit de oude magnetron van mijn ouders...ach, je moet iets als je daily anders niet door de APK komt.

Gr Jeroen
Baur
De adaptive cruise was heel erg wennen, maar zou nu in de kilometervreter niet anders willen. Bij <25.000km/jaar kun je hem prima missen. Maar als je na 2 uur rijden, 6 uur werken nog 2 uur terug moet door spits is het heerlijk. Bij volgende wagen mogelijk wel combineren met een automaat.

Wat misschien ook wel een rare is; het panoramaraam/dak. Ik heb ze praktisch continue “open” (echt open kan niks), en het is zo’n fijn iets dat je niet in het donker zit. Je rijdt domweg fijner met veel licht om je dan dat je vanuit een donker hol naar buiten kijkt. Vooral in deze maanden erg prettig.

Heel herkenbaar! Ik rij de laatste 8 jaar gemiddeld zo’n 75.000 km per jaar, ontdekte vanmiddag dat de maand januari beetje uit de hand gelopen is met 9.000 km... Inmiddels met de derde auto met automaat bezig en na 600.000 km wil ik niet meer zonder automaat, daarom rij ik ook Daf voor de hobby ;-) Had in m’n vorige auto voor het eerst adaptive cruise control en als je dat eenmaal gewend bent wil je ook niet meer zonder, rij er inmiddels al bijna 400.000 km mee. Het licht van een panoramadak kan ik ook niet missen, inmiddels aan de vierde auto bezig waar dit in zit. Zwarte hemel in de A3 maar voor het extra licht toch een panoramadak, verschillende mensen hebben me al voor gek verklaard.
Ik rij niet zo veel, maar ben het helemaal met jullie eens. Automaat plus ACC is gewoon hemels als je weer een keer in de file staat.
Zojuist bij 89930km de 90.000-beurt laten uitvoeren.

Kreeg twee advies-punten mee:
-Winterbanden zitten voor onder de 4mm. Heb deze naar achteren laten leggen.
-Remblokken voor zullen over 10 tot 20.000km ook aan vervanging toe zijn (dat maakt dus 40.000-50.000km dat ze meegaan).

Verder geen bijzonderheden. Waarschijnlijk bij opleggen zomerbanden maar eens kijken hoe de remblokken eraan toe zijn. Op naar Oostenrijk vanavond smiling smiley

Gr Jeroen
Op weg naar Oostenrijk door de 90000km gegaan. De foto, gemaakt door mijn vriendin, lukte niet zo goed.

Doel was St. Johann in Tirol. Ons appartement zat op 200m van de Harschbichl-lift.

En hier mocht de Zafira een paar dagen staan.

Op donderdag op weg naar Innsbruck. Nu mag je niet zo hard op de Oostenrijkse snelwegen, maar dit was een gevalletje "er is iets bevroren". Geen snelheidsmeter, ook niet digitaal, tevens geen indicatie of de motor al warm was en ook de buitentemperatuur bleef vaststaan op -6. Na een paar uur in de parkeergarage in Innsbruck deed alles het weer.

En op de laatste dag nog even bergjes beklimmen. Ook leuk smiling smiley

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2018 15:12 door Baur.
Twee weekenden geleden bij een vriend geweest welke een Baur had gekocht met flinke schade.

En op één of andere manier werkt dat dan toch aanstekelijk.

Een ooit witte Belgische 320i. En of een Baur bruikbaar is (qua roest) laat zich meestal snel bepalen aan de hand van de C-stijlen. Zijn die roestvrij/arm, dan zal de koets eronder ook redelijk zijn. Bij de witte iX zaten hier gaten.

Het lijkt erop dat de auto blauw is gespoten na laswerk aan de rechterspatbord rand, ik kon geen sporen van ongevalschade vinden namelijk.

Dus ja, weer iets aan boord gesleeptnut smiley

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 09:05 door Baur.
En nog steeds drie auto's in de etalage (Golf, 500, 3-serie)?

Hoeveel heb je verder bij de schuur nog staan? De witte en de rode, en de E30 sedan (XTX kenteken?) ook nog toch?
De E90 zal binnenkort wel op marktplaats gaan, evt zelfs via wijkopenautos.nl oid. De Fiat is goedkoper en open, iets wat Michèle toch leuk vind. De Golf zal ik over paar maanden wel weer eens op autoscout zetten, dat heeft geen haast. Die staat in zijn eigen stalling, niet in de weg.

In de schuur staan nu inderdaad die drie E30´s. Binnenkort komt er nog een auto van een vriend bij en dus deze Baur-koets.
KT-86-PL by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Gr Jeroen
Hé wat leuk dat je die hebt overgenomen. Wat ga je ermee doen? Origineel maken of zo laten?
Die auto heb ik niet overgenomen, die komt er enkel te staan. En waarschijnlijk heel lang. Pieter, de eigenaar, heeft namelijk andere prioriteiten en de auto heeft veel werk. Maar slopen wil hij hem ook niet, het is toch zijn 1e auto (gekocht 2006 van de 1e eigenaar).

Het interieur (bruin leer, sportstoelen) ga ik gebruiken in die Baur, een aantal andere snuisterijen komen op de XTX.

Gr Jeroen
Ah zo, juist. Zou inderdaad zonde zijn om hem dan weg te doen.
Apart, ik kan geen foto vinden dan ik door de 100.000 ben gegaan. Maar dat is alweer bijna 8000km geleden in ieder geval.

Maar vandaag is er in ieder geval een auto weggegaan. Dus dit plaatje, van twee weken geleden, kan niet meer gemaakt worden.

De BMW is vanmiddag namelijk verkocht! Nu de Golf nog...

Gr Jeroen
Wat is er de laatste tijd nog zoal in en rondom de Baurnhof gebeurd:
Onder andere is de boom gensnoeid

En er is een schutting gezet waardoor de ruimte achterom afgesloten is.

Voor de XTX vloerpanelen uit een sloper genomen

En de vloer geveegd

7 april kwam de 316 van Pieter naar de schuur.

Ontdaan van de bijzondere stukken blijft een anonieme E30 over.

Ook aan de witte is nog wat gedaan...toch wel smiling smiley
Kachel erin. Klinkt als een 1-2tje, maar is bijna een dagtaak geweest.

En de rechterwielkast gekit.

Weekje later plaatsen van aircoleidingen en dashboard.

Tijdens het plaatsen ontdekten we ook nog wat roest aan boven en onderkant A-stijl-allemaal nog gevolgen van de botsing midden jaren ´90

Afgelopen zondag bij Pieter en zijn vrouw op bezoek geweest. Ik had ook nog een cadeautje meegenomen smiling smiley

En weekje later

Oude motorkap eraf

En de reden waarom de oude niet meer te gebruiken

Kleurverschil van heb ik jou daar....bedoeling is dan ook dat de auto ook over niet al te lange tijd wordt overgespoten

Logo was er duidelijk niet vanaf geweest voor het spuiten

Bij terugkomst kreeg ik deze foto nog, hij had de auto maar eens gepoetst.

Gr Jeroen
Afgelopen dagen was het treffen van de BMW Baur TC Club. Ditmaal in Dorsten, een plaatsje net voorbij aan Duisburg. Volgende plaatsen/zaken hebben we bezocht:
- Donderdag, Xanten. Een dorpje waar een Romeinse nederzetting was.
- Vrijdag, Zinq, een bedrijf waar metaal wordt verzinkt. Daarna zijn we naar het binnenvaartmuseum in Duisburg gegaan.
- Zaterdag, het Schiffshebewerk Henrichenburg in Waltrup bezocht. Daarna was de keuze, met een bootje stuk varen, of naar Schloss Nordkirchen. Door het lekkere weer besloten wij met de boot mee te gaan.

Ik was met Roger op pad in zijn 320i van 1984!

En als herinnering een mooie, verzinkte "BAUR"-plaat!

Meer foto zijn hier nog te vinden: BMW Baur TC Club Treffen Dorsten 2018

Gr Jeroen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close