Baur; moeizame zoektocht naar vervanger Fiat

Gepost door Baur 
En de dakplaat bekleed!

En mijn broertje en pa aan het knutselen aan het achterste gedeelte

@Ralf: CC? Hoe dat dan?

En mijn broertje en pa aan het knutselen aan het achterste gedeelte

Ik dacht nochtans dat er niet meer mocht "geknutseld" worden tot oktober ... :I
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TopCabriolet TopCoupe no. 47095.
11-06-2005 17:07
Had je er niet gelijk een CSL dak op kunnen zetten?eye rolling smiley

Petje af hoor, dit soort zaken waag ik me echt niet aan. Resultaat.........mijn onderhoud van de 323Ti is nog kostbaarder dan die bij een M5 van een handige jongen.
Anonieme bezoeker
11-06-2005 23:03
Dat zag zo uit met die dakplaat.... En ook de titel van het topic liet een hint achter...winking smiley
En nu is ook het achterste gedeelte klaar:

Prima gelukt toch?

Gr Jeroen
Dat ziet er idd. erg netjes uit [:]DRINK[/:]
Anonieme bezoeker
19-06-2005 10:56
[www.ampl.nl]

hier staat een Baur te koop in Beverwijk. Een rode.

MDA
Anonieme bezoeker
19-06-2005 13:01
hee kheb gister hier in Den Haag ook zo'n witte Baur gezien dacht ik....smiling smiley leuke auto is dat zeg!!
@MDA: je wilt niet weten hoe lang dat die al te koop staat....

Overigens staat er nu op ebay.fr een 325iX Baur...in een beetje niet zo'n beste staat, zeg maar[:]NUT[/:]

Gr Jeroen
Zo, heb 'm zojuist opgehaald. En meteen starten cool smiley

Alleen van het weekend eens kijken naar toerenteller(kabel); die doet namelijk niet meer mee.

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
27-03-2006 22:07
En Baur, is 'ie al van jou? big smile smiley

Anonieme bezoeker
27-03-2006 22:12
Jammer dat alle foto's het niet meer doen..
Anonieme bezoeker
27-03-2006 23:41
Ik heb de DVD van Spijkerhoek. Foute disco-uitbater Tony Beymer rijdt ook in zo'n Baur rond, zwart met schreeuwerige striping.
Bezig met project "Alpina Zusatztank". Hier twee fotootjes; de geschilderde vulpijp en de aluminium tank los achtering. Morgen de resterende spulletjes kopen/bestellen

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
Re: BMW 325iX Baur TC *Project ALPINA Zusatztank*
31-07-2006 10:42
Dat is dus een extra tank om je actieradius te vergroten?
Anonieme bezoeker
31-07-2006 11:53
De foto's doen het inderdaad niet...jammer ikm had dit graag willen zieneye rolling smiley

206 GTI
Tja, dat krijg je dat die foto's wegzien. Zal even nieuwe plaatsen in begin post. Op mijn website [www.bmwbaurtc.tk] kun je ook foto's terugvinden.

@Grensrijder; inderdaad, volgens Alpina heeft hij echter nog meer voordelenbig smile smiley

Die ALPINA Tankanlage gibt Ihrem Fahrzeug einen überdurchschnitt-lichen Aktionsradius und hilft Ihnen, immer eine preiswerte Tankstelle zufinden. Die Achslast auf der Hinter-achsewird erhöht und dadurch dieTraktion speziell bei rutschiger Fahrbahn (Schnee, Regen) verbessert.

Gr Jeroen
Anonieme bezoeker
31-07-2006 14:45

---GT--- schreef:

Alsof iemand halverwege het ombouwproject naar een cabrio heeft gezegd: 'Ik heb er genoeg van. We laten het hierbij.' En dan krijg je zo'n rare knutselauto die er niet uitziet.
En zoals vaker wordt een lelijke auto een toekomstige klassieker.

Dat is inderdaad wel zo ,
Het was eerst niet de bedoeling om een cabrio te maken , maar bauer wou het wel doen en moest dus van het bestaande concept beginnen vandaar dat de kap als ze neerligt niet in een of ander vak past maar gewoon op de wagen ligt . Dat is ook zo dat ze pas na de deurstijlen konden werken om de cabrio te maken , ook die drukknoppen onderaan heeft met dit te maken .
Nou, het zit meer zo dat BMW een steeds sportiever imago kreeg en de BMW 1600 Cabrio's niet stijf genoeg konden worden gemaakt voor de sportieve weggedrag. Toen heeft BMW Baur opdracht gegeven om er voor te zorgen dat de wagens stijver werden. Door een Targa-beugel erop te maken lukte dit makkelijk. Tevens zullen de kosten omlaag zijn gegaan aangezien er minder verstevigings materiaal onder de auto hoefde.

Tevens was er toen sprake van de cabrio's misschien verboden werden ivm veiligheid (USA vooral). Dus was een Targa een slimme oplossing. Bovendien hoefde BMW geen aparte produktielijn op te zetten; alle Baur TC's begonnen hun leven als gewone dichte wagen, waarna er in Stuttgart de slijpschijf in werd gezet.

Overigens heeft Baur ook de E30 vollcabrio ontwikkelt; ze kunnen dus ook normale cabrio's maken.

Gr Jeroen
Zojuist nog een Baur gespot, volgens mij... Met een K-kenteken, een oudje dus. Niet die ene uit t dorp hier, maar ik zag m wel bij ons dorp smiling smiley
Anonieme bezoeker
01-08-2006 11:50
Vanmorgen kwam ik een E21 Baur tegen!

Men doet nog eens gekke dingen; op dinsdag zag ik op internet een advertentie van iemand die een '86-er iX sloopte. Meteen gevraagd of hij de verbredingen wegdeed. Vanavond naar toe geweest. En nu heb ik een andere achterbank!

Vlekken zijn van poetsmiddel, zal morgen even nieuwe foto's makenbig smile smiley
En hier ging ik dus eigenlijk voor!

En dat voor een prima prijsbig smile smiley

Gr Jeroen
Ik vind het fraaie auto's, die Baurs. Ze zien er helemaal niet knutselachtig uit!

Baur schreef:

Vlekken zijn van poetsmiddel, zal morgen even nieuwe foto's maken

Ben benieuwd, vaak vallen de poetsmiddelen voor interieur tegen.winking smiley

speedtouch schreef:

QuoteBaur schreef:

Vlekken zijn van poetsmiddel, zal morgen even nieuwe foto's maken

Ben benieuwd, vaak vallen de poetsmiddelen voor interieur tegen.

Was speciaal voor een BMW E30 anders...dat interieur stond er iig op afgebeeldsmiling bouncing smiley

Gr Jeroen

grensrijder schreef:

Ik vind het fraaie auto's, die Baurs. Ze zien er helemaal niet knutselachtig uit!

Ik ook, vooral door die chroomlijsten langs het dak. En het feit dat je een fatsoenlijke hoogte hebt als je het dak dicht hebt. Niet zo'n choptop-look als bij de Cabrio.

Gr Jeroen

Baur schreef:
Was speciaal voor een BMW E30 anders...dat interieur stond er iig op afgebeeld
Gr Jeroen

Speciaal voor eem BMW ED30???? Bekleding is toch bekleding, die kun je overal vinden.
We zien je foto's wel morgencool smiley

Wat zei ik nou: er staat een E30 interieur op, dus zal bij E30's wel goed werkenspinning smiley sticking its tongue out

Gr Jeroen
Ik zag op het nieuws een e21 Baur, totaal verlaten op één van de vele wegen met vluchtende mensen in Libanon. Opvallend trouwens, hoeveel w123's daar nog rijden.

ik zag op het nieuws een e21 Baur, totaal verlaten op één van de vele wegen met vluchtende mensen in Libanon

eye popping smiley Er zijn in Libanon 3 e21 Baur's geleverd; zou dit een origineel Libanons exemplaar zijn?

Gr Jeroen
Ha, eindelijk een armsteun achterin ... nu nog een setje nette sportstoelen cool smiley

Tjaard schreef:
Ha, eindelijk een armsteun achterin ... nu nog een setje nette sportstoelen

Inderdaad! De oude beginnen langzaamaan toch wel erg doorgezeten te raken.

En ook maar eens kijken of ik CV en eFH kan vindenbig smile smiley

Hier de verse foto's; poetsmiddel werkt idd niet zo denderend voor ik opmerkingen krijgthumbs down

Gr Jeroen
Is de voorbumper trouwens ook al gefixt Jeroen?

En achterbank ziet er netjes uit thumbs up

Jantjuh
Nice Jeroen, nice. Tis trouwens Libanees. winking smiley

Jantjuh schreef:

Is de voorbumper trouwens ook al gefixt Jeroen?

En achterbank ziet er netjes uit

Jantjuh

Ja, zit al een nieuwe op, evenals een opgelegde kentekenplaat. Zondag ben ik bij een BMW-meeting, zal dan ff foto's maken.

@Toon; Libanons, Libanees...mijn auto doet het iig al sinds we 'm hebbengrinning smiley

Gr Jeroen
Hmm... volgens mij weet ik nog ergens een halve Slopel te staan.... nut smiley

PS : SMSje gehad?

Toon van Driel schreef:
PS : SMSje gehad?

ff kijken...

Gr Jeroen
Gelezen! Zoals je aan de posttijd wel kunt zien, moet ik vandaag werken. Als je rond 4 uur bij mij kunt zijn, dan ben ik thuisbig smile smiley

Gr Jeroen
Hmm,zou op zich kunnen, alleen heb ik vannacht ineens extreme griepverschijnselen opgelopen... Ietsje minder toll. Laat wel wete nwat er gebeurd. Waar werk jij trouwens ook alweer dat je op zo´n onmenselijk tijdstip eruit moet?!?! Pepijn etc toch?
Vanmiddag nog een nieuw, niet zo'n met patina uitgevoerd, Sportstuur gekocht. Zelfde modelletje, dus op zich niet zo spannendwinking smiley

Oja, toen ik terug kwam van meeting kwam er een Civic naast me staan gassen...bij het volgende stoplicht heb ik 2 vingers in mn neus gestoken en 'm aangekeken :P

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2006 22:40 door Baur.
"weer zo'n sjonnie in zo'n stomme BMW.... waarom zijn ze toch sneller? angry smily " zal die wel gedacht hebben grinning smiley fantastisch mooie wagen thumbs up een van de mooiste E30'ers die zijn gemaakt winking smiley ( ja deze zijn neit standaard tongue sticking out smiley ) hier in de buurt staat een zwarte E36 op duits kenteken, ook een Baur smiling smiley helemaal standaard nog smiling smiley
Nette modificatie, Baur! Prachtig exemplaar zo'n Baur. cool smileythumbs up

Hier in Den Haag rijdt (ook) een witet 325iX Baur en nog een donkergroene Baur zonder typeaanduiding. Weet niet precies watvoor motor dat is, blijven leuke auto's die E30'jes. cool smiley
Heej jeroen.. ziet er weer goed uit.!

Maarre watskeburt met de Rekord ...?
@Bob; zeker weten een 325iX? Want in 't wit zijn er maar 13 gemaakt, waarvan 3 mij bekend zijn. Zou je een volgende keer als je die ziet het kenteken noteren? Zou thumbs up zijn!

@Jimmy; de restauratie van de Rekord zal waarschijnlijk pas weer in beweging komen als ik een eigen garage heb. Maar vergeten is hij niet hoorsmiling smiley

@Allen dank voor complimenten smileys with beer

Gr Jeroen

Baur schreef:

@Jimmy; de restauratie van de Rekord zal waarschijnlijk pas weer in beweging komen als ik een eigen garage heb. Maar vergeten is hij niet hoor

Gr Jeroen

Gelukkig.!! Zou zonde, zeer zonde zijn als je hem weg zou doen namelijk.!
Zo, een paar plaatjes van meeting afgelopen weekend. Waarop nu ook nieuwe bumper+opgelegde kentekenplaten te zien zijnbig smile smiley

En op deze foto is ook de nieuwe coupe van de eigenaar te ziengrinning smiley

Gr Jeroen
had 'm nog niet gezien met deze wielen geloof ik.. staat echt stukken beter dan wat er eerst onder hing thumbs up
@Bauer: allereerst, very nice car smiling smiley.

Die meeting, was dat DE BMW dag zoals "voorhen" op cicuit lelystad werd gehouden.
Wij zijn een aantal keren naar die dag geweest maar hebben de afgelopen jaren hier niets meer van gehoort. Misschien dat jij het weet?
@Just me; ik zal even navragen hoe en wat met die Lelystad dag. Heb namelijk geen idee wat daarmee is gebeurt.

Of ik nog een setje staalvelgen met wieldoppen heb? Nee; dit is het tweelingzusje van mijn auto! Maar dan met zo'n 320.000km op de teller!

Gr Jeroen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.