Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987: Weer te koop!

Gepost door Harm78 
Re: Harm z'n BX GTi
13-03-2006 23:06

Ik vind het meer op een stuk plastic lijken

Dat is het ook, maar dan van rookglas, dus doorzichtig tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
14-03-2006 00:09
Oh, ik dacht nog serieus dat het echt glas was.
Anonieme bezoeker
14-03-2006 00:27

grensrijder schreef:

Oh, ik dacht nog serieus dat het echt glas was.

Ik ook, gelukkig bestaan er toch nog zekerheden in het leven! thumbs up
Maar Harm, is dat ook om te bouwen? Uiteraard vind ik het bijna spuuglelijk, maar vergeleken met het 'normale' vind ik het toch wel wat hebben. Iets voor op jouw BX of is dat te makkelijk gezegd?
14-03-2006 07:23

Maar Harm, is dat ook om te bouwen? Uiteraard vind ik het bijna spuuglelijk, maar vergeleken met het 'normale' vind ik het toch wel wat hebben. Iets voor op jouw BX of is dat te makkelijk gezegd?

niet echt... je krijgt ze eigenlijk nooit heel van een BX af, en je moet ook nog de stukjes plastic onder en boven dat ding in de goeie kleur hebben. Teveel gedoe dus smiling smiley
Anonieme bezoeker
14-03-2006 11:59
Heey, zijn dat Progress-velgen?tongue sticking out smiley
Eneuhm, wat zakt de achterkant van die GTi snel, zegtongue sticking out smiley
Verder lijkt et me een fijne auto...............................voor rustige mensen.
Anonieme bezoeker
14-03-2006 19:02
Nee, het zijn TRS/TRD-wielen die ze onder diverse actiemodellen geschroefd hebben, waaronder de Progress.
15-03-2006 22:19

Nee, het zijn TRS/TRD-wielen die ze onder diverse actiemodellen geschroefd hebben, waaronder de Progress.

En de Deauville vooral, maar eigenlijk kun je ze onder iedere BX zetten... behalve de sportieve modellen natuurlijk.
17-03-2006 07:42
woehoe m'n nieuwe BX is door de apk zag ik net op rdw.nl cool smiley
17-03-2006 08:20
Wanneer krijg je 'em?
17-03-2006 11:06

Wanneer krijg je 'em?

Nou krijgen... morgen ga ik 'm ophalen
17-03-2006 11:07
Mooi! Succes, zou ik zeggen.
02-09-2006 20:24
Ff stof afblazen van dit topic smiling smiley

Er is een nieuw, groot project begonnen... mijn technische maat is begonnen airco in de GTi te bouwen. Donderdag heb ik een complete aircoset opgehaald, vrijdag is ie eraan begonnen.... omdat ik 't zelf vreselijk eng vind allemaal hoef ik er niet eens echt bij te zijn smiling smiley

Updates en foto's zijn hier te zien:
[www.citroen-forum.nl]
Ik zag de foto's, stoer!

Succes er mee! Volgende week bij CitoRama ben jij dus 'cool'?

WOF
Eej, we moeten nu weer eens een wedstrijdje doen he. Met de Honda hield ik je prima bij, nu nog 's met de MR2 big smile smiley

Eej, we moeten nu weer eens een wedstrijdje doen he. Met de Honda hield ik je prima bij, nu nog 's met de MR2

hm die mr2 van jou is niet een hele vlugge toch?
Nee valt wel mee. Maar 130pk en 1200kg.

Maar wel sneller dan de Honda <- +/- 10s en de Mazda3 <- 8.9s op de 100 big smile smileybig smile smileybig smile smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-09-2006 21:06 door Anton!.
Anonieme bezoeker
Re: Harm z'n BX GTi (p.5: operatie Airco van start)
02-09-2006 21:13
@harm, is het een R12-unit of een aangepaste?

@harm, is het een R12-unit of een aangepaste?

Lees dat ci-fo topic maar smiling smiley eigenlijk een R12 dinges
Anonieme bezoeker
02-09-2006 21:19
Ik weet nog wel een adresje waar je R12 kunt laten bijvullen.

Ik weet nog wel een adresje waar je R12 kunt laten bijvullen.

Dat wil ik graag weten, doe maar es ff pb-en als je wil smiling smiley
Anonieme bezoeker
02-09-2006 21:22
Wow Harm, airco in je BX. Nog wat dat kapot kan gaan winking smiley winking smiley

Nee geintje... als het warm weer is volgende zomer is dat wel super man thumbs up

Grz,
Bram.
Anonieme bezoeker
02-09-2006 22:11

Dat wil ik graag weten, doe maar es ff pb-en als je wil

You've got mail!
Kom, laat ik eens wat van het citroen-forum hier naartoe kopieren... smiling smiley

Uitgevoerd en beschreven door Gijs (chevron)

Hoi forummers,

Na gisteren samen met Harm een originele airco compleet met kabelboom en carter etc. te hebben opgehaald ga ik die vanaf heden inbouwen, tevens ga ik een poging wagen om dat te verslaan op het forum compleet met foto's en commentaar.
Als er mensen zijn die gedurende het inbouwen opmerkingen, vragen of tips hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

Hoi allemaal daar ben ik weer met het verslag van dag 1.

Zo begon het, wat een bende!

prachtig project!!! Blijf het op de voet volgenthumbs up
Anonieme bezoeker
05-09-2006 18:41
Veel succes ermee Harm, het wordt nog weleens wat met die bonk oud ijzer!thumbs up
Harm heeft het weer voor elkaar hoor!

JURRIUIT GTsi schreef:

Veel succes ermee Harm, het wordt nog weleens wat met die bonk oud ijzer!

Correctie: bonk oud kunstof winking smiley
Anonieme bezoeker
05-09-2006 18:50
Succes ermee, voor mij zou het een onmogelijke taak zijnnut smiley
Update, de andere helft van de copy-paste-actie van het citroen-forum winking smiley

vandaag een rustig dagje, wel alles voorin passend gemaakt en proefgemonteerd, koelvinnen, condensor, luchtdeflector (verbrandingslucht) en dergelijke. Morgen maar eens even wat onderdelen bestellen zoals de carterpanpakking en multiriem en daarna de bedrading gaan uitzoeken.

Hier zie je de verschillende stappen van de voorpartij!

Zo dan nog de bedrading uitzoeken want zoals je hier kan zien is dat een puinhoop waar ik nog wel een beetje wanhopig van word maar als het goed is krijg ik nog schema's wat alles toch wel een beetje vergemakkelijkt en als iemand nog tips heeft hoor ik het ook graag.

Dit is overigens maar een deel van de bedrading namelijk het deel van de koelvinnen en relais en dergelijke.
Als het goed is komt Harm straks even kijken en voor de rest van de dag zal ik waarschijnlijk niet veel meer ondernemen.

Harm heeft vandaag z'n dashboard verwijderd en daarna hebben we het aan stukjes gezaagd. Ik heb vandaag een carterpanpakking besteld en een filter/droger, en alvast een multiriem meegenomen maar die is wat te lang waarschijnlijk dus morgen maar even omruilen. Verder heb ik het carter en de aircopomp mooi schoongemaakt en ben ik begonnen aan het verwijderen van de carterpakking op de onderkant van het blok en de koelvloeistof afgetapt want jawel het kachelhuis (en dus de kachelradiator) moet er uit.

Even over dat draadje in het kachelhuis dat is inderdaad van de temperatuursensor van de verdamper, en nu maar hopen dat de verdamper ook daadwerkelijk in het kachelhuis past.

Het verwijderen van het dashboard door Harm

En nu eentje met gezicht

En dit is het resultaat.

Hier het carter en de compressor schoongemaakt en wel.

Ook nog maar een paar foto's van de onderkant/binnenkant van de motor voor de liefhebber.

En het klapstuk van de dag, het oude dashboard helemaal aan stukjes.

Morgen gaan we natuurlijk gewoon weer verder en ook nog even naar Belgie om een kachelpaneel in de goede kleur op te halen bij Ruben.

Groeten Gijs.
ps Marten ook alvast hartelijk dank voor het uitzoeken van het bedradingsgebeuren en voor het aanbod om langs te komen met je GTI met airco, daar kom ik zeker even op terug.

Ik heb hier voor iedereen zowel voor techneuten als niet techneuten een heel leuk linkje waar heel goed en begrijpelijk uitgelegd wordt hoe airco precies werkt, erg leerzaam!!

[idna.org]

Meer verhaaltjes misschien vanavond of morgen.
R.E.S.P.E.C.T.

Mijn hemel, ik mag er niet aan denken dat ik die dradenboel uit moest vlooien. Alleen van het kijken al....

Succes!

WOF
Het belangrijkste onderdeel is ook binnen.... een zwarte middenconsole met de aircobediening. Bij de aircoset zat een grijs exemplaar, die heb ik gelukkig kunnen omwisselen voor een zwarte smiling smiley
Anonieme bezoeker
05-09-2006 23:52
Gijsen zijn nooit te beroerd om de medemens een handje te helpen. thumbs upbig smile smiley

Ziet eruit als veel werk Harm. cool smiley Succes nog voor de laatste loodjes en wens mijn naamgenoot ook maar succes. Wat een werk zeg.. eye popping smiley

Succes nog voor de laatste loodjes

De laatste loodjes zijn we nog niet aan toe, dit waren nog maar de allereerste haal-maar-uit-elkaar-loodjes...

Volgende stap is om het nieuwe carter eronder te hangen en er weer (verse) olie in te doen. Verder gaan we waarschijnlijk alle slangen maar eens nieuw aanschaffen.
Anonieme bezoeker
06-09-2006 00:16

Barri schreef:

Crisis, what a hell of a job!

Mijn idee !!nut smiley Wel gaaf om te volgen !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2006 00:17 door Marcvolvo.
Anonieme bezoeker
06-09-2006 00:18
eye popping smileyeye popping smileyeye popping smiley

Lekker projectje Harm!

Succes ermee hoor. thumbs upthumbs upthumbs up
Anonieme bezoeker
09-09-2006 12:34
amai , gaan jullie hem nog terug samen gesteld krijgen ?
Verder is het altijd wel leuk als je airco in je wagen zitten hebt .
Anonieme bezoeker
09-09-2006 14:14
BXen roesten toch niet?grinning smiley

Hoe kan dat nouconfused smileytongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
12-09-2006 13:42
Wat is dit? Zoek de verschillen?
Anonieme bezoeker
12-09-2006 14:20
Ja, met zo'n dradenboel heb ik ook nog enige ervaring, zoals insiders weten. big smile smiley

nut smiley

Ik had de foto wel eens gezien bij je MyReview.
Anonieme bezoeker
12-09-2006 19:46
Zeg Harm... was het niet goedkoper en eenvoudiger geweest om gewoon een biks te zoeken met een airco?

Enne.. Respect smiling smiley

Anonieme bezoeker
12-09-2006 20:00

volvo for life™ schreef:

BXen roesten toch niet?

Hoe kan dat nou
Wel... het is een Citroen...

Zeg Harm... was het niet goedkoper en eenvoudiger geweest om gewoon een biks te zoeken met een airco?

Tuurlijk joh, zoek jij er ff eentje? winking smiley maar dan wel een gti zonder katalysator....
Ik kom niet in AW nummer 38 (deze week), maar in 39... nog een weekje extra in spanning smiling smiley
Klokje rond rubriek toch?

Ik lees dat blad nooit...drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.