Harm78: CitroŽn BX 19 GTi 1987: BX weer "in de familie"!

Gepost door Harm78 
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: CitroŽn BX 19 GTi 1987
01-11-2010 19:49
Mooi dat ie weer de weg op kan. thumbs up Alleen jammer dat de straten nu al snel weel vol liggen met pekel.
Ach met al die dinitrol en andere rommel die er nu op zit, kan ie wel weer even tegen de pekel smiling smiley Bovendien zal ie in de winter vooral stilstaan op een parkeerplek net van de weg af, dus komt er niet al teveel pekel op.
@Harm:

Ik wil wel een rondje (mee)rijden in de BX komende afsluitdijkmeeting.

Mag jij een rondje in de Sub.drinking smiley
Hm dan moet ik misschien maar met de BX komen he smiling smiley
Weinig te melden over de BX... vandaag eindelijk eens een andere deurvanger gemonteerd. De oude had een gaar schakelaartje van het deurverklikkerlampje. Dat lampje brandde dus permanent, tot het stuk was. Nu gaat er weer netjes een lampje branden als het linker voorportier open gaat.

Verder blijft ie het gewoon lekker doen. Motorsteun vervangen, wat onderhoud, dat soort dingen.

Maar ik overweeg om 'm te verpatsen. Ik heb 'm nu al zo lang en ik zou best wel eens iets anders leuks voor erbij willen hebben. Een MGF bijvoorbeeld... Op het moment kan ik eigenlijk nooit eens iets geinigs erbij kopen omdat ik dan 3 auto's heb.
Anonieme bezoeker
27-05-2011 21:38
Een MGF is zeker een leuk ding! Maar Harm zonder BX...? sad smiley
Anonieme bezoeker
27-05-2011 21:45
Ik heb rond 1998 een jaartje vaak in een MG-F gereden van een collega. Was een VVC uitvoering dus een vlotte bak. Vond het altijd een erg leuke auto die goed reed en stuurde. Zak zelfs en hard-top bij voor de winter.
27-05-2011 21:47
Op het moment kan ik eigenlijk nooit eens iets geinigs erbij kopen omdat ik dan 3 auto's heb

Da's geen reden, Harm.

Da's geen reden, Harm.

Jawel! Ik vind 't overdreven om 3 auto's te hebben en een beetje asociaal om 3 parkeerplekken in te nemen hier smiling smiley
Anonieme bezoeker
05-06-2011 10:52
Och.. ik doe hetzelfde smiling smiley

Ik parkeer ze alleen zo ver mogelijk uit elkaar dat het niet opvalt cool smiley
05-06-2011 10:58
Voor een echt leuke auto een garagebox Harm. Slaapt hij/zij nog binnen ook smiling smiley
Maar een garagebox is best wel duur en volgens mij ook nog moeilijk te vinden smiling smiley
Harm78
Maar een garagebox is best wel duur en volgens mij ook nog moeilijk te vinden smiling smiley
je had die van de marter moeten overnemen.
Garageboxen of stallingplaatsen zijn best te vinden. En ja iets kopen kost geld, is wel een investering en je hebt er plezier van.
3 parkeerplaatsen ? Ach wat is nou asociaal ? Ik vind dat dat best kan, als het er nou 20 worden...
05-06-2011 14:54
Ik vind 't overdreven om 3 auto's te hebben en een beetje asociaal om 3 parkeerplekken in te nemen hier

Sociaal? Wasda?drinking smiley
Anonieme bezoeker
05-06-2011 16:55
Gelukkig woon ik in een straat met 5 huizen, 12 auto's en 13 parkeerplaatsen. Ik zou er dus best nog wel een auto bij kunnen nemen als ik dat zou willen.
Oke, pb ff je adres dan zet ik 'm daar wel neer tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
05-06-2011 16:59
Echt niet, heb ik straks een plas met hydraulische olie op m'n parkeerplek liggen. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. nut smiley
Tss alsof mijn BX lekt, schaam je!
Anonieme bezoeker
05-06-2011 17:04
Elke BX lekt, Citrofielen noemen dat charme.
Welnee, dat noemen we karakter. Maar de mijne heeft nog genoeg karakter en hoeft daarvoor dus niet te lekken. Ik kijk altijd als ik wegrij of er een plasje ligt (dat is wel BX-rijders eigen en ik doe het ook bij de BMW), maar hij lekt echt helemaal niks.
Anonieme bezoeker
05-06-2011 17:52
Je kunt een extra auto altijd nog in een andere wijk neerzetten.
Anonieme bezoeker
05-06-2011 20:58
Harm78
Welnee, dat noemen we karakter. Maar de mijne heeft nog genoeg karakter en hoeft daarvoor dus niet te lekken. Ik kijk altijd als ik wegrij of er een plasje ligt (dat is wel BX-rijders eigen en ik doe het ook bij de BMW), maar hij lekt echt helemaal niks.

Had ik ook niet anders verwacht. winking smiley

Maar eerlijk gezegd zou ik de BX GTI lekker houden, hij kan nu alleen nog maar zeldzamer en bijzonderder worden.
Weinig nieuws met de BX, hij staat eigenlijk vooral stil smiling smiley Wel issie met een beetje mazzel binnenkort belastingvrij en ben ik eindelijk een echte knakenrijder. Hij is namelijk op kenteken gezet in januari 1987. Met een formulier van de belastingdienst heb ik gemeld dat ie in november 1986 gebouwd is en dus wel belastingvrij zou moeten worden. Dat was natuurlijk vooral fijn toen de belastingvrijregeling voor auto's vanaf 1987 zou vervallen. Inmiddels wordt dat alweer aangepast, maar als mijn actie lukt dan is de BX nu meteen al belastingvrij en blijft ie dat ook, zelfs al zou ik er gas inbouwen smiling smiley
Met gas wordt het wel echt een knakenbak zeg! :P. Maar nu scheelt het dadelijk toch weer een paar honderd euro per jaar, erg fijn!
Ach voor die 35 euro per maand hoef ik het niet direct te doen, en gas komt er natuurlijk niet in smiling smiley
Dus de BX blijft nu definitief?drinking smiley
Nee, belastingvrij issie ineens grof geld waard voor de betere knakenrijder tongue sticking out smiley
Ik hoef hem niet hoor.grinning smiley

Al is de auto voor mijn gevoel een heel klein beetje ook van mij, ben geen liefhebber.
En daar moet ie blijven/terecht komen.drinking smiley
Nou, verkopen dan maar!!!

En een leuke kapperswagen kopen!
Hij stond laatst wel weer in de lappenmand zag ik bij de youngtimergarage??
Welnee, hij staat daar gewoon even tot er tijd is om het achterscherm mooi te spuiten smiling smiley
Anonieme bezoeker
29-12-2011 17:23
Maar je hebt 'm dus verkocht? Wat komt ervoor in de plaats?
Nee joh, ik verkoop 'm niet! Maar Carkiller bood er 2000 voor smiling smiley
Ik geloof niet dat 't een serieus bod was...
Lijkt me inderdaad aan de krappe kant.
Anonieme bezoeker
30-12-2011 16:37
Wouter biedt 2500euro, wie gaat erboven?tongue sticking out smiley
Staat dat daar ja? Nee, zo'n oude bak hoef ik niet winking smiley
Harm78
Ik geloof niet dat 't een serieus bod was...
Gelukkig maar. Ik zou er graag een stukje in rijden als ik weer eens in NL kom!
er zitten geen kinderstoeltjes in hoor winking smiley
Hehe, dat soort details zijn altijd wel te regelen.
Als ik maar geen permanente afdrukken van kinderzitjes in m'n achterbank krijg!

Enne... als nieuwbakken vader wordt je veiligheidsbewustzijn natuurlijk ineens veel groter, vind je het nog wel verantwoord om je zoon te vervoeren in een oud barrel als een BX?
Het is natuurlijk ook mogelijk dat ik gewoon met de Megane kom en dan vind ik het leuk zat om er even in te rijden. Mocht ik met het vliegtuig willen komen, dan wordt het een ander verhaal.

Maar dan nog: achterin in de Megane heeft de kleine ook geen airbag. Gelukkig maar, want op de plekken met airbag kun je de kleine niet eens vervoeren.

Nee, van dat overdreven voorzichtige heb ik geloof ik nog niet zo heel veel last.
Hoe heet de kleine nou eigenlijk? Is het in Zweden een traditie dat iemand pas een naam krijgt als ie 18 wordt?
Traditioneel wordt de naam toegekend als het kind gedoopt wordt. Inmiddels wel van de burgelijke stand vernomen dat ik vader en verzorger ben van kind Tilbblin met persoonnummer 20111212-XXXX.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.