Harm78: CitroŽn BX 19 GTi 1987: Weer te koop!

Gepost door Harm78 
Tja, wat is de beste technische Citroen?
Ik vermoed de Xsara... nieuw genoeg om degelijk te zijn, maar oud genoeg om nog niet de ellende-elektronica van de c5-generatie te hebben.
Typisch dat de beste Citroens tevens de lelijkste Citroens zijn. Geldt in het algemeen ook, kijk maar naar Toyota. grinning smiley
Welke Renault is dan het beste volgens jou?

De oude 19

Klopt, die is oud genoeg om geen probleemelektronica te hebben, maar jong genoeg om geen roest enzo te hebben. Bij Renault zijn ze wel al vroeg begonnen met probleemauto's te maken volgens mij smiling smiley
Gisteren heeft de BX ook weer eens wat aandacht gekregen. Van het vele stilstaan en weinige wassen was de lak echt afgrijselijk vies geworden, zo vies dat ik betwijfelde of 't nog goed ging komen.

Dus maar weer naar Bob tdi ermee, en aan de slag! Het resultaat is prachtig geworden, ik had niet gedacht dat 't nog zo mooi kon worden smiling smiley Ook nog forummers PCR, Irwin, MitsuEVO en Jazz. op bezoek gehad, dus dat was weer een gezellig dagje. Foto's komen nog wel, die heb ik zelf niet eens gemaakt.

Ik vermoed de Xsara...

Stttt! (je kunt beter een saxo diesel hebben, ook Xsara's vertonen vreemde kuren af en toe.)

Oh enneuhhh.. Hij zag er weer gelikt uit! Je moet hem alleen even op een paar plaatsjes even bijwerken/stippen.
Foto's van dit mooie scheur(strijk)ijzerbig smile smiley

SMOOTH!

Mooi eindresultaat, hij zag er niet uit................................grinning smiley
Dat ziet er weer heel fraai uit thumbs up

Ooit nagedacht over een mooi setje gele halogeenlampen? En wat zijn witte auto's toch mooi als ze gepoetst zijn. thumbs up
Gele lampen hebben er altijd in gezeten, maar ik was ze zat smiling smiley
Mooie BX, zo blijft het nog interessant op de wegen !
Fraai geworden Harm, volgende keer kom ik wťl ff buurten als je aan het poetsen bent.
Doe dat, het was nu al bijna een meeting smiling smiley
Ziet er weer goed uit! Maar hoe hebben jullie het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om niet in de zon te werken? Wij hebben hier die zaterdag alleen maar zon gehad en zover wonen wij niet uit elkaartongue sticking out smiley
Mooi resultaat Harm.
Wanneer gaat deze in de verkoop? grinning smiley
PCR
Mooi eindresultaat, hij zag er niet uit................................grinning smiley

Nou idd. Ik heb er in februari nog een weekje in gereden en toen was het al een smerige bak winking smiley Nu weer netjes thumbs up
x-trailrijder
Ziet er weer goed uit! Maar hoe hebben jullie het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om niet in de zon te werken? Wij hebben hier die zaterdag alleen maar zon gehad en zover wonen wij niet uit elkaartongue sticking out smiley

Het was zonnig die dag en de garages boden nou niet echt schaduw..............
Echt wel.............................grinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: CitroŽn BX 19 GTi 1987
12-05-2009 20:41
Wat een lekkere glimmert thumbs up
Harm78

Dan hoop ik dat je de witte lampen ook weer snel zat wordt, en weer lekker terug naar geel gaat. winking smiley
Dat zal niet gaan gebeuren. Ik denk dat deze BX op termijn wordt vervangen voor 'n BMW E30 of iets in die trant big smile smiley

Ook erg mooi met gele lampen. big smile smiley (volgens mij de auto van Baur)
Kreidler
Harm78

Dan hoop ik dat je de witte lampen ook weer snel zat wordt, en weer lekker terug naar geel gaat. winking smiley

Mmm. Actieve vering. Koplampsproeiers.
Een setje xenon moet kunnen.winking smiley

Ńls je 'm weg wilt doen, Harm, biedt je 'm eerst wel even hier aan, toch?
Wat een prachtig exemplaar.thumbs up
Rembrandt
Mmm. Actieve vering. Koplampsproeiers.
Een setje xenon moet kunnen.winking smiley

In een BX? En dan zeker ook nog Audi ledjes rondom? Maar ja, kan zijn dat iemand anders het wel mooi vind.

Nou idd. Ik heb er in februari nog een weekje in gereden en toen was het al een smerige bak

Nou ga je er weer een tijdje in rijden, maar nu niet meer klagen dat ie smerig is he tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
17-05-2009 18:59
Gilletti
Mooi resultaat Harm.
Wanneer gaat deze in de verkoop? grinning smiley

Hij bewaart hem al voor mij

( Ik ben beter bekend onder Fiorano ;-) )

Hij bewaart hem al voor mij

Goed dat je 't zegt winking smiley

Hij is nu in de handen van Bram, die 'm als leenslet gebruikt omdat ie z'n Volvo verpatst heeft.
En Bram heeft nu weer een auto gekocht, dus ik heb de BX weer terug>
Leuk plaatje van mijn BX en Bram z'n nieuwe aanwinst:

Anonieme bezoeker
21-05-2009 10:22
Harm, wat is het nog steeds een ongelooflijk mooie BX.
Wat is inmiddels de kmstand?
Was dat er 1 die jij ook nog op het internet hebt bekeken Harm?
Nee, deze stond pas een paar dagen te koop. Anders zou ik 'm ook interessant vinden...
km-stand van de BX is intussen 216k.
Zo, tijd voor een update!

Op het citroen-forum werd een interieur aangeboden van een BX 16v. Die hebben stoelen met wat meer zijdelingse steun, wat fijner zit en er stoerder uitziet. Dat interieur heb ik dus maar eens opgehaald, en vandaag erin geschroefd.
Zowaar geen enkel boutje van de rugleuning van de achterbank afgebroken, dankzij een flinke dosis WD-40. Het enige jammere is dat zo'n deelbare achterbankzitting op 4 plekken vastzit, terwijl mijn niet-deelbare zitting maar 3 bevestigingen had. Het korte gedeelte van de zitting zit dus niet heel erg stevig vast...

Verder doet de BX 't prima, en doet ook de airco het nog goed. Wel heb ik tijdens het interieurwisselen een gat in de kofferbak ontdekt, waar de uitlaatbeugel normaal vastzit. Die hing al los, dus het vermoeden dat er een gat zat had ik al. Gebeurt namelijk heel vaak, dus binnenkort maar eens even laten lassen.
Strak hoor. Je moet ook even je middenarmsteun opnieuw bekleden.
Dat doet Mama Poekoek toch wel even voor hem...................grinning smiley

Je moet ook even je middenarmsteun opnieuw bekleden

Eigenlijk wel ja smiling smiley Had ik nu maar een los kussentje over om een stofje omheen te doen!
Hť, dit interieur had ik in mijn Sport ook. Is dit niet het "VIP" interieur (in CitroŽn - jargon)?
Dit interieur had je niet in je Sport smiling smiley Een Sport heeft een interieur dat heel erg lijkt op mijn oude interieur, met visgraatmotief, maar met een ander stofje en een subtiel ander model.

Het kan natuurlijk dat jouw Sport ooit een 16v-interieur heeft gekregen, maar door de fabriek is dat nooit geleverd.
Woensdag is er iemand langs geweest die nog een 16v-achterbank had liggen die niet deelbaar is maar juist graag eentje wilde hebben die wel deelbaar is. Die hebben we dus even omgewisseld, zodat de zitting nu weer goed vastzit smiling smiley Nu moet ik alleen nog even de hoedenplankhouders overzetten en het oude interieur zien te verpatsen (dat ligt nog in de auto).
He, Bram ook al een Bimmer? Dat wist ik niet smiling smiley
Mja als pekelbak, op een of andere manier vindt ie toch die Kever leuker... belachelijk natuurlijk, om een oud rottend schijthok te hebben waar je niet eens fatsoenlijk dagelijks in kunt rijden!
Zaterdag nog een leuk laatste ritje gemaakt met mijn ex-19TZD. Hij gaat verkocht worden namelijk. Maar oh oh wat een fijne BX is dat!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.