en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 13-08-2009 10:03 |
Heeft de middenarmsteun van de achterbank van een CX met VIP-interieur niet hetzelfde stofje als de zijkanten van jouw stoelen? Anders zou je dat kunnen gebruiken. Het sterft van de VIP-achterbanken bij CX-specialisten. Mijn meissie heeft er ook vast wel een paar liggen. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 22-08-2009 22:10 |
Dit weekend is het kampeerweekend van de BXclub. Ik ben niet zo gek op in Nederland kamperen, maar een dagje op en neer vind ik wel gezellig. Dit keer is het weekend in Bellingwolde, ergens in Oost-Groningen. Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan, totdat ik de routeplanner raadpleegde. Op de route zat namelijk de Duitse A31: 85 km ongelimiteerd planken! Bekend van de AW autobahnmeeting... Eerst maar eens getankt bij de AW-meetingplek, en fijn 60 liter octaan 100 getankt. Dat vond BXje fijn, want verderop tikte ie op de GPS de 204 km/u aan! Niet gek voor een hok uit 1987 lijkt me zo. Op de terugweg ging 't niet harder dan 201, maar da's nog altijd niet slecht voor een officiele top van 198... Ook is gebleken dat de 16v-stoelen op langere ritten echt perfect zitten. Eigenlijk beter dan die in de BMW... |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 23-08-2009 09:07 |
Geef die BMW maar gauw een schop! ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 31-10-2009 10:35 |
Ik ben weer multi-bx-eigenaar! Toen ik mijn XM kocht, heeft mijn broer de BX 19 TZD gekocht die ik had. Ze hadden naast de BX een Xsara Picasso op gas, maar nu is er een auto van de zaak bijgekomen, waardoor de BX een beetje overbodig werd. Die moest dus verpatst worden. Dat gaat natuurlijk niet zo vlot met een BX... Hij kostte mijn broer behoorlijk wat geld iedere maand (hoge verzekering), dus had ik ‘m vorige week op m’n naam gezet en verzekerd, om wat kosten te besparen tijdens het te koop staan. Afgelopen zondag heb ik ‘m meegenomen naar de BXclub toerrit, en ontdekt dat ‘t toch wel een vreselijk fijn autootje is. En ook zo mooi! Kortom, tegen een vriendenprijsje heb ik ‘m maar weer teruggekocht. Vooral zodat ik ermee kan doen en laten wat ik wil, en ik heb minder haast dan mijn broer met het verkopen. Voorlopig zal ik er dus zo af en toe eens mee rijden, misschien de cosmetische schade laten herstellen en dat soort dingen. Misschien dat ik nog beide BXen te koop zet en dan kijk of er een verkocht wordt, maar voorlopig issie weer van mij. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 10:37 |
Paar oude fotootjes ervan:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 11:46 |
"Dat gaat natuurlijk niet zo vlot met een BX..." Ik ben er welgeteld, 6 dagen, 1 dag en 3 weken mee aan het leuren geweest ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 12:47 |
Het is een heerlijk karretje. Gefeliciteerd. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 13:59 |
Meteen maar even een radio besteld:![]() Leuk ouderwets design maar wel met usb. Komt eerst maar eens in de TZD, en als die (ooit) weggaat mag ie naar de GTi verhuizen ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 17:04 |
ik snap 't niet, deze radiootjes wip je toch zo uit 't dashboard? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 18:49 |
Je gaat toch niet de BMW een schop geven hè? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 31-10-2009 22:12 |
Dat was en is inderdaad een hele fijne BX! Feli maar weer er mee. WOF ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 01-11-2009 09:50 |
Mooie velgen zeg! Gefeliciteerd! |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 01-11-2009 10:04 |
Kijk, die foto's zocht ik eertijds. Hij ziet er zeker prachtig uit. Als 'met schade herstellen'dat plekje op de bumper wordt bedoeld, dan is dat toch niks? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 01-11-2009 10:57 |
Neenee, zit een beetje schade op een puntje van de motorkap, en het puntje van het voorspatbord. Da's wel lelijk, eigenlijk zonde van de hele auto. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 01-11-2009 10:59 |
Danku ![]() ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 01-11-2009 11:44 |
hmmm, kan je net zo goed staal met zomerbandjes er onder gooien als je het zulke onzin vind....... |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.10: ander interieur! 01-11-2009 11:56 |
Nee hoor, deze velgen zijn prachtig. En om ze netjes te houden (bijna altijd zijn ze verbloemkoold) moet je er in de winter gewoon niet op rijden. Dus winterbanden eronder. |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 02-11-2009 14:52 |
Prachtige auto![]() ![]() En, komt de TZD nu in de plaats van de 3-serie? ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 03-11-2009 15:18 |
De TZD blijft er gewoon bij voorlopig ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 03-11-2009 23:34 |
Ik heb er even aan gedacht.. maar na het lezen van 'de winterbanden shuffle'gerealiseerd dat ik daar niet geheel de persoon voor ben. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 04-11-2009 08:57 |
@ Harm: mooie GTI voor wenag ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 04-11-2009 09:54 |
Nu ken ik de auto's technisch ook wel een beetje en het lijkt me een lastig dilemma. Eigenlijk zou ik alleen daarom al het lot laten beslissen. |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 07-11-2009 16:44 |
en.. ben je er al uit of je hem toch verkoopt? of is het afscheid nemen toch te moeilijk ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 07-11-2009 16:46 |
Vandaag had ik een kijker... die denkt er nog over na ![]() Misschien toch (ook) maar de GTi te koop zetten? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 10-11-2009 20:18 |
Dat was een korte BX-periode... vandaag kreeg ik een mailtje van iemand via het citroen-forum die graag wilde komen kijken. Die is dus zojuist langsgeweest en heeft de TZD meegenomen. Dat ging snel! |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 10-11-2009 22:29 |
Shit! ![]() ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 10-11-2009 22:53 |
Dan gaan jullie toch met de Volvo![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 10-11-2009 22:59 |
nooit van z'n leven dat ik in dat vieze lelijke ouwe krot naar Berlijn ga ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987. p.11: BX TZD erbij! 10-11-2009 23:02 |
Even voor de goede orde, over wat voor 'ouwe krot' hebben we het dan? Zeker geen BX zeker? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 10-11-2009 23:04 |
feli Harm @Speedtouch: Zie het mijn auto topic van Irwin. Een P44 (zeg ik uit mijn hoofd, als niet Volvo kenner ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 10-11-2009 23:34 |
Een heerlijke comfortabele 144 uit 1971 ![]() ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 11-11-2009 07:15 |
precies, dat ouwe krot ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 11-11-2009 11:48 |
Kun je gaan genieten van fijn Michelin rubber. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 12:03 |
Effe dit topic levend houden... Ik heb de BX 3 weken geleden herontdekt, nadat turbod12 'm een paar maanden te leen had. Die had namelijk zijn eigen motor in de BX stukgemaakt tot 2x toe en wilde naast zijn GS break zonder interieur ook nog representatief vervoer hebben. Tijdens een toerritje kwam ik erachter hoe fijn zo'n BX ook alweer rijdt. Heerlijk doorsleuren in de versnellingen en lomp door de bocht smijten. Het rare is dat de BX mijn lekkere scheurijzer is, en de BMW meer de comfortabele cruiser. Met de BX durf ik ook veel meer trouwens. Vorige week bij de Fransrijdersmeeting ging ineens het acculampje branden. Dynamo bleek stuk te zijn, dus die heb ik de volgende dag meteen vervangen. Ik had uiteraard nog een gloednieuwe originele dynamo liggen. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 14:59 |
Geen betere raad dan in voorraad, Harm ? ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 15:08 |
Jammer dat je daardoor een lekkere pannekoek misliep, Harm. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 15:48 |
Inderdaad erg jammer! Zeker omdat ik niet wist dat we 2 km voor het eindpunt waren. Ook had ik geen multimeter bij me, hij bleek namelijk wel bij te laden maar waarschijnlijk juist teveel. Spanningsregelaar stuk waarschijnlijk... |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 16:05 |
Nou heb je geen seconde kunnen genieten van van het Michelin winter rubber. Toch zund. Verder is de GTI een zeer prettig exemplaar. De techniek is in prima staat, het onderstel niet verkracht met comfortbollen. Integendeel: op de 16v velgen met goede banden heb je nog net wat extra handling. Dat de GTI representatiever is dan de GS was overigens niet het meest doorslaggevende argument om jouw auto te willen lenen (en daarna "stiekem" te blijven gebruiken). Het feit dat ie het überhaupt deed (en de GS met zijn toen stukke ontsteking niet) begin januari en bovendien een trekhaak had, was toch wel erg handig bij het ophalen van de donormotor. Verder is het ook wel uitermate handig t.o.v. de GS dat er een achterbank in zit. Want op een gegeven moment was vervoer van +2 inzittenden vereist. Dat ie veel lekkerder rijdt dan de GS, veel zuiniger is (op lange afstanden) en comfortabeler, is dan mooi meegenomen. Trouwens, mensen die ooit eens in een BX "zeepkist" 14 met rotte ADALS en platte bollen hebben gelaveerd, zouden verplicht eens in de GTI moeten sturen voordat ze allerlei onzin de wereld ingooien, als dat BXen niet de bocht in de krijgen zijn. Maar goed, ik heb de turbodiesel weer rijdend (na eerst de motor vervangen te hebben en daarna nog weer de koppakking). Wat ik bij de diesel toch wel merk is dat het zware dieselblok voorin toch het nodig extra gewicht in de strijd gooit. De GTI heeft een licht alublokje voorin en dat scheelt toch wel duidelijk in positieve zin. Maar goed, daarentegen nagelt de GTI weer niet zo fijn. Overigens heb ik ook wel weer eens zin om te poveren. |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 27-04-2010 19:41 |
Intussen heb ik trouwens ook weer gele koplampen in de BX, maar wel witte mistlampen ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 12:11 |
Aangezien ik vakantie heb, vorige week de BX maar eens op de brug gehangen. Algemene inspectie, maar ook om de situatie rond de bumpertank eens te bekijken. Daar speelden twee dingen: de vage benzinelucht die ik wel eens ruik als ik 'm net volgetankt heb en de bobbelige lak met bruine randjes achter het tankklepje. Om te beginnen dus maar eens wat zand en rommel weggehaald, daar kwam nog aardig wat uit: ![]() In die berg zitten ook stukjes bumpersteun, die er dus zo uitziet: ![]() Geen wonder ook, als je ziet wat een hoop modder daar blijft hangen. De bumpertank heb ik eruit gehaald (zowaar gingen de boutjes makkelijk los) om de boel goed schoon te kunnen borstelen, zodat er een hoop dinitrol-zooi enzo overheen gespoten kon worden. De twee slangklemmen die de vulhals vasthouden waren allebei gebroken, dus daar heb ik maar even nieuwe gemaakt. Tot slot ook maar even het plaatwerk achter het tankklepje opgeschuurd zodat daar de roest weg was om te voorkomen dat het nog verder ging roesten. Dat was een succes, er zit nu geen roest meer: ![]() Dat hele boeltje behandeld met Noverox en er daarna met een spuitbusje wit dat ik nog had (niet BX-wit) de boel weer wit gemaakt. Echt mooi is 't niet geworden, maar het zal voorlopig niet verder roesten hoop ik. Gelukkig waren alle schroefgaatjes nog bruikbaar... |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 12:27 |
Fijn om te zien dat het goed gaat met onze Forum BX. Over 2 jaar fijn belastingvrij rijden? ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 12:39 |
Wist niet dat jij de BX nog had.. ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 13:35 |
Hij is van januari 1987, belastingvrij wordt ie dus niet... maar ach ik ben dan ook niet zo'n knakenrijder die alleen een klassieker heeft omdat ie belastingvrij is ![]() Enne... natuurlijk heb ik de BX nog, ik moet toch een fijn scheurijzer hebben ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 13:39 |
wist idd ook niet dat je de BX nog had. in vergelijking met de BMW, hoe vind je het rijgedrag van de BX? |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 14:02 |
En een comfortabele auto. ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 05-08-2010 22:23 |
De BX pakt drempels uiteraard veel mooier dan de BMW, maar verder... als ik hier in de buurt een mooie bocht met de BMW met 80 pak, blijk ik dat met de BX ook te kunnen. Een BX met fatsoenlijke banden gaat dus helemaal niet veel langzamer de bocht door dan de BMW. Met de BX durf ik ook veel meer trouwens, ik gedraag me met de BX veel meer als een BMW rijder dan met de BMW ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 01-09-2010 15:44 |
Ik kan me zelfs nog herinneren dat je BMW niet eens een 1.3 Cherry weg kon rijden in een snelle snelwegbocht met adviessnelheid 70![]() ![]() ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 23-10-2010 21:51 |
Intussen zijn we weer wat maanden en euro's verder ![]() Paar weken geleden de auto maar eens een beurt gegeven, erg handig aangezien m'n maat een garagebedrijfje heeft. Hij zou de twee stuurhuishoezen vervangen, de beurt zou ik zelf doen. Uiteindelijk heb ik zelf amper een vinger uitgestoken, eigenlijk alleen de bakolie en koelvloeistof ververst. Daarnaast zijn de bougies, rotor + verdelerkap, olie, oliefilter, luchtfilter vervangen. Ook zijn alle remschijven afgedraaid wegens roestvorming, links en rechts wat nieuwe remblokjes geplaatst en de boel lekker gangbaar gemaakt. Daarna kwam ie natuurlijk fluitend door de apk, maar er waren wel wat adviespuntjes. Vooral over roest. Op de kopse kant van de linker kokerbalk zat een gaatje, in de wielkast (onder de motorkap dus) was ook wat rotterij te vinden. En uiteraard de gaten achter de tankklep. Al met al had het wat aandacht nodig. Gelukkig zit er tegenover m'n maat een expert-restaurateur die heel mooi laswerk doet. Voor een zacht prijsje zijn dus al die punten aangepakt. Afgelopen week kwamen we rechtsachter nog wat krokanterie tegen bij de bumpersteun, dus dat ook meteen maar laten doen. Dit keer heb ik er wel foto's van. Dit is het stukje dat eruit geslepen is: ![]() En zo ziet het er nu uit, uiteraard moet er nog wat met diverse spuitbussen gespoten worden: ![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 23-10-2010 22:48 |
Hij kan weer jaren mee Harm.![]() |
Re: Harm78: Citroën BX 19 GTi 1987 01-11-2010 19:34 |
Vorige week de BX weer helemaal in elkaar gezet: bumpertankje weer erin, bumper erop, dat soort dingen. Ook meteen maar de trekhaak eraf gehaald, lelijk rotding. Daarna de bumpers met agressieve cleaner weer lekker schoongemaakt. Vandaag maar eens meegenomen naar het werk, wat rijdt dat ding toch lekker! heerlijk snel en rauw, echt een genot om mee te rijden ![]() |