Medianav is verdwaald. (Renault)

Gepost door Mmai 
Zijn er meer mensen waarbij het medianav systeem verdwaald?

Ik rij regelmatig op een naastgelegen weg, ben aan het spookrijden of wordt de verkeerde kant opgestuurd.

Het systeem heeft de laatste updates en kaarten.

Iemand suggesties voor oplossing binnen het systeem?
(TomTom achtige kastjes en telefoonnavigatie uitgesloten)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2019 09:15 door Mmai.
ik gebruik google maps op me telefoon. duss neen.
Ik noodgedwongen Waze, maar het is mesjokke dat mijn Renaultje iedere keer de weg kwijt is. Misschien ben ik naïef, maar voor deze prijzen had ik dit niet verwacht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2019 09:11 door Mmai.
hebt u het gemeld aan renaukt??

hou er rekening mee dat in gebieden met hoge gebouwen en de bergen het signaal wat minder is. maar dan berekent de gps alles via sensors in de wagen. zoals abs voor snelheid en de g sensor voor bochten.

kan zijn dat er een kabel slecht gemonteerd is.
of een update nodig is.
Volgens een test 2 weken geleden zat het volgens dealer niet in de bekabeling.

Het gebeurt ook op het platteland, dus aan bomen of gebouwen kan het ook niet liggen.
Gps is digitaal, een beetje ruis of bladeren doet niet veel af van de nauwkeurigheid. Als er 4 satellieten zichtbaar zijn dan móet het nauwkeurig genoeg zijn voor een paar meter (5m) afwijking. Minder dan 4 satellieten is te weinig voor zelfs maar een globale bepaling.
Het is eerder de software/computer. Die kan wat vertragend werken en zo de verkeerde parallelbaan kiezen. 5 meter kan soms verwarrend genoeg zijn daarom gokt de software welke baan je volgt aan de hand van eerdere locatiegegevens.
Is er een systeemsoftwareupdate beschikbaar?

Het is een bekend en treurig gegeven dat fabrieksnavi ernstig tekort kan schieten.
Bedankt voor de info, systeem heeft laatste software en kaarten.

Ik heb eigenlijk nooit minder dan 5 satalieten waargenomen.
Ik heb daarom het idee dat het meer in het systeem zit dan daarbuiten, medewerkers omdat telefoonnavigatie en TomTom wel gewoon werken (op het zelfde moment).
Dus dan zou ik zeggen als het door een verstoord signaal is deze verstoring door de auto zelf gemaakt wordt, of is dat iets te kort door de bocht?
Ik kan me niet voorstellen dat je lock hebt op 5 satellieten en toch onnauwkeurige locatiegegevens binnenkrijgt.

Vergelijk het met een radio die stereo signaal aangeeft, maar toch kan je het nieuwsbericht niet verstaan.

Kan je de boel een reset geven? Wanneer gaat het wel goed?

Iedereen kent het wel dat je navi pas na 100m doorheeft dat je de afslag nam, maar veel gekker moet het niet worden.
Heb je niet gewoon last nog van de 'week roll-over'-bug? Of heb je die eventuele fix voor de juiste tijd al wel gehad?

En heb je MediaNav of de Evolution?
[nl.renault.be]
adinsx
Heb je niet gewoon last nog van de 'week roll-over'-bug? ..

Volgens mij heeft dat alleen invloed op je tijdsweergave
Als de tijd in je apparaat niet goed staat vindt hij ook minder gemakkelijk de juiste satellieten. De tijd van verzenden van signaal klopt dat niet met de werkelijkheid waardoor ook de exacte positie kan afwijken.

Wat is het effect van de WNRO?
Dat varieert per toestel en is moeilijk te voorspellen. Als je toestel niet met de WNRO overweg kan heeft dat de volgende mogelijke gevolgen:

Het toestel werkt nog probleemloos, geeft alleen een verkeerde datum aan
Het duurt een stuk langer (10 a 15 minuten) voor het toestel z’n satellieten vindt
Het toestel raakt onderweg regelmatig ontvangst kwijt
Het toestel heeft helemaal geen ontvangst meer

Weet alleen niet of de MediaNav hier last van had.
adinsx
Heb je niet gewoon last nog van de 'week roll-over'-bug? Of heb je die eventuele fix voor de juiste tijd al wel gehad?

En heb je MediaNav of de Evolution?
[nl.renault.be]

Er zit een Medianav evolution 2 in.
adinsx
Als de tijd in je apparaat niet goed staat vindt hij ook minder gemakkelijk de juiste satellieten. De tijd van verzenden van signaal klopt dat niet met de werkelijkheid waardoor ook de exacte positie kan afwijken.

Wat is het effect van de WNRO?
Dat varieert per toestel en is moeilijk te voorspellen. Als je toestel niet met de WNRO overweg kan heeft dat de volgende mogelijke gevolgen:

Het toestel werkt nog probleemloos, geeft alleen een verkeerde datum aan
Het duurt een stuk langer (10 a 15 minuten) voor het toestel z’n satellieten vindt
Het toestel raakt onderweg regelmatig ontvangst kwijt
Het toestel heeft helemaal geen ontvangst meer

Weet alleen niet of de MediaNav hier last van had.

Tijd staat goed en ook laatste software en kaarten.
V0RQ
Ik kan me niet voorstellen dat je lock hebt op 5 satellieten en toch onnauwkeurige locatiegegevens binnenkrijgt.

Vergelijk het met een radio die stereo signaal aangeeft, maar toch kan je het nieuwsbericht niet verstaan.

Kan je de boel een reset geven? Wanneer gaat het wel goed?

Iedereen kent het wel dat je navi pas na 100m doorheeft dat je de afslag nam, maar veel gekker moet het niet worden.

Dat is lastig aan te geven. Heb nog niet echt een patroon kunnen ontdekken. Het is vaak op enig moment tijdens het navigeren dat hij rare dingen gaat doen. Het is daardoor niet reproduceerbaar. Ben wel eens omgedraaid en meteen weer het zelfde stuk gereden en dan deed hij het wel goed. Verkeersinformatie kan het ook niet zitten. Staan dan geen meldingen open (ook niet verderop in de route, maar vaak ook helemaal geen vertraging op alle wegen).

Ik heb het vermoeden dat als er iets gebeurt wat het systeem niet verwacht. (Kaartfout, wegwerkzaamheden, korte storing in gps signaal). Het 5 tot 30 minuten duurt voordat het systeem zich herstelt. Ondanks dat als hij de verkeerde weg aangeeft het steeds aan het herberekenen is. Foute route (rondje door dorpskern om daarna de zelfde weg te vervolgen) vraagt nooit om herberekening.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close