Beste autoliefhebbers,

Ik heb een Seat Ibiza uit 2010 met een standaard radio zoals hieronder afgebeeld.

Ik heb de auto destijds tweedehands gekocht met alleen een airco er in en voor de rest geen opties.
Nu zou ik graag bluetooth of een aux aansluiting willen zonder dat ik er te veel aan hoef te wijzigen of de radio helemaal moet vervangen.
Ik denk dat bluetooth de beste optie is maar is het mogelijk, zoja.. Hoe?
Het makkelijkste zou zijn gewoon een bluetooth ontvanger er tussen zetten maar ook dat weet ik niet of dat kan. Vandaar dat ik jullie expertise vraag.
bol.com

als de link niet werkt:

UNIQ Bestseller Bluetooth FM Transmitter Grijs USB SD AUX - FM - inclusief afstandbediening [www.bol.com]

ben er zeer te vreden mee.
beste zender is 87.5

is gewoon in de aansteker steken en klaar.
snelle willy
bol.com

als de link niet werkt:

UNIQ Bestseller Bluetooth FM Transmitter Grijs USB SD AUX - FM - inclusief afstandbediening [www.bol.com]

ben er zeer te vreden mee.
beste zender is 87.5

is gewoon in de aansteker steken en klaar.

Precies dit! Zijn veel versies en werkt het makkelijkste
snelle willy
bol.com

Dit is zeker een goede optie. Je steekt hem in de sigarettenaansteker. Je moet hem dan koppelen aan een FM kanaal die niet gebruikt wordt dus geen 102FM bijv.
Bluetooth bellen is dus ook mogelijk zie ik. Ik zie dat het aanbod reuze is. Opzich goed maar ik zoek er eigenlijk 1 die zo min mogelijk ruimte in neemt zie foto van me auto hieronder:

Je ziet ik heb wel ruimte maar maar die heb ik normaal al nodig. Als je dus zou kijken naar de beste FM transmitter maar ook niet zo groot qua grootte. welke zouden jullie dan adviseren?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2018 16:47 door Mikee.
Zo'n transmitter lijkt wel makkelijk, maar het nadeel is dat de FM band behoorlijk vol zit. Het is heel lastig om een lege frequentie te vinden waarop het ding kan uitzenden. Als de dan gaat rijden is de kans ook nog heel groot dat je ineens in een gebied komt waar die frequentie wel bezet is.
Ook is de geluidskwaliteit niet echt heel goed van die dingen.

Zou toch even uitzoeken of je aan de achterkant van de radio iets kunt aansluiten via een aansluiting voor een wisselaar of iets dergelijks.
Dat is een Blaupunkt radio, de SE250 BVX. Heeft die geen AUX ingang, ergens onder het dashboard?
Nee, zo te zien niet. Die zit normaalgesproken in dat paneeltje boven de 12V aansluiting:

[www.youtube.com]

Maar je hebt wél de 'media'-knop. Dan zou ik eens kijken of je zo'n paneeltje kunt krijgen en aansluiten, met AUX en USB. Een bluetoothmodule kan op de AUX. Via FM kan ook, maar vind ik zelf niet zo'n mooie oplossing qua geluid.
Mikee
Je ziet ik heb wel ruimte maar maar die heb ik normaal al nodig. Als je dus zou kijken naar de beste FM transmitter maar ook niet zo groot qua grootte. welke zouden jullie dan adviseren?
Als je klein en praktisch wilt: Xiaomi Roidmi 3S

Xiaomi Roidmi
Zie ook de review op Tweakers.net
Zit achter op de radio een aansluiting voor een cd-wisselaar?
Indien dat het geval is, is er wel wat te koop om bluetooth en aux/usb in de auto te krijgen.
Ja ik wil het liefst wel goed geluid maar ik wil dan weer niet me hele radio te hoeven slopen om er wat in te moeten bouwen. Het knapt er namelijk meestal niet echt van op.
Dat maakt het dus zo lastig. Kies ik de makkelijke oplossing en dus een FM transmitter of toch de moeilijke en in me auto iets inbouwen.
Mikee
Ja ik wil het liefst wel goed geluid maar ik wil dan weer niet me hele radio te hoeven slopen om er wat in te moeten bouwen. Het knapt er namelijk meestal niet echt van op.
Dat maakt het dus zo lastig. Kies ik de makkelijke oplossing en dus een FM transmitter of toch de moeilijke en in me auto iets inbouwen.

Als er achterop de radio een cd-wisselaar aansluiting zit kun je het juist onzichtbaar inbouwen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close