Enkel din radio met zelfde functionaliteit als de Pioneer SPH-10BT

Gepost door APT 
Voor de Coupe Fiat zoek ik een 1-din radio. CD speler is niet nodig. Navigatie zou welkom zijn omdat ik een hekel heb aan zuignappen op de ramen maar aangezien een enkel din met klapscherm óók geen optie is (de radio steekt schuin in het dashboard waardoor het scherm niet helemaal open kan slaan en dat lijkt me niet goed voor de techniek van het klapscherm en het krasgevoelige dahsboard. Zo'n klein priegelschermpje met enkel pijltjes vind ik ook niet fijn aangezien ik al gewend ben aan grotere schermen met plattegronden en vooral Google Maps. Nu stuitte ik ineens op een radio die werkelijk ideaal lijkt. De Pioneer SPH-10BT. Een radio die je niet enkel met een app verbindt met je telefoon maar ook met een uitschuifbaar mechanisme waar je je telefoon in klikt. Je kan het mechanisme ook draaien zodat je telefoon horizontaal of verticaal erin kan klikken. Hiermee kan ik dus gewoon Google Maps via mijn telefoon gebruiken, heb ik geen rare clipjes in mijn ventilatieroosters of lelijke zuignappen op de voorruit. Alleen die prijs.. Voor een Pioneer vind ik de radio erg voordelig en vraag me dus af of de kwaliteit verder goed is, vooral qua geluid. Zijn er meer radio's met dit soort systemen? Budget niet echt belangrijk aangezien we normaal de duurdere dubbeldin in laten bouwen. Moet wel zeggen dat Pioneer altijd goed bevalt en dat 9 vd 10x er ook een Pioneer in onze auto's wordt gezet.

PS; voor diegenen die goed opletten en denken, waarom een klapscherm niet en dit ding dat omhoog klapt wel, heel handig, het klapmechanisme is ook nog eens uitschuifbaar waardoor de telefoon veel verder naar voren komt.

video Pioneer SPH-10BT

specificaties Pioneer SPH-10BT

Tot nu toe vind ik zelf geen betere oplossing. Als de geluidskwaliteit volgens specificaties ook prima is dan zie ik het maar als meevaller. Ben echter gewend dat alles dat ik wil ook duur is.
Tja de kracht van dit systeem is natuurlijk dat alle dure componenten niet inbegrepen zijn. Die zitten immers al in je telefoon. Ik vind het helemaal geen gekke gedachte en vind het ook wel een mooi systeem, dit heb ik niet eerder gezien. Wat ik bij mezelf merk is dat ik m'n dubbeldin Pioneer niet meer gebruik voor de navi maar dat ik de telefoon daar voor pak. Magneethoudertje op het ventilatierooster dus aanplakken en gaan. Daar kan geen inbouwsysteem tegenop.
Het schijnt idd een nieuw soort systeem te zijn. Ovetigens hele logische verklaring inderdaad, helemaal niet aan gedacht. Ben er vrij zeker van dat dit 'm dan gaat worden.
idee ziet er wel leuk uit, maar doordat de radio in een Coupe Fiat in een wat schuine hoek wat verdiept in het middenconsole zit vraag ik me af of je die houder wel goed kan gebruiken. Oh wacht, je kan hem uitschuiven. Kom je dan niet te dicht bij de pook uit?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2018 12:47 door Carfanatic.
@Carfanatic. Kan idd uitgeschoven worden dus dan zo dat ie vlak voor de console zit. Dan is er ruimte genoeg om de pook te bedienen. Maar twijfel alsnog. Wil m eerst fysiek in een winkel zien en kijken hoe ver dat ding uitgeschoven kan worden. Radio ligt namelijk best diep en ik ga me irriteren denk ik aan een radio die niet zit zoals ie hoort te zitten. Lang geleden dat ik zo'n pre-facelift interieur heb gezien...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close