Ford Focus 2018 (oud model) audio aansluiten

Gepost door Hermanos Pollos 
Dag allen,

Ik heb vandaag nieuwe lease auto (private) in ontvangst mogen nemen.
Het betreft een Ford Focus, oud model bj 2018.
Hij was voor een relatief laag maandbedrag beschikbaar.

Had dus wel verwacht dat het een basic uitvoering zou zijn.
Maar er zit niet eens een fabrieks audio systeem in (laat staan navigatie) : )) Het hele midden console is leeg.

Nu wil ik een autoradio aanschaffen, maar weet niet of ik de juiste aansluiting voor heb.
Zie foto's . Heb ik nog een verloopstuk nodig?

[i.postimg.cc]
[i.postimg.cc]
[i.postimg.cc]
Kan je niet een compleet (gebruikt) Ford systeem kopen? Zal er veel beter uit zien dan dat grote stuk plastic plus een DIN radio, daarnaast heb je dan mogelijk ook navigatie.
Je hebt in geval van een aftermarket radio wel een adapter nodig naar iso.
Heb je wel speakers in je auto?

Wellicht kan je een compleet systeem, zoals boven ook gesuggereerd, kopen en na je leaseperiode doorverkopen. Anders zijn er ook leuke pasklare Android systemen te koop.

Enkele voorbeelden:
voorbeeld 1
voorbeeld 2
@RobG
Dat groot stuk plastic ziet er niet uit nee. Schrok wel even toen ik de auto voor het eerst inging.
Ik ben eerlijk te zijn ook geen fan van de standaard Ford midden consoles. Dat schuine knopjes enzo kan maar niet wennen.

@vsl @haar
Dat android ziet er wel wat leuker uit. Ik wou er eigenlijk niet veel geld in stoppen dan 100-200 maar als ik geen passend oplossing vind wordt het zoiets denk ik. Ben alleen zelf niet handig mee, bij het uithalen van het vakje voor de 1 din sloopte ik al bijna de klepjes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2018 20:46 door Hermanos Pollos.
Ik zou eens gaan kijken of er bedrading, speakers en een antenne aanwezig zijn. Een radio inbouwen zou anders wel eens erg lastig kunnen worden.
Ik zie wel een antenne bovenop de auto smiling smiley En ook speakers aan de zijkanten, maar dat kunnen net zo goed dummys zijn dus haha .
Van de week maar even naar de dealer dan. Lijkt me de beste optie in dit geval
Klassiekerrijder
Ik zou eens gaan kijken of er bedrading, speakers en een antenne aanwezig zijn. Een radio inbouwen zou anders wel eens erg lastig kunnen worden.

waarschijnlijk wel, maar toch geen slechte tip...
Aangezien er een DIN-1 ruimte is en een stekker ga ik er vanuit dat er audiovoorbereiding op zit. Ik mis nog wel de stekker van de antenne. Die zou ik zeker opzoeken.

Ford->iso kabel en een radio van 100 euro dan ben je wel klaar. Mooi is anders :-)

Eigenlijk schandalig dat er nog dit soort auto's verkocht worden zonder radio.
Ow wauw, die past wel in het Kaal topic. Nooit geweten dat dat zo geleverd wordt!
Ik zou inderdaad een tweedehands unit zoeken of voor zo'n Android unit gaan.
Barri
Ow wauw, die past wel in het Kaal topic. Nooit geweten dat dat zo geleverd wordt!
Ik zou inderdaad een tweedehands unit zoeken of voor zo'n Android unit gaan.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dit een groot voordeel. Ok, bij deze Focus ziet die plaat er wel heel groot en kaal uit, maar ik zie nog steeds het voordeel niet zo van geïntegreerde audio. Mijn auto is inmiddels met de 7e radio bezig. Hij begon ooit met analoge tuner en cassette, inmiddels is het dab+ met USB lezers. Carminat was mooi bij Renault, maar helaas niet meer te updaten. Tomtom dan. Ongeveer hetzelfde probleem. Rlink. Hmm, ook niet zo. Inmiddels Android Auto. Ah, dat moet wel goedkomen toch? Dat zal toch wel 15 jaar meegaan? O, wacht even, Carminat is nog niet eens 10 jaar geleden...

Doe mij maar gewoon een fatsoenlijk geïntegreerd leeg 2din vak.
Helemaal eens. Een paar auto's terug had ik een Golf IV en ging ik dus weer terug naar enkel DIN. Voor €80 een Alpine radio gekocht, wat een top-apparaat was dat! Gewoon een actueel apparaat in een oudere auto, ideaal. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om...
Nou blijkt dat er ook geen speakers zijn aangesloten.
Het inbouwen van speakers (vanuitgaand dat bedrading aanwezig is) , autoradio en verloopkabels kwam op circa 550 euro.

Dat ga ik niet doen, ten eerste mag het waarschijnlijk niet. Deur open, boren van gaten en aansluitingen.
En is een te grote investering voor een lease wagen waar we niet echt veel lange afstanden in gaan doen.

Heb voor het gemak een bleutooth Beats speaker gekocht. Komt aardig geluid uit, alleen beetje lastig te positioneren. Nu in opbergvak voor.

Wil dat kale plek op dashboard wellicht vullen om daar een oud tablet (vast) te monteren.
Stel je vraag even op Focusclub.nl, wellicht hebben ze daar wat opties.
Hoe bestaat het dat er tegenwoordig nog auto's bestaan zonder radiovoorbereiding en speakers?
Kan je de auto niet "terug geven"?
Bizar dat dit soort uitvoeringen blijkbaar gewoon te bestellen en leasen is, neem aan dat TS dit allemaal niet wist of kon weten? ( of niet goed de specificaties doorgenomen )
Heel normaal bij ons in Rusland die kale uitvoeringen, zo ook bij de Astra .

Wist niet dat Ford de Focus zo kaal heeft geleverd in NL .
@Barri , thnx voor de tip zal er even kijken.. Meen me te herinneren dat één van die focus sites betaald was om forum te kunnen bezoeken sad smiley

@TotalLoss nee ik wist het helaas niet. Had wel enigszins kale auto verwacht voor die 250 in de maand. Was een voorraad auto die snel leverbaar was, en ik had wat spoed gezien mijn vorige auto het begaf. Als ik een zelfde focus met wat meer opties ( audio, cruise, parkeer sens) had besteld kwam die op ca 310 euro.
Het is bij JustLease overigens.
@Hermanos OK, dat is inderdaad wel een hele scherpe prijs voor een Focus! Hoop dat je een geschikte oplossing kunt vinden. thumbs up
@haarr dat zijn allemaal pre facelift units, waar ook geen scherm bij zit. Of je moet voor een complete oplossing gaan of toch voor zo'n enkel DIN unit.
Klopt inderdaad, maar je hebt dan nog een scherm nodig en ik ben er niet zeker van dat je zo'n scherm (en dus de radio) zomaar werkend krijgt in een faceliftmodel.
Bij die laatste zit alles bij ( [www.marktplaats.nl] )
Is wel de duurste.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close