Versie nummers nieuwste versie (Ford) SYNC3

Gepost door DeeYee 
Ik heb SYNC3 geupdate volgens de instructie van Ford zelf, mbv een memory stick.
Je moet de file, die na de update is weggeschreven op je sticky, uploaden op de SYNC3 update site.
Bij mij verscheen de melding:
Update voltooid
Gefeliciteerd, de update van je SYNC-software is geslaagd. Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem dan contact op met je lokale Ford-dealer.

Maar ik zag nog steeds de zelfde versie nummers , zoals ik zag voordat ik de update uitvoerde, in het menu van de navigatie.
Dus ik ga er ook vanuit dat er helemaal niets is gewijzigd!

Versie nummers zijn:

SYNC3 softwareversie 2.2
Build 16280_PROCUCT
Navigatiekaarten-versie: EU 4 15

Iemand een idee wat de nieuwste versie nummers zijn en hoe je de update er wel op krijgt?
Ik zou o.a. graag de "nieuwe" A4 met de Ketheltunnel eens op mijn navigatie (gaan) zien!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2018 20:18 door DeeYee.
Je hebt nu het (Sync3) systeem bijgewerkt met de laatste systeemsoftware. Dat is iets anders dan het kaartmateriaal. Met de F7 navigatiekaart zie je dat stuk A4 wel.
SYC3 update

Het bestand is 2,6 Gb.
Maar 2,6Gb lijkt mij niet alleen tbv SYNC3 update.
Maar al was dat zo, dan zou de SYNC3 van 2.2 toch naar bv 2.x moeten gaan?

Bv dit bestand "JR3T-14G391-AD.tar" is alleen al 1,5Gb.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2018 23:22 door DeeYee.
De navigatiebestanden zijn ruim 20 Gb.

Het zijn echt 2 verschillende dingen.
Maar zijn die kaarten dan kosteloos?
Dat lijkt mij niet. Hoe zit dat dan?
Of moeten de kaarten nog beschikbaar komen op internet, maar kan je die nu wel bij de dealer al laten installeren?
Het kaartmateriaal is uiteraard niet kostenloos.

[www.ford.nl]

Ik heb een van je eerdere topics ook teruggezien op het Focusforum. Daar is een Sync3 topic, neem dat even rustig door dan ben je weer helemaal bij.
Dank voor je antwoord.
Ik ken het andere topic idd ook.
Maar omdat ik eigenlijk de versie nummers van SYNC3 wil weten ben ik deze gestart.
Tot op heden heb ik ook nog nergens een lijst van de versie's gezien en wat de nieuwe wijziginge/toevoegingen zijn hieraan.
Dat was het doel ook van mij Topic.
Versienummer staat in de link in je eigen tweede post in dit topic; versie 3.0.

Er is ook een versie 3.2, maar die is voor specifieke uitvoeringen met Fordpass.
Volgens je eigen eerste post heb je versie 2.2

Het lijkt me sterk dat je hier meer/ betere informatie gaat krijgen dan op het Focusforum.
De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden zonder dat topic door te lezen (en dat ga ik niet doen want mijn Focus heeft een Sync2 systeem).
Vandaag zag ik dat het versie nummer nu wel gewijzigd is in:
SYNC3 softwareversie 3

Helaas wil nu ook het scherm van Android Auto v/d mobiel Samsung S7 Edge ook niet meer verschijnen op de navigatie display
van mijn Ford.
Ook al koppel en ontkoppel ik de USB kabel nog zo vaak.
Toen SYNC3 gerest naar de e fabrieks instellingen.
Wat mij verbaaste is dat SYNC3 sofware versie ook gewoon op 3 ipv 2.2 blijft staan.
Hierna de mobiel opnieuw moeten koppelen aan SYNC 3.

Maar nog steeds wordt het scherm niet overgenomen van de mobiel?
Geen idee war er aan scheelt?

Alleen de Bluethooth verbinding blijft werken.
Inmiddels begrepen hoe ik nu het tweede deel van de software met de kaarten moet downloaden.
Deel 1 was de SYNC3 update van 2.2 naar 3.
Deel 2 is het kaart materiaal downloaden.

Ik heb nu eindelijk ook een stukje gevonden waarvoor SYN3 versie 3 is:
De vernieuwde software omvat verschillende bugfixes en afhankelijk van de huidige software versie van de auto, kleine cosmetische aanpassingen. Daarnaast maakt deze update kaart-updates via USB-stick mogelijk. Deze software update is dus noodzakelijk om in een later stadium de navigatiekaarten te updaten.

Ik meen ook naast de kleuren Rood, Groen en Geel , nu ook ORANJE waar te nemen in het sensor scherm als de versnelling in zijn achteruit staat,
Andere zaken zijn mij nog niet op gevallen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2018 00:29 door DeeYee.
MikeM
Dat is iets anders dan het kaartmateriaal. Met de F7 navigatiekaart zie je dat stuk A4 wel.

Nu snap ik je opmerking ook. Met A4 bedoelde je de volgende Blz. Was een beetje scipties. Begrijp in middel sook dat de navigatie kaarten F7 worden genoemd. Zo leren wij elke dag iest en komen wij stapje voor stapje verder.

Zo te zien kan ik toch kosteloos de navigatie kaarten downloaden.
Ben benieuwd wat de volgende hobbel wordt spinning smiley sticking its tongue out
Inmiddels zijn de 20 Gb aan F7 kaarten op een nieuwe stick geplaatst.
Gisteren middag heeft het zo' n 80 minuten geduurd en 2 x opsarten.

De kaarten zijn nu beschikbaar en ik zag zowaar ook iets van file informatie.
De A4 is ook aanwezig. Maar ik zie ook wel wat vreemde zaken.
Gister reed ik op de N44, maar de routerplanner van SYNC 3 gaf dood leuk aan dat ik op een secundaire weg zat?
Ook de snelheid die op veel wegen na 19u , 130 Km/u is, laat men dood leuk 100 Km/u zien.

Wat ik ook ondervonden heb is dat Android Auto niet meer op mijn auto scherm van SYNC3 overgenomen wordt.
Dat vind ik wel heel storrend.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close