ford ka iso stekker

Gepost door leon nieuwenhuizen 
goeden dag ik heb een ford ka uit 2003 met fabrieks radio erin zitten maar wil daar nu een normale radio in zetten maar de iso verloop kabel past niet heeft iemand toevallig en schema van hoe ik de radio kan aansluiten dat iok de kabels kan aansluiten.
groet leon
Je hebt een verloopt van auto naar ISO nodig, die passen normaal gesproken altijd. Heb je wel de juiste?
Een autoradio aansluiten in een simpele auto is niet lastig als je een multimeter hebt.
Er zit een massa in (meestal bruin of zwart) en doorgaans een geschakelde + voor de voeding (12V over massa en deze draad met contact aan) en een constante + voor het radiogeheugen (altijd 12V op deze draad en massa). Waarschijnlijk heb je twee speakers in de deuren, daarvoor zijn ook vier draden die qua kleur bij elkaar passen. Meestal groen/groenzwart, wit/witzwart, paars/paarszwart en grijs/grijszwart voor vier speakers, voor twee dus een keuze daaruit. Door de draden even tegen de aansluitingen van een 9V-batterij te houden hoor je aan de tikjes welke speaker je hebt. Zorg ervoor dat je voor zowel links als rechts de speakerdraden op dezelfde manier aansluit (+ op +), anders klinkt het nergens naar.
Hrt schema van de radio staat in de handleiding. Maak goede aansluitingen, een kroonsteentje is prima om te testen maar niet permanent.
@ Klassiekerrijder ik zou nooit de originele stekkers en bedrading aanpassen. Altijd een auto naar ISO verloop en eventueel een ISO naar radio verloop.
Voor een Ka van 15 jaar oud zou ik me daar minder druk om maken. De kans dat er een volgende eigenaar is die 'm weer origineel wil maken is te verwaarlozen, een goede en goedkope oplossing lijkt me beter. Een goede verloopkabel is makkelijker, als je al een kabel hebt ga je niet nog een keer geld uitgeven lijkt me.
Die kabels kosten 10 euro. Dat is toch veel makkelijker dan alles opnieuw aansluiten?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close