Car audio upgrade.

Gepost door Youri Wannet 
Goededag, sindskort ben ik in het bezit van een Citroën C1 uit 2008. De geluids setup op dit moment is als volgt. Twee Pioneer ts a 1733i (50w) achterin de hoedeplank en een Pioneer DEH-1800UB als autoradio. Het geluid nu is prima maar ik zou toch graag iets meer willen omdat nu het geluid van achter komt. Nu wil ik het geluid nog een upgrade geven met nog 2 dezelfde speakers als achterin maar dan in de deuren. Geeft dit mooi geluid? Iemand die mij misschien een beter advies kan geven of tips heeft.. ik hoor het graag!

(Mijn inkomen is niet zo groot mocht iemand betere ideetjes hebben graag een beetje budget aub winking smiley

Alvast bedankt!
Mvg, Youri Wannet

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 00:18 door Youri Wannet.
Mijn ervaring in het algemeen:
- Alleen een versterker op originele speakers en fabrieksradio is al een aardige verbetering.
- Versterker met laagfilter en versterkte subwoofer is een mooie upgrade
- Wil je meer dan kan je speakers en fabrieksradio vervangen.

Als ik jou setup bekijk zou ik een versterkte subwoofer kopen en de radio zo in stellen dat de lage bassen alleen via de sub gaan, dan ontlast je de speakers en dat helpt vaak wel tegen vervormen. Eventueel een versterker voor de speakers.
Re: Car audio upgrade.
13-08-2018 11:36
Je hebt nu helemaal geen speakers voorin?
Correct. Al het geluid komt van achter. De speakers die er nu in zitten geven opzig goede bas. Toch wil ik iets meer. Daarom zat ik te denken om de zelfde speakers voorin in de deuren te maken. Weten jullie of dat mooi geluid geeft met bass vanaf de zijkanten of is dat een no go? Een versterker is een optie. Maar de Citroen c1 geeft weinig mogelijk heden om een dikke kabel naar achteren te trekken.. de bekleding is bijna een geheel en wil daar liever niet te veel aan prutsen.

Mvg, Youri Wannet
13-08-2018 19:36
Van geen speakers naar wel speakers voor zal zeker een verbetering geven. Let wel op dat je speakers koopt die ook qua formaat passen.
Dat klopt ja, weet iemand toevalig de max diepte in de deur van een Citroën C1 2008? Ik heb wel geprobeerd te zoeken maar kan het 123 niet vinden. Wellicht weet een van jullie dat hopelijk wel.

Alvast bedankt thumbs up
Groetjes, Youri Wannet
15-08-2018 20:11
Goeie speakers in je deur, liefst tweeters zo hoog mogelijk in je deur of dash.

Bas is niet echt richtingsgevoelig, dat kan prima. Een sub die onder je stoel past met ingebouwde versterker is ook een idee. De deurspeakers hoeven dan minder bas te doen.
Een sub zou een goede optie kunnen zijn. Misschien nog voor in de toekomst. Ik denk met een extra setje goede speakers in de deuren dat al zeker goed genoeg is, als ik nog een beetje met de instellingen van de radio speel.
Ik hoop u zo snel mogekijk het resultaat kan laten zien.

Bedankt voor al het mee denken!

Mvg, Youri Wannet
Het resultaat: klik

Moest het zo doen aangezien ik geen vids kan uploaden hier.

Mvg, Youri
Leuk! Een terugkoppeling waardeer ik wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close