Subwoofer aansluiten met hi low converter

Gepost door Opelastra2000 
Hallo,

Ik was vorige week bezig met een subwoofer (G-Power 1000W) aan te sluiten, maar ik merkte dat de fabrieks autoradio van mijn Astra J uit 2012 geen aansluitingen had voor de RCA kabels, dus kocht ik een high low converter en die installeerde ik dan vervolgens in de auto. Ik had die aangesloten op de luidsprekers achteraan, maar nu is het zo dat de subwoofer niet zo goed werkt. De bass is perfect, maar als ik normale liedjes afspeel met veel tekst, dan komt dat geluid ook uit de subwoofer en dat is echt niet mooi. De subwoofer hoort enkel lage tonen af te spelen.

Ik heb al geprobeerd om de versterker bij te regelen, maar het is op geen enkele manier goed.

Ik heb dus het volgende gedaan:
+ en - van luidsprekers links en rechts achteraan verbonden met de high low converter zoals op het schema stond.

Op de versterker zitten enkel de draden van de subwoofer (via crossover).

Kan iemand me verder helpen?
Vaak hebben versterkers een low pass filter, meestal is dit een schuifknopje waarbij je kunt kiezen tussen LPF en HPF. Kijk eens of je dit schuifje hebt en of hij op LPF staat ingesteld. Wat voor merk en type versterker is het?
Ja het is gelukt.
Er is inderdaad een schuifknopje met 3 drie standen treble, flat en bass. Hij stond op flat, maar nu heb ik hem op bass gezet en doet het perfect nu smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close