Aanschaf dashcam
12-06-2018 22:51
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een dashcam. Rij 75000km pj met de lesauto en maak veel rare fratsen mee onderweg. Om me bij een evt aanrijding in te dekken zat ik aan een dashcam te denken. Misschien kunnen jullie me verder voorzien van advies.

Heb diverse sites uitgepluisd en kom steeds weer terug bij een Blackvue. Ziet er mooi uit, klein, goede bevestiging, terugkijken op de telefoon. Etc.
Welk merk/type moet ik zeker nog eens bekijken?
Eisen:
Apparaat moet gewoon in Nederland te koop zijn, geen Ali, EBay etc. Geen zin in lang wachten op levering uit Verweggistan of teleurgesteld worden in de kwaliteit.
Klein, zit een grote bult achter m’n binnenspiegel en ik wil niet dat de cam daar nog eens fors onderuitsteekt.
Degelijk. Kwaliteit, geen goedkope rommel wat na 2 weken al kuren vertoont. Moet tegen een beetje gerammel kunnen. Goede beelden bij alle weersomstandigheden.
Continu overschrijven van de files. Heb gelezen dat sommige apparaten uitschakelen als kaartje vol is.
Liefst een aan en uit-knop. Cam moet uit kunnen voor aanvang van een rijexamen, want privacy hh examinators.
Prijs niet heel boeiend. Mag best wat kosten.

Zie op de site bij Blackvue dat ze apparaatjes verkopen voor de spanning ‘s nachts. Zin of onzin? Hoeveel stroom trekt zo’n klein dingetje nou?

Alvast bedankt.
Re: Aanschaf dashcam
13-06-2018 09:48
Zoek even op het forum, er is al meer over verteld. Ik heb er nu zelf een paar jaar 2 geprobeerd:

Tip 1: Op de telefoon kijken is helemaal niet praktisch, Ik gebruik het echt nooit, misschien als rijinstructeur is het wat relevanter. (Voordeel is wel dat het apparaatje wat kleiner is)
Tip 2: Je kan ook twee voordelige losse apparaatjes nemen voor de voor en achterkant
Tip 3: Ja, 24x7 je camera laten draaien is geen simpel verhaal. Als je uitgaat van ongeveer 12Ah per etmaal (voor 2 camera's wordt dit misschien al meer) dan is er toch een flinke deuk in je accu geslagen na een weekend, na een weekje start je auto niet meer én autoaccu's houden helemaal niet van telkens ontladen worden dus je accu gaat sneller achteruit. Je kan inderdaad van die losse powerpacks kopen, dan moet je wel de goeie hebben want de simpele USB packs bij de prijzenstunters gaan vaak niet vanzelf aan en laden ook niet zo snel zelf op.

Ik heb zelf via Ebay een DDPAI M6+ gekocht, grappig ding, hij werkt met een magneetvoetje en je kan zonder kabeltjes los te halen de camera erafhalen. Ik weet niet of die nog te koop is, deze ziet er nog mooier uit:
[www.amazon.com]

Ik vind de BlackVue wat overdreven in prijs, met zo'n accu erbij kom je volgens mij boven de €500 en het is absoluut niet gezegd dat je die ook echt gaat terugverdienen bij een schade. Als er iemand zijwaards je auto raakt heb je nog niks in beeld, een scooter of fiets op de achterkant of op je geparkeerde auto heb je ook niks, winkelwagentje e.d. ook niet.
13-06-2018 13:16
Ok, apparaat uit ‘s nachts dus. Wist niet dat die dingen zo veel stroom trokken.

Had al met de zoekfunctie gekeken op het forum. Was te oud of niet relevant.
Ik ga verder zoeken. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2018 13:16 door eerriikk.
20-07-2018 12:58
Ik ben ook opzoek geweest, en om wat ervaring te krijgen etc ben ik naar de media.m gegaan.
Ik kwam thuis met een klein dingetje met zuignap.
Klein beeldschermpje en het voelde allemaal wat speelgoed achtig aan.
Het merk weet ik geen eens, maar voor die, ik dacht 7 tientjes, moet ik zeggen topthumbs up
Gebruik hem overigens niet super vaak, omdat ik niet zoveel rij, maar ik vind hem super.
Een blijvertje dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close