Radio doet het ineens niet meer

Gepost door tim641 
Ik heb een nieuwe radio gekocht (JVC KD-R871BT), en die had ik aangesloten om te kijken of hij het doet. Hij ging aan en deed het prima. toen ben ik naar huis gereden om hem goed te installeren, Dus ik doe de kabels erin, steek de radio in het dashboard (ging een beetje moeizaam), ik draai mn sleutel om en er gebeurt niks. Display gaat niet aan en er is niks te horen.

Ik haal de radio er dus uit om de verbindingen te checken, en de kabels zaten allemaal goed, maar na het een paar keer opnieuw geprobeert te hebben, nogsteeds geen succes. Het enige teken van leven wat de radio vertoont is wanneer ik op het cd uitwerp knopje druk ik een geluid hoor.

Ik dacht dus dat de radio defect was, en besloot mijn oude radio er terug in te zetten (seat leon 1m originele radio), dus na de originele radio weer aangesloten te hebben, blijkt deze ook ineens niet meer te werken.

Kan het zijn dat ik tijdens het plaatsen van de nieuwe radio een kabelbreuk heb veroorzaakt o.i.d? En wat zou het ongeveer kosten om dit te laten maken?
Is de pin met gele of rode draad nog goed in de auto stekker? Even meten of die 12V heeft met contact aan.
MX6
Zekering stuk?

Die zijn op allebij de radios nog heel

V0RQ
Is de pin met gele of rode draad nog goed in de auto stekker? Even meten of die 12V heeft met contact aan.

Ik zal dat morgen even opmeten, als het goed is zou die stekker er gewoon goed in moeten zitten, omdat ie het de 1e keer ook deed.
tim641
MX6
Zekering stuk?

Die zijn op allebij de radios nog heel
Ook al gekeken in de zekeringkast van de auto zelf?

Het is wel vreemd dat ook je oude radio nu ineens niet meer werkt dus ik vermoed dan een kapotte zekering in de zekeringkast van de auto zelf, en anders waarschijnlijk ergens een kabelbreuk of een contactprobleem in de stekker.
Hoeveel aansluitingen zitten er op de sigaretten aansteker?
Weet iemand hiet toevallig welke zekering van de auto voor de radio is? Het gaat om een Seat Leon 1.6 16v uit 2004
Ik heb de zekering gevonden die doorgebrand was, alleen nu ben ik opzoek naar een dezelfde zekering. Ik heb nog een zekeringsetje voor autos liggen, alleen lijkt deze niet exact hetzelfde (foto: [imgur.com] )

Ze zijn allebij 15a 32v maar de ene is doodzichtig en de ander niet. Maakt dit uit?

Ze zijn allebij 15a 32v

prima dus. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close