Verschil radio’s

Gepost door tim641 
Verschil radio’s
30-05-2018 15:37
Ik heb met mijn eerste auto (seat leon uit 2004), en de radio hier in is nog helemaal standaard (dus ook geen aux of bluetooth).

Nu ben ik van plan een nieuwe radio aan te schaffen met aux en bluetooth. Ik vroeg me af of de kwaliteit van de radio nog de kwaliteit van de muziek kan beinvloeden als ik de muziek via aux of bluetooth beluister (dus niet via FM). Ik zie radios van 90 euro met bluetooth en aux, maar ook radios van 200+ euro, en ik vraag me dan af of dit ook echt te prijs waard is.

Ik wil binnenkort ook een nieuw speakersetje kopen dus wil uiteraard niet dat de geluidskwaiteit van de speakers bellemmerd word door de kwaliteit van de radio
Re: Verschil radio’s
30-05-2018 16:09
Ik heb een paar jaar terug een Alpine radio gekocht voor €75 ofzo. En die geluidskwaliteit vond ik erg goed! Als je echt veel meer uit gaat geven moet je ook gaan investeren in andere speakers en bedrading, om er echt beter geluid uit te halen.
Maar bij bijvoorbeeld bluetooth hou je altijd kwaliteitsverlies.
Bij de introductie van de nieuwe Fiesta met B&O Play liet men horen wat voor verschil het 'format' van een audiobestand maakt. Dát maakt pas echt verschil in geluidskwaliteit!
30-05-2018 19:25
Barri
...
Maar bij bijvoorbeeld bluetooth hou je altijd kwaliteitsverlies.
Bij de introductie van de nieuwe Fiesta met B&O Play liet men horen wat voor verschil het 'format' van een audiobestand maakt. Dát maakt pas echt verschil in geluidskwaliteit!

Bluetooth kan zeer hoge geluidskwaliteit doorgeven. Beter dan cd of mp3 met 320bit/s.

In autoradio's zit een vrij standaard versterkermodule. De meeste winst haal je met speakers en een extra versterker.
Prijsverschil zit vaak in het type display, processorsnelheid, aantal uitgangen, DAB+ , afstandsbediening etc.
30-05-2018 20:45
Ik had eerst een Caliber en nu een Kenwood, maar je hoort wel degelijk een verschil in kwaliteit.
Ook vallen hier geen knopjes af, dus het is niet alleen de audio kwaliteit.

Mijn volgende radio wordt er één met een internetverbinding, dan kun je kiezen uit duizenden zenders in topkwaliteit, zonder dat je een antenne nodig hebt.
Koop geen DAB+, dat is inmiddels al achterhaald nog voordat ze stoppen met de FM.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close