Bluetooth media streaming werkt niet

Gepost door Tim Freriks 
Hallo,

Mijn schoon ouder hebben een probleem met hun Bluetooth systeem het gaat om een lexus ct200h.
Iedere keer als ze verbinding maken is dit alleen voor oproepen en geen media streaming.
Op de telefoon zie je dat de telefoon de verbinding verbreekt als je media wil streamen.
Voorheen hadden ze hier geen problemen mee,
We hebben al geprobeerd de telefoon opnieuw te verbinden maar met het zelfde resultaat.
Dus het probleem ligt waarschijnlijk bij de auto.
Moet hij geüpdate worden of is er gewoon iets stuk in het systeem zelf.
Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

B.v.d Tim Freriks
Probeer even een paar andere telefoons. Telefoon en autoradio resetten kan helpen. Vaak moet je dan 1 of 2 knopjes vasthouden voor 10 seconden.
Ik weet niet of je een speciale App gebruikt voor het streamen van muziek, maar het zou zomaar ook aan de App zelf kunnen liggen. In mijn geval streamde Spotify voor 5 seconde om vervolgens te stoppen. Ik heb vervolgens Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en het werkt weer prima.
Bij mij gaat drbTelefoon verbinding gaat automatisch, echter net media streaming moet ik media selecteren op de radio en Bluetooth op de telefoon.
Nee het gaat niet om de app die ik gebruik hij doet het bij zowel Spotify als de standaard app de telefoon verbreekt de verbinding alleen hij blijft wel aangeven dat hij verbonden is.
Je schrijft “voorheen hadden ze hier geen problemen mee”. Dat was dan waarschijnlijk in een andere auto?

Bellen en muziek streamen zijn verschillende protocollen. De eerste bouwjaren van de CT200h hadden de streaming mogelijkheid (A2DP) niet. Dan kan je dus alleen bellen via Bluetooth.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close