Android auto

Gepost door DeeYee 
Android auto
05-05-2018 20:06
Beste Forumleden,

Zou graag willen weten hoe ik Android Auto om mijn mobile geinstalleerd en aan de praat krijg.
Kan iemand mij een URL en uitleg geven hoe ik het kan bekomen zonder gebruik te maken van Google Play store?
Ik zou het graag willen gebruiken voor mijn nieuwe Ford Focsus Station.
Lees veel over Android auto , dat het niet in Nederland gebruikt kan/mag worden.
Maar veel fomurm leden gebruiken het wel en naar volle te vredenheid.
Re: Android auto
05-05-2018 20:24
je kan het downloaden via apkmirror
06-05-2018 00:23
Ik heb het werkend. Moest op de auto entertainment wat instellingen zetten.
Wat mij wel verbaaste is dat Android auto alleen werkt via de USB verbinding in het midden console.
Dus zeker niet met Blue tooth (zoals ik had verwacht).
Je kan gebruik maken via Andriod Auto van , Tune In (Digitale Radio/Muziek), Waze (navigatie), Google Maps (Navigatie), Spotify (Muziek) en telefoner.
Whats app werkt ook. Maar alleen als er berichten komen kan je ze beantwoorden.
Nog ff uitvinden hoe dat het handigste gaat.
Vind dit echt GEWELDIG!!!!

Beter dan die auto kaarten die Ford mee leverde van minimaal 4 jaar oud.
06-05-2018 02:15
In middels via Google-en op de juiste onderwerpen nog wat informatie gevonden:
[www.androidplanet.nl]
06-05-2018 02:15
Heb nog even zitten Google-en.
Hier staat ook veel informatie. En zelfs nog in het Nederlands.

[www.androidplanet.nl]

[www.androidplanet.nl]
06-05-2018 02:21
Kan iemand mij nog helpen aan de Nederlandse commando's voor gebruik in de auto?
Ik kan nergens een commando lijst in het Nederlands vinden.
Als ik " HELP" in spreek krijg ik een zooitje woorden achter elkaar terug.
Daar kan je geen wijs uit en zijn Engelse commando's door elkaar gehusseld.
HELP!!!!
10-05-2018 15:07
Heb inmiddels wat commando's gevonden:
De toepassing open je door ‘Okay Google’ te zeggen, of door te klikken op het microfoonicoontje op je homescherm. Op oudere toestellen werkt Google Now mogelijk alleen met een klik op het icoontje.

Simpele vragen en commando’s
1. “Open (appnaam).” Voorbeeld: “Open Spotify.”
2. Zeg de naam van een website om er meteen naartoe te surfen.
3. De assistent leest de definitie van iets voor na het commando “definieer (woord).”
4. “Wat is het telefoonnummer van (bedrijf)“
5. Wiskundige berekeningen, bv. “Hoeveel is 33 maal 25?“
6. “Hoe hoog/groot is een gebouw/persoon.” Vb: “Hoe groot is Kirsten Dunst?“
7. “Wat is een (term uit Wikipedia).” Bv. “Wat is een hersenbloeding?” of “Wat is een luipaard?”

Communicatie
8. “Bel (contactnaam).” vb: “Bel moeder.”
9. “E-mail (naam).” Je kunt meteen doorgaan met de inhoud van het bericht of even wachten tot de app erom vraagt.
10. “Sms (naam).” Communicatie
10a. Stuur WhatsApp <naam> <bericht> <verzenden ja="" nee="">

Navigatie en planning
11. “Hoe ver is (plaats).”
12. “Hoe is het verkeer naar (plaats).” Je krijgt te horen hoe lang je rit duurt en kunt meteen doorgaan naar de navigatieassistent.
13. “Waar is de dichtstbijzijnde (zaak).” Bijvoorbeeld “Waar is de dichtstbijzijnde pizzeria?“
14. “Kaart (plaats).”
15. “Navigatie (plaats).” Dit commando opent de routebegeleiding in Google Maps.
16. “Stel alarm in om (uur).”
17. “Stel timer in op (tijd).” Zo laat je een alarm afgaan over bv. 20 minuten.
18. “Wanneer is (evenement)”. Voorbeeld: “Wanneer is Graspop?“
19. “Waar ben ik?” toont je een kaart van de plaats waar je bent.
20. “Hoe laat is (naam van winkel) open?”

Sport en entertainment
21. “Tegen wie speelt (ploeg)?” Google vertelt wie de tegenstander is en wanneer de volgende wedstrijd plaatsvindt.
22. “Uitslag (wedstrijd).” Vb. “Uitslag Anderlecht Genk”.
23. “Toon foto’s van...”
24. “Toon video van...”
25. “Speel (nummer) van (artiest) op Spotify.”
26. “Speel (naam van game).”

Reizen
27. “Hoe laat is het in (plaats)?“
28. “Vertaal (zin) naar (taal).”
29. “Hoeveel (munteenheid) is x euro?“
30. Het weerbericht: “Hoe is het weer vandaag?”
31. “Neem een foto” stuurt je naar je camera-app, waar je met bijvoorbeeld “cheese” een foto kan nemen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2018 15:57 door DeeYee.
19-05-2018 14:53
Met de laatste versie van Android auto heb ik ondervonden dat whats app berichten ook binnen komen.
Beantwoorden kan alleen met spraak. Helaas mag je het ontvangen bericht ook niet lezen maar wordt alleen uitgesproken. (ivm de veiligheid).
Merkte ook dat je door de playlist van Spotify alleen een stuk of wat te zien krijgt. Tijdens het rijden verschijnt een bericht dat je niet verder mag scrollen ivm ook weer de veiligheid.

Met al deze meldingen snap ik nog steeds niet waarom deze app nog steeds niet " legaal" via Google appstore kan downloaden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2018 16:53 door DeeYee.
19-05-2018 18:22
Ik heb Android Auto een tijdje actief gehad maar vond het niet zaligmakend. De Google Maps is net iets anders en het is lastig een nummer uit het telefoonboek te bellen. Daarnaast verschijnen er veel dingen in beeld die ik niet relevant vind (zoals locaties, sms, gemiste oproepen die ik al heb gezien).
19-05-2018 21:12
Idd, sms-en en bellen uit het telefoonboek gaat bij mij ook beter vanuit de standaard Ford software. Daar is Android auto niet in voorzien.
Hier kan je ook gemakelijk in zoeken.
Dat kan idd niet via Android Auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2018 21:13 door DeeYee.
01-12-2018 16:08
Eergisteren mijn focus station opgehaald... had van collega's begrepen dat android auto niet werkt. Ze hadden van alles geprobeerd. Zij hebben geen ford focus, maar een Seat ateca.
Overigens gaf de dealer aan dat android auto nog niet werkt.en inderdaad niet beschikbaar in google play store.
Anyway, ik heb even wat gegoogled en je kunt idd via apkmirror de android app downloaden, even je telefoon toestemming geven omdat die niet als "veilige" app wordt gezien (na installatie wel weer even de geen toestemming voor "onveilige apps" inschakelen). Ik moest google play services nog uitschakelen omdat die bij installeren een fout gaf. Daarna geïnstalleerd. Net ff gekeken, het werkt! Weet nog niet wat ik er allemaal verder mee kan. Apple music werkt in ieder geval, waze ook. Het werkt alleen met een kabel aan de auto, dit is niet anders als met Apple CarPlay overigens.
Het is idd onbegrijpelijk dat het niet in de play store staat...?
01-12-2018 19:33
Android auto is nog niet officieel gelanceerd in NL, vandaar.
Heb je je scherm in dashboard helemaal gevuld met Android Auto? Zo niet dan is daar een trucje voor via ontwikkelaars instellingen
07-12-2018 11:27
Ik heb een Renault Scenic met Android Car, omdat het niet in NL wordt ondersteund kan je het niet in de Play Store vinden. Je zal zelf het APK bestand moeten downloaden. Hierbij moet je de juiste versie uitzoeken, dit is afhankelijk van je specificaties van je telefoon. Hiervoor zijn wel appjes te vinden die het je makkelijker kunnen maken.

Meer info: [www.apkmirror.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close