Heeft onze Kia Sportage uit 2016 Android Auto?

Gepost door AutoWeekend236 
Hallo mensen van AutoWeek!
Dit is mijn eerste topic.
Ik wil graag weten of onze Kia Sportage uit 2016 Android Auto heeft want wij willen deze functie graag gebruiken
en hebben het geprobeerd het te installeren in de auto maar het lukte niet.
Alle antwoorden zijn welkom
Is Android auto dan toegestaan in NL ?

Medio 2017 was dat namelijk nog niet , omdat het op dezelfde manier gezien werd als je telefoon gebruiken om te bellen ( geen handsfree).
En als dat het nog steeds niet is ( wat ik vermoed, maar niet zeker weet), zal de app ook niet werken.
Waarom mag Apple Carplay dan wel? Android Auto is officieel niet beschikbaar in NL, dus check even buitenlandse sites voor info over Android Auto beschikbaar is op de Sportage.
Het verschil met de IPhone zit hierin dat om gebruik te kunnen maken van Google Maps op de Android telefoontoestellen de genoemde app moet draaien, via de IPhone gaat dit rechtstreeks en is dus toegestaan.

Niet ik, maar een wetgever bedenkt dat ( kennerlijke verschil), maar als eerder aangegeven, mogelijk is dat in 2018 al veranderd, maar ik kan daar in de wetgeving nu niets over vinden.
Hoi,
Mocht er wel android auto in zitten kun je via APKmirror de app downloaden.
Werkt bij mij uitstekend
Spotify,Googlemaps,Waze,Whatsapp

Suc lees goed onderstaande tekst en hoe je dit moet downladen!!!!

Zo werkt Android Auto
Laten we maar met de deur in huis vallen: Android Auto kent op het moment van schrijven geen officiële ondersteuning in Nederland en België, waardoor je de Android Auto-app nog niet in Google Play kunt vinden. Gelukkig is het desbetreffende apk-bestand handmatig te downloaden via APKmirror.

[www.androidplanet.nl]
Heel snel op internet gekeken en op de Android Auto website: [www.android.com]
Daar staat dat de Kia Sportage vanaf 2017 (nieuwe versie) ondersteuning bied voor Android auto, dat zal waarschijnelijk deze kia zijn (die al vanaf 2015/2016 verkocht wordt):

Als het niet gelijk werkt dien je de laatste firmware/update van je multimedia systeem te doen, ook zijn er 2 verschillende software systemen van de sportage 2015/2016 en 2017 officieel ondersteunt de 2016 versie geen android car info van deze website: [www.myuvo.com]

Heb je Contact opgenomen met een Kia Dealer, die kan het jou zo vertellen.

Als je toch de oudere versie hebt (denk haast van niet) gaat android auto niet werken.

[www.kia.com]
[www.kia.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close