Ford sync3 ervaringen

Gepost door Rob de Jong002 
Omdat Ford (nog steeds) geen passend antwoord heeft op het verouderde kaartmateriaal wil ik graag weten wat de gebruikerservaringen zijn met Sync3.
Ik ben met name nieuwsgierig naar het gebruik van alternatieve navigatie-apps (welke?) en hoe deze werkend zijn te gekregen (via Applink? Android Auto?) op Sync3.

Mvg Rob
Kijk even op Focusclub.nl daar is er een apart topic voor en zitten veel mensen met ervaring met Sync3.
Ik sluit mij aan bij @Barri. Als je het het Duits een beetje machtig bent vind je hier ook veel informatie.
[www.motor-talk.de]
Ik krijg mijn nieuwe kuga in januari geleverd, en dan zijn de kaarten alweer bijna 4 jaar oud!
Al maanden wordt de update uitgesteld, ...jammer...
Wat mij betreft zouden ze die ingebouwde navigatie helemaal mogen schrappen ten faveure van een koppeling van de navigatieapp op de smartphone met het multimediasysteem. Heb je tenminste goede navigatie en altijd up to date. Gelukkig is dat met Sync3 mogelijk en helaas niet bij "mijn" Sync2.
En voor de prijs van een officiële kaartupdate bij Ford koop je al een prima smartphone.
Anonieme bezoeker
Re: Ford sync3 ervaringen
02-09-2018 22:10
Eindelijk, SYNC3 heeft zijn kaartupdate! Voorwaarde is wel dat de ingebouwde software naar versie 3.0 wordt geupdatet maar dat is vrij simpel zelf te doen via deze link. De kaart zelf moet via de dealer worden geplaatst en de update duurt ongeveer 2 uur. Mijn eerste indruk van het kaartmateriaal; het is duidelijk recenter maar nog niet helemaal up to date. Nu maar hopen dat er vanaf heden minimaal 1x per jaar een nieuwe versie komt (want 7 jaar gratis).
Beste formleden,
Het blijkt dat eind September een nieuwe update van SYNC3 via de dealers en internet beschikbaar is gekomen.
Wat is jullie ervaring met deze update?
Ik moet het nog gaan ervaren.
Maar ik vind het niet helemaal van deze tijd. SYNC 3 heeft zelf een Wifi verbinding maar het update-en moet met een Memory sticky van 32Gb of groter???
Dat is echt toch niet meer van deze tijd zeg!
Fijn dat Ford zoiets aanbied, maar 80 minuten tijd om te updaten? Is dit Windows95 spul......???
Aangeraden wordt je motor te laten draaien, anders zou je accu weleens helemaal op kunnen zijn voorda de update gereed is.

Naast al mijn kritiek vooraf ;-).
Is er nog iets gewijzigd aan de " look and feel" van deze nieuwe versie?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2018 22:25 door DeeYee.

Nu maar hopen dat er vanaf heden minimaal 1x per jaar een nieuwe versie komt (want 7 jaar gratis).

Waar is dat op gebaseerd?
DeeYee
...
Fijn dat Ford zoiets aanbied, maar 80 minuten tijd om te updaten? Is dit Windows95 spul......???
...

Autocomputers hebben een zwaar leven (denk aan -30 of +60°, vorst, condens en de fabrikanten lopen ook wel een decennia achter..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close