Navigatie updaten Toyota Prius II 2007

Gepost door Japan rules 
Onderstaande oproep was verwijderd door autoweek, dus probeer nu nogmaals zonder verwijzing naar verkoopsites. Misschien handig autoweek, als ik eerst een mailtje krijg alvorens direct de discussie te blokkeren.

Ik heb een Prius aangeschaft, betreft een type II van 2007

De ingebouwde navigatie is prachtig, maar heeft een kaart van 'Data 2006 - 2007 Ver.2' om precies te zijn.

Nu kan ik de dealer contacten, maar die heeft het erg druk en vraagt daarnaast de hoofdprijs van minimaal 119 euro.

Mijn vragen aan jullie:

Wie heeft z'n navigatie onlangs een update gegeven maar niet de hoofdprijs betaald zoals bij dealer? ofwel, zijn er alternatieven of ben je op de autodealer aangewezen?

Ik ben een leek op dit gebied, ik weet niet eens waar je de Navigatie DVD invoert, zal wel niet in de normale CD/ Audio ingaan zijn, of wel?

Erik
Of legaal bij dealer, als er updates zijn tenminste, of de illegale kopieën van de mp'en etc. Vragen naar dat laatste is hier niet toegestaan. En dat weet jij ook gezien je 'erg druk en hoofdprijs '.
Op marktplaats.nl staan wel aanbiedingen daarvoor. Kijk of er een aanbieder bij jou in de buurt is en bel even. Of nog beter: rij er even langs.
Denk niet dat je dan voor 10 euro klaar bent.
Ik verbaas mij er altijd weer over dat 119 euro de hoofdprijs is. Zoveel is dat toch niet? Zeker als je weet hoeveel werk er aan zo’n CD zit. Het is bij andere fabrikanten niet anders. Mijn Kia kent wel 7 jaar gratis updates, maar daarna is het ook over.
Ik zou overigens een navigatie van 2007 niet meer updaten. Die is wel erg verouderd. Gewoon lekker de Tomtom of telefoon gebruiken.
Ja, heel vaak gaat de CD wel in de cd-speler.
Maar dat kan je toch eenvoudig nagaan door deze te controleren op aanwezigheid van een navigatie -CD

Beter deze player te gebruiken voor muziek en de tip van Zeebra te volgen !
Fryfrysk
Ja, heel vaak gaat de CD wel in de cd-speler.
Maar dat kan je toch eenvoudig nagaan door deze te controleren op aanwezigheid van een navigatie -CD

Beter deze player te gebruiken voor muziek en de tip van Zeebra te volgen !

Mijn 2008 Avensis had 2 gleuven: 1 voor navigatie dvd en 1 voor muziek/mp3 cd
Voot 120 euro heb je een TomTom met lifetime updates die ook nog eens een stuk sneller werkt dan een ingebouw systeem can 10 jaar oud. Ik zou de keuze wel weten!
Ik zou nooooit een los systeem nemen als er een ingebouwd systeem aanwezig is.
Vraagje aan haarr: waarom niet als ik vragen mag?

Ik had bij aankoop van mijn vorige auto (Honda) gelukkig een rationele verkoper die, toen ik informeerde naar het optionele ingebouwde navigatiesysteem, met de volgende (gefluisterde) vragen kwam: "Realiseert u zich dat de prijs daarvan minimaal vijfmaal die van een portable met gratis lifetime kaartupdates is? Dat u voor updates een belachelijke prijs betaalt en dan ook nog altijd kaarten krijgt die al hopeloos achterlopen? Dat u voor dat geld dus beter zo'n portable en een set winterbanden kunt aanschaffen?"
Advies opgevolgd en zo'n los ding gekocht. Die á vier keer per jaar verse kaarten en hij bevalt nog steeds uitstekend. Zat alleen in de auto als ik naar een bestemming moest die ik zonder die juffrouw in de Mio niet of lastig kon vinden.

Ruim drie maanden geleden een nieuwe auto (Toyota) besteld. Ander merk, andere garage, andere verkoper en weer kwam de ingebouwde navigatie ter sprake.
Verkoper: "Meneer, wat gebruikt u nu? O, mooi blijven gebruiken dus. Altijd actuele kaarten en nog gratis ook. Dat is bij ons helaas anders... Houdt 'ie er ooit mee op: appje op de smartphone werkt ook prima."
Juffrouw van de Mio is dus meeverhuisd naar de Toyota en voelt zich daarin ook prima thuis...

Men schijnt hier dan weer wel een lijntje te hebben met bandenfabrikanten, want ook hier kwam het advies: Steek het geld maar in een set winterbanden....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 22:47 door Jazzik.
Jazzik

Het is mij teveel gedoe om dat systeem aan te sluiten en mee te nemen bij het verlaten van de auto.
haarr
Jazzik

Het is mij teveel gedoe om dat systeem aan te sluiten en mee te nemen bij het verlaten van de auto.

Tja, klik in de houder, kabeltje in 12V contact, knopje op "on" klaar en rijden maar, want:
Vóór vertrek, rustig op de bank met een kop koffie de bestemming al ingegeven, Mio gestart en in slaapstand gezet, zodat 'ie in de auto meteen werkt. Ik denk dat ik vlotter weg ben dan met een ingebouwd systeem, waarbij ik pas in de auto de navigatie kan starten, bestemming ingeven, etc.

Na aankomst op bestemming bij het verlaten van de auto in een vreemde stad met een simpele handeling de locatie van de auto vastleggen en Mio in slaapstand in de zak.

Terug naar huis. Waar had ik mijn auto nou ook al weer geparkeerd? Mio uit de zak. Weer een druk op de knop (sorry nu tweemaal drukken): "Zoek mijn auto" en Mio weer in de zak. Instructies van de juffrouw in de Mio (linksaf, rechtdoor, na 100 meter rechtsaf, na 150 meter hebt u uw bestemming bereikt) volgen en ja hoor, daar staat 'ie.

Weer in de auto, "Naar huis" ingeven en daar gaan we weer.
Altijd op (gratis) zeer recent kaartmateriaal, (3 á 4-maal per jaar updates) hetgeen hier in Polen echt een must is, aangezien het wegennet bij wijze van spreken dagelijks verandert/verbetert.

En dit alles voor een fractie van de prijs van een ingebouwd systeem!
Overigens, als ik de route naar de bestemming ken mag juffrouw thuis blijven en uitrusten...

Na aankomst op bestemming bij het verlaten van de auto in een vreemde stad met een simpele handeling de locatie van de auto vastleggen en Mio in slaapstand in de zak.

o ja, zo'n ding meeslepen. heb ik ook geen zin in. grinning smiley
Carfanatic

Nee, je kan veel beter bij je auto terugkomen, dashboard vernield, navi gejat...
Jazzik
Carfanatic

Nee, je kan veel beter bij je auto terugkomen, dashboard vernield, navi gejat...

Neuh, doe dan maar gewoon iets als Waze, losse tomtom neem ik niet mee en bleef dus in de auto achter. Kringen op de voorruit verraden het gebruik van zo'n ding en dat op zichzelf is reden genoeg voor de simpele junk om even te kijken of je lui bent geweest.
R-W
Jazzik
Carfanatic

Neuh, doe dan maar gewoon iets als Waze, losse tomtom neem ik niet mee en bleef dus in de auto achter. Kringen op de voorruit verraden het gebruik van zo'n ding en dat op zichzelf is reden genoeg voor de simpele junk om even te kijken of je lui bent geweest.

Zou in principe ook mijn 1ste optie zijn. Brodit Proclip houder op dashboard en telefoon mount ben je voor 70,- klaar. Of minder dan 50 als je zelf met een losse USB kabel het doet smiling smiley

[www.broditcenter.nl]
R-W
Jazzik
Carfanatic

Niemand, zelfs een simpele junk, vindt kringen op mijn voorruit. Dat terwijl ik ze zelfs nooit verwijder (die kringen dus, niet de junks)... Zowel in de Honda als ook nu in de Toyota zit het ding namelijk helemaal NIET op de voorruit (en ik zeg dus niet waar wél...), maar op een plaats waar niemand naar kringen zoekt en hij ook het zicht niet belemmert... Voor de bestuurder echter uitstekend zichtbaar.

Enne Carfanatic... "meeslepen"? 't Is geen 55 inch scherm, toch?
topicstarter reageert niet meer, weet niet wat je oeverloze geratel dan nog toevoegd.
Het "oeverloze geratel" voegdt in ieder geval geen kringen op de voorruit toe...

Jouw reacties hier zijn wel van enorme waarde voor topicstarter, in zijn topic dat hij al gisteren begonnen is. Dat dan weer wel.
Jazzik
haarr
Jazzik

Tja, klik in de houder, kabeltje in 12V contact, knopje op "on" klaar en rijden maar, want:
Vóór vertrek, rustig op de bank met een kop koffie de bestemming al ingegeven, Mio gestart en in slaapstand gezet, zodat 'ie in de auto meteen werkt. Ik denk dat ik vlotter weg ben dan met een ingebouwd systeem, waarbij ik pas in de auto de navigatie kan starten, bestemming ingeven, etc.

Terug naar huis. Waar had ik mijn auto nou ook al weer geparkeerd? Mio uit de zak. Weer een druk op de knop (sorry nu tweemaal drukken): "Zoek mijn auto" en Mio weer in de zak. Instructies van de juffrouw in de Mio (linksaf, rechtdoor, na 100 meter rechtsaf, na 150 meter hebt u uw bestemming bereikt) volgen en ja hoor, daar staat 'ie.

Weer in de auto, "Naar huis" ingeven en daar gaan we weer.
Altijd op (gratis) zeer recent kaartmateriaal, (3 á 4-maal per jaar updates) hetgeen hier in Polen echt een must is, aangezien het wegennet bij wijze van spreken dagelijks verandert/verbetert.

En dit alles voor een fractie van de prijs van een ingebouwd systeem!
Overigens, als ik de route naar de bestemming ken mag juffrouw thuis blijven en uitrusten...

Hoef ik niet te doen. Ik kan onder het rijden (al dan niet spraak bediend) de bestemming ingeven. Ik weet tenminste zeker dat ik de navi bij me heb.
Gekloot met kabeltjes en houders is niets voor mij. Dan maar wat duurder, heb ik er graag voor over. Daar komt nog bij dat een los navi systeem er (imo) niet uit ziet in een auto.
Hier de topic starter nog even, die net terug is van duitsland. Wel gebruik gemaakt van mijn super goede garmin die feitelijk foutloos werkt.

VERDER: Ok, bedankt (althans sommigen smiling smiley ) voor de antwoorden en het meedenken.
De conclusie van al dit alles is dat ik dus even zo'n MP aanbieder kan bellen. Ga ik wel doen denk ik. Maar: is er inmiddels al iemand (een meelezer) die dit zelf ook heeft gedaan via een verkoopsite MP bijvoorbeeld? Dan hoef ik het wiel ook niet 2 x uit te vinden.
Ja, bij deze aanbieder:
[www.marktplaats.nl]

Voor een Suzuki S-cross. Navi is in onze uitvoering niet standaard, kost € 300 bij Suzuki, daar 1/3 van die prijs.
Werkt perfect.
100 euro voor een illagale DVD ?
Doet mij denken aan de mid jaren 90, toe kon je een kopie windows 95 cd kopen voor 50 gulden.

Een lege dvd kost 20 cent.
KadettRT
Voot 120 euro heb je een TomTom met lifetime updates die ook nog eens een stuk sneller werkt dan een ingebouw systeem can 10 jaar oud. Ik zou de keuze wel weten!

Lifetime betekend zolang tom tom dat ding ondersteund. Dat kan met een jaar of 2 ook over zijn. Als dat model EOL is, is de ondersteuning en nieuwe kaarten ook over.
Gullwing
100 euro voor een illagale DVD ?
Doet mij denken aan de mid jaren 90, toe kon je een kopie windows 95 cd kopen voor 50 gulden.

Een lege dvd kost 20 cent.

SD kaartje; niet illegaal maar uit Hongarije of zoiets. Gewoon origineel Suzuki.
Ik zou gewoon google maps gebruiken, gratis en toch wel het meest actueel.
Bij mijn Lexus uit bouwjaar 2012 komt er elke kwartaal een nieuwe update uitrollen, dus dan zal ik elke kwartaal moeten updaten.
Mijn versie is in ieder geval van dit jaar en zal na een x aantal jaar niet meer gebruikt worden door mij.
Ik zal overgaan op google maps tegen die tijd.
svp geen topics omhoog halen die wat ouder zijn

Terence
Autoweek moderator
Deze discussie is gesloten.

close