Navigatie updaten Toyota Prius II 2007

Gepost door Japan rules 
Onderstaande oproep was verwijderd door autoweek, dus probeer nu nogmaals zonder verwijzing naar verkoopsites. Misschien handig autoweek, als ik eerst een mailtje krijg alvorens direct de discussie te blokkeren.

Ik heb een Prius aangeschaft, betreft een type II van 2007

De ingebouwde navigatie is prachtig, maar heeft een kaart van 'Data 2006 - 2007 Ver.2' om precies te zijn.

Nu kan ik de dealer contacten, maar die heeft het erg druk en vraagt daarnaast de hoofdprijs van minimaal 119 euro.

Mijn vragen aan jullie:

Wie heeft z'n navigatie onlangs een update gegeven maar niet de hoofdprijs betaald zoals bij dealer? ofwel, zijn er alternatieven of ben je op de autodealer aangewezen?

Ik ben een leek op dit gebied, ik weet niet eens waar je de Navigatie DVD invoert, zal wel niet in de normale CD/ Audio ingaan zijn, of wel?

Erik
Of legaal bij dealer, als er updates zijn tenminste, of de illegale kopieën van de mp'en etc. Vragen naar dat laatste is hier niet toegestaan. En dat weet jij ook gezien je 'erg druk en hoofdprijs '.
Op marktplaats.nl staan wel aanbiedingen daarvoor. Kijk of er een aanbieder bij jou in de buurt is en bel even. Of nog beter: rij er even langs.
Denk niet dat je dan voor 10 euro klaar bent.
Ik verbaas mij er altijd weer over dat 119 euro de hoofdprijs is. Zoveel is dat toch niet? Zeker als je weet hoeveel werk er aan zo’n CD zit. Het is bij andere fabrikanten niet anders. Mijn Kia kent wel 7 jaar gratis updates, maar daarna is het ook over.
Ik zou overigens een navigatie van 2007 niet meer updaten. Die is wel erg verouderd. Gewoon lekker de Tomtom of telefoon gebruiken.
Ja, heel vaak gaat de CD wel in de cd-speler.
Maar dat kan je toch eenvoudig nagaan door deze te controleren op aanwezigheid van een navigatie -CD

Beter deze player te gebruiken voor muziek en de tip van Zeebra te volgen !
Fryfrysk
Ja, heel vaak gaat de CD wel in de cd-speler.