Inbouw navigatie Peugeot 206 + camera. HELP: waar zit achteruitrijlicht??

Gepost door Anonieme bezoeker 
Goedenavond,

Heb gisteren mijn navigatiesysteem geïnstalleerd en werkt prima. Heb een gratis achteruitrijcamera bijgekregen.
Heb één vraag over de camera.

Zojuist de camera geplaatst, moest mijn kentekenplaathouder wat verknippen, maar het zit nu.
Heb de kabel snel even door de auto getrokken en niet weggewerkt, de camera werkt (snel even aan spanning gezet).
Nu moet ik de kabel gaan koppelen aan de achteruitrijlicht, wanneer ik de auto in de achteruit zet moet de camera automatisch aan gaan.

Heeft iemand ervaring met elektriciteit van auto's? De basis weet ik, maar hoe weet ik nu waar ik mijn kabel aan kan bevestigen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

Nick

Ps. bijgevoegd wat foto's, één LED lichtje moet nog vervangen worden, nu nog originele.

Hier nog een foto van de kabels bij de achterlampen.
Gewoon even een spanning meten. Eerst zonder dat je hem in zijn achteruit hebt staan. En daarna wel in zijn achteruit. het draadje waar spanning op komt te staan is dan dus de draad naar je achteruitrijlicht.
Dankje voor je reactie. Als ik hem gevonden heb, hoe kan ik dan het makkelijkste de ene draad aan de achteruitrijlicht maken?
Ik zou zo'n ding gebruiken:

Te vinden bij elke betere auto materialen zaak.
Geen kroonsteen en geen Scotch lock.

Knippen (niet te krap op de stekker), strippen, solderen en netjes aftapen (of krimpkousje).
Scotch lock werkt prima hoor, heb het al meerdere malen gebruikt bij auto's. Net als van die doorverbindstekkertjes die je aan het uiteinde van de bedrading maakt om ze te verbinden.
hoi nick

ik ben op zoek naar z'n versie maar vraag me toch af hou jouw ervaring is na een jaar?

ik zie overal de versie waar de navi bovenop zit en dat vind ik lelijk ... deze is veel beter ..

wanneer hij goed bevalt zou je me dan het adres kunnen geven waar je deze gehaald hebt?

hierbij mijn mail smiling smiley maddogabcd@gmail.com
Hoi Nick, ik ben ook opzoek naar zo’n soort navigatie voor in mijn peugeot 206. Mijn vraag is waar je deze hebt gekocht en als dit bevalt. Zou je mij een e-mail hierover kunnen sturen?

Rickdejong9@live.nl
Ik ben ook opzoek naar een het zelfde soort navigatie, zou je mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen?
TS is een jaar geleden voor het laatst actief geweest. Ik denk niet dat je zo aan antwoord gaat komen. Peugeot forum?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close