Mirror-Link functie Toyota Aygo X.... werkt niet.

Gepost door anno 1965 
Ik heb een nieuwe Toyota Aygo gekocht, de x-clusiv.
De auto is zeer compleet en de enige optie die ik niet heb genomen is de ingebouwde navigatie voor 485 euro.
Dat kwam omdat de verkoper mij vertelde dat je je smartphone kon gebruiken op het beeldscherm van 7 inch.
Nu had ik een Blackberry Z30 en dat werkte dus niet bij het ophalen van de auto maar Nokia en Apple telefoons werkten wel volgens de verkoper.
Nou ja, de keus tussen een nieuwe telefoon of alleen navigatie was snel gemaakt en ik kocht een nieuwe Iphone omdat ik het idee had
dat Apple een voorkeur heeft bij aanbieders van allerlei software en producten en dat alles up to date was bij dat merk en z'n gebruikers.

Ik had dus een nieuwe Iphone 6 plus, ik installeerde de app CarinPlay en sloot volgens de gebruiksaanwijzing de telefoon via de usb kabel aan op
de auto.
De Pioneer (dat is dat beeldscherm in de Toyota) herkent de telefoon en de app en zegt dat je op je telefoon toestemming moet geven voor het gebruik
en dat doe ik.
Vervolgens gebeurd er niets.
Na een tijdje proberen ben ik gestopt en ging op zoek naar info op het internet.

Wat blijkt nou, eigenaren van de Peugeot 108 zie je overal hetzelfde probleem hebben dus die Peugeot is kennelijk het beste verkochte autootje
van deze drie (Peugeot, Citroen en Toyota).
Na veel zoeken blijken er maar een paar telefoons te werken met dit systeem (mirror-link) en voor Apple is dit de Iphone 4 en dan werkt het zeer
beperkt omdat het beeld lijkt te vertragen en zelfs te bevriezen.

Kortom, ik ben in de verkooppraatjes getrapt en heb dus een Iphone gekocht en een navigatie app van Pioneer voor 89 euro en het werkt niet.
Nou is het allemaal luxe dus het is niet zo dat de wereld vergaat maar als ik een x-wave ( de auto met het open dak) had gekocht waarbij het dak
niet open kon dan voel je je ook bedonderd.

Als je nu op de Pioneer site kijkt dan zie je het volgende staan:

Apple CarPlay is beschikbaar voor iPhone 5/5s/5c/6/6+

[www.pioneer.eu]

Ik zou het niet geloven als ik jullie was na mijn ervaring.

Kortom, ik ben tevreden met mijn auto als auto maar teleurgesteld in de verkooppraatjes van Toyota en Pioneer (van Apple weet ik niet of die daar partij in zijn).
Mijn volgende auto gaat dus geen Toyota worden zoals ik op dit moment denk want ik voel me toch besodemietert.
Slecht dat op zo'n nieuw systeem alleen de iPhone 4 werkt.
Wat ik me steeds afvraag: waarom niet gewoon Google Maps gebruiken? Is gratis en als dat scherm toch het scherm van je iPhone overneemt geen probleem. Gebruik ik ook altijd in de auto.
Ik hoor er meer geklaag over. Het Mirror Link-principe juich ik toe, maar jammer genoeg lijkt het nog niet klaar. Hopelijk komt PSA-Toyota snel met een update.
Rob0032
Wat ik me steeds afvraag: waarom niet gewoon Google Maps gebruiken? Is gratis en als dat scherm toch het scherm van je iPhone overneemt geen probleem. Gebruik ik ook altijd in de auto.

Het probleem is dat het scherm niet het scherm van de smartphone overneemt.
anno 1965
Rob0032

Het probleem is dat het scherm niet het scherm van de smartphone overneemt.

Nee? Waarom heet het dan Mirror Link? confused smiley
Net een reactie van Pioneer ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

uw vraag werd bij ons geregistreerd onder een Pioneer ticket-nummer (zie
onderwerp), in antwoord op uw vraag kunnen wij u het volgende meedelen;
Pioneer ticket ref nr: 32040

Helaas moeten wij u meedelen dat de werking van de iphone 6 zeer beperkt is
op onze toestellen.
Wij raden u aan onze website in de gaten te houden. Zodra er meer
informatie/update verkrijgbaar is hierover, dan wordt deze daar vermeld.

En zoals ik al zei kun je op de website van Pioneer lezen:

Apple CarPlay is beschikbaar voor iPhone 5/5s/5c/6/6+

En het nieuwste product wat werkt zoals het product in de Aygo (misschien wel hetzelfde product).
De SPH-DA120 ondersteunt de AppRadio Mode, CarPlay, MirrorLink, USB en andere connectiviteitsoplossingen zoals draadloze streaming via Bluetooth.
Fijn, nieuwe techniek die té vroeg de markt opgeschopt wordt... Als early adaptor zul je zeker bij dit soort techniek zelf volledig kennis van zaken moeten hebben, amders zit je dus op de blaren totdat de techniek wél werkt na zoveel updates..

Kan me voorstellen dat je je bekocht voelt, en als je er zeker van bent dat je jezelf ook vóór aanschaf goed in de materie had verdiept, zou ik zeker een officiele klacht indienen bij de dealer als verkopende partij en schadevergoeding eisen; e hebben je iets verkocht wat niet zondermeer kán functioneren. De verkoper zal zelf ook maar half weten wat hij je verkocht heeft...
Anonieme bezoeker
Re: Mirror-Link functie Toyota Aygo X.... werkt niet.
06-10-2014 21:52
Dus je skipt een inbouwnavigatie a 485 euro maar koopt vervolgens een 6+ van minimaal 800 euro? Begrijp ik je goed?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2014 21:52 door JP2010.
der Magistrat

Omdat het wel zo ZOU moeten werken, maar het -nog- niet doet.

Eind augustus hebben wij een nieuwe C1 besteld waarin ook het Mirror link systeem zit. Onze verkoper heeft eerlijk gezegd dat we er ons nog niet teveel van voor moesten stellen en dat het nog maar weinig telefoons ondersteunt. Schijnbaar werkt een iPhone 4S en een Galaxy SIII wel goed en geheel toevallig heeft mijn vrouw een SIII, maar wij zien wel als de C1 op de stoep staat in hoeverre het werkt.

Overigens is over deze problematiek voldoende te lezen, dus je had je voor kunnen bereiden.

en ik kocht een nieuwe Iphone omdat ik het idee had dat Apple een voorkeur heeft bij aanbieders van allerlei software en producten en dat alles up to date was bij dat merk en z'n gebruikers.

Dus jij denkt dat het werkt, maar vervolgens ben je kwaad en voel jij je besodemietert omdat jouw idee niet klopt.

Dit neemt niet weg dat de verkoper je wel een realistischer verkooppraatje had mogen gegeven. Dat hebben ze bij ons wel gedaan

WOF
pfff de iphone 6 is net uit, gewoon even wachten op een firmware update.

(2) Nieuwe iPhone-modellen zullen eind 2014 compatibel zijn
[services.peugeot.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2014 13:17 door Carfanatic.
anno 1965
Kortom, ik ben tevreden met mijn auto als auto maar teleurgesteld in de verkooppraatjes van Toyota en Pioneer (van Apple weet ik niet of die daar partij in zijn).
Mijn volgende auto gaat dus geen Toyota worden zoals ik op dit moment denk want ik voel me toch besodemietert.

Tevreden met de auto, maar de volgende auto gaat dus geen Toyota worden.... Een beetje erg kort door de bocht?

In je Autoreview (waarin je schrijft: Al met al ben ik dus zeer tevreden met mijn nieuwe auto [www.autoweek.nl] ) geef je een link waar de problemen met de CarinPlay app duidelijk worden: ( [vipdev.searchman.com] ) Hier vind je al 13 klachten vóór 29 augustus, de datum dat de auto is geleverd.

Misschien in het vervolg even checken vóór aanschaf in plaats van achteraf? Dat had toch mogelijk tijdig wat alarmbellen doen afgaan...

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de voorlichting van de Toyota dealer wel wat beter had mogen zijn.
Wings of freedom
der Magistrat

Omdat het wel zo ZOU moeten werken, maar het -nog- niet doet.

Eind augustus hebben wij een nieuwe C1 besteld waarin ook het Mirror link systeem zit. Onze verkoper heeft eerlijk gezegd dat we er ons nog niet teveel van voor moesten stellen en dat het nog maar weinig telefoons ondersteunt. Schijnbaar werkt een iPhone 4S en een Galaxy SIII wel goed en geheel toevallig heeft mijn vrouw een SIII, maar wij zien wel als de C1 op de stoep staat in hoeverre het werkt.

Overigens is over deze problematiek voldoende te lezen, dus je had je voor kunnen bereiden.

en ik kocht een nieuwe Iphone omdat ik het idee had dat Apple een voorkeur heeft bij aanbieders van allerlei software en producten en dat alles up to date was bij dat merk en z'n gebruikers.

Dus jij denkt dat het werkt, maar vervolgens ben je kwaad en voel jij je besodemietert omdat jouw idee niet klopt.

Dit neemt niet weg dat de verkoper je wel een realistischer verkooppraatje had mogen gegeven. Dat hebben ze bij ons wel gedaan

WOF

Nou ja, de Toyota verkoper vertelde dat het werkt en aangezien het scherm precies deed wat hij beloofde en wat Toyota beloofde ging ik er van uit dat de rest ook klopte.
En als je nu op de site van Pioneer kijkt (het scherm is van Pioneer) dan zie je ze vertellen dat alle Iphones werken.

[www.pioneer.eu]

Maar als je het product hebt dan krijg je hetzelfde verhaal als bij Toyota, Peugeot en Citroen te horen.
JP2010
Dus je skipt een inbouwnavigatie a 485 euro maar koopt vervolgens een 6+ van minimaal 800 euro? Begrijp ik je goed?

Het is een keuze en aangezien je met zo'n telefoon meer kunt doen als alleen navigatie dacht ik dat het een goede keuze was.
Jazzy Cool
Fijn, nieuwe techniek die té vroeg de markt opgeschopt wordt... Als early adaptor zul je zeker bij dit soort techniek zelf volledig kennis van zaken moeten hebben, amders zit je dus op de blaren totdat de techniek wél werkt na zoveel updates..

Kan me voorstellen dat je je bekocht voelt, en als je er zeker van bent dat je jezelf ook vóór aanschaf goed in de materie had verdiept, zou ik zeker een officiele klacht indienen bij de dealer als verkopende partij en schadevergoeding eisen; e hebben je iets verkocht wat niet zondermeer kán functioneren. De verkoper zal zelf ook maar half weten wat hij je verkocht heeft...

Ik ben het met je eens maar dan ga ik me alleen maar boos maken.
Op een Engels forum waren er heel veel mensen met een Peugeot 108 en die hadden als geintje voor mensen die hun nieuwe 108 nog mochten ophalen om de verkoper die Iphone 4 meteen even te laten koppelen met dat CarPlay.
Sommigen hebben dat inderdaad gedaan en in sommige gevallen sloeg de paniek toe en werden er beloftes gedaan om de ineens benodigde kabels gratis te leveren.
Tot nu toe is er nog geen kabel die het doet :-)
Jazzik
anno 1965

Tevreden met de auto, maar de volgende auto gaat dus geen Toyota worden.... Een beetje erg kort door de bocht?

In je Autoreview (waarin je schrijft: Al met al ben ik dus zeer tevreden met mijn nieuwe auto [www.autoweek.nl] ) geef je een link waar de problemen met de CarinPlay app duidelijk worden: ( [vipdev.searchman.com] ) Hier vind je al 13 klachten vóór 29 augustus, de datum dat de auto is geleverd.

Misschien in het vervolg even checken vóór aanschaf in plaats van achteraf? Dat had toch mogelijk tijdig wat alarmbellen doen afgaan...

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de voorlichting van de Toyota dealer wel wat beter had mogen zijn.

Op het moment dat de verkoper mijn telefoon koppelde aan de auto was ik verbaasd over de helderheid en de mogelijkheden van het scherm.
Ik kon mijn email lezen, de telefoon deed het meteen heel erg goed met een zeer goed geluid.
Dus toen de man zei dat het jammer was dat ik geen Iphone of Nokia had omdat ik dan dat mirror-link kon gebruiken ging ik denken aan een telefoon die daarvoor te gebruiken was.
anno 1965
Jazzik
anno 1965

Op het moment dat de verkoper mijn telefoon koppelde aan de auto was ik verbaasd over de helderheid en de mogelijkheden van het scherm.
Ik kon mijn email lezen, de telefoon deed het meteen heel erg goed met een zeer goed geluid.
Dus toen de man zei dat het jammer was dat ik geen Iphone of Nokia had omdat ik dan dat mirror-link kon gebruiken ging ik denken aan een telefoon die daarvoor te gebruiken was.

Kijk, en omdat een verkoper bij een Toyota dealer een verkeerd (verkoop)verhaal houdt heeft voor anno 1965 het merk Toyota afgedaan... Ondanks dat je duidelijk aangeeft (zeer) tevreden te zijn met de auto... Dan denk ik dus: een beetje kort door de bocht.

Dat je er niet vrolijk van wordt en boos wordt op die verkoper kan ik me dan weer wel voorstellen.
Ik snap het niet meer...

Beginpost
Nu had ik een Blackberry Z30 en dat werkte dus niet bij het ophalen van de auto maar Nokia en Apple telefoons werkten wel volgens de verkoper.

Post van gisteren, 18.41u

Je had een Blackberry die het niet deed, maar toen de verkoper hem koppelde deed je telefoon het wel en vervolgens koop je toch een nieuwe?

Nogmaals, je bent niet goed voorgelicht en als je een vergoeding kan krijgen, moet je het doen. thumbs up
Maar ik vind het verhaal steeds vreemder worden.

WOF
De Functie werkt wel......., ik ben aan het spitten gegaan op internet en zag dat er slechts enkele telefoons zijn die met dit systeem werken. Er word al ruim een jaar beloofd dat er een update komt voor nieuwere telefoons. Aangezien mirrorlink inmiddels al in nieuwe auto's geleverd word met versie 1.1 (in de aygo/108/C1 zit een Pioneer systeem wat werkt op mirrorlink versie 1.0) ga ik er vanuit dat de update waarschijnlijk nooit gaat komen. De toestellen die werken met systeem 1,0 zijn de iPhone 4/4s Samsung Galaxy Note 2 / Galaxy s3 i9300 ( dus niet de s3 mini/neo)en de Nokia lumia N9. Inmiddels heb ik een s3 i9300 aangeschaft en het systeem werkt feilloos, in combinatie met de drivelink app en google maps, ook een offline navigatie systeem zoals bijvoorbeeld navfree werkt echt fantastisch. De toestellen die ik zojuist noemde zijn echter zeer beperkt nieuw leverbaar omdat deze uiteraard allang niet meer in productie zijn.
Ik wil wel een kleine voetnoot en een pluim voor mijn dealer plaatsen, toen ik mijn aygo bestelde werd er heel eerlijk door de dealer verteld (van Schaik krimpen a/d IJssel) dat ik me niet teveel moest voorstellen van het mirrorlink systeem doordat het systeem met slechts een zeer beperkt soorten telefoons werkt....er bestaan dus wel degelijk eerlijke dealers. Ook is het bij Toyota mogelijk om naderhand een navigatie module in te bouwen in het dashboard kastje, ook erg merkwaardig dat het bij de technisch gelijkwaardige Franse broertjes niet zou kunnen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2015 19:50 door aygooo.
Anonieme bezoeker
28-05-2015 10:27
Anno1965,

Kan je eens op je Navigatiesysteem via instellingen naar software-update gaan.
daar kan je zien welke software je gebruikt. Als je die even naar me stuurt kan ik je misschien verder helpenbig smile smiley
Het is al een wat verouderd forum maar ik wil toch ff reageren.
Ik bestel binnenkort een 108, zonder ML, om dezelfde rede.
Ik heb extern een 7 inch scherm uitgezocht met achteruitrijcamera, navigatie en telefoonbediening.
Deze wordt keurig ingebouwd.

Mijn garage raadt het ML systeem ook echt af.
Het is jammer dat het niet doorontwikkeld is......
Wat is het punt van Mirrorlink als je ook voor 20 euro een prima houder voor je telefoon kunt kopen?

Ik vind het niet erg, ik heb liever een af-fabriek goed ontwikkeld scherm met navigatie en multimedia in de auto dan een 7 inch touchscreen wat vertrouwt op allerlei technologie in een telefoon die de meeste fabrikanten niet leveren.
Zoals HDMI, mirrorcast en dat soort dingen. Hardwarematig zijn er veel telefoons die dat niet ondersteunen. Die van mij ook niet. Mis ik het? Nee niet in de dagelijkse praktijk.

En de autoindustrie dacht de telefoonmarkt mee te krijgen maar gaan nu maar die gaan daar echt niet op te letten. Daarvoor is de vervangingssnelheid van auto's te laag.
Je zit gewoon lang vast aan die technologie. Al zal met usb-c de optie voor Mirrorlink weer toenemen. Hdmi en mirrorcast zit daar immers hardwarematig standaard in.
Anonieme bezoeker
07-01-2016 14:49
Een paar degen geleden de toyota Yago die we vorig jaar gekocht hebben voor de eerste onderhoudsbeurt teruggebracht. Meteen even gevraagd waarom die mirrorlink niet werkte met mijn samsung s6 (en de S5 van mijn vrouw). Kreeg allemaal ontwijkende antwoorden en met name dat de update nog niet beschikbaar was. Wel raar want op de website van Mirrorlink staat dat deze beschikbaar zijn en onze telefoons copatble zijn. Ik bellen met toyota. Ze zouden het uitzoeken. Kreeg ik het volgende emailtje terug:

Geachte meneer,

Bedankt voor uw vraag. Helaas kon ik u telefonisch niet bereiken. U wil graag weten hoe u Mirrorlink werkend kan krijgen met uw Samsung Galaxy S5 en S6.

Niet compatibel
Na het nogmaals gecontroleerd te hebben blijkt u Mirrorlink versie 1.0 te hebben. Uw telefoon is helaas niet compatibel met dit systeem, zoals ook de dealer aangaf. De Mirrorlink website zelf geeft inderdaad aan dat uw telefoon compatibel is. Dit is echter gebaseerd op het Mirrorlink 1.1 systeem.

Geen update Mirrorlink 1.1
Helaas is het niet mogelijk om een update te krijgen voor Mirrorlink 1.1. Bij een update naar Mirrorlink 1.1 komen een aantal veiligheidsvoorzieningen te vervallen. Een aantal apps staan per definitie geblokkeerd tijdens het rijden. Bij een update wordt deze blokkade opgeheven wat tot onveilige situaties kan leiden. Daarom hebben wij er voor gekozen om een update van Mirrorlink 1.0 naar Mirrorlink 1.1 niet te faciliteren. Bij auto’s waar Mirrorlink 1.1 standaard op staat doet dit probleem zich niet voor.

Tot slot
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met het Toyota Informatie Center via e-mail: info@toyota.nl of via ons gratis telefoonnummer 0800-0369. Wij staan u graag te woord op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groeten,

Nou daar mag ik het mee doen. Uiteraard gebeld dat ik al helemaal volwassen was en dat ik of mijn bijrijder zelf wel kunnen bepalen wanneer en of het gevaarlijk is. Enfin ik zal jullie op de hoogte houden wat de ontwikkelingen zijn.
Droevig. Hoewel ik ergens de reactie van Toyota begrijp, is het me nu nog duidelijker dat dat MirrorLink vooral een marketinggimmick is.
ik heb hier wat gevonden wellicht hebben we het dan over het zelfde
[www.peugeot108forum.co.uk]
Nou mijn Mirror link net geupdate alles goed verlopen. tijdens de update
Trol68
(..)

Geen update Mirrorlink 1.1
Helaas is het niet mogelijk om een update te krijgen voor Mirrorlink 1.1. Bij een update naar Mirrorlink 1.1 komen een aantal veiligheidsvoorzieningen te vervallen. Een aantal apps staan per definitie geblokkeerd tijdens het rijden. Bij een update wordt deze blokkade opgeheven wat tot onveilige situaties kan leiden. Daarom hebben wij er voor gekozen om een update van Mirrorlink 1.0 naar Mirrorlink 1.1 niet te faciliteren. Bij auto’s waar Mirrorlink 1.1 standaard op staat doet dit probleem zich niet voor.

(..)

Uh? ff voor mijn goede begrip..

Het Mirrorlink systeem kent een aantal apllicaties welke tijdens het rijden niet bedienbaar mogen zijn, vanwege de 'veiligheidjihad'. Toyota (Louwman NL?) levert voertuigen uit met Mirrorlink 1.1. waarbij die betreffende applicaties netjes uitgeschakeld zijn.
Kennelijk gaat het upgraden van versie 1.0 naar versie 1.1. gepaard met enkele regels software die ervoor zorgen dat de betreffende applicaties ingeschakeld kunnen zijn tijdens het rijden...
Vreemd...

Kennelijk is het probleem bekend.. maar wordt er geen actie op ondernomen? Zou het zoveel kosten om die paar regels te wijzigen in de code?
Als het een toeleverancier betreft.. mag je toch verwachten dat Toyota dit niet accepteert en om een nieuwe oplevering verzoekt..
Anonieme bezoeker
30-05-2016 09:59
Het is even geleden dat er een update uitgekomen is op dit topic, maar ik heb toch wel een belangrijke update te melden. Gezien ik weet dat er veel mensen op zoek zijn naar een oplossing. Zelf ben ik eigenaar van de nieuwe Aygo al bijna 2 jaar en de frustratie was bij mij ook erg groot, dat MirrorLink zo beperkt was in aantal toestellen en voornamelijk Android en dat er voor de iPhone, helemaal geen oplossing was. De oplossing zat hem in een kabel die nog uit moest komen, maar nooit gekomen is, tot ik onlangs weer ben gaan zoeken er naar. Want ondanks beloftes van de dealer om me op de hoogte te houden, moet je het toch allemaal zelf in de gaten houden.

Ik kwam uit op de prijslijst van juni voor de Aygo, waarin een "iPhone 4 x-touch kabel" en "iPhone 5 x-touch kabel" wordt genoemd. De iPhone 4 kabel kost 27 euro en de iPhone 5 kabel, schrik niet, kost maar liefst 158 euro. De kans is groot dat de iPhone 5 kabel ook werkt voor de iPhone 6. Met deze informatie ben ik even langs de dealer gegaan en hun gaan de kabel bestellen en testen en komen hier deze week of volgende week op terug. Om te kijken of het daadwerkelijk ook werkt en wat het precies voor functionaliteiten met zich mee brengt.

Op zich goed nieuws dus voor iPhone gebruikers. Helaas voor Android gebruikers zal Toyota geen update uitbrengen naar MirrorLink versie 1.1, zoals Trol68 al vermeld heeft. Citroen en Peugeot hebben wel die update, waardoor er meer toestellen geschikt zijn. Ik vraag me af of die update wellicht ook werkt in de Aygo's. Het zijn tenslotte exact dezelfde systemen en software in theorie, maar ja, wie durft het risico te nemen winking smiley. Voor wie het aandurft kan het bestand en verdere informatie hier vinden: [www.c1oc.co.uk]
Maar ook voor de Yaris

Toyota Touch 2
Modern multimedia systeem en helemaal van deze tijd!
Met het Toyota Touch 2 heeft o.a. Bluetooth MP3 en IPod Parkeerhulpcamera en voor de Hybride de Energy Flow en natuur het Mirrorlink systeem tot u beschikking.
Het Toyota Touch 2 systeem is mirrorlink ready, en dat zegt natuurlijk genoeg, modern en helemaal van deze tijd!
Niet voor niks zeggen we: Vooruitkijken, in beweging blijven en voortdurend evolueren.
Kort om Toyota, Always A better Way.
Maar is dit zo?
Kijken we naar Mirrorlink en heeft u er wat aan in u nieuw geleverde Toyota Yaris van modeljaar 2016 NEE.
Mirrorlink in de Touch 2 is versie 1.0 en de nieuwe smartphones hebben vanaf 2014 al versie 1.1.

Zo zie je maar Toyota, Always A better Way maar welke WAY ?
Toyota van deze tijd. Hier zet ik mijn vraag tekens bij maar dan wel hele grote.

Dit probleem melden bij Toyota, heeft geen zin. Het maakt ze niks uit!!
Volgend jaar krijg je wel een herinnering voor een garage bezoek voor het jaarlijks onderhoud en met pasen een brief van wil je je auto niet inruilen.
Dan pas ben je weer interessant voor Toyota, nu niet!

Een klant of zeggen ex klant!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-08-2016 19:52 door Jacker.
En werkt de kabel voor een iphone 6S?
Iphone 6S met kabel werkt niet.

Zolang Toyota niet met een update komt, gaat het niet werken!
Anonieme bezoeker
10-07-2016 12:13
Het werkt ook niet met een iPhone 6 en een Samsung 3S ik baal er echt van omdat Toyota mij ook een dure kabel wou verkopen.( niet gedaan)
Mijn garage wist al helemaal niet hoe het werkt en haalden de schouders op.
Toyota op Twitter heeft mij al 2 x gebeld maar die weten het net zo min.
Schandalig dat ze ze het inbouwen terwijl niemand weet hoe het werkt. (Of hoe het aan de praat te krijgen is)
Hopelijk is er iemand hier die wat tips kan geven.
In januari hebben wij een nieuwe Aygo x-play gekocht. Wij hebben er wel de originele navigatie bij bedongen. Die is dus gelijk geïnstalleerd. Dat werkt tenminste altijd en snel.

De Aygo werd met MirrorLink 1.0 geleverd, versie 810.
Ik heb toen gelijk de update naar 820 (MirrorLink 1.1) vanaf een Citroën site gedownload en geïnstalleerd. Wij merken geen verschil in de software en werking. Terwijl er veel meer telefoons ondersteund worden. Mijn vrouw zijn iPhone 5 en mijn iPhone SE connecten met Mirrorlink.

MirrorLink 1.1 820 is te downloaden (Peugeot is de enige die 820 aanbied):
[dl.dropboxusercontent.com]

Op een Duits forum wordt naar RC1 van Toyota verwezen:
[www.motor-talk.de]
en de update:
[stream.toyota-motor-europe.com] (geen idee of dit wel 820 is).

De hardware is hetzelfde van de C1, 108 en Aygo, dus geen probleem.

Upgraden dus! smiling smiley

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 19:34 door Praetor.
Anonieme bezoeker
07-08-2016 00:13
Praetor
In januari hebben wij een nieuwe Aygo x-play gekocht. Wij hebben er wel de originele navigatie bij bedongen. Die is dus gelijk geïnstalleerd. Dat werkt tenminste altijd en snel.

Ik heb toen gelijk de update naar 820 (MirrorLink 1.1) vanaf een Citroën site gedownload en geïnstalleerd. Wij merken geen verschil in de software en werking. Terwijl er veel meer telefoons ondersteund worden. Mijn vrouw zijn iPhone 5 en mijn iPhone SE connecten met Mirrorlink.

[www.motor-talk.de]
en de update:

Hoi,

Mijn grootste angst is dat als de update niet goed gaat of alleen maar in het Frans beschikbaar is heb ik er niet veel aan. Maar als ik het wel update begrijp ik dat de iPhone 6 werkt met de app "appincar" en dus het scherm van de telefoon op het display van de auto komt te staan?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Gr, Stephan
Anonieme bezoeker
08-06-2017 20:16
Het systeem werkt nog steeds Niet, bij Toyota weten ze niets. Roepen over kabeltjes maar weten zelf niet of het wel werkt.
Mijn auto is nu 1 jaar oud maar ik voel mij behoorlijk bekocht.
Moet nog wel even doen met deze auto. Wat heb je aan zo' n systeem als het niet werkt.
Als ik dat had geweten had ik een andere auto gekocht.
Ben er behoorlijk pissig over, en wat doet Toyota? NIETS.
Anonieme bezoeker
08-06-2017 20:18
StephanvDieen
Praetor

[www.motor-talk.de]
en de update:

Hoi,

Mijn grootste angst is dat als de update niet goed gaat of alleen maar in het Frans beschikbaar is heb ik er niet veel aan. Maar als ik het wel update begrijp ik dat de iPhone 6 werkt met de app "appincar" en dus het scherm van de telefoon op het display van de auto komt te staan?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Gr, Stephan
Het systeem werkt nog steeds Niet,

bij Toyota weten ze niets. Roepen over kabeltjes maar weten zelf niet of het wel werkt.
Moet nog wel even doen met deze auto. Wat heb je aan zo' n systeem als het niet werkt.
Bericht wijzigen Reageren Reageren met quote Bericht rapporteren
Anonieme bezoeker
08-06-2017 20:20
Trap dus niet in de mooie praatjes van Toyota want ze hebben er geen bal verstand van. Het gaat ze alleen om auto's verkopen. Of alles het goed doet intreseerd ze niet als je betaald hebt 😡
Cristien
Moet nog wel even doen met deze auto.

Van wie? Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand je daartoe verplicht.
Cristien
Het systeem werkt nog steeds Niet, bij Toyota weten ze niets. Roepen over kabeltjes maar weten zelf niet of het wel werkt.

Vaste systemen zijn leuk zo lang ze werken cq nog ondersteund worden. Doorgaans gaat de auto echter (iets) langer mee dan dat, dus dan wordt het vanzelf een blok aan het been. Apple Carplay/Android auto zijn de modewoorden van nu, over een paar jaar sta je daar vermoedelijk ook mee. Kortom, de kans is vrij groot dat je met andere merken dezelfde ellende hebt.
Anonieme bezoeker
16-06-2017 13:53
Roder
Cristien
Moet nog wel even doen met deze auto.

Van wie? Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand je daartoe verplicht.
Wat een stom antw. Of koop jij elke week een nieuwe auto?
Nee, maar ook niemand die mij verplicht dat wel of niet te doen. Als het je niet bevalt ruil je hem toch in? Lijkt me simpel... Hoe langer je wacht hoe lager je inruilprijswinking smiley
Heb je je al beklaagd bij de importeur? Ik vind, je verkoopt iets als officiële dealer dan moet je er technisch ook achter staan, ik voel het zo vanuit mijn positie dat zij hier steken laten vallen. Is het een grote Toyota garage of een kleine subdealer?
Heb je ook al gekeken op eventueel bestaande toyota-forums?
Cristien
Trap dus niet in de mooie praatjes van Toyota want ze hebben er geen bal verstand van. Het gaat ze alleen om auto's verkopen. Of alles het goed doet intreseerd ze niet als je betaald hebt 😡

Praetor
Heb je bovenstaande geprobeerd?

O, link werkt niet zie ik.

Deze?
[www.toyotaownersclub.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2017 19:25 door haarr.
Heeft er iemand ondertussen al een oplossing gevonden? het is inmiddels al 2018 smiling smiley

Ik hoor het graag!
Krijg het in mijn 208 ook niet normaal aan de praat.
Enige app die de Peugeot accepteert is de Autostand die op mijn Samsung Galaxy S8 staat.
Echter werkt dat voor geen meter want de apps haperen in geluid en het is zeer traag.
Tevens maar een beperkt aantal apps die ik kan gebruiken (telefoon, berichten en muziekspeler. Google maps, whatsapp of Flitsmeister niet)

We leven in 2018 en we kunnen over de hele wereld spul streamen, maar naar een auto het beeldscherm van je telefoon streamen gaat nog niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close