Zoldar: Toyota RAV4 2.0 vvti-ie automaat (niet hybride)

Gepost door Zoldar 1655510 
In de showroom al gezien dat dit een hele ruime auto is. Skoda Superb/Kodiaq ruimte. Ook in bagage veel ruimte vooral in de breedte wat naar 130cm gaat waar de meeste autos het bij 1m houden. Wel aan de rand van het budget wat ik ervoor wil uitgeven. Dus geen hybride en niet al te fancy uitvoering. Maar Toyota doet adaptive cruise bij alle versier er gratis bij. Nice.
Maar dan kom je uit op een 2.0l motor zonder turbo, zonder e-bike motor en met een CVT bak. Mijn verwachting is van een gutlless motor die bij het minste geringste op toeren wordt gebracht en gehouden door de CVT. Want op koppel gaat ie het niet trekken zon rijdend kasteel.Toch maar proefrit gemaakt al was het alleen maar om hem af te strepen. Er is maar 1 demo voor heel nederland, want toyota wil dat we allemaal op de hybride tour gaan.

De eerste meters waren meteen een verassing want wat doet de CVT bak? Die schakelt gewoon op bij 3000-4000 rpm naar een hoger verzet als je gewoon met het verkeer meerijd. ehhhh wat? geen gekrijs, geen vasthoudende toeren. Op de snelweg inhalen: yep lekker doorhalen naar 5000 rpm en opschakellen. Klinkt best leuk ook die motor. gas los en alles gaat weer naar 2000 rpm. Ik heb nog nooit in zo'n rijdend kasteel gereden dus heb er ook 0 peretenties mee om er heard mee te rijden of wat dan ook. Maar het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik een atmosferische motor heb gehad. CLA diesel, Guilletta turbo, peug 508 turbo enfin lang geleden dus.
Sport standje aan, bak in manual en max toeren maken. En uh, das best leuk. Je kunt tot ong 6800rpm toeren maken en de CVT schakelt dan met een ouderwets schokje op, dit kun je 10 keer doen. Geluid zit achter veel isolatie maar is best leuk en de motor raakt niet buiten adem naar de redline. Je vraagt je af waarom ze deze motor bak combo niet gewoon in de Corolla hebben gestopt, scheelt 5 pk een een hele bak rijplezier. Ergo, hekel aan CVT bak in de Hybrid? Neem de 2.0l CVT. Het is old school fun. Je gaat niet snel maar wel met een smile.
5000 toeren doorhalen, 6800 toeren, moest het stuk?
een Toyota die met 8000km op de klok stuk gaat?
Is dit een poging tot een rij-impressie ofzo?
Zoldar 1655510
een Toyota die met 8000km op de klok stuk gaat?

En gekocht?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2019 19:50 door Phaeton W12.
Wil je hiermee alleen maar je indrukken met die auto met ons delen? Of zit er meer achter?
Ik zag nergens op internet verslagen van deze motor/cvt icm deze auto. Dus ik denk ik deel ze.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.