[Quiz 17] Raad het plaatje | Een nieuwe ronde | Antwoorden en uitslag!

Gepost door 406c 
Nieuwe ronde, nieuwe kansen, de 17e in de nieuwe reeks.
Deze keer is er weer een thema, die geef ik niet weg en merk je snel genoeg met het oplossen.

Puntentelling
Er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 36 punten. Ontbrekende delen van een antwoord kunnen een half puntje aftrek kosten. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet:
Wanneer er een BMW 3-serie E90 afgebeeld staat volstaat BMW 3-serie als antwoord, een toevoeging E91 levert een half punt aftrek op. Wanneer je aan de afbeelding geen carosserievariant of specifieke uitvoering kan afzien dan is het niet verstandig om dit erbij te vermelden.
Incompleet:
Als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en dergelijke kosten ook een half punt.

Bijzonderheden
Enkel bij nummer 3 verwacht ik een toevoeging, bij nummer 14 specifiek niet.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 18 antwoorden sturen (dat is makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zondag 30 oktober 2022 20:00 uur . Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik antwoorden (en eventuele updates) ontvangen heb.

Succes!

Antwoorden ontvangen van:
- Barri (+ update)
- LPG Powered
- 929V6
-...

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2022 09:55 door 406c.
Ga mijn best doen, maar vrij pittig voor mij!
Inmiddels ruim over de helft van de tijd maar helaas nog geen inzendingen mogen ontvangen. Wie doen er mee?
Ik doe mee! Maar er ontbreken er nog een paar op mijn lijstje drinking smiley
Ah die ga ik nog even doen! Veel bijzonder spul! Dit wordt veel googlen smiling smiley

Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (dat is makkelijker met nakijken).

Eh... ik zie maar 18 opgaves?
Mach1
Ga mijn best doen, maar vrij pittig voor mij!

Voor mij ook en wat betreft het thema.

S.v.p. geen hints geven. Keep it sporty.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2022 18:13 door Ivanov.
Nog 3 dagen (en een paar uur) om de antwoorden in te zenden!
Met 3 deelnemers een wat minder uitgebreide maar wel heel spannende uitslag, LPG Powered gefeliciteerd!

(klikken voor groot)

1. McLaren F1, 3x goed
2. Rover SD1, 3x goed
3. Ariel Atom V8/500, 2x goed, 1x zonder V8 of 500 toevoeging. De uitsnede laat de sidepod van de V8 versie zien dus vandaar dat dit de enige was waarbij ik een toevoeging wilde. Overigens was de 3e generatie Atom in S trim ook voorzien van een sidepod, deze ziet er iets anders uit en omdat het zo specifiek is zou ik die niet durven te vragen.
4. MG TF, 3x goed
5. Reliant Scimitar, 3x goed
6. Hillman Imp, 3x goed, inclusief een ontvangen lijst met alle andere benamingen waaronder de auto is verkocht
7. Landrover Defender, 3x goed
8. Morris Ital, 3x goed
9. TVR Cerbera, 2x goed, 1x TVR Chimera
10. BAC Mono, 3x goed. Een persoon had er de R toevoeging bij, dit is op de uitsnede niet te zien maar bij toeval niet fout, had bijna een half punt aan overcompleet gekost.
11. Austin Allegro, 3x goed, op basis van deze uitsnede had het ook een Vandenplas 1500 kunnen zijn.
12. Aston Martin DBX, 2x goed, 1x leeg
13. Morgan Aeromax, 2x goed, 1x Morgan Aero 8.
14. Marcos TSO, 1x goed, 1x TSO GT, 1x Lotus. Helaas ondanks het specifieke verzoek geen toevoeging toch een overcompleet. Het verschil tussen de TSO GT/GT2/GTC is niet te zien en dus gevraagd zonder toevoeging, in dit geval was het een GT2. Enkel de oudere iteratie TSO R/T heeft een afwijkende achterzijde.
15. Daimler SP250 2x goed, 1x Jaguar
16. Bentley (Mulliner) Batur 1x goed, 1x aston martin, 1x leeg. Ten tijde van het opstellen van de quiz op veel auto sites groot in beeld maar kennelijk is het ontwerp dusdanig anoniem dat dit de lastigste bleek.
17. Triumph 2000/2500 mk2 1x goed, 2x Triumph stag. Sorry maar dit is een flauw instinkertje maar in het midden van de uitsnede heel opvallend. De Stag was voor de Amerikaanse markt bedoeld en had derhalve altijd een 'sidelight' in het voorscherm of een badge om dit gat af te blinden. De 2000/2500 was enkel voor de europese markt bedoeld en had dit niet. Tijdens het zekerstellen dat dit klopte viel mij op dat de ruitenwissers ook gespiegeld zijn t.o.v. de stag. Zowel bij LHD als RHD, nu ben ik heel benieuwd waarom dat is.
18. Jensen Interceptor, 3x goed. Had ook een FF kunnen zijn, dat is op deze uitsnede niet te zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2022 10:19 door 406c.
Ojee, weer vergeten in te zenden.

Over die BAC, daarbij is de toevoeging R eigenlijk de enige juiste. De 'gewone' Mono heeft andere koplampen.

Mono:

Mono R:
Oei, je hebt helemaal gelijk. Maakt voor de uitslag niet uit maar wel slordig van mijn kant.
Ik heb vrij weinig met de Engelse automarkt, dus ik vind mijn score heel niet slecht. Jammer van het kleine aantal deelnemers.
Inderdaad jammer van het kleine aantal deelnemers, deze was voor mij echt te moeilijk.
Ai, stomme fout van #13 nut smiley #17 had ik echt niet geweten.

Het duurde ook even voordat ik het thema door had! Jammer van de lage hoeveelheid deelnemers....
Ik herkende er maar 7, dus vond het niet de moeite om mee te doen.
Britse markt was eigenlijk wel een verplicht nummertje voor mij, maar vanwege vakantie vergeten om iets in te zenden moody smiley
MCW 84
Ik herkende er maar 7, dus vond het niet de moeite om mee te doen.

Kwam niet verder dan 3 of 4. Zelfs nu met de complete foto's herken in de helft niet eens. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.