Occasionwedstrijd #683: Late varianten // lybra heeft gewonnen!

Gepost door SVF 


Welkom bij Occasionwedstrijd #683: Late varianten




Vooral vroeger werd een model bij introduktie vaak gepresenteerd in meerdere carrosserievarianten, maar soms werd er pas later alsnog een variant (sedan, 3 of 5 deurs, cabrio, bestelversie etc) toegevoegd. Meestal na een paar maanden of een jaar maar soms ook nog langer. Soms zelfs vlak voor het einde van z’n levenscyclus.

De opdracht:

We gaan dus op zoek naar zo’n laat toegevoegde variant. Het moet wel een een variant zijn uit dezelfde modelgeneratie dus geen compleet nieuw model. Een facelift reken ik goed. Het gaat hier uitdrukkelijk om carrosserievarianten dus geen technische updates en dergelijke. De variant moet officieel nieuw in Nederland zijn verkocht.

Criteria:
- Bouwjaar: onbeperkt
- Auto’s mogen wereldwijd te koop staan.
- De auto's dienen in een APK-waardige toestand te zijn
- budget onbeperkt

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden::
Occasionwedstrijd 1 t/m 500

501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic// Hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate



Inzenden kan tot woensdag 13 oktober, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 15 oktober, 20:00 uur.




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2021 21:10 door SVF.
Oh ja vergeten te melden: we beperken ons tot auto's / varianten die uitsluitend officieel nieuw in Nederland zijn verkocht! Zal dat straks ook even aanpassen in de openingspost
Deze Jaguar XF (modelcode X250) is geïntroduceerd in de herfst van 2007. Als opvolger van de retro S-Type was het een totaal anders gestylde auto.

De tijdlijn van de XF is een bijzondere:
• introductie herfst 2007, uitsluitend als sedan
• 1e leveringen in maart 2008: 3.0 V6 / 4.2 V8 / 4.2 V8 Supercharged / TD V6-204
2009: 3.0 V6 / 5.0 V8 / 5.0 V8 Supercharged / 5.0 XF-R Supercharged / TD V6-204 / TD V6-e240 / TD V6-275
2010: 3.0 V6 / 5.0 V8 / 5.0 V8 Supercharged / 5.0 XF-R Supercharged / TD V6-211 / TD V6-240 / TD V6-275

In 2011 werd de XF gefacelift. Vanaf juli vond de productie plaats, maar nog steeds alleen als sedan. Een 4 cilinder werd toegevoegd, zowel in benzine als diesel, de normale 3.0 V6 vervalt.

2011: 2.0 i4 Ti / 3.0 V6 / 5.0 V8 / 5.0 V8 Supercharged / 5.0 XF-R Supercharged / 2.2 TDi4 163 / 2.2 TDi4 190 / TD V6-211 / TD V6-240 / TD V6-275

In 2012, pas vijf jaar na de 1e presentatie van de sedan, werd de Estate geïntroduceerd. Die zijn er dus uitsluitend als facelift versie.

De motor keuzes werden wederom aangepast, waarmee er eigenlijk wel bijna elk productiejaar een motor verviel of werd geïntroduceerd.
Een van de nieuwe versies was de 580pk en 650 Nm (!) sterke V8 Supercharged: de XF R-S.

2012: 2.0 i4 Ti / 3.0 V6 Supercharged / 5.0 V8 / 5.0 V8 Supercharged / 5.0 XF-R Supercharged / 5.0 XF R-S Supercharged / 2.2 TDi4 163 / 2.2 TDi4 190 / TDi4 200 / TD V6-240 / TD V6-275

2013 - 2015 2.0 i4 Ti / 3.0 V6 Supercharged / 5.0 V8 Supercharged / 5.0 XF-R Supercharged / 5.0 XF R-S Supercharged / 2.2 TDi4 163 / TDi4 200 / TD V6-240 / TD V6-275

JAGUAR XF R-S

SPORTBRAKE


In deze uitvoering én kleur de meest zeldzame XF. Alhoewel in 2012 geïntroduceerd, pas geleverd in 2013.
Er zijn er slechts 61 gebouwd, in 5 kleuren:
• Italian Racing Red: 12 stuks
• Polaris White: 8 stuks
• Ultimate Black: 9 stuks
• Ultra Blue: 20 stuks
• Stratus Gray: 12 stuks
Het is ook de laatste toegevoegde versie aan de modellijn.

2014 - £ 49.995 = € 58.800











Hier te koop



9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2021 22:49 door Pink Panther.
De eerste twee E46-modellen waren de 323i en de 328i, beide in sedan-versie. De overige modellen werden geleidelijk geïntroduceerd, waarbij de Coupé, Cabrio en Touringmodellen pas in 1999 leverbaar werden. Als laatste volgde de Compact in 2001, die als eerste uit productie zou worden genomen toen in september 2004 de BMW 1-serie op de markt kwam, terwijl de facelift van de andere modellen al in september 2001 volgde.
Ik had een M3 gekozen, maar vond die te voor de hand liggen en de Compact is simpelweg pas een jaar later dan de M3 geïntroduceerd en daarmee delaatste in deze modellenreeks, 3 jaar later dan de eerste sedans die alweer een facelift kregen.

BMW 325Ti Compact







Prijs € 23.800,00
Bouwjaar 2001
Kilometerstand 18.200 km

MAN KÖNNTE ES AUCH ALS SCHEUNENFUND BEZEICHNEN, EIN 325 TI COMPACT AUS ERSTBESITZ MIT EINER NACHWEISLICHEN LAUFLEISTUNG VON 18.200 KILOMETERN, DER NUR BEI SCHÖNSTWETTER BEWEGT WURDE, DER WAGEN HAT GERADE 20 JAHRE AUF SEINEN BUCKEL UND SIEHT AUS WIE EIN NEUWAGEN, RIECHT AUCH INNEN NOCH WIE NEU, KEIN STEINSCHLAG AN DER MOTORHAUBE, ALLES IM ERSTLACK UND NACHLACKIERUNGSFREI, AN DEN FOTOS DER BODENGRUPPE ERKENNT MAN DEUTLICH DAS DER WAGEN AUCH NIEMALS IM REGEN ODER GESCHWEIGE IM WINTER BEI SALZ AUF DER STRASSE WAR. DIE GELUNGENE AUSSTATTUNG WELCHE VON EINEM MULTIFUNKTIONSLENKRAD, MITTELARMLEHNE, TEILLEDER, BIS ÜBER EIN SPERRDIFFERENTIAL VERFÜGT KANN SICH AUCH SEHEN LASSEN, DIE SERIENFELGEN SIND MIT DEN ERSTEN REIFEN VORHANDEN, DIE AUF DEN BILDERN MONTIERTEN SIND EVENTUELL AUCH GEGEN EINEN KLEINEN AUFPREIS ZU HABEN.
DER WAGEN WURDE IN DEUTSCHLAND ERSTAUSGELIEFERT, LIEF 20 JAHRE IN DEUTSCHLAND, STANDORT



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 16:41 door Zonder BMW met Skoda.
De tweede generatie Rover 200 was er in de meeste carrosserievarianten al sinds 1989, maar het duurde tot 1992 voordat het gamma werd aangevuld met deze bijzonder fraaie coupé.





1994 Rover 200-serie coupé voor EUR 7.500: [www.autotrack.nl]
Ford Sierra 2.0 CL

De Sierra sedan kwam pas bij de face-lift op de markt.
Geen vette Cosworth, maar een bijkans zeldzamere CL.

[www.autowereld.nl]











Prijs € 5.950
Bouwjaar 1989
In 1976 kwam Volvo met de 343 en 345 als opvolger van de DAF 66. Bij de facelift in 1983 werd hij omgedoopt tot 340 ongeacht het aantal portieren, en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

Volvo 340











Bouwjaar 1988 Prijs €2.400



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 19:51 door SVF.
Quote
SVF
en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

De aanduiding 360 heeft niets te maken met de carrosserievariant, maar met de motor: de 360 kreeg altijd een 2 liter Volvo-motor (tot najaar 1982 werd dat aangeduid met 343/345 DLS of GLS). De sedan was er ook als 340.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 19:05 door 929V6.
Oké dat wist ik niet, ik dacht dat de sedan er alleen als 360 was. Weer wat geleerd! Pas het even aan.
Volvo 1800ES









Prijs € 42930,-
Bouwjaar 1972

Variant op de P1800.



Afbeelding van een P1800 Jensen uit 1962.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 20:23 door Volt.
Quote
929V6
Quote
SVF
en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

De aanduiding 360 heeft niets te maken met de carrosserievariant, maar met de motor: de 360 kreeg altijd een 2 liter Volvo-motor (tot najaar 1982 werd dat aangeduid met 343/345 DLS of GLS). De sedan was er ook als 340.

Ik heb dan weer nooit een 360 als hatchback gezien, zijn die er ook geweest?
22 jaar na de introductie van de originele Range Rover en twee jaar voordat dit model zou worden afgelost door de P38A-generatie verscheen er nog een versie met verlengde wielbasis, de LSE. Dit exemplaar is ook nog eens aangepakt door huistuner Overfinch en volledig gerestaureerd, vandaar het stevige prijskaartje:

Range Rover LSE Overfinch 630R 1994 (klik!)











£ 75,000 (€ 88.206,-)
Quote
afentoe
Quote
929V6
Quote
SVF
en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

De aanduiding 360 heeft niets te maken met de carrosserievariant, maar met de motor: de 360 kreeg altijd een 2 liter Volvo-motor (tot najaar 1982 werd dat aangeduid met 343/345 DLS of GLS). De sedan was er ook als 340.

Ik heb dan weer nooit een 360 als hatchback gezien, zijn die er ook geweest?

Dat weet ik wel zeker, want die hebben mijn ouders 9 jaar gehad! big smile smiley De 360 is in 1982 ook geïntroduceerd als hatchback (in GLT-uitvoering), pas een jaar later kwamen de sedans (erbij, de 360 bleef altijd leverbaar als hatchback).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 20:17 door 929V6.
In 1984 kwam de hatchback, 4 jaar later de sedan als 9000 CD. Een conservatieve variant voor sjieke heren.

Saab 9000 CD


De luxe variant van de sedan heet CDE zoals deze rustgevende occasion in het groen. Wat straalt deze Saab een weldaad en rust uit.













3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2021 21:56 door Jp053.
In 1997 introduceerde Alfa Romeo de door Walter de Silva getekende 156, die zeer positief werd ontvangen en in 1998 de titel Auto van het jaar won. Initieel alleen als sedan, maar in 2000 vergezeld door de Sportwagon. In 2003 verscheen de 2e serie, met een andere neus en achterkant getekend door Giorgetto Giugiaro. Nog een jaar later, in 2004, werd de Crosswagon geïntroduceerd. Deze stond wat hoger op de poten dan de Sportwagon en had wat extra kunststof randen en andere uiterlijke wijzigingen voor een meer crossover-look. Na de introductie van de 159 was de Crosswagon het laatste model 156 wat uit productie ging.

Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 1.9 JTD 16V











2005
215.900 km
CHF 3'490.– (= € 3.251,75)



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2021 09:14 door lybra.
De cabriolet versie van de Renault 19 kwam pas vlak voor de facelift van dit model. Er zijn dus kort nog auto's met de dichte neus geleverd.

Renault 19 cabriolet

Bouwjaar: 04-1992, Km-stand 57.500 km. Prijs CHF 7'500.– is in € 6986,–





Al veel leuke en een aantal verassende inzendingen! Alles goed gekeurd. Toch heb ik een hele waslijst aan modellen die ik eigenlijk al had verwacht en m.i. redelijk voor de hand liggen. (de Volvo die ik heb ingezonden was dan ook zeker niet mijn eerste keuze) Nog kandidaten genoeg dus voor een heel lang rijtje!smiling smiley
Dit wordt mijn eerste bijdrage aan dit topic, maar ik moest gelijk aan de Volvo C70 cabrio denken.
Geïntroduceerd in 1999 waarbij de S/V70 al ik 1997 geïntroduceerd waren, en eigenlijk een facelift van de 850 waren. Ook is de S/V70 productie al in 2000 gestopt, terwijl de C70 in 2002 nog een facelift kreeg en tot 2005 geproduceerd werd.



In 1968 werd de 2-deurs Saab 99 geïntroduceerd. Pas in 1974 kwam de Combi Coupe in 3 en 5-deurs versie op de markt. De nieuwe 2.0 Turbo met 145pk lepelde Saab vanaf 1977 in de 2- en 3-deurs. De 99 Combi Coupe werd in 1978 vervangen door de 900. Een 3-deurs 99 Turbo Combi Coupe is dus een redelijk unieke en late variant.

Saab 99 Turbo Combi Coupe uit 1978

25.000 USD (21.650 EUR)
68.000 miles






Quote
929V6
Quote
afentoe
Quote
929V6
Quote
SVF
en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

De aanduiding 360 heeft niets te maken met de carrosserievariant, maar met de motor: de 360 kreeg altijd een 2 liter Volvo-motor (tot najaar 1982 werd dat aangeduid met 343/345 DLS of GLS). De sedan was er ook als 340.

Ik heb dan weer nooit een 360 als hatchback gezien, zijn die er ook geweest?

Dat weet ik wel zeker, want die hebben mijn ouders 9 jaar gehad! big smile smiley De 360 is in 1982 ook geïntroduceerd als hatchback (in GLT-uitvoering), pas een jaar later kwamen de sedans (erbij, de 360 bleef altijd leverbaar als hatchback).

Zo leuk, geen idee van! Er staan in de stad nog aardig wat 340-jes maar de 360 kende ik niet. thumbs up
Quote
afentoe
Quote
929V6
Quote
afentoe
Quote
929V6
Quote
SVF
en werd een sedan toegevoegd die als 360 door het leven ging:

De aanduiding 360 heeft niets te maken met de carrosserievariant, maar met de motor: de 360 kreeg altijd een 2 liter Volvo-motor (tot najaar 1982 werd dat aangeduid met 343/345 DLS of GLS). De sedan was er ook als 340.

Ik heb dan weer nooit een 360 als hatchback gezien, zijn die er ook geweest?

Dat weet ik wel zeker, want die hebben mijn ouders 9 jaar gehad! big smile smiley De 360 is in 1982 ook geïntroduceerd als hatchback (in GLT-uitvoering), pas een jaar later kwamen de sedans (erbij, de 360 bleef altijd leverbaar als hatchback).

Zo leuk, geen idee van! Er staan in de stad nog aardig wat 340-jes maar de 360 kende ik niet. thumbs up

De meeste die nog over waren zijn rond 2010 geëindigd als raceauto in de 360 Cup op Zandvoort.
Ik ga voor de Peugeot 206 die graag een 207 had willen zijn....

Peugeot 206+

De 207, die de 206 opvolgde was een duidelijk maatje groter en zwaarder dan zijn voorganger. Daarom besloot Peugeot de 206 nog maar een keer een grondige facelift te geven, en de grote leeuwenbek, koplampen en het dashboard van de 207 te geven. Het werd een beetje een allegaartje waarbij de twee modellen als het ware slecht in elkaar waren gephotoshopt...

De basis is echter wel degelijk een 206, te zien aan de luchthapper in de motorkap, de carroserievorm en de volledige achtersteven. Wonderlijk is het ding in ieder geval wel...
Dit wondertje uit 2011 met 75pk moet nog een lieve € 5.996,- opleveren...



207?


of 206?


Ook hier een raar samenmengsel... van 206 en 207
@caspervc,

Volgens mij gaat het om later toegevoegde carrosserievarianten (die wel gefacelift mogen zijn) en niet om facelifts van een oorspronkelijke carrosserievariant.
Quote
929V6
@caspervc,

Volgens mij gaat het om later toegevoegde carrosserievarianten (die wel gefacelift mogen zijn) en niet om facelifts van een oorspronkelijke carrosserievariant.

Dat klopt inderdaad, dus zal ik de 206+ helaas moeten afkeuren. Dat is gewoon een facelift maar geen nieuwe modelvariant. Een variant met een andere naam keur ik wel goed, zoals bv Golf / Jetta e.d. zolang ze duidelijk aan elkaar verwant en van dezelfde generatie zijn.
Ferrari 575M superamerica te koop voor € 285.000.







De Ferrari 575m is de facelift van de 550 Maranello (1996-2001). De 575m is geproduceerd van 2002 tot en met 2006. Waar de 550 nog een reguliere cabrio met stoffen dak is geleverd (Barchetta), is de 575m Superamerica alleen gebouwd in 2004 en 2005. In tegenstelling tot de Barchetta heeft deze auto een zogenaamd Revocromico dakconstructie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2021 23:05 door beretta.
In 1994 werd de Skoda Felicia als grondig herwerkte versie van de oudgediende Favorit gepresenteerd. De koper van zo'n stuk Tsjechische degelijkheid (nu ja) had bij lancering enkel de keuze uit een 5-deurs hatchback. In '95 werden de Felicia Combi (= break), Pickup en VanPlus (panel van) gepresenteerd. Het duurde uiteindelijk tot eind 1997 vooraleer Skoda met de Felicia Fun kwam aanzetten. Deze Felicia Fun was een (zeker voor Skoda-begrippen) knotsgekke 4-persoons "lifestyle"-versie van de Pickup, uitgevoerd in kenmerkend two-tone geel en met een uitklapbare achterbank. Jammer genoeg was de roestbehandeling niet om naar huis te schrijven en zijn mooie exemplaren dezer dagen schaars. In Slovakije staat er op dit moment alsnog een fabrieksnieuw exemplaar te blinken:

1999 Skoda Felicia Fun

[www.autovia.sk]











€ 12.700




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2021 15:19 door Escher.
Mijn inzending: de Audi Cabriolet 2.3 (introductie 1991) als late variant op de Audi Coupé uit 1988.

Op de IAA van 1989 in Frankfurt, toont Audi een concept-cabriomodel. Maar de Audi Cabriolet 2.3 gaat pas twee jaar later in productie. Hij heeft dan dezelfde neus en achterlichten als de sterk verbeterde Audi 80 (B4). Toch is de Audi Cabriolet nog gebaseerd op de Audi Coupé uit 1988, die onderhuids gelijk is aan de Audi 80 van vóór de facelift (B3).

Een nette uit 1991:



via autotrack.nl
Alle laatkomers op een rijtje:

Pink Panther - JAGUAR XF R-S SPORTBRAKE


Zonder BMW met Skoda - BMW 325Ti Compact


afentoe - Rover 200-serie coupé


rzasa - Ford Sierra 2.0 CL


SVF - Volvo 340


Volt - Volvo 1800ES


929V6 - Range Rover LSE Overfinch 630R 1994


Jp053 - Saab 9000 CD


lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4


Spekky - Renault 19 cabriolet


Zadelsnuiver - 2004 Ford StreetKa


EVV - Volvo C70 cabrio


MBdoubleyou - Saab 99 Turbo Combi Coupe uit 1978



beretta - Ferrari 575M superamerica


Escher - 1999 Skoda Felicia Fun


vers gemaaid gras - de Audi Cabriolet 2.3


Stemmen tot vrijdag 15 oktober 20:00
1. vers gemaaid gras - Audi Cabriolet 2.3
2. Jp053 - Saab 9000 CD
3. rzasa - Ford Sierra 2.0 CL
1. Pink Panther - JAGUAR XF R-S SPORTBRAKE
2. lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
3. EVV - Volvo C70 cabrio
1. Zadelsnuiver - 2004 Ford StreetKa
2. EVV - Volvo C70 cabrio
3. vers gemaaid gras - de Audi Cabriolet 2.3
1. Pink Panther
2. MBDoubleyou
3. Vers gemaaid gras
1 Volt - Volvo 1800ES
2 MBdoubleyou - Saab 99 Turbo Combi Coupe uit 1978
3 rzasa - Ford Sierra 2.0 CL

Ik heb een hele lijst met laatkomers die niet zijn ingezonden. Er zullen vast wat fouten inzitten en jaartallen niet kloppen:

Fiat 127 Panorama 1982 - 11 jaar na introduktie
Citroen AcaDyane 1978 - 11 jaar na introduktie
FSO Celina / Polonez sedan 1987 - 9 jaar na introduktie
Citroen Visa C15 1985 - 7 jaar na introduktie
Fiat 127 Fiorino 1978 - 7 jaar na introduktie
Renault 5 5 deurs 1979 - 7 jaar na introduktie
Ford Scorpio sedan 1992 - 7 jaar na introduktie
Skoda Rapid / 105 coupé 1983 - 6 jaar na introduktie
Fiat Regata (Ritmo sedan) 1983 - 5 jaar na introduktie
Ford Scorpio station 1990 - 5 jaar na introduktie
Talbot Solara (Simca 1510 sedan) 1980 - 5 jaar na introduktie
VW Jetta (Golf sedan) 1979 - 5 jaar na introduktie
Fiat Tipo 3 deurs 1993 - 5 jaar na introduktie
Lancia Delta (Dedra hatchback) 1994 - 5 jaar na introduktie
Lancia Prisma (Delta sedan) 1983 - 4 jaar na introduktie
Nissan Micra 5 deurs 1987 - 4 jaar na introduktie
Austin Metro 5 deurs 1985 - 4 jaar na introduktie
Mitsubishi Lancer F 1983 (Colt sedan) - 4 jaar na introduktie
Peugeot 306 Break 1997 - 4 jaar na introduktie
Renault 21 hatchback 1990 - 4 jaar na introduktie
BMW 1 serie cabriolet 2008 - 4 jaar na introduktie
Seat Ibiza 5 deurs 1987 - 3 jaar na introduktie
Mazda 323P 1997 - 3 jaar na introduktie
Opel Manta B 3 deurs 1978 - 3 jaar na introduktie
Citroen ZX Break 1994 - 3 jaar na introduktie
Toyota Prius Wagon 2012 - 3 jaar na introduktie
BMW 1 serie 3 deurs en 2 deurs coupé 2007 - 3 jaar na introduktie

Met name de Fiat Tipo, Renault 5, Ford Scorpio en VW Jetta had ik eigenlijk wel verwacht.
1. lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
2. Zonder BMW met Skoda - BMW 325Ti Compact
3. vers gemaaid gras - Audi Cabriolet 2.3
Helaas deze week weinig inspiratie gehad en erg druk op de zaak

Erg gave inzendingen thumbs up
Natuurlijk wel even stemmen

1) Spekky - Renault 19 cabriolet
2) lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
3) Zonder BMW met Skoda - BMW 325Ti Compact
Een andere laatkomer die wel erg lang op zich liet wachten was de Mercedes-Benz W124 cabriolet oftewel de C124 en kwam maarliefst 8 jaar later op de markt dan het origineel.
1. Escher - 1999 Skoda Felicia Fun
2. 929V6 - Range Rover LSE Overfinch 630R 1994
3. MBdoubleyou - Saab 99 Turbo Combi Coupe uit 1978
Quote
SVF

Ik heb een hele lijst met laatkomers die niet zijn ingezonden. Er zullen vast wat fouten inzitten en jaartallen niet kloppen:

Fiat 127 Panorama 1982 - 11 jaar na introduktie
Citroen AcaDyane 1978 - 11 jaar na introduktie
FSO Celina / Polonez sedan 1987 - 9 jaar na introduktie
Citroen Visa C15 1985 - 7 jaar na introduktie
Fiat 127 Fiorino 1978 - 7 jaar na introduktie
Renault 5 5 deurs 1979 - 7 jaar na introduktie
Ford Scorpio sedan 1992 - 7 jaar na introduktie
Skoda Rapid / 105 coupé 1983 - 6 jaar na introduktie
Fiat Regata (Ritmo sedan) 1983 - 5 jaar na introduktie
Ford Scorpio station 1990 - 5 jaar na introduktie
Talbot Solara (Simca 1510 sedan) 1980 - 5 jaar na introduktie
VW Jetta (Golf sedan) 1979 - 5 jaar na introduktie
Fiat Tipo 3 deurs 1993 - 5 jaar na introduktie
Lancia Delta (Dedra hatchback) 1994 - 5 jaar na introduktie
Lancia Prisma (Delta sedan) 1983 - 4 jaar na introduktie
Nissan Micra 5 deurs 1987 - 4 jaar na introduktie
Austin Metro 5 deurs 1985 - 4 jaar na introduktie
Mitsubishi Lancer F 1983 (Colt sedan) - 4 jaar na introduktie
Peugeot 306 Break 1997 - 4 jaar na introduktie
Renault 21 hatchback 1990 - 4 jaar na introduktie
BMW 1 serie cabriolet 2008 - 4 jaar na introduktie
Seat Ibiza 5 deurs 1987 - 3 jaar na introduktie
Mazda 323P 1997 - 3 jaar na introduktie
Opel Manta B 3 deurs 1978 - 3 jaar na introduktie
Citroen ZX Break 1994 - 3 jaar na introduktie
Toyota Prius Wagon 2012 - 3 jaar na introduktie
BMW 1 serie 3 deurs en 2 deurs coupé 2007 - 3 jaar na introduktie

Aanvulling:

Jaguar XJ-S Cabriolet (niet Targa!) 1988 - 13 jaar na introductie
Jaguar XJ-C 1975 - 7 jaar na introductie serie 1, 2 jaar na facelift serie 2.
Mercedes W124 cabriolet - 1993, 8 jaar na introductie
Renault Grand Modus - 4 jaar na introductie



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2021 23:25 door Pink Panther.
De volgende hadden ook nog gekund:
Renault 11 (2 jaar na de 9);
Renault Megané I Break (4 jaar na introductie, met de facelift);
Volvo 780 (3 jaar na introductie 760).
1. afentoe - Rover 200-serie coupé: blijft toch een tijdloos mooi model
2. Zadelsnuiver - 2004 Ford StreetKa: ik vind het wel bijzonder dat Ford toen met deze variant op de proppen kwam
3. Pink Panther - JAGUAR XF R-S SPORTBRAKE: dit was mijn eerste gedacht om in te zenden toen ik 't onderwerp zag, maar die stond er al
01. afentoe - Rover 200-serie coupé

02. Jp053 - Saab 9000 CD

03. Escher - 1999 Skoda Felicia Fun

Geen top 3 maar zeker ook leuk:
Pink Panther - Jaguar XF R-S Sportbrake
rzasa - Ford Sierra 2.0 CL
lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Zadelsnuiver - 2004 Ford StreetKa
EVV - Volvo C70 cabrio
1. Pink Panther - JAGUAR XF R-S SPORTBRAKE
2. Lybra - Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
3. Escher - 1999 Skoda Felicia Fun
Geen inspiratie deze week, dus geen inzending
Nog even gedacht aan een BMW e34 Touring, maar kon geen mooi exemplaar vinden met goede foto's

1 - 929V6 - Range Rover LSE Overfinch 630R 1994
2 - vers gemaaid gras - de Audi Cabriolet 2.3
3 - MBdoubleyou - Saab 99 Turbo Combi Coupe uit 1978
Naar een vijfdeurs R5 heb ik nog wel gezocht, maar geen net geadverteerd exemplaar kunnen vinden. En naar een nette 504 Pick-up. Die werd ongeveer gelijktijdig met de 505 geïntroduceerd, 11 jaar na de Berline.
1e Zadelsnuiver - 2004 Ford StreetKa
2e afentoe - Rover 200-serie coupé
3e SVF - Volvo 340
1e plaats: SVF -Volvo 340
2e plaats: rzasa -Ford Sierra
3e plaats: Escher -Skoda Felicia Fun
1 Jp053 - Saab 9000 CD
2 afentoe - Rover 200-serie coupé
3 SVF - Volvo 340
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.