Occasionwedstrijd #668: Typisch Negentienhonderdtachtig. JP053 is de winnaar!!

Gepost door Zonder BMW met Skoda 


Welkom bij Occasionwedstrijd #668: Typisch Negentienhonderdtachtig



Wat is jouw favoriet uit 1980? Welke auto kon jou het meest bekoren en is ook echt typisch voor 1980. Het jaar dat jaren '70 rond definitief werd uitgegumd op de tekentafel en men met een lineaal ging tekenen. De prototypes waren recht en hoekig, de productieauto's zaten er nog ergens tussenin.

Criteria:
- Bouwjaar: 1980
- Budget: € 100.000
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden::
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic// Hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda]



Inzenden kan tot woensdag 30 juni, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 2 juli, 20:00 uur.




5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2021 20:31 door Zonder BMW met Skoda.
Volvo 262 - Coupé Bertone

Bouwjaar 1980, Prijs € 15.950













5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 00:40 door Volt.
1980 Ferrari 400i GT - € 94.500,00
[www.classicdriver.com]



Alhoewel het model (Tipo F101) in de basis al uit 1972 stamt zijn er in de jaren daarna nog drie grondige updates daargevoerd, telkens met het oog op verbetering en modernisering van deze bijzonder mooie koets.



De één na laatste update kwam eind 1979 waarbij de naam veranderde in 400i, wat betekende dat er naast wat cosmetische ingrepen er ook een injectiesysteem kwam voor de al machtige V12.



Dit exemplaar, een 400i GT is de felbegeerde handgeschakelde uitvoering. Waar de meeste 400i werden uitgerust met een 3-traps automaat biedt de GT een veel dynamischer rijervaring dankzij de 5 aanwezige verzetten.



Zoals gezegd werd de koets al getekend begin jaren '70, maar dankzij de doorgevoerde updates heeft hij het volgehouden tot eind jaren '80. Details zoals de klapkoplampen, ronde platte achterlichten en de algehele rechthoekige vormgeving geven deze 400i naar mijn mening het ultieme jaren '80 gevoel.





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 13:23 door Zadelsnuiver.
Ik snap het onderwerp niet helemaal: moet het introductiejaar of het bouwjaar 1980 zijn? Van de hierboven ingezonden Volvo is het introductiejaar 1977 en van de Ferrari is het bouwjaar 1982...
Quote
929V6
Ik snap het onderwerp niet helemaal: moet het introductiejaar of het bouwjaar 1980 zijn? Van de hierboven ingezonden Volvo is het introductiejaar 1977 en van de Ferrari is het bouwjaar 1982...

Volgens Wikipedia is de Mondial in 1980 geïntroduceerd, daar ging ik in elk geval van uit bij het lezen van de opdracht maar ik wacht wel even op het commentaar van Zonder BMW thumbs up
Recht en hoekig.... tekenen met een liniaal. Dat waren inderdaad de jaren 80 als je naar Mercedes, BMW, Volvo en zoveel anderen keek. In 1986 zette Opel echter een ander idee op de weg. Daar moest juist alles zo glad, aerodynamisch en soepel mogelijk. In Emmeloord werden uren in de windtunnel doorgebracht en een auto gebouwd die een recordwaarde had qua Cw waarde voor een productiemodel. In 1987 werd het dan ook zeer verdiend de auto van het jaar. Onder het vraag gevormde plaatwerk ging nog een berg speciale nieuwigheden schuil die op weinig andere auto's gezien werd in die tijd. Ik kan het natuurlijk maar over één model hebben! In dit geval uit het jaar dat hij auto van het jaar werd met maar 28.552 km op de teller.






Opel Omega 1987 2,0i

€ 6.850,-
Bij het lezen van de titel dacht ik aan de jaren 80. Bij het lezen van de opdracht aan het jaartal 1980 of het jaar van introduktie (omdat bij criteria staat bouwjaar onbeperkt) Het is mij dus ook niet helemaal duidelijk.
Alpina B6 2.8

Advertentie











€ 69.500,-
83.031 km
02/1980
147 kW 200 PK
Handgeschakeld,
Benzine

Unieke BMW Alpina B6 2,8 in de schitterende kleur Stratosblau. Het betreft hier auto nummer 111 origineel van Alpina, Bij de auto is nog de aankooprekening uit 1980, de auto is destijds geleverd met als extra's: schuifdak, groen getint glas, differentieel, stuurbekrachtiging, elektrische buitenspiegel rechts. Kortom een unieke auto in een perfecte staat , iets voor de echte verzamelaar.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2021 08:42 door Bobbeltje.
Goed: recht en hoekig, getekend met het lineaal, hoekiger kan bijna niet. Introduktie 1980, bouwjaar 1980:

Fiat Panda 30









€ 3.200,- Bouwjaar 1980
Quote
Zadelsnuiver
Quote
929V6
Ik snap het onderwerp niet helemaal: moet het introductiejaar of het bouwjaar 1980 zijn? Van de hierboven ingezonden Volvo is het introductiejaar 1977 en van de Ferrari is het bouwjaar 1982...

Volgens Wikipedia is de Mondial in 1980 geïntroduceerd, daar ging ik in elk geval van uit bij het lezen van de opdracht maar ik wacht wel even op het commentaar van Zonder BMW thumbs up

Mijn excuses, er is iets mis gegaan tijdens het knippen en plakken, dacht dat ik alles aangepast had, maar ben het bouwjaar vergeten te veranderen. De auto moet bouwjaar 1980 hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 08:57 door Zonder BMW met Skoda.
Van 70 naar 80 wordt het hoekiger, de massale overschakeling naar voorwielaandrijving en het verdwijnen van opvallende kleuren. Oranje, geel, appeltjes groen, minder en minder.
De Delta van Lancia is een fraai voorbeeld van deze transitie. Hoekig, voorwielaandrijving en weinig vrolijke kleuren. Echt een hebben ding, zelfs in wit.

Lancia Delta 1300 1980












Prijs 9.000,-- euro

[www.autoscout24.ch]



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 10:17 door Jp053.
Quote
Zonder BMW met Skoda
Quote
Zadelsnuiver
Quote
929V6
Ik snap het onderwerp niet helemaal: moet het introductiejaar of het bouwjaar 1980 zijn? Van de hierboven ingezonden Volvo is het introductiejaar 1977 en van de Ferrari is het bouwjaar 1982...

Volgens Wikipedia is de Mondial in 1980 geïntroduceerd, daar ging ik in elk geval van uit bij het lezen van de opdracht maar ik wacht wel even op het commentaar van Zonder BMW thumbs up

Mijn excuses, er is iets mis gegaan tijdens het knippen en plakken, dacht dat ik alles aangepast had, maar ben het bouwjaar vergeten te veranderen. De auto moet bouwjaar 1980 hebben.

Misschien beter om dan ook de topictitel te veranderen (in Typisch 1980 of zo), want snelle lezers interpreteren het nu blijkbaar als "Typisch jaren tachtig".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 11:07 door 929V6.
Peugeot 504 Cabriolet

1980 // €33.950,-













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 20:22 door caspervc.
Bouwjaar 1980 dus, duidelijk. Uit de topictitel en inleiding kreeg ik meer het idee dat we op zoek gingen naar een auto uit de jaren '80 ook omdat bouwjaar onbeperkt was.
Nu moet ik zeggen dat een auto gebouwd in 1980 natuurlijk al in de jaren '70 geïntroduceerd zou kunnen zijn en dus niet direct dat typische jaren '80 gevoel, vandaar dat ik zelf een auto had ingezonden die in 1980 was geïntroduceerd. Helaas kan ik zo snel geen goed gefotografeerde Mondial uit dat jaar vinden dus moet ik even nadenken wat ik met mijn inzending ga doen.
Quote
Zadelsnuiver
Bouwjaar 1980 dus, duidelijk. Uit de topictitel en inleiding kreeg ik meer het idee dat we op zoek gingen naar een auto uit de jaren '80 ook omdat bouwjaar onbeperkt was.
Nu moet ik zeggen dat een auto gebouwd in 1980 natuurlijk al in de jaren '70 geïntroduceerd zou kunnen zijn en dus niet direct dat typische jaren '80 gevoel, vandaar dat ik zelf een auto had ingezonden die in 1980 was geïntroduceerd. Helaas kan ik zo snel geen goed gefotografeerde Mondial uit dat jaar vinden dus moet ik even nadenken wat ik met mijn inzending ga doen.

Ah.... ik had het zelfde gedacht. Dan vervalt dus mijn inzending. Kan nu nog niks bedenken wat ik wil insturen dus zie nog even of ik nog wat ga insturen
Quote
929V6
Quote
Zonder BMW met Skoda
Quote
Zadelsnuiver
Quote
929V6
Ik snap het onderwerp niet helemaal: moet het introductiejaar of het bouwjaar 1980 zijn? Van de hierboven ingezonden Volvo is het introductiejaar 1977 en van de Ferrari is het bouwjaar 1982...

Volgens Wikipedia is de Mondial in 1980 geïntroduceerd, daar ging ik in elk geval van uit bij het lezen van de opdracht maar ik wacht wel even op het commentaar van Zonder BMW thumbs up

Mijn excuses, er is iets mis gegaan tijdens het knippen en plakken, dacht dat ik alles aangepast had, maar ben het bouwjaar vergeten te veranderen. De auto moet bouwjaar 1980 hebben.

Misschien beter om dan ook de topictitel te veranderen (in Typisch 1980 of zo), want snelle lezers interpreteren het nu blijkbaar als "Typisch jaren tachtig".

De woordspeling is weg, maar de duidelijkheid is zo hopelijk gecreëerd.
In het najaar van 1979 maakten we in Europa kennis met de vierde generatie Corolla's (KE70) waarmee Toyota naadloos aansloot op de heersende trends onder de Japanse merken: de nog ietwat barokke en afgeronde lijnvoering van het vorige model maakte plaats voor een uitermate strak en hoekig design dat beter in de smaak moest vallen in Europa. We zien ook voor het eerst een vijfbak (al was die in Nederland kennelijk niet leverbaar), maar verder is de techniek nog traditioneel: pas bij de volgende generatie in 1983 kreeg de Corolla voorwielaandrijving. => Oh ja... geen blikken wieldoppen meer, maar ook nog geen plastic wielplaten: gewoon mooi gepoetste stalen velgen. Ook dát is typisch voor rond 1980.

Toyota Corolla 1.3 DX 5 Speed 1980 (klik!)











€ 9.990,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2021 17:11 door 929V6.
In de jaren 80 werd eigenlijk pas goed merkbaar wat de gevolgen waren van alle arbeidsonrust, een oliecrisis en de opkomst van Japan als auto fabricerend land.

De eens zo grote Engelse auto-industrie was via tal van fusies geworden tot een onbestuurbare moloch en de weinige merken die nog niet gefuseerd waren hadden of een buitenlandse eigenaar (Ford/Vauxhall/Chrysler), waren te klein (Reliant) of produceerden geen mainstream auto’s.

Een van die zorgenkindjes was de Europese Chrysler tak. Ook een fusie product; in 1967 ontstaan uit het Engelse Rootes, het Franse Simca en het Spaanse Barreiros. Tegen het einde van de jaren 70 had het merk, naast de Simca modellen, onder het Chrysler merk alleen nog oudgediende in het programma: de 180 (1970-1982), de Avenger (1970-1981) en de Hunter (1966-1979). Chrysler zag er geen heil meer in en verkocht in 1978 de hele zaak aan de familie Peugeot.

Toen kreeg Peugeot ook wat ontwerpen (Tagora) en een net geïntroduceerd model in de schoot geworpen: de Sumbeam. Een in 1977 geïntroduceerde hatchback met ver verouderde techniek: het onderstel een ingekort Avenger platform, waar alle plaatwerkdelen tot en met de voordeuren ook vandaan kwamen. Dus achterwielaandrijving, waarbij alle grote Europese fabrikanten de overstap naar voorwielaandrijving al gemaakt of in ontwikkeling hadden. En een achterklep die de naam niet waard was: een omhoog scharnierende ruit.

Op basis van de Sunbeam was er ook al een sportief model, de 1600Ti, met een 100pk motor.
Een nog sportiever model was ook al zeer ver in ontwikkeling, die door de overname echter vertraagd werd geïntroduceerd. Pas in oktober 1979 en dat was weer kort voor de 1e facelift van de Sunbeam met de grotere Talbot koplampen en een grille met Talbot logo:

TALBOT SUNBEAM LOTUS

Met een voor die tijd ongekend vermogen in zo’n compact model: 152pk.

En door alle perikelen voorzien van maar liefst 4 merknamen/merklogo's:
- Het Chrysler embleem in de grille
- Het Lotus embleem o.a. op de spatborden
- Talbot op de motorkap
- Simca onder de achterruit/klep.


1980 - € 29.800


Hier nog wat foto's die buiten gemaakt zijn.











Hier te koop



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2021 14:13 door Pink Panther.
Quote
929V6
@Pink: budget 100.000 euro.

Zag het nu ook, is niet vindbaar eronder. Denk dat ik weekje over ga slaan. Erg veel beperkingen.
Inzending aangepast naar een heerlijke Alpina uit 1980



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2021 08:43 door Bobbeltje.
Quote
opel omega
Quote
Zadelsnuiver
Bouwjaar 1980 dus, duidelijk. Uit de topictitel en inleiding kreeg ik meer het idee dat we op zoek gingen naar een auto uit de jaren '80 ook omdat bouwjaar onbeperkt was.
Nu moet ik zeggen dat een auto gebouwd in 1980 natuurlijk al in de jaren '70 geïntroduceerd zou kunnen zijn en dus niet direct dat typische jaren '80 gevoel, vandaar dat ik zelf een auto had ingezonden die in 1980 was geïntroduceerd. Helaas kan ik zo snel geen goed gefotografeerde Mondial uit dat jaar vinden dus moet ik even nadenken wat ik met mijn inzending ga doen.

Ah.... ik had het zelfde gedacht. Dan vervalt dus mijn inzending. Kan nu nog niks bedenken wat ik wil insturen dus zie nog even of ik nog wat ga insturen

Genoeg mooie Opels uit die tijd, waaronder ook de runner-up van de auto van het jaar verkiezing 1980 winking smiley
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
@Pink: budget 100.000 euro.

Zag het nu ook, is niet vindbaar eronder. Denk dat ik weekje over ga slaan. Erg veel beperkingen.

De enige beperkingen zijn het bouwjaar en het budget...
Getekend met een lineaal?
Recht en hoekig?
Een betere omschrijving voor onderstaande exclusieve SUV - die eruit ziet als een kruising van een Range Rover met een Fiat Panda - bestaat er niet:




Monteverdi Safari



€ 59.000,-
01/1980
224 kW 305 PK



Monteverdi Safari dunkelgrün metallic.
Innenausstattung mit sehr hochwertigem Echtleder zweifärbig in hell und dunkelbeige verkleidet. Sehr gepflegter Wagen, der aber bestimmungsgemäß als SUV auch im Winter gefahren wurde. Seit 1994 in Besitz eines Sammlers. Diverse dezente Veränderungen wurden im Laufe der Jahre durchgeführt: Motorhaube arretiert im aufgeklappten Zustand von selbst, Frontspoiler massiv verstärkt, hochwertige Hifi Anlage mit drehbarem Display als Diebstahlschutz. Tank-Schnellverschluß aus Edelstahl, große SUV-Außenspiegel. Österreichische Einzelgenehmigung.

VB 59.000€



Zur Monteverdi Historie:

Der Monteverdi Safari war ein Geländewagen des Schweizer Automobilherstellers Monteverdi, der zwischen 1976 und 1982 in größeren Stückzahlen hergestellt wurde. Peter Monteverdi entwickelte den Safari im Laufe des Jahres 1975. Er griff dabei das Grundkonzept des Range Rover auf, dessen Layout und Dimensionen er im Wesentlichen für seinen eigenen Geländewagen übernahm. Wie dieser, war auch der Safari ein viersitziger, zweitüriger Geländewagen mit hochwertiger Ausstattung und großen Motoren. Gleichwohl handelte es sich bei dem Safari immer um ein hochpreisiges Auto. 1980 wurde er für einen Preis von 65.000 DM verkauft. Damit lag er auf dem Niveau des Coupés Mercedes-Benz 500 SLC und übertraf den Preis für einen voll ausgestatteten Range Rover um 50 Prozent.
Weitere Komponenten, die der Safari vom International Scout übernahm, waren das aus Starrachsen vorn und hinten bestehende Fahrwerk, der (zuschaltbare) Allradantrieb, das Getriebe, das Differential, die Bremsen und die servounterstützte Lenkung.[10]
Die Karosserie des Safari war dagegen gänzlich eigenständig. Peter Monteverdi hatte den Aufbau nach eigenen Angaben selbst entworfen. Es handelte sich um einen glattflächigen, am europäischen Geschmack orientierten Kombiaufbau mit zwei Türen, für den zahlreiche Anbauteile unterschiedlicher Großserienhersteller übernommen wurden. Die Verglasung und (geteilte) Heckklappe stammten vom Range Rover, die Frontscheinwerfer vom Fiat 125 T Spezial, die Rückleuchten vom Peugeot 504 Break, und die Sitze sowie Teile der Stoßstangen kamen von BMW.

Im Innenraum legte Monteverdi wert auf Sportlichkeit und Luxus. Sportliche Instrumentierung und vollständige Ausstattung machten den Wagen zu einem bevorzugten Fahrzeug für wohlhabende Kunden. Serienmäßig waren die Sportsitze mit Kunstleder bezogen; auf Wunsch gab es eine Lederausstattung.
Die Motoren bezog Monteverdi anfänglich von Chrysler; in den letzten Produktionsjahren des Safari wurden dagegen die serienmäßigen Triebwerke von International Harvester verwendet.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2021 13:07 door brg.
Quote
Bobbeltje
Inzending aangepast naar een heerlijke Alpine uit 1980

Alpina!
1980, vierkant en hoekig, dan kom ik bij zoiets uit.

[suchen.mobile.de]

Ford Thunderbird
Preis 5.999 €
Kilometerstand 98.000 km
Hubraum 3.273 cm³
Leistung 66 kW (90 PS)
Kraftstoffart Benzin
Getriebe Automatik
Erstzulassung 01/1980











Meer 1980 dan dit wordt het toch niet!
Alles goedgekeurd, behalve de inzending van Pink Panther, die is inderdaad te duur.
Quote
rzasa
Quote
Bobbeltje
Inzending aangepast naar een heerlijke Alpine uit 1980

Alpina!

drinking smileygrinning smiley
Quote
Zonder BMW met Skoda
Alles goedgekeurd, behalve de inzending van Pink Panther, die is inderdaad te duur.

Uhm.. wil niet vervelend doen maar de Opel Omega is toch ook afkeur?
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Zonder BMW met Skoda
Alles goedgekeurd, behalve de inzending van Pink Panther, die is inderdaad te duur.

Uhm.. wil niet vervelend doen maar de Opel Omega is toch ook afkeur?

Doe niet zo vervelend joh! winking smiley
Mijn eigen inzending:

Alfa Romeo Alfetta 2.0L







Prijs € 9.900,00
Kilometerstand 66.000km

Auto in zeer goede staat
Prachtig fluwelen interieur
Briar in uitstekende staat
Klaar voor gebruik
Het vereist geen speciale interventies
Mechanica hersteld
Volledige service uitgevoerd in april 2021
De auto wordt gereviseerd afgeleverd
NIEUWE voor- en achterremmen
Nieuwe banden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2021 21:55 door Zonder BMW met Skoda.
Quote
Total Loss
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Zonder BMW met Skoda
Alles goedgekeurd, behalve de inzending van Pink Panther, die is inderdaad te duur.

Uhm.. wil niet vervelend doen maar de Opel Omega is toch ook afkeur?

Doe niet zo vervelend joh! winking smiley

Klopt die is te jong, dus ook afkeur
Geïntroduceerd eind 70-er jaren (1977), hoekig voor de jaren 80 en nog steeds nieuw te koop.

Lada Niva

Bouwjaar: 1980, 193000 km, Prijs 120.000 RON is € 24347




BMW 635 CSi

[www.autoscout24.ch]











Prachtige E24, met typisch tachtig zonder rechter buitenspiegel.

1980
157.000 km
CHF 23.500,- = € 21.461,-
Voor mij een bijna 5 meter lang Italiaans slagschip.

1980 Maserati Quattroporte III

De koets is ingetogen vormgeven, met veel rechte, maar krachtige lijnen. En wat rzasa ook al zei: "typisch tachtig zonder rechter buitenspiegel."





Van binnen gaat het er een stuk minder ingetogen aan toe. Kijk toch eens naar die stoelen fauteuils!





429.900 SEK (= €42.480)

Quote
Zonder BMW met Skoda
Alles goedgekwurd, alleen Pink Panther en opel omega niet.

Inzending gewijzigd
Quote
lybra
Voor mij een bijna 5 meter lang Italiaans slagschip.

De koets is ingetogen vormgeven, met veel rechte, maar krachtige lijnen. En wat rzasa ook al zei: "typisch tachtig zonder rechter buitenspiegel."

Op mijn "Chrysler Simca Talbot Lotus" spinning smiley sticking its tongue out ook, kun je je nu toch niet meer voorstellen. Het 1e wat ik zou gaan zoeken als ik zo'n oldtimer gekocht had.
Ik ga voor deze prachtige Benz!
Zeer rijk uitgerust met o.a. sportstoelen, airco en (toen al!!) een airbag

1980 Mercedes 500 SLC



Preis 89.900 €
Kategorie Sportwagen / Coupé
Herkunft Deutsche Ausführung
Kilometerstand 7.180 km
Hubraum 4.939 cm³
Leistung 177 kW (241 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Automatik
Schadstoffklasse Euro2
Umweltplakette 4 (Grün)
Erstzulassung 10/1980
Anzahl der Fahrzeughalter 3
HU Neu
Klimatisierung Klimaanlage
Airbags Fahrer-Airbag
Farbe (Hersteller) Milanbraun Metallic 404
FarbeBraun Metallic
Innenausstattung Velours, Beige







Wat een prachtige auto's!
Die hemel van de Maserati, de stoelen van die Benz. Wauw! thumbs up
Maar mijn favorieten staan iets hoger winking smiley
Deze schreeuwt echt jaren '80 te zijn.
Dit exemplaar werd in 1980 nieuw geleverd in Duitsland. De auto is uitgevoerd in de beste kleur voor een Porsche 924 Carrera GT: Guards Red. De auto heeft vanaf 2004 bijna 15 jaar in een verzameling gestaan. Hoewel de auto nog maar 70.500 kilometer had gereden toen de vorige eigenaar haar kocht, wilde hij na het lange stilstaan geen enkel risico lopen. De motor werd volledig gereviseerd door een 924 Carrera GT specialist in Duitsland. De rekening kwam uit op maar liefst € 15.500, -. Werkelijk alles is gedaan. Van waterpomp tot distributie en van turbo tot en met de nokkenassen. Niets werd ana het toeval overgelaten. Alle pakkingen, de koppeling en de kleppen, werkelijk alles is nieuw. Sindsdien zijn er zo'n 2.000 kilometers met de auto gereden. De motor voelt precies zoals u verwacht na het zien van een factuur met zulke uitgebreide werkzaamheden: als nieuw! De motor maakt graag toeren en weet goed raad met het lichte wagengewicht van slechts 1.121 kilo.

Porsche 924 - Carrera GT Only 406 made, Highly original, low mileage, european version, rebuilt engine
1980, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Rood
€ 78.500
72.555 km

Advertentie





Het op-een-rijtje:

Volt - Volvo 262 - Coupé Bertone



Zadelsnuiver - 1980 Ferrari 400i GT



Bobbeltje - Alpina B6 2.8



SVF - Fiat Panda 30



Jp053 - Lancia Delta 1300 1980



caspervanc - Peugeot 504 Cabriolet



929V6 - Toyota Corolla 1.3 DX 5 speed 1980



Pink Panther - Talbot Sunbeam Lotus



BRG - Monteverdi Safari



Total loss - Ford Thunderbird



Zonder BMW met Skoda - Alfa Romeo Alfetta 2.0L



Spekky - Lada Niva



rzasa - BMW 635 csi



lybra - 1980 Maserati Quattroporte III



Guus Leferink - 1980 Mercedes 500 SLC



V70man - Porsche 924 - Carrera GT


Afgekeurd: opel omega

Helaas kom ik niet op de site van Spekky's Niva om de foto toe te voegen.
1. BRG: Monteverdi Safari

2. Jp053: Lancia Delta 1300

3. Bobbeltje: Alpina B6 2.8

Ook erg leuk en top 3-waardig:
Volt: Volvo 262 Coupé Bertone
Zadelsnuiver: Ferrari 400i GT
Guus Leferink: Mercedes 500 SLC
1. Zadelsnuiver - 1980 Ferrari 400i GT
2. Total loss - Ford Thunderbird
3. Volt - Volvo 262 - Coupé Bertone - deze had ik ook bijna willen insturen smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.