[Quiz #20] - Raad het plaatje - Antwoorden en uitslag

Gepost door lybra 
Quiz nummer 20 alweer! Net als bij de vorige quiz valt er een rode draad in de antwoorden te herkennen, maar aangezien de plaatjes niet per se uitgesneden zijn om specifieke uitvoeringen te kunnen raden, volstaat het om alleen merk en model te geven en zijn er geen toevoegingen nodig. In deze quiz komt als vanouds elk merk maar 1 keer voor.

Puntentelling: er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model). Wanneer een toevoeging gevraagd wordt, levert dit een extra punt op. Ontbrekende delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet: als het plaatje een Ford Focus stationwagon laat zien, dan vind ik "Ford Focus" als antwoord prima, maar "Ford Focus hatchback" kost een half punt aftrek, want die (onnodige) toevoeging is simpelweg fout (tenminste, als op het plaatje duidelijk de achterkant te zien is natuurlijk).
Incompleet: als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en "Alfa" in plaats van "Alfa Romeo" kost je een heel punt! Over "VW" in plaats van "Volkswagen" zal ik niet moeilijk doen, die afkorting gebruikt het merk zelf ook in het logo.
Graag ook de benaming gebruiken zoals 'ie in de prijslijst staat. Mensen hebben nog wel eens de neiging om bv. BMW E46 in te vullen, maar noem die dan alsjeblieft BMW 3-serie, dat maakt het voor mij wat makkelijker.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zaterdag 6 juni 20:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

(klik voor een vergroting)

Veel succes en plezier!

Antwoorden ontvangen van:
- MCW (+1 update)
- Barri
- Modus (+2 updates)
- Thunderburt (+2 updates)
- 406c
- SVF
- 929V6
-

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2021 21:15 door lybra.
Top! Deze is niet zo moeilijk denk ik. Weer zin in het puzzelen.
Ik vind 'm behoorlijk lastig. 2, 4, 8, 12 en 19 heb ik echt geen idee maar weet ik ook niet eens waar te zoeken.
lybra
de plaatjes niet per se uitgesneden zijn om specifieke uitvoeringen te kunnen raden, volstaat het om alleen merk en model te geven en zijn er geen toevoegingen nodig
Gezien de grote hoeveelheid speciaaltjes vind ik dit wel redelijk opvallend.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2021 19:48 door 406c.
Oei... de quiz blijkt dus een stuk moeilijker te zijn dan ik had verwacht! Nou ja, dat kan ik nu niet meer veranderen (in theorie zou dat natuurlijk wel kunnen door de plaatjes wat ruimer uit te snijden, maar dat was ik eigenlijk niet van plan tongue sticking out smiley).

Daarbij komt dat ik een plaatje heb gebruikt van een auto die nooit in Nederland geleverd blijkt te zijn: plaatje #14. Dat probeer ik eigenlijk altijd te vermijden, maar in dit geval heb ik het over het hoofd gezien. Sorry! Desondanks denk ik dat 'ie wel te raden zou moeten zijn, maar dat gaan we zien.

406c
lybra
de plaatjes niet per se uitgesneden zijn om specifieke uitvoeringen te kunnen raden, volstaat het om alleen merk en model te geven en zijn er geen toevoegingen nodig
Gezien de grote hoeveelheid speciaaltjes vind ik dit wel redelijk opvallend.

Op zich heb je gelijk, maar op best wel wat van de uitsnedes is die speciale versie niet of nauwelijks te onderscheiden van een reguliere uitvoering (maar op best wel veel plaatjes ook wel, dat is zeker waar). Bovendien scheelt het mij weer wat nakijkwerk door niet specifieke versies te vragen winking smiley (daar had ik me bij de vorige quiz best even op verkeken; moet ik ineens gaan uitzoeken wat de verschillen zijn tussen een BX GTI, Sport en Turbo).
Voor mijn gevoel is deze makkelijker dan de vorige, dat was duidelijk niet mijn kopje thee... Ondanks dat heb ik er op dit moment net als Barri ook 10 die ik zeker denk te weten.
Bij #2 weet ik niet eens waar ik naar kijk, voorkant/achterkant/zijkant/bovenkant/onderdeel ??? Laat staan merk/model....

Aantal andere weet ik ook echt niet maar ik heb geen zin om heel lang te zoeken.
Ik wilde een reminder plaatsen dat je nog maar 1 dag hebt om in te leveren, maar zag vervolgens dat ik in de onderwerpregel 6 juni heb vermeld, dat is zondag. Oh well: jullie hebben dus nog 2 dagen om je antwoorden of een update in te sturen.
Ah nog eens kijken of ik aanvullingen heb.
Heb nog helemaal geen tijd gehad om me er verder nog in te verdiepen. Drukke week. Misschien doe ik vanavond of weekend nog een poging. Ligt aan het weer grinning smiley
Zo, ik heb mijn antwoorden ook maar verstuurd. Ik heb me er eigenlijk niet heel erg in verdiept dus een hoge score zal het niet worden.
Ik ook niet, heb toch aardig wat leeg. Ik ben begonnen met verzamelen van foto's voor een nieuwe quiz maar door drukte nog niet uit kunnen werken. Dus als ik de quiz over twee weken mag doen dan graag. Deze keer lukt het me niet.
Antwoorden
Zoals in de openingspost gemeld, viel er in deze quiz een rode draad te herkennen (bij de quiz daarvoor zei ik nog "de quiz heeft een thema", maar daarmee zou ik al een van de antwoorden hebben weggegeven winking smiley): de auto's zijn allemaal sportieve sedans. Omdat ik eigenlijk niet zo'n zin had om allerlei speciale varianten uit te gaan zoeken, volstond het om alleen merk en model -dus zonder die specifieke uitvoering- te geven, maar liep ik alsnog tegen vervelende "moet ik hier nou wel of niet een punt voor geven"-antwoorden aan..

(klik voor een vergroting)

1. Lexus IS (F) - 6x goed, 1x leeg
2. Cadillac CTS (V) - 2x goed, 1x Cadillac XTS, 4x leeg
3. Maserati Ghibli (Trofeo) - 3x goed, 1x Maserati GranTurismo, 3x leeg
4. BMW 3-serie (M3) - 4x goed, 1x BMW, 2x leeg
5. Chrysler 300C (SRT8) - 6x goed, 1x Chrysler
6. Peugeot 405 (T16) - 6x goed, 1x leeg
7. Jaguar XJ (R) - 7x goed
8. Alfa Romeo 156 (GTA) - 2x goed, 5x leeg
9. Audi A6 (RS6) - 7x goed
10. Subaru Impreza (WRX) - 7x goed
11. Mitsubishi Lancer (Evo VIII) - 7x goed
12. Honda Accord (Type-R) - 4x goed, 3x leeg
13. Lotus Omega - 5x goed, 1x Opel Omega, 1x leeg
14. Dodge Charger (SRT) - 3x goed, 1x Lada, 3x leeg
15. Renault 21 (Turbo) - 6x goed, 1x leeg
16. Volvo 850 (R) - 6x goed, 1x Volvo 440
17. Ford Sierra (Cosworth 4x4 sedan) - 5x goed, 1x Nissan Maxima, 1x Nissan
18. Mercedes-Benz 190(E 2.5-16V Evo II) - 4x goed, 1x Mercedes-Benz, 2x leeg
19. Lancia Thema (8.32) - 5x goed, 1x Lancia, 1x leeg
20. MG ZS - 5x goed, 1x Rover, 1x leeg

Enkele toelichtingen:

Algemeen: de quiz was (veel) moeilijker dan ik had verwacht! In eerste instantie dacht ik zelfs nog dat 'ie misschien wel iets te makkelijk was, maar niets bleek minder waar.
2. Waarschijnlijk zo moeilijk omdat niet meteen duidelijk is waar je naar zit te kijken. Als het achterlicht rood was geweest, had 'ie waarschijnlijk beter te doen geweest.
8. Ik dacht eigenlijk dat deze best herkenbaar was, maar dat bleek overduidelijk niet het geval.
13. Ik vroeg niet om speciale versies, maar dit was (best wel duidelijk) een Lotus Omega, dus ik kon Opel als merk niet goed rekenen.
14. Een van de deelnemers gaf aan dat deze auto nooit in Nederland geleverd is. Ik probeer dat altijd te mijden in m'n quiz, maar hier had ik overheen gekeken. Desondanks waren er 3 mensen die 'm wisten.
19. Afgelopen vrijdag kwam de Lancia Thema ineens langs in de Facelift Friday rubriek op de hoofdpagina! Dat had nog een hulplijn kunnen zijn voor degenen die 'm niet hadden.
20. En nog eentje die ik in de afgelopen 2 weken op de hoofdpagina zag, in een Achtergrond over Rover-youngtimers. Exact deze foto zat daarin! Hetzelfde verhaal gaat hier op als bij de Lotus Omega: dit is een MG, dus kan ik helaas Rover niet belonen met een puntje.

Uitslag
Thunderburt is de enige die foutloos is gebleven. Gefeliciteerd! smileys with beer
En voor mij ook fijn; ik kon grotendeels zijn antwoordenlijstje hierboven overnemen.
          TOTAAL  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 Thunderburt 40  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2
2 929V6       37  2  2  1  2  2  2  2  0  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2
3 406c        30  2  0  2  0  2  2  2  0  2  2  2  0  2  0  2  2  2  2  2  2
4 Modus       28  0  0  0  2  2  2  2  0  2  2  2  0  2  0  2  2  2  2  2  2
5 MCW         26  2  0  2  0  2  2  2  0  2  2  2  2  2  2  2  2  0  0  0  0
6 SVF         24  2  1  0  1  1  2  2  0  2  2  2  2  1  0  2  1  0  1  2  0
7 Barri       23  2  0  0  2  2  0  2  2  2  2  2  0  0  0  0  2  2  0  1  2
Als altijd, iedereen bedankt voor het meedoen drinking smiley en excuses dat 'ie dit keer zo moeilijk was.
Gefeliciteerd Thunderburt!

2. Had echt geen idee waar ik naar keek. Ik dacht dat links een chromen raamlijn was en verder snapte ik er niks van grinning smiley Door die weerspiegeling bovenop dacht ik dat er dakrails waren die weerspiegelde. Maar sportieve sedans had ik al snel door dus kwam er niet op
8. Ik zag een B/C-segment auto voor me big smile smiley
19. Alweer de Thema 8.32 nut smiley Had er nog naar gekeken maar ik zag het wit van de knipperlichten niet eye rolling smiley

Meeste zag ik direct of na kort zoeken. De rest echt geen idee
2 zag ik ook niet, maar die 156 had ik meteen!
Toch geen beste score, maar dat had ik ook niet verwacht. Knap als je dit foutloos doet!

14. Een van de deelnemers gaf aan dat deze auto nooit in Nederland geleverd is. Ik probeer dat altijd te mijden in m'n quiz, maar hier had ik overheen gekeken. Desondanks waren er 3 mensen die 'm wisten.

Dat was bij mij wel puur toeval dat ik 'm goed had. Ik checkte of nr. 8 misschien een Charger zou kunnen zijn... nut smiley
Ik denk trouwens dat ik een nieuwe quiz toch af kan maken vanavond. Is dat ok?
Bedankt!

Toen ik het thema doorhad, viel bij sommige foto’s het kwartje. Weet niet of ik bijvoorbeeld die M3 anders had herkend. Hoe dan ook, leuk om eens de topscore te halen!
929V6
Dat was bij mij wel puur toeval dat ik 'm goed had. Ik checkte of nr. 8 misschien een Charger zou kunnen zijn... nut smiley
Haha, een mazzeltje soms is ook wel fijn smiling smiley

Barri
die 156 had ik meteen!
Dat vind ik ook het leuke aan zo'n quiz, als er voor iedereen makkelijkere en moeilijkere plaatjes bij zitten en dat die ook nog eens voor iedereen anders zijn. Jij wist die 156 meteen, maar dat was voor velen toch een erg moeilijke, terwijl bv. de 405 juist voor jou moeilijk bleek en voor de anderen goed te doen.

MCW
Ik denk trouwens dat ik een nieuwe quiz toch af kan maken vanavond. Is dat ok?
Wat mij betreft prima. Ik heb nu even wat minder tijd om nog weer een quiz te maken in ieder geval.
Kak, weer vergeten in te sturen moody smiley Dacht er gisterochtend nog aan, maar helaas. Even geteld, en ik zou op 26 punten zijn uitgekomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.