Welkom bij Occassionwedstrijd #656: De panoramische achterruit als stijlelement STEMMEN TOT VRIJDAG 2 APRIL 20:00

Gepost door MBdoubleyou 


Welkom bij Occasionwedstrijd #656: De panoramische achterruit als stijlelement





Opvallend veel van mijn favoriete auto's zijn voorzien van een panoramische achterruit. Je vindt deze achterruit in allerlei vormen, soms licht gebogen, heel soms naar binnen gebogen en soms een enorme gebogen glaspartij. Het begon een modedingetje te worden eind jaren 50, voornamelijk in de USA, maar in alle decennia vind je auto's die voorzien van zo'n glazen stijlelement.

Uiteraard zijn er auto's te vinden met een hele lichte bolling in de ruit of een ruit waarvan maar een heel klein stukje gebogen is. Die zoeken we dus niet. Hoe leuk een Ford Taunus ook is........die achterruit is niet wat ik bedoel als we het over een duidelijk stijlelement hebben. Technisch gezien kan ik 'm natuurlijk niet fout rekenen smiling smiley :



Het gaat er echt om dat de panoramische achterruit een opvallend stijlelement van het ontwerp is. De ruit dient uit 1 stuk te bestaan

Verdere criteria:
- Bouwjaar: geen beperking
- Budget: 250.000 euro, vreemde valuta graag omrekenen naar euro's
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Inzenden kan tot woensdag 31 maart, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 2 april, 20:00 uur.

Succes!

Voorgaande wedstrijden::
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur  - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552:  Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625:  Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
655: Bye Bye Civic// Hulp gevraagd - Jp053



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2021 22:22 door MBdoubleyou.
1973 Jensen Interceptor

[www.classicpark.com]











€39.900




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2021 12:14 door Escher.
1995 Opel Tigra

Hij staat er mooi bij in het brandweer rood met 79.000 km ervaring. Komt uit 1995 en kost €4.900,-













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2021 10:00 door caspervc.
Fuldamobil S-7

Registratie jaar: 1959, Km-stand: 46.000, Prijs € 14.500

Mooie en zeldzame Fuldamobil S-7 Fram King uit Zweden.De kunststof carrosserie en het chassis zijn in een goede staat.De motor is gereviseerd en de gehele techniek functioneert naar behoren.Ook de electrische installatie is geheel in orde.De kleine start meteen en rijdt zoals in 1959.De plexiglas achterruit heeft geen scheuren.Het interieur ziet er leuk en netjes uit.De Fulda heeft onbegrenste Zweedse APK.








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2021 22:04 door Spekky.
Großer Borgward 1961 (klik!)

[de.wikipedia.org]











€ 109.500,-




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2021 12:20 door 929V6.
Ik had in eerste instantie deze inzending, maar ik heb 'm gewijzigd naar een exemplaar met wat mooiere (buiten)foto's. Het blijft verder dezelfde auto.

1988 Chevrolet Corvette 35th Anniversary



50.241 miles
$15.000 (= €12.686)











3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2021 10:30 door lybra.
Plymouth Barracuda

[a27937.cmorecars.com]











1965
$24.999,- = € 21.215,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2021 16:50 door rzasa.
Omgekeerd kan ook! En als zo'n ruit dan in een juweeltje van een ontwerp als zo'n C6 zit, dan ben je in één keer binnen.





2006 Citroën C6 voor €1.890: [www.autowereld.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2021 09:06 door afentoe.
Honda NSX 3.0 V6

Advertentie











€ 82.000,-
80.000 km
Volledige onderhoudshistorie
04/1992
201 kW 273 PK
Handgeschakeld,
Benzine

Beschrijving
Te koop wegens mijn hoge leeftijd. De NSX is in uitmuntende staat. Altijd binnen gestald. Niet in gerookt en zorgvuldig bereden. De km-stand is bewijsbaar. Nooit gebruikt voor race of rally. Verder 100% schadevrij.
De NSX is geheel origineel als nieuw geleverd door Honda-Nederland, incl. het zwarte dak.
De carrosserie is van corrosievast aluminium, evenals de double-wishbone wielophanging. De wegligging is legendarisch, mede door de compromisloze invloed van kritische coureurs als Satoru Nakajima en Ayrton Senna.
De V6-middenmotor is gebouwd uit een speciale aluminium legering met titanium drijfstangen en VTec verstelbare nokkenassen. Mede daardoor gedraagt de NSX zich bij rustige rijstijl soepel en tolerant. Terwijl bij hogere toerentallen tot 8000tpm de NSX verandert in een roofkat.

Specs :
lengte 4,430 m
breedte 1,810 m
hoogte 1,175 m
banden voor 205/50 ZR15 achter 225/50 ZR16
gesmede aluminium velgen
snelheid begrensd 270 km/h
toeren begrensd 8500 tpm
Brandstofinspuiting PGM-F1 Euro 95 compressie 10,2
Koppel max. 284/5400 Nm/tpm
VTec nokkenassen schakeling ca. 5800 tpm computer controlled

axiaal en in hoogte verstelbaar stuurwiel
4 kanaals ABS ALBIII en traction control systeem
cruise control
automatisch
in hoogte verstel- en intrekbare lichtverstralers met koplamwassers
ruitewissers met variabele druk
van binnenuit verstelbare electrische buitenspiegels
Honda/Bose radio/cassettespeler met CD-wisselaar en speakersysteem
achterruitdefroster met timer
stuurstangslot
alarmsysteem/deurvergrendeling met afstandbediening
De Studebaker Avanti is een bijzondere, maar redelijk bekende klassieker uit 1962. De auto had een extravagant ontwerp dat was getekend door Raymond Loewy. Een succes werd het niet, onder andere door wat kwaliteitsproblemen met de polyester carrosserie. Toen Studebaker in 1963 failliet ging, gingen twee dealers verder met het model. Zij bouwden dit model verder onder de naam Avanti II zonder al te veel wijzigingen, maar wel met van GM verworven techniek. Dit kwam bijna twintig jaar later tot een einde, maar een ondernemer zag in 1982 nog steeds brood in het model. In de jaren tachtig wisselde het bedrijf nogmaals van eigenaar en kwam uiteindelijk in handen van John Cafaro. In 1988 en 1989 bouwde hij in een nieuwe fabriek de coupé en convertible, maar deed vervolgens iets heel bijzonders. Ook in 1989 lanceerde hij de Touring Sedan, een vierdeurs limousine. De auto stond op de basis van de toen nieuwe Chevrolet Caprice en oogde verrassend elegant, waarbij de oorspronkelijke Avanti-uitstraling nog heel aardig was behouden. In 1991 was het alweer afgelopen, in deze vier Cafaro-jaren werden 405 Avanti's gebouwd, waarvan 90 Touring Sedans. Het Avanti-avontuur was echter nog altijd niet klaar, weer een nieuwe eigenaar ging er mee aan de haal en uiteindelijk werd het concept tot maar liefst 2011 uitgemolken.
bron

De Avanti Touring Sedan was wel uitzonderlijk duur, ook al kon je de auto optuigen met dik lederen bekleding, autotelefoon, zonnedak en zelfs een televisie voor de achterbank. Dit zwarte exemplaar heeft al die opties en is het vierde exemplaar van de 1990-productie. De eerste eigenaar heeft er bijna 50.000 dollar voor neergeteld, terwijl je voor 30 al een bepaald niet armoedige Cadillac voor de deur kon hebben staan. Door de Caprice-techniek hoef je je geen zorgen te maken over zowel onderhoud als prestaties. De 5.0 V8 met automaat is allesbehalve exotisch en levert voldoende pit om je vlot voort te bewegen.

Avanti Touring Sedan











Year: 1990
Mileage: 6,258
VIN: 12AAV44AXL1001004
Price: US $34,500.00 / € 29.177

Here is a beautiful, ultra rare 1990 Avanti 4dr Sedan in excellent condition inside and out. This is one of only 90 Avanti sedans ever produced and it is the number 4 in production of the 90 built. The car is completely all original with only 6k original miles on it. We got this car out of the estate of its second owner that bought it in 1991. He was an avid Avanti collector and it even spent time in a museum for many years. The car was ordered in the best colors of black on black with the optional moon roof, ground effects and rear mounted TV. This was a very expensive car in its day with a window sticker price of over $50K, when a new Corvette or Cadillac was only $30K. These where all hand built cars on new full size Chevrolet Caprice chassis so they are very easy to fix and maintain. This car has its original window sticker, dealer order form, certificate of origin, owners' manual and multiple original dealers brochures from new. It was even a National Show Winner at the International Studebaker Drivers Club concours. This is truly a unique, collector's item. You either love it or hate it but it is one very rare car that is sure to draw a crowd!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2021 12:03 door Wouter82.
1960 Mercury Monterey

Hoe complex kun je een ruit buigen? En dan gewoon voor en achter panorama ruiten.







De andere 94 foto's tref je i.n de link

Prijs $ 29.500
Bouwjaar 1960
Kilometerstand 59500 mijlen

West Coast Classics presents an absolutely exceptional and highly desirable mostly all original example of this 1960 Mercury Monterey Fastback 2 door Hardtop with reportedly only 59K original miles in completely rust free condition with its original factory upgraded 383/280HP V8 engine with factory options including:383 C.I. V-8 280 H.P. 8.5:1Mercomatic transmission 3 gear Borg-WarnerPower steeringFender skirtsRadio and HeaterWhite wall tiresElectric wind shield wipersDual exhaustAstro-Supremes rims and tires with original factory wheels in the trunk.DATA PLATE INFO:Body 63A: 2 door Monterey HardtopColor D: Aztec Turquoise Met (Ocean Turquoise)Trim 27: Medium & Light Turquoise Crush Grain & Vinyl InteriorDate 20K: October 20, 1959TR 4: Automatic Dual Range MultidriveAxle 6: 2.91:1 Finished in its very striking original factory Aztec Turquoise Metallic color paint with its original matching factory Medium & Light Turquoise Crush Grain & Vinyl color seats, original matching Turquoise carpet interior. The floor boards, trunk and all the typical rust-prone areas are completely solid and rust-free and the car has no signs of any accidents - obviously an always garaged and cherished car since new. The original spare wheel with its jack is in the trunk. The original 383/280HP V8 engine is extremely strong and powerful and this particular car drives like it must have when new - must be driven to be fully appreciated. The transmission shifts smoothly through all the gears and the temperature always remains cool! This is a rare opportunity to own a great daily driving and never abused example of a superb example of this rust free 1960 Mercury Monterey Fastback 2 door Hardtop in very fine and mostly completely original condition throughout!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2021 17:39 door Zonder BMW met Skoda.
Op een sedan, coupé en zelfs een hatchback (lift-back) is zo’n panorama venster best logisch.

Maar op een stationwagon?

Citroën ID19F Break

Bouwjaar 1967
Aantoonbaar 18.167km
€ 64.950




De advertentie vermeld de bijzondere geschiedenis van dit exemplaar, nieuw gekocht door het Franse leger, voorzien van een 100% kloppende km-administratie en ongerestaureerd en roestvrij.
Daar is de prijs ook wel naar, maar bijzonder is hij zeker.










Hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2021 20:10 door Pink Panther.
Ik neem aan dat de achterruit wel uit één geheel moet bestaan?
Quote
Wouter82
Ik neem aan dat de achterruit wel uit één geheel moet bestaan?

Dat is wel de vraag.
Sja, ik heb er zelf eentje gehad dus duidelijk dat ik deze inzend! Dit exemplaar is een vroege zonder de spoiler, daarbij valt de achterruit nog iets meer op.

Porsche 924
04-1977 | 132.254km | €11.995




Quote
Wouter82
Ik neem aan dat de achterruit wel uit één geheel moet bestaan?

Dat had ik er wel bij moeten zetten inderdaad. Goed punt. Ik pas het aan!

Ik ken meer fraaie modellen waarvan de achterruit wel panoramisch lijkt maar dat niet is. Het optische effect is vrijwel hetzelfde maar een echte panoramische ruit bestaat uit 1 stuk smiling smiley. De Montego kan helaas niet meedoen. Wel een leuke auto thumbs up!

Nog steeds een absolute beauty zo'n RX-7 van de eerste serie, maar ook deze ruit oogt panoramisch, maar is het niet. Bij de 2 opvolgers wel.

Alle inzendingen zijn goedgekeurd. Leuk spul thumbs up.

Ik moet nu wel op zoek naar iets anders, Barri smiling smiley. Ik had net deze 944 Turbo S 2.5 uitgekozen vanwege dat waanzinnige interieur. Ik vind een 944/968 geweldig, en mooier dan een 911.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2021 00:53 door MBdoubleyou.
Ik vind een 944 een ander model, dus zend maar in winking smiley
Zeker deze uitvoeringen liggen voldoende uit elkaar wat in betreft.
In de basis zijn de 924 en 944 toch echt dezelfde auto. Zelfs de 968 is nog steeds een opgeleukte 924, oneerbiedig gezegd smiling smiley. in de regels staat: "dezelfde modelgeneratie". Ik zie de 924 en 944 niet als een andere modelgeneratie, ze zijn zelfs 6 jaar naast elkaar leverbaar geweest. Een e36 M3 is een behoorlijk opgewaardeerde e36 Coupé, zo zie ik een 944 als een behoorlijk opgewaardeerde 924 smiling smiley. Ik zou 'm zelf afkeuren als inzending.

Maar geen probleem, ik heb al wat anders op het oog thumbs up.
Quote
MBdoubleyou
Maar geen probleem, ik heb al wat anders op het oog thumbs up.

1973?
Quote
Pink Panther
Quote
MBdoubleyou
Maar geen probleem, ik heb al wat anders op het oog thumbs up.

1973?

Heb jij een glazen bol? Ik ben toch wel benieuwd waarom je 1973 zegt big smile smiley!
Quote
MBdoubleyou
Quote
Pink Panther
Quote
MBdoubleyou
Maar geen probleem, ik heb al wat anders op het oog thumbs up.

1973?

Heb jij een glazen bol? Ik ben toch wel benieuwd waarom je 1973 zegt big smile smiley!

Tja, die ligt denk ik erg voor de hand. Laat ik zeggen, dat er een mooie groene te koop staat. Echt groen was ie echter niet.spinning smiley sticking its tongue out
Nee, die van mij ligt niet erg voor de hand maar is wel groen smiling smiley.
Het kopje koffie past beter bij een wedstrijd cabrio / tweezitter / Japans / ...
het achterruitje is weliswaar panoramisch maar niet echt gigantisch.

Toch maar op de valreep wijzigen door iets anders:





Renault Fuego 2.0 GTX



€ 5.490,-
132.100 km
03/1983
2 vorige eigenaren
80 kW 109 PK







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2021 09:16 door brg.
Een heerlijke Franse raket, misschien wel de beste GTI uit zijn tijd

1990 Peugeot 309 GTI 16



€ 13.000,-
226.000 km
01/1990
118 kW 160 PK





Deze originele peugeot 309 GTI 16 is de eerste versie zonder katalysator (daardoor 160 pk). De wagen is volledig gerestaureerd. Dit is gedaan door Peugeot specialist Ilbrink. De lak is nieuw en de motor is gereviseerd. De onderzijde is met dinitrol behandelt.
Ik verkoop de wagen omdat ik hem zeer weinig gebruik. De wagen is in zeer propere staat en de motor draait als nieuw.







4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2021 15:52 door Guus Leferink.
Quote
MBdoubleyou
Nee, die van mij ligt niet erg voor de hand maar is wel groen smiling smiley.

Benieuwd welk staartje dit verhaal heeft dan...
Inzending gewijzigd



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2021 15:53 door Guus Leferink.
Quote
SVF
De AMC Pacer ook nog overwogen, maar dat is wel een grensgevalletje...

Dat is zeker geen panoramische achterruit, platter kan niet zelfs. Zie bovenstaande discussie over de Austin Montego.
Quote
929V6
Quote
SVF
De AMC Pacer ook nog overwogen, maar dat is wel een grensgevalletje...

Dat is zeker geen panoramische achterruit, platter kan niet zelfs. Zie bovenstaande discussie over de Austin Montego.

Het gaat hier natuurlijk om de achterste zijruiten die om het hoekje doorlopen en recht van achteren zou je kunnen stellen dat de achterruit uit 3 delen bestaat waarvan 2 panoramische ruiten. Dat is wat ver gezocht vandaar dat ik hem ook niet heb ingezondensmiling smiley
Zie het voorbeeld van mbdoublyou, daar wordt uitgelegd dat dezelfde consteuctie bij een rx7 niet wordt goedgekeurd
nut smileyIs dat een nieuwe trent, je inzending niet wijzigen?

Ik mis trouwens nog steeds die inzending van MBdoubleyou uit, ik gok, 1973.
Anders moet ik wellicht toch nog wijzigen.
De panoramische achterruit van de Buick Riviera Boattail is een waar kunsstukje. Vandaar dat ik heb gekozen voor dit waanzinnig mooie exemplaar uit 1973. De rest van auto vind ik overigens ook prachtig. Ik hou van dit soort enorme US seventies slagschepen smiling smiley.

Buick Riviera Boattail uit 1973

28.135 Euro (32.995 USD)
99.000 miles





MBdoubleyou, je bent te laat met eigen inzending big smile smiley
Maar van mij mag ie blijven hoor! Gaaf ding zo’n Rivièra smileys with beer
Stemmen kan tot vrijdag 2 april 20.00!

OER:

Escher - 1973 Jensen Interceptor


capservc - 1995 Opel Tigra


Spekky - 1959 Fuldamobil S-7 Fram King


929V6 - 1961 Borgward P100 2.3l "Airswing


lybra - 1988 Chevrolet Corvette 35th Anniversary


rsaza - 1965 Plymouth Barracuda


afentoe - 2006 Citroën C6 2.7 V6 HDI


Bobbeltje- 1992 Honda NSX 3.0 V6


SVF - 1968 Renault Alpine A110


Wouter82 - 1990 Avanti Touring Sedan


MX6- 1991 Toyota Sera


Zonder BMW met Skoda - 1960 Mercury Monterey


Zadelsnuiver - 1968 Volkswagen Karmann Ghia T34


Pink Panther - 1967 Citroën ID19F Break


Barri - 1977 Porsche 924


brg - 1983 Renault Fuego 2.0 GTX


opel omega -1970 Mercedes-Benz 280 SE 3.5l


Guus Leferink - 1990 Peugeot 309 GTI-16


MBdoubleyou - 1973 Buick Riviera Boattail




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2021 22:24 door MBdoubleyou.
Quote
MBdoubleyou
De panoramische achterruit van de Buick Riviera Boattail is een waar kunsstukje. Vandaar dat ik heb gekozen voor dit waanzinnig mooie exemplaar uit 1973. De rest van auto vind ik overigens ook prachtig. Ik hou van dit soort enorme US seventies slagschepen smiling smiley.

Buick Riviera Boattail uit 1973

Die dus! Ha, ha.
Exact dezelfde had ik op de korrel.
Vandaar mijn opmerking:

Quote
Pink Panther
Quote
MBdoubleyou
Nee, die van mij ligt niet erg voor de hand maar is wel groen smiling smiley.

Benieuwd welk staartje dit verhaal heeft dan...

Het was mijn 1e idee bij deze wedstrijd. Maar vind hem zo voor de hand liggend, dat ik hem niet heb geplaatst.

Je bent wel te laat.
Ik vond 'm niet zo voor de hand liggend smiling smiley. Ik vond een Citroen SM erg voor de hand liggend. Ik vind het lastig om te bepalen wat nou mijn favoriete auto aller tijden is....maar ik denk dat de SM wel een grote kanshebber is. De Interceptor maakt ook kans. Deze Riviera Boattail staat zeker in de top 10.
Die hint van het staartje had ik helemaal over het hoofd gezien eye rolling smiley.

Ik had eigenlijk wel een Avantime of Renault 25 verwacht. Of een Mégane 3 HB-3 deurs. De Fuego kwam er op het nippertje nog bij.

Ja, door onverwachte omstandigheden was ik te laat. Als mensen er een probleem mee hebben dat ik 'm er toch nog heb ingezet dan haal ik 'm weg smiling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2021 22:47 door MBdoubleyou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.