Fotowedstrijd #45 oktober 2020 - Uit de folder - Stembussen geopend!

Gepost door Gewoon Dirk 
Fotowedstrijd nummer 45: Uit de folder

In autofolders probeert men altijd om een auto zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Zo staat mijn Eldorado op de gevoelige plaat terwijl hij duidelijk op hoge snelheid over een kronkelige kustweg knalt, de dynamiek knalt er gewoon vanaf. Voor de wedstrijd van deze maand gaan we proberen zelf zo'n setting te creëren. Gebruik je creativiteit om tot ene mooi resultaat te komen en licht eventueel ook toe waarom je jouw foto als een folderfoto ziet.

Belangrijk
Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's gewoon uit je telefoon. Kortom: heb je een foto gemaakt die je leuk vindt en twijfel je of ‘ie wel goed genoeg is? Gewoon meedoen!

Regels
Maximale breedte: 1024 pixels
  • 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
  • De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen 1 oktober en 26 oktober 20:00 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
  • Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
  • Je kunt alleen winnen als je zelf ook gestemd hebt.
  • De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.
  • De foto moet een link met auto's hebben

Voorgaande wedstrijden:
1. Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix
2. Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko
3. April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno
4. Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr
5. Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.
6. Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
7. Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk
8. September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver
9. Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter
10. November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer
11. December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa
12. Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco
13. Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh
14. Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk
15. April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh
16. Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter
17. Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh
18. Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
19. Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
20. September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
21. Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
22. November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
23. December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
24. Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
25. Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
26. Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
27. April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
28. Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
29. Juni 2019: ‘Auto en stad’ - winnaar: Peter O.
30. Juli 2019 ‘Zomertijd/komkommertijd’ - winnaar: SVF
31. Augustus 2019 ‘Oud en nieuw’- winnaar: Quadrifoglio Verde
32. September 2019: ‘Weerfoto’ – winnaar: NielsdW
33. Oktober 2019: 'Auto's en woningen' - winnaar: Tydelyck
34. November 2019: 'Auto's en power' - winnaar Zadelsnuiver
35. December 2019: 'De auto indoor' - winnaar Adinsx
36. Januari 2020: ‘Zicht met licht’ – winnaar Elco
37. Februari 2020: 'De menselijke factor' - winnaar Adinsx
38. Maart 2020: 'Lente in zicht' - winnaar Escher
39. April 2020: 'Het zit 'm in de details' - winnaar Gewoon Dirk
40. Mei 2020: 'Frontaal!' - winnaar smarter
41. Juni 2020: 'De auto als figurant' - winnaar Escher
42. Juli 2020: 'That summer feeling' - winnaar Caspian
43. Augustus 2020: 'Contrast'- winnaar rzasa
44. September 2020: 'Kleur' - winnaar Gewoon Dirk

Inzenden kan tot en met maandag 26 oktober 20.00 uur, stemmen tot zaterdag 31 oktober 20.00 uur.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2020 11:37 door Gewoon Dirk.
Leuk thema weer! Zou je de data nog even willen aanpassen?
afentoe
Leuk thema weer! Zou je de data nog even willen aanpassen?

thumbs upDone.
Ik dacht even, "huh? die heb ik toch aangepast." maar dat was alleen in het einde van mijn post en niet in het middendeel.
Zag de Honda laatst weer te koop op Marktplaats. Helaas in veel mindere staat als destijds hier op het forum.

"Sharp, uninterrupted design lines – created using the largest superformed panel in the automotive world – draw the eye over the car’s graceful yet muscular new profile. By positioning the front wheels further forwards the bonnet profile has been lifted to create finely balanced proportions. The result is an exterior with both a sophisticated and attractive look."

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2020 12:15 door Tydelyck.
Leuke opdracht! Ik denk dat dit mijn inzending wordt.

1975 Jeep Wagoneer
Verkeersdrempels, bruggetjes, zolang er een duidelijk als zodanig te herkennen weg loopt brengt onze SUV u overal!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2020 17:08 door afentoe.
Ik doe ook nog eens een keertje mee, met mijn nieuwe aanwinst:

Oei, morgenavond de deadline. Ik wil nog proberen een nieuwe versie van een lightpainting-foto te maken welke ik vorig jaar ergens maakte. Eens kijken of dat morgenavond nog gaat lukken tussen kinderen op bed, en droog buitenweer. grinning smiley
Nog even van een verlaten weiland terug naar huis, de foto van de canon halen en wat bijwerken. Als ie dan nog mee mag, fijn 😉
Ok, haastwerk dus niet zo lekker als dat mijn 'lightpainting' vorig jaar door de importeur werd opgepikt, maar best aardig.
De lichtstreep (van de mobiel) had de M van Mégane voor moeten stellen in een sportieve twist passend bij de auto.

Wederom een nachtfoto dus. Volgende keer neem ik nog wat meer de tijd grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 22:22 door adinsx.
Het OER:

Tydelyk

"Sharp, uninterrupted design lines – created using the largest superformed panel in the automotive world – draw the eye over the car’s graceful yet muscular new profile. By positioning the front wheels further forwards the bonnet profile has been lifted to create finely balanced proportions. The result is an exterior with both a sophisticated and attractive look."

Elco

Afentoe

1975 Jeep Wagoneer
Verkeersdrempels, bruggetjes, zolang er een duidelijk als zodanig te herkennen weg loopt brengt onze SUV u overal!

Zadelsnuiver

Escher

Rzasa

Adinsx

De lichtstreep (van de mobiel) had de M van Mégane voor moeten stellen in een sportieve twist passend bij de auto.

Stemmen maar!
Voor ik het vergeet, meteen maar even stemmen dan ;-)

Vooraf: een foto 'uit de folder' moet scherp zijn en een juiste sfeer rondom de auto weergeven. Mijn puntenverdeling is als volgt:

1) Elco
Een heerlijke scherpe plaat, gespeeld met het nazomerse zonlicht én voorzien van finishing touch met modelbenaming in de foto. Top thumbs up
Kan zo de folder in (heeft Ellis nog niet gebeld? winking smiley )

2) Zadelsnuiver
Heel wat anders, een stel kampers eh campers sfeervol vastgelegd in hun natuurlijke omgeving. Deze foto zie ik ook zo in een prachtige brochure waar menig 60+ 'er van zou smullen.

3) Tydelyk
Ik had de brandweerkraan eraf gesneden en die lantaarnpaal, tja, als je er op let valt ie op, gelukkig trekt de auto en zijn omgeving meer de aandacht.
Ook past de auto in het straatbeeld en met wat kleine aanpassingen ook zo in een folder van een geweldig merk.
1e plaats: Zadelsnuiver
2e plaats: Rzasa
3e plaats: Escher
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.