Occasionwedstrijd #609: Bevrijdingsdagtour 2020 I SVF is de winnaar!

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #609: Bevrijdingsdagtour 2020




Aanstaande dinsdag is het bevrijdingsdag, de dag dat we onze bevrijding 75 jaar geleden en onze vrijheid vieren. Een dag dat in vele provinciehoofdsteden bevrijdingsfestivals worden gehouden. Goede muziek, ontspannen sfeer en een natje en droogje. Niemand zal het zijn ontgaan dat het dit jaar anders zal zijn... Als alternatief ga jij (met of zonder partner) een bevrijdingstour langs diverse provinciehoofdsteden. Je start in de binnenstad van Middelburg via Den Bosch, Utrecht, Almere, Zwolle, Assen en eindigt in het stadspark van Groningen. Een rit van 413 kilometer in 1 dag met in elke hoofdstad een korte tussenstop. Wat gaat zoal mee: een gevulde picknickmand, 2 paraplu's en natuurlijk de nederlandse vlag. Niet zoveel dus.

Criteria:
- model met 2 of 3 portieren. We touren met maximaal 2 personen, geen achterportier(en) voor passagiers.
- Kleur: rood, wit, blauw of oranje. Combinatie van deze 4 kleuren mag ook.
- Bouwjaar: 1945 tot en met 2020.
- Minimale km-stand: 7.500
- Maximaal aantal pk's: 150 vanwege de maximale snelheid van 100km.
- Budget: € 17.500.
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.



Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053

Inzenden kan tot woensdag 6 mei, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 8 mei, 20:00 uur.

Succes!




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2020 21:03 door Jp053.
Hoe streng ben je met blauw? Ik heb wel wat leuks gezien die in de omschrijving staan als blauw, maar waarvan je het niey overduidelijk ziet.
Blauw is blauw. Licht-, smurfen-, hemels-, donkerblauw etc.. Allemaal goed.
Als je een bevrijdingsdagtrip gaat maken, doe je dat natuurlijk in Hollands Glorie. Als de auto dan ook nog Marathon heet en hartstikke oranje is, dan kan het niet meer stuk als je in al die steden door de lege straten vanaf de balkons wordt toegejuicht. Nederlandse vlag vastbinden op het dak en gaan.

Daf 55 Marathon






Prijs € 11.450,00
Bouwjaar 1970
Kilometerstand 25.100

Prachtige beschrijving van de Duitse verkoper, wie hem niet kan lezen; haal hem even door Google Translate.
Nur wenige kennen noch die urigen DAF aus Doorne's Automobiel Fabriek N.V.

Eine Besonderheit hat dafür gesorgt, dass die Fahrzeuge heute nur noch sehr selten - und dann auch noch in einem solch guten Zustand zu finden sind.

Mit seiner Variomatic, einem stufenlosen vollautomatischen Keilriemen-Getriebe fährt der DAF vorwärts und RÜCKWÄRTS (???) gleich schnell. Diese Getriebeart ist bei Mopeds und Motorollern gängiger Standard. Aber auch bei Audi kommt die Variomatic als Multitronic zum Einsatz.
Sie ermöglicht ruckfreies fahren im stets optimalen Drehzahlbereich . Sie müssen sich als Fahrer lediglich zwischen zwei Richtungen und zwei Pedalen entscheiden: nach vorn oder zurück, Gas oder Bremse. Alles andere übernimmt die vollautomatische Variomatic.
Die Holländer hatten die besondere Eigenschaft der Variomatic zweckentfremdet, und haben Autorennen - nur rückwärtsfahrend - durchgeführt (???). Damit wurde der ohnehin geringe Bestand noch zusätzlich dezimiert.
Einen weiteren Vorteil bietet die optimale Gewichtsverteilung aufgrund der Transaxle-Bauweise (Motor vorne - Getriebe hinten) wie sie auch bei den Sportwagen von PORSCHE zum Einsatz kommt.

Neben der besonderen Technik sind sie mit dem Marthon auch bei hochkarätigen Oldtimer-Veranstaltungen Publikummagnet (wir haben es ausprobiert!!!).

Das Designer-Blechkleid dieses DAF Marathon wurde vom Italiener Giovanni Michelotti gezeichnet. Damit sind sie genauso gut "angezogen" wie mit einem Ferrari, Maserati, Lancia oder Alfa Romeo. Denn für diese Marken hat Michelotti ebenfalls wunderschöne Karrosserien gestaltet.

Dieser angebotene DAF ist Teil einer Auto-Sammlung von 14 Fahrzeugen und befindet sich eigentlich in einem aussergewöhnlich guten Zustand.

Unsere Recherchen haben inzwischen ergeben, dass wir hier eines von 11.000 gebauten, inzwischen jedoch sehr selten gewordenen Sportcoupé DAF 55 T Marathon vor uns haben.
Bestätigung liegt uns durch eine KBA-Auskunft aus 2014 vor. Mit Auskunft aus 2012 weißt das KBA noch einen Bestand von nur noch 23 Fahrzeugen mit der Typ-Schlüsselnummer 9708/309 aus.

Einer der Vorbesitzer hat diesen DAF 55 T Marathon auf die Optik eines DAF 66 Marathon umgebaut.
Da ein orignaler DAF 55 T Marathon deutlich höher bewertet wird, ergeben sich für einen Interessenten folgende Möglichkeiten.

1. Das Fahrzeug - (plus einen Teilespender für die signifikanten Teile) zu erwerben

oder aber

2. sich in Geduld zu üben, bis dieses Fahrzeug wieder zurückgerüstet ist.

Der abgelesenen KM-Stand könnte eventuell (auch nach den Unterlagen) sogar der Original KM-Stand sein.

Motorisiert ist dieser DAF mit dem Renault Motor (aus Modell R8).
Insider wissen, dass diese Motoren nur mit Vorsatz kaputt zu kriegen sind. Aber auch mit dem Vorsatz sträubt sich das Aggregat noch erheblich.

Zu diesem Fahrzeug erhalten Sie eine Dokumentation und Original-Dokumente über DAF wie z.B. Original Verkaufsprospekt; BP Schmier- und Wartungsplan;

Sie wollen an Oldtimer-Veranstaltungen teilnehmen oder nur Ihre Autosammlung um eine Seltenheit bereichern?
Nehmen Sie Kontakt auf und überzeugen Sie sich von dieser Automobilen-Besonderheit

HINWEIS: Neben diesem orange-farbenen DAF Marathon bieten wir demnächst auch noch einen DAF 66 1300 Marathon in Infernorot an.

Dieses Fahrzeug wird etwas günstiger zu erwerben sein, da es nicht im gleichen nahezu perfekten Zustand ist . . .


Plek zat op de achterbank als er iets niet in de kofferruimte zou passen:


Al is die op zich ook al groot genoeg:




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 08:19 door Zonder Mazda met BMW.
Dat moet natuurlijk een eerbetoon zijn aan onze bevrijder.
Veel natuurgetrouwer is bijna niet mogelijk. Gebouwd tijdens of kort na de bevrijding en nog in redelijk originele staat.

Incl. deurtjes en een soft-top.

WILLYS Jeep CJ-2A

€ 16.900
30-06-1946
29.000 Miles















Hier, in Nederland, te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 22:26 door Pink Panther.
Ik krijg een déjà vuwinking smiley Ik werd toen 2e met een oranje Daf 45.

Ik ga voor een echte Britse Spitfire:

Triumph Spitfire Overdrive











Bouwjaar 02-1970 Precies mijn leeftijd! smiling smileyPrijs €12.500



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 21:55 door SVF.
Quote
SVF
Ik krijg een déjà vu

Toch mooi dat de winnaar van vorig jaar deze wedstrijd nu start smiling smiley
Vauxhall Viva

[www.standvirtual.com]

Ik ga fijn toeren met deze fraaie klassieker uit de hoogtijdagen van de Engelse auto-industrie. Vauxhall is for Victory.











€ 4950,-
1964
93000 km
Ik ga voor Hollandse glorie. Hij is te jong voor de oorlog maar laten we realistisch zijn.... 90% van de mensen langs de kant gaat dat niet doorhebben.


Daf Y 126



1956 en € 10.000,-
Ik ga voor een lekker fris uitziende oranje Opel GT 1972

Opel GT/J






12.900
Dit lijkt me heerlijk cruisen:

1981 BMW 3-Serie E21 320 Coupe
€ 9.950,00
[link.marktplaats.nl]









Ruska Super Buggy

Advertenties











Volkswagen Buggy
Ruska Super Buggy
2.0 120PK
1966
€ 10.950,-
13.870 km

Beschrijving
In 1966 is deze Ruska Super Buggy begonnen als Volkswagen Kever. In 1976 is deze buggy bij de Firma Ruska in Amsterdam nieuw aangeschaft door de 1e eigenaar (foto's beschikbaar). De buggy had toen de kleur groen met metal flake afwerking en een 1300cc kever motor. De eerste eigenaar heeft in 1976, 7.500,- gulden betaald voor deze buggy. Het chassis van de Volkswagen Kever moest voor de ombouw naar Super Buggy worden ingekort, van 240cm naar 210cm. Deze buggy staat ook als zodanig op kenteken (geregistreerd bij RDW). Op dit moment is het niet meer mogelijk om een buggy met ingekort chassis gekeurd te krijgen bij het RDW, deze auto's worden dus steeds zeldzamer. De 5e eigenaar (foto's van de complete restauratie aanwezig) heeft de auto in 2004/2005 compleet onder handen genomen. De buggy is compleet opnieuw gespoten, net als een aantal onderdelen zoals de schokbrekers, randen van tellers op dashboard, handrem en delen van de motor. Ook is de vooras verzwaard en de brandstoftank naar de achterzijde verplaatst. De buggy is toen ook voorzien van het type 4 motorblok met 2000cc cilinders (Ahnendorp) en de Dellorto 40mm carburateurs. Daarnaast is de buggy verstevigd door een rolkooi en zijn er Mangels velgen gemonteerd. De buggy heeft in de tijd daarna meerdere prijzen in de wacht gesleept waaronder de eerste prijs bij een Volkswagen treffen in 2005 in Rosmalen. Hieronder een opsomming van onderdelen/opties.

Volkswagen Ruska Super Buggy:

- Voorzien van rolkooi in kleur gespoten (tevens kap om de rolkooi)
- Tranenplaat afwerking op dashboard en achterzijde
- Bumpers voor en achter in kleur
- Mangels velgen in kleur (banden voor nieuw, achter nog goed)
- BMW M3 remmen (rood)
- Trekhaak
- Sportstoelen
- Radio/CD
- EMPI Trigger shifter (schakelpook)
- Chrome sportstuur (30cm) verzonken)
- Softtop met rolbar aanwezig in oranje tas (in/uit ritsbare deuren ook aanweizg)
- Triangel voor vervoer achter de auto

Motor:
- Volkswagen Type 4
- 2000cc
- Ahnendorp onderdelen en cilinders
- 2x Dellorto 40 carburateurs
- Elektronische ontsteking
- Porsche koeling
- Sebring uitlaatsysteem
- +- 120PK

Kortom een zeer mooie, complete en snelle Volkswagen Ruska Super Buggy. Mooie auto om deze zomer van te gaan genieten. Wegenbelastingvrij en verzekering € 5,- per maand.

Kitcar, Cabrio, Oldtimer, Manxter, APAL, Cabriolet, Kever Cabrio, Open dak, VW Buggy.
minder
Bevrijdingsdag tour is natuurlijk met iets Brits.

Reliant Robin 850

Bouwjaar: 1981, Mileage 40,750 miles , Prijs: £ 6,500 is €7.383,70

Best available Reliant Robin 850 Super Estate in rare factory Reliant Tangerine. (bright orange)
Interior and carpets are as new. Engine rebuilt including new clutch. Fully serviced.
Full professional respray and re striped. Everything works. This is without a doubt the best MK1 Robin available.
11 Months MOT passed with no advisories. Drives like new.






Hyundai Veloster


€ 11.950

07/2011
74.687 km
Benzine
103 kW (140 pk)
Handgeschakeld









14 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2020 23:50 door Jay DoubleYou.
Euhm.. jouw BMW is paars en heeft 156 pk te veel sad smiley
Aangezien de Canadezen mijn dorp bevrijd hebben dacht ik trouwens eerst aan een Bricklin SV-1. Was een witte te vinden maar helaas te veel pk.
@Jay DoubleYou
Zoals Zadelsnuiver al had opgemerkt teveel pk's, max 150, en niet de goede kleur. Nog genoeg keuze!
Een flinke tocht dwars door Nederland samen met de Nederlandse vlag, op een dag in het teken van Nederland. Dan ook maar een voertuig van Nederlandse bodem:

Volvo 480 ES 2.0i

Bouwjaar 1995
Prijs €5.990,-
Kleur Rood
Vermogen 109 pk
Kilometerstand 118.286 km







-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 21:36 door Jay DoubleYou.
De bevrijdingsdagtour doe ik in een auto uit een van de geallieerde landen. Uit een land dat in de vlag dezelfde kleuren heeft als onze horizontale driekleur rood wit blauw: Great Britain. Bij bevrijding hoort ook bloemen, zie de dames in de openingspost. Een Lotus! Een open Lotus, genieten van de vrijheid. 120 pk op 725 kg, leuk voor felle (tussen)prints smiling bouncing smiley aangezien met maximaal 100 mogen.

Lotus Elise S1












Bouwjaar van Elise is 2000, de prijs omgerekend € 17.015,--



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 21:54 door Jp053.
Quote
opel omega
Aangezien de Canadezen mijn dorp bevrijd hebben dacht ik trouwens eerst aan een Bricklin SV-1. Was een witte te vinden maar helaas te veel pk.

Geweldige Bricklin SV-1 thumbs up.
De Canadezen en Polen hebben dacht ik Drenthe bevrijd, wij komen allebei (oorspronkelijk) uit de regio Emmen e.o.?
Dat klopt inderdaad. Hier waren het de Canadezen die met Sherman tanks het dorp binnen gereden zijn. In de omgeving is nog wel heftig gevochten rond de kanalen. De rest van wat de Duitsers hadden was al lang plat gegooid. Het deel achter mijn huis is het meest gebombardeerde stukje Nederland. Woon zelf in Havelte. Kom oorspronkelijk uit de omgeving Steenwijk (alsnog maar een paar kilometer verderop)
Quote
Jp053
@Jay DoubleYou
Zoals Zadelsnuiver al had opgemerkt teveel pk's, max 150, en niet de goede kleur. Nog genoeg keuze!
Pk's heb je gelijk in, maar de kleur is toch echt rood.
Quote
Epica
Quote
Jp053
@Jay DoubleYou
Zoals Zadelsnuiver al had opgemerkt teveel pk's, max 150, en niet de goede kleur. Nog genoeg keuze!
Pk's heb je gelijk in, maar de kleur is toch echt rood.

Klopt. Wijnrood was die. thumbs up
Herstel: regel over het hoofd gezien.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2020 13:49 door afentoe.
Quote
Wouter82
Is dit wit genoeg?


[www.autowereld.nl]
Nee dit is niet wit genoeg het is geel winking smiley Het gaat om rood wit blauw oranje dus geen geel tongue sticking out smiley
Voor mij lekker cruisen met een dikke 8 cylinder! De vorige keer heb ik tenslotte ook gewonnen met een Chrysler Imperial smiling smiley

1982 Chrysler Imperial



Prijs: € 11.950
Bouwjaar: 1982
Kilometerstand: 57.980 km
Aantal cilinders: 8-cilinder
Cilinderinhoud: 5200 cc
Motorvermogen: 103 kW (140 pk)





Quote
Wouter82
Is dit wit genoeg?

Volgens het kentekenregister is het geel.
Het kentekenregister kent de kleur beige zeker niet meer. Want dat is het.

Quote

model met 2 of 3 portieren.

Voldoen de inzendingen van Pink Panther en Bobbeltje dan eigenlijk wel aan de eisen?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2020 21:49 door 929V6.
Quote
929V6
Voldoen de inzendingen van Pink Panther en Bobbeltje dan eigenlijk wel aan de eisen?
De ene is rood de andere oranje.
Quote
Epica
Quote
929V6
Voldoen de inzendingen van Pink Panther en Bobbeltje dan eigenlijk wel aan de eisen?
De ene is rood de andere oranje.

929V6 bedoeld het aantal portieren, of in genoemde gevallen het ontbreken daarvan... Het zou wel sneu zijn als ze daarop worden afgekeurd maar heel strikt genomen voldoen ze niet aan de eisen.
Quote
929V6
Het kentekenregister kent de kleur beige zeker niet meer. Want dat is het.

Klopt. Bij mijn Megané staat bruin op het kentekenbewijs.
Inzending gewijzigd. Niet de gewilde oldtimer cabrio zoals ik in mijn hoofd had bedacht, maar kwam toch iets aparts tegen.


BMW 1802 Touring



€ 16.999,-

95.000 km
05/1965
2 vorige eigenaren
66 kW 90 PK



En als je heel goed kijkt, zie je zelfs nog de NL-sticker achterop winking smiley

Quote
929V6
Uit 1965 confused smiley

Ook in andere advertenties staat hij bwj 1965... zal wel 1975 wezen. Hoedanook, ergens tussen 1945 en 2020 winking smiley
Mitsubishi Colt CZC











Uit 2009 met 146.000 km op de teller.
109 pk
Prijs 3.950 Euro
Quote
British Racing Green
Quote
929V6
Uit 1965 confused smiley

Ook in andere advertenties staat hij bwj 1965... zal wel 1975 wezen. Hoedanook, ergens tussen 1945 en 2020 winking smiley

Productieperiode van de Touring is 1971-1974. Maar het lijkt me inderdaad aannemelijk dat hij binnen de door TS gestelde periode gebouwd is.winking smiley

Edit: Het was de 97-AP-15, trouwens, uit 1974.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2020 18:26 door 929V6.
Quote
Jp053
Criteria:
- model met 2 of 3 portieren. We touren met maximaal 2 personen, geen achterportier(en) voor passagiers.

De inzendingen van Pink Panther en Bobbeltje. Beide een softtop met kunststof deuren, in de regels staat niets vermeld over materiaal of iets dergelijks. Het aantal portieren is ook okay. Ik keur ze goed.






@Jay DoubleYou: de Hyundai is afkeur, heeft 1 achterportier voor de passagiers. Blijf doorgaan Jay winking smiley.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2020 18:56 door Jp053.
@Jp053: in de openingspost staan nog de data van de vorige wedstrijd bij "inzenden tot" en "stemmen tot".
Quote
lybra
@Jp053: in de openingspost staan nog de data van de vorige wedstrijd bij "inzenden tot" en "stemmen tot".

thumbs up aangepast.
Bevrijdingsdag, dan denk ik aan een oranje cabrio. Een leuke cabrio, en dan denk ik meteen aan een 'bootje': een barchetta.
Helaas op dit moment niet in Nederland te vinden in deze kleur, maar dit mooie exemplaar staat in Duitsland.

Fiat Barchetta 1.8 16v
07-1997 | 66.000km | €7.900



Ik ga lekker toeren in mijn pickupje. Als dank aan de geallieerden!
€14,950,- // 1967 // 90pk

Ford Econoline Oldtimer









Met een gezellige 2.4 6-in-lijn tussen de (lijkt niet originele) voorstoelen smiling smiley
Een beetje fout is mij niet vreemd maar 75 jaar vrijheid betekent nou eenmaal ook 75 jaar de vrijheid om te kiezen wat je zelf wilt.
Daarom dat ik de bevrijding ga vieren in een auto waar onze bezetter een dikke vinger bij in de pap had.
Gelukkig waren ze decennia lang op iedere straathoek te vinden, zo ook dit origineel Nederlandse exemplaar.

1973 Volkswagen Kever 1200











Je koopt hem HIER voor slechts €9.950,-
Bevrijdingsdag zit er bijna op, maar inzendingen zijn nog welkom tot morgenavond 20.00 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2020 22:35 door Jp053.
Quote
929V6
Quote
British Racing Green
Quote
929V6
Uit 1965 confused smiley

Ook in andere advertenties staat hij bwj 1965... zal wel 1975 wezen. Hoedanook, ergens tussen 1945 en 2020 winking smiley

Productieperiode van de Touring is 1971-1974. Maar het lijkt me inderdaad aannemelijk dat hij binnen de door TS gestelde periode gebouwd is.winking smiley

Edit: Het was de 97-AP-15, trouwens, uit 1974.

Knap speurwerk 929V6. Hoe gaat het met je sleutelbeen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.