Fotowedstrijd mei 2020 - Frontaal! - De stemmen zijn geteld, de winnaar is bekend!

Gepost door Gewoon Dirk 
Frontaal!

Tegenwoordig ben ik lang niet meer zo veel actief op het forum als een aantal jaar geleden maar ik blijf (auto)fotografie een warm hart toedragen. Daardoor ben ik wel veel te vinden op Instagram waar ook een flinke autocommunity te vinden is. Tussen de vele hashtags die daar te vinden zijn, vaak gekoppeld aan thema's of dagen van de week viel mijn oog vandaag op #frontendfriday. Daarom gaan we deze maand frontaal! Laat je creativiteit de loop, de enige eis is dat je inzending een auto recht van voren gefotografeerd bevat.

Een voorbeeld

Belangrijk

Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's gewoon uit je telefoon. Kortom: heb je een foto gemaakt die je leuk vindt en twijfel je of ‘ie wel goed genoeg is? Gewoon meedoen!

Regels

Maximale breedte: 1024 pixels
  • 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
  • De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen vrijdag 1 mei 2020 en dinsdag 26 mei 20:00 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
  • Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
  • De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Voorgaande wedstrijden:

1. Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix
2. Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko
3. April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno
4. Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr
5. Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.
6. Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
7. Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk
8. September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver
9. Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter
10. November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer
11. December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa
12. Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco
13. Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh
14. Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk
15. April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh
16. Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter
17. Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh
18. Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
19. Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
20. September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
21. Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
22. November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
23. December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
24. Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
25. Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
26. Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
27. April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
28. Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
29. Juni 2019: ‘Auto en stad’ - winnaar: Peter O.
30. Juli 2019 ‘Zomertijd/komkommertijd’ - winnaar: SVF
31. Augustus 2019 ‘Oud en nieuw’- winnaar: Quadrifoglio Verde
32. September 2019: ‘Weerfoto’ – winnaar: NielsdW
33. Oktober 2019: 'Auto's en woningen' - winnaar: Tydelyck
34. November 2019: 'Auto's en power' - winnaar Zadelsnuiver
35. December 2019: 'De auto indoor' - winnaar Adinsx
36. Januari 2020: ‘Zicht met licht’ – winnaar Elco
37. Februari 2020: 'De menselijke factor' - winnaar Adinsx
38. Maart 2020: 'Lente in zicht' - winnaar Escher
39. April 2020: 'Het zit 'm in de details' - winnaar Gewoon Dirk

Inzenden kan tot en met dinsdag 26 mei 20.00 uur, stemmen tot zondag 31 mei, 20.00 uur.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-05-2020 22:16 door Gewoon Dirk.
Ik kwam vanochtend deze sympathieke Lada tegen, dus hier mijn (voorlopige?) inzending voor deze maand:

[Edit] ik zie dat postimages de kwaliteit flink heeft gecomprimeerd, ik zal later proberen hier nog wat aan te doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 10:31 door Zadelsnuiver.
Heel dat thuiswerken gaat beter dan ik dacht. Laptop op een schoenendoos, extra scherm erlangs en klaar is Kees afentoe. Alleen dat autootje wat ik normaal op mijn bureau heb staan (soort stressbalachtig materiaal) heb ik uiteraard op kantoor laten liggen. Maar waar een wil is is een weg vitrinekast, een gewoonte blijft een gewoonte, en een autootje op het bureau is een autootje op het bureau.

Foto is uiteraard gemaakt tijdens een welverdiende pauze.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2020 18:46 door afentoe.
M'n Mazda, frontaal gezien vanaf een meter of 50....
Een klein graspolletje op de weg precies voor de lens zorgt voor een lichte 'waas' over de foto smiling smiley

Gewoon zoals ie is als ik 'm twee weken niet gewassen heb.
Niets meer en niets minder.

waarbij ik overigens zie dat ik de beschermplaat onder de motor opnieuw vast moet zetten

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2020 07:48 door Joel 1987.
Agressie mer een knipoog....

Door een lage camerastand en de lichtval is getracht de neus van de auto te accentueren om het wat stoerder te laten lijken. Moest wel snel zijn, zodat niet het hele plaatje in de zon kwam te staan. Maar de hoofdrol is voor het kenteken, in combinatie met het bordje op de achterwand. Grr, agressie, als een pitbull die zijn plekje verdedigt!
De stoere snuit van een Defender als inzending, meer om weer eens mee te doen. smiling smiley

Er zitten al een aantal leuke inzendingen tussen en we hebben nog een volle week. Ik ben benieuwd wat we nog meer mogen verwachten!
Ik ga nog aan de slag hoor, maar t/m woensdag nog een beetje druk. Maar donderdag wordt het mooi weer (hopelijk tot in de avond) voor een leuke Frontaal-foto smiling smiley
Een foto die ik helemaal niet perse bedoelde voor deze contest: onze Suzuki mocht al meeverhuizen en daarvoor moest deze door het smalle pad langs het huis naar buiten. Een keer niet de kleine auto in een grote wereld maar juist een beeld dat zelfs een kleine auto soms de spiegel moet inklappen.
Ik vermoed zomaar dat het niet gaat lukken om een wat mooiere inzending te doen dus bij deze!

20200521_135544 by M R, on Flickr
Alvast een voorlopige inzending. Meer een gevalletje, nu we er toch zijn met een gewassen auto.

Plan is om een betere te maken, maar voordat ik weer te laat ben deze alvast winking smiley
Even boompjes in het tuincentrum gaan kopen... Wie zegt dat een cabrio niet handig is?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2020 18:25 door Tydelyck.
Nèt een dag te laat voor de Facelift-Friday, maar het idee is hetzelfde:

Naast Huize Superformer staat sinds een week of wat weer een nieuwe(re) Fiat 500 voor Vrouwlief te pronken. Haar derde inmiddels. Was het verschil tussen de nummer één (Calypso Orange) en nummer twee (Bianco Gelato) alleen vanwege de kleur duidelijk, de nummers twee en drie zijn juist gelijk van kleur en daarom alleen verschillend doordat de oude het eerste model betreft en de nieuwe een facelift-model. Voor alle duidelijkheid heb ik de twee frontjes gehalveerd en aan elkaar geplakt, zodat de verschillen duidelijk te zien zijn, waarbij de linker uiteraard de nieuwe is, herkenbaar aan het iets hogere geplaatste 'snorretje' en de -optisch- lager hangende bumper.
Voor de rest is het een typisch gevalletje: "zoek de tien verschillen..."

ps: uiteraard was het mooier geweest om de twee helften om te draaien: dus het oude model links en de facelift rechts, maar dat was om plak-technische redenen niet mogelijk. Ook het exáct doormidden snijden was niet te doen helaas. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2020 18:57 door superformer.
thumbs up

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2020 21:20 door HKlerk.
Leuk voor je HKlerk, maar ik denk dat dit bericht in een ander topic thuishoort... confused smiley
superformer
Leuk voor je HKlerk, maar ik denk dat dit bericht in een ander topic thuishoort... confused smiley

Maar het is wel gelukt om een foto te plaatsen winking smiley
Vorige week leverde ik de dikste auto af die ik tot nu toe verkocht heb: Een Audi RSQ8 met een Nato Olive Green satijnglans wrap. 'S ochtends vlak voor aflevering:

Deze foto heb ik zojuist gemaakt op industrieterrein de Marssteden in Enschede:

Het is een typisch Twents plaatje met uiteraard de hier overbekende zouthuisjes van Akzo en op de achtergrond de Grolsch bierbrouwerij. Beide bedrijven waar ik jarenlang met heel veel plezier heb gewerkt!
Het OER

Zadelsnuiver

afentoe

Joel 1987

Meeuw

rzasa

Engineer2

adinsx

Escher
[/center]

Tydelyck

superformer

smarter

SVF

Veel succes met het stemmen iedereen, we hebben maar liefst 12 inzendingen om uit te kiezen!
1 smarter: door het perspectief en de lichtinval straalt de auto een bepaalde agressie uit. Al heb ik verder niets met de auto zelf, ik vind het een leuke plaat!
2 Escher: mooie kleurrijke plaat, ik krijg er wel een zomers gevoel van!smiling smiley
3 meeuw: een beetje te donker naar mijn smaak, en je had de auto wel even mogen wassen.winking smiley Verder geldt hier min of meer hetzelfde als bij mijn nummer 1. Het kenteken en het bordje zijn leuke details!
1. superformer: Facelift-Friday vind ik altijd leuk om te lezen, de (vaak) subtiele wijzigingen die een model net even iets mooier maken. Leuk dat je dit zelf in elkaar heb gezet. Beter gelukt als menig foto bij de 'Facelift-Friday' zelf!
2. Engineer2: Niet direct een geweldige foto opzichzelf, maar de situatie vind ik vooral heel leuk en goed vastgelegd. Auto's kunnen best achter het huis staan, als je maar wilt winking smiley
3. Escher: De Pluriel altijd al een eigenaardige auto gevonden, de groene bolletjes die uit de auto steken versterken dat nog maar eens.
Uiteraard in stijl met de auto. Zoals een goede vriend van me ooit eens zei 'Groen verveeld nooit'

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2020 09:39 door Joel 1987.
1 RZASA (3 punten)
Dat is echt frontaal met een !
2 Tydelyck (2 punten)
En dat geldt ook voor deze schitterende Borgward
3 Zadelsnuiver (1 punt)
De 3 gigalampen maken de foto bijzonder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2020 10:55 door Meeuw.
1e plaats: Meeuw: dat de foto iets donker is, zoals hierboven aangegeven, draagt voor mij juist bij aan de haast schimmige sfeer die je wekt. De Audi staat er "like he owns the place", met het plaatje als stukje onderbouwing. Uitsnijding had ik niet beter kunnen doen.
2e plaats: Joel 1987: het is zo net alsof je over een stoffige weg aan komt rijden, heel mooi. Doordat je de koplampen aan hebt gelaten is het meer de auto die de aandacht trekt dan de omgeving, en dat lijkt met het doel.
3e plaats: adinsx: mooi kleurenspel! Gewoon een fijne naturel plaat. Ook qua positionering en scherpte uitstekend. Je was hoger geëindigd als je een prettiger ogende manier had gekozen om het kenteken te blurren.
Uitgebreide feedback per foto volgt wellicht later, nu eerst even stemmen:

1. Joel 1987
2. Engineer2
3. Rzasa
1. Escher - fleurige foto en met die planten die uitstaken zijn ook grappig
2. Zadelsnuiver - juist niet een fleurige foto maar dat past toch wel een beetje bij de Lada juist
3. Tydelyck - prachtige Borgward
Oké, hierbij mijn stem:

1. Smarter Alhoewel ik helemaal niets met Audi's heb vind ik dit een hele stoere foto. Door de zwart/witte achtergrond en het lijnenspel in het plafond en de tegelvloer word je als het ware de foto ingezogen. Heel mooi!

2. Escher Ook ik heb menig weggebruiker laten lachen door van-alles-en-nog-wat in mijn cabriolet te vervoeren; gewoon een kwestie van stapelen! De tóch al grappige aanblik van de Pluriel wordt extra versterkt door die paar bollen die erboven uitsteken. Bovendien: groener dan dit wordt het vandaag niet meer.

3. Tydelyck Deze plaat doet me ongemerkt aan Cuba denken, al ben ik er zelf nog nooit geweest. Het zal niet de originele kleur zijn, dat felle geel, maar ik word er hoe dan ook vrolijk van.
1. zadelsnuiver (omdat deze het meest in your face is)
2. afentoe (vanwege de originele invalshoek)
3. smarter (best of the rest)
Zadelsnuiver - De eerste inzending is meteen een sterke. De Lada en zijn omgeving sluiten echt naadloos op elkaar aan, het enige minpuntje is het moderne blik elders op de foto hoewel ik wel blij ben dat je voor een ruime compositie hebt gekozen.

afentoe - Aparte invalshoek, de ster van de foto vind ik persoonlijk de reflectie van het licht op de bumperhoek.

Joel1987 - Persoonlijk stoort het wazige van het plantje me enorm op en verder erg knappe foto.

Meeuw - Het gevoel voor humor, je zou met alle clichés rond Audi en hun berijders haast kunnen spreken van zelfspot, maakt voor mij de foto.

rzasa - BAM, in your face! De Defender wordt nog net wat stoerder doordat hij net niet helemaal op de foto past. Toppertje

Engineer2 - Ik weet niet of dit voor iedereen geldt maar mijn brein wordt ernstig gefopt door deze foto. De optische illusie zit hem denk ik in het feit dat je niet verwacht dat een auto zo smal is als 5 stoeptegels. Daardoor worden de proporties door je brein anders ingevuld dan dat ze werkelijk zijn. Hetgeen maakt datde SC100 neus haast zo groot als die van pak 'm beet een Fiat 124 Sedan oogt. En zo'n optische illusie, bedoeld of niet, dat vind ik leuk.

adinsx - Technisch een nette foto maar ik mis een beetje de unieke invalshoek die je vaak wel hebt.

Escher - Dit is leuk. Dit doet mij denken aan die keer dat ik met een kamerplant van anderhalve meter hoog op de bijrijdersstoel van mijn 9-3 Cabrio naar huis reed. Mensen staan echt raar naar je te kijken, zeker wanneer ze zien dat de plant ook gewoon netjes zijn gordel om heeft. Buiten dat is het ook nog eens een heel fleurig geheel waarin groen duidelijk de hoofdrol speelt.

Tydelyck Een beetje hetzelfde gevoel als bij adinsx, technisch prima en een leuk onderwerp maar daar houdt het voor mij op.

superformer - Wat gaaf gedaan. Beide foto's zijn goed geschoten, het over elkaar heen leggen is ook erg netjes gedaan. Mooi om te zien hoe groot de facelift verschillen zijn als je ze direct naast elkaar ziet terwijl je als je er eentje ziet rijden wel twee keer moet kijken voordat je weet of het een pre- of post facelift model is.

smarter - Bruut, bruter, RSQ8. En dat heb je perfect vastgelegd.

SVF - Heel leuk dat je voor zo'n breed perspectief bent gegaan. Dat maat dat de foto boeit. Ik had er hooguit voor gekozen om de hoek zo te kiezen dat de Hyundai tussen beide gebouwen in valt maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dan komt het lastige deel, de punten! Mijn shortlist bestaat uit zes foto's maar er kunnen maar drie deelnemers met de punten gaan lopen.

1 - smarter
2 - Engineer2
3 - Zadelsnuiver

Net buiten de punten gevallen zijn Escher, Rzasa en Superformer.

Ik denk niet dat het me lukt om stipt om 20.00 de wedstrijd te sluiten, als dit voor de rest geen probleem is doe ik het gewoon later vanavond of eventueel morgen vroeg in de ochtend.
De stemmen zijn geteld, de winnaar is bekend!

Smarter gefeliciteerd!

De volledige uitslag:

1 - Smarter - 11 punten
2 - Zadelsnuiver - 10 punten
3 - Joel1987 - 9 punten
4 - Escher - 8 punten
5 - Engineer 2 en Superformer - 6 punten
7 - Tydelyck - 5 punten
8 - Meeuw en Rzasa - 4 punten
10 - Afentoe - 2 punten
11 - Adinsx - 1 punt
12 - SVF - 0 punten

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2020 08:26 door Gewoon Dirk.
Smarter gefeliciteerd! Ben al benieuwd naar de volgende wedstrijd smiling smiley en Dirk bedankt voor de organisatie thumbs up

Overigens had ik volgens mij 10 punten, maar heeft verder geen invloed op de uitslag natuurlijk thumbs up
En ik 9 punten winking smiley

Gefeliciteerd Smarter!
Succes met het bedenken van een nieuwe wedstrijd, ik ben benieuwd smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2020 01:14 door Joel 1987.
Shit, jullie hebben helemaal gelijk. Ik ben gewoon de punten van Rzasa vergeten mee te tellen. Ik pas het aan in de uitslag!
Smarter gefeliciteerd! Ik snap overigens wel dat ik laatste ben geworden aangezien bij mijn foto de auto meer een bijrol vervuld of misschien zelfs als storend kan worden ervaren... Ik vond het iig leuk om weer eens een keer mee te doen!
Te laat met stemmen, maar toen ik de foto van Smarter zag als inzending was de race al wel gelopen den kik. Wat een prachtige foto.

Gefeliciteerd thumbs up
Dank voor de stemmen! Zelf helemaal niet aan toe gekomen om te stemmen. We gingen heel even bij vrienden langs gistermiddag, maar het werd wat later dan gepland...

Vandaag of morgen plaats ik de nieuwe wedstrijd.
smarter
Dank voor de stemmen! Zelf helemaal niet aan toe gekomen om te stemmen. We gingen heel even bij vrienden langs gistermiddag, maar het werd wat later dan gepland...

Misschien moet je dan meteen even aan de regels toevoegen dat als je niet zelf stemt, je ook niet kan winnen. Dat doen ze bij de occasionwedstrijd ook zo.
Tydelyck
smarter

Misschien moet je dan meteen even aan de regels toevoegen dat als je niet zelf stemt, je ook niet kan winnen. Dat doen ze bij de occasionwedstrijd ook zo.

Dat zou ik persoonlijk ook helemaal terecht vinden. Wat mij betreft krijgt Zadelsnuiver de eer om de volgende te starten aangezien hij bij mij zeker in de punten viel. Ik zie dan ook graag de reacties om te zien hoe anderen hier mee om gaan.
De regel vind ik prima, maar conform de voor de voor deze wedstrijd vastgestelde regels kreeg jij de meeste punten en heb jij daarom gewonnen (waarvoor gefeliciteerd).
Als winnaar is het aan jou te bepalen de nieuwe wedstrijd te openen, of de eer aan de nummer twee te laten. Geen voorkeur. smiling smiley
Ik ben het eens met afentoe, voor deze wedstrijd was het geen vereiste dus is de foto met de meeste stemmen simpelweg de terechte winnaar. Wellicht inderdaad een goed idee om het voor de volgende wedstrijd mee te nemen thumbs up

Maar mocht Smarter nu geen tijd hebben om een nieuwe wedstrijd op te zetten heb ik eventueel later op de avond wel tijd smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.