Welkom bij Occasionwedstrijd #603: de Crisis bak -> Timo heeft gewonnen!

Gepost door caspervanc 
1. Escher - 2004 Jaguar X-Type 2.0 V6 Business Edition
2. Caspervanc - BMW 316i Compact
3. Zadelsnuiver - 2000 Subaru Forester 2.0
Het op-een-rijtje: mooie serie inzendingen! Stemmen maar!

Wouter82 - Porsche Boxter

Pink Panther - Kia Roadster

Escher - 2004 Jaguar X-Type 2.0 V6 Business Edition

Smarter Helaas afkeur, bouwjaar moest tussen 1995 en 2005 liggen, de Smart is van 2006....

JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995

929V6 - SEAT Marbella CE uit 1995

Jay DoubleYou - Peugeot 107

Epica - Lada 2107

Zonder Mazda met BMW - Citroen Berlingo 1.4

Bobbeltje - Fiat Seicento 1.1 SOLO

Zadelsnuiver - 2000 Subaru Forester 2.0

Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL

Pepe41 - Opel Astra Eco 1.2 2002

Rzasa - Renault Mégane Scénic 1.4 RN

Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i

Spekky - Ford Fiesta

Caspervanc - BMW 316i Compact

Probenator - Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI

Total Loss - Opel Corsa 1.0-12V Essentia

audilovertje - Kia Rio
1. Zadelsnuiver - 2000 Subaru Forester 2.0
2. Probenator - Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI
3. Total Loss - Opel Corsa 1.0-12V Essentia
1. Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i (naarstig naar gezocht, niet gevonden, en dan staat er gewoon een op mobile! Goed ding!)
2. JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995 (er moet ook iets wits met zwarte bumpers bij zitten!)
3. Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL (het lijkt heel wat! Voldoet mooi aan de opdracht.)
1. JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995
2. Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i
3. Escher - 2004 Jaguar X-Type 2.0 V6 Business Edition
Precies zoals bedoeld in mijn gedachten. 1 kleur leverbaar, geen opties leverbaar en eigenlijk een offer you MUST refuse.

Wat een schraal ding, maar wel in een prachtige staat!

3. Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL
Een heleboel auto voor weinig.. maar of je dr blij mee wordt?
1. Jp053 - zelfs voor zo'n kleintje is dit echt kaler dan kaal

2. Opel Omega - voor een auto die het op moest nemen met de E en de 5 is dit best schandalig

3. Probenator - wit met zwarte stootstrips voor extra karigheid, wat een ellende!
Zadelsnuiver
2. Opel Omega - voor een auto die het op moest nemen met de E en de 5 is dit best schandalig

Die waren net zo kaal, of misschien nog wel kaler.
Niet dat ik me veel illusies maakte met mijn inzending, maar waarom staat de Niva niet in het rijtje terwijl er nooit een afkeur gemeld is?
British Racing Green
Niet dat ik me veel illusies maakte met mijn inzending, maar waarom staat de Niva niet in het rijtje terwijl er nooit een afkeur gemeld is?

ehm helemaal correct. ik dacht dat hij erin stond... maar in de quote hierboven kan ik hem ook niet aanpassen... sad smiley Vele excuses!
Heb hem gefixt... het aangepaste OER nog een keer.

Het op-een-rijtje: mooie serie inzendingen! Stemmen maar!

Wouter82 - Porsche Boxter

Pink Panther - Kia Roadster

Escher - 2004 Jaguar X-Type 2.0 V6 Business Edition

Smarter Helaas afkeur, bouwjaar moest tussen 1995 en 2005 liggen, de Smart is van 2006....

JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995

929V6 - SEAT Marbella CE uit 1995

Jay DoubleYou - Peugeot 107

Epica - Lada 2107

Zonder Mazda met BMW - Citroen Berlingo 1.4

Bobbeltje - Fiat Seicento 1.1 SOLO

Zadelsnuiver - 2000 Subaru Forester 2.0

Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL

Pepe41 - Opel Astra Eco 1.2 2002

Rzasa - Renault Mégane Scénic 1.4 RN

Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i

Spekky - Ford Fiesta

Caspervanc - BMW 316i Compact

British Racing Green - Lada Niva 1.7

Probenator - Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI

Total Loss - Opel Corsa 1.0-12V Essentia

audilovertje - Kia Rio

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2020 12:29 door caspervanc.
1. Rzasa - Renault Mégane Scénic 1.4 RN
2. Caspervanc - BMW 316i Compact
3. Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL
Auto's waarvan ik het niet gauw zou verwachten dat ze zo besteld worden...

1. Wouter82 - Porsche Box(s)ter
2. Escher - Jaguar X-Type 2.0 V6
3. Pink Panther - Kia Roadster/Lotus Elan
Een Jag zonder alles wat een Jag begeerlijk maakt, hoe diep kan je vallen?

2. Pink Panther - Kia Roadster
Een Kia vermommen met Lotus-logo's, hoe diep kan je vallen?

3. Rzasa - Renault Mégane Scénic 1.4 RN
Frans staat garant voor echt uitgeklede versies; de 306 heeft zelfs nog gespoten spiegelkappen, vandaar de Scenic op 3.
1. Pink Panther - Kia Roadster
3. Wouter82 - Porsche Boxter
1. Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL
2. JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995
3. Rzasa - Renault Mégane Scénic 1.4 RN
Die erg kleintjes vallen voor mij af, vind ik toch niet geheel in de gedachte van de opdracht.
De Kia had wel punten gehad, als het de echte crisis uitvoering was. Dat was niet deze, maar de sedan versie. Die was, als Profit, € 500 voordeliger.

1e Escher - 2004 Jaguar X-Type 2.0 V6 Business Edition
2e Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i
3e Probenator - Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI
Pink Panther
Die erg kleintjes vallen voor mij af, vind ik toch niet geheel in de gedachte van de opdracht.
De Kia had wel punten gehad, als het de echte crisis uitvoering was. Dat was niet deze, maar de sedan versie. Die was, als Profit, € 500 voordeliger.

Niet in gedachten met de opdracht, maar een luxe X-type wel mey climaelte controle, cruise controle, elektrische ramen en spiegels. Maar goed iedereen zijn eigen definitie van crisisbak.
Epica
Pink Panther

Niet in gedachten met de opdracht, maar een luxe X-type wel mey climaelte controle, cruise controle, elektrische ramen en spiegels. Maar goed iedereen zijn eigen definitie van crisisbak.

Ja, gelukkig mag dat nog wel. cool smiley

Maar in de introtekst:

Gewoon, zo'n luxe E segmenter waar je zelf de ramen open moest doen, of een mooie sportwagen met ongelakte bumpers. Dat soort auto's. Wel uit een specifieke tijd: gemaakt tussen 1995 en 2005.
Pink Panther
Epica
Pink Panther

Ja, gelukkig mag dat nog wel. cool smiley

Maar in de introtekst:

Gewoon, zo'n luxe E segmenter waar je zelf de ramen open moest doen, of een mooie sportwagen met ongelakte bumpers. Dat soort auto's. Wel uit een specifieke tijd: gemaakt tussen 1995 en 2005.
Ja dat staat er inderdaad, maar daar valt deze dan weer niet onder winking smiley Maar voor een Jag wel weer een crisis uitvoering
Heren, niet het intropraatje te letterlijk nemen ;-) Anders had ik wel bepaalde segementen uitgezonderd.
En of het Jaguar of Suzuki is, ze hebben allebei modellen die zijn uitgeknepen tot de laagste prijs die zo onaantrekkelijk waren dat
a) de dealer ze niet wilde verkopen
b) jij ze niet wilde kopen
en die alleen maar de vanaf prijs moesten drukken.
Toch snap ik het punt van Epica wel.

In de allereerste zin van de opdracht staat dikgedrukt dat we op zoek gaan naar een auto die "alle luxe ontbeert".

Nu kan je crisis uitvoering op meerdere manieren opvatten maar naar mijn idee valt alles uit die tijd met airco ( zeker niet gewoon in die jaren! ) en al het elektrische gedoe ( ramen, spiegels, daken etc. ) dan al af. Staan genoeg inzendingen tussen die al die luxe wel moeten ontberen. Tevens hoe nieuwer hoe lastiger want luxe werd later meer de standaard en kale uitvoeringen werden dus nog zeldzamer.
Die Jaguar is nou net de juiste interpretatie van deze wedstrijd m.i. Het is een van de goedkoopste uitvoeringen en dat zie je er ook ernstig aan af met die plastic platen als wielsierdeksels, stoffen bekleding, kale neus zonder mistlampen en raamslingers achter. Ja natuurlijk is een Marbella kaler, maar daar verwacht je het ook juist. Andersom is bijvoorbeeld een volledig opgetuigde Clio Initiale toch ook meer bijzonder dan een Laguna Initiale? Of kies je dan toch voor de Laguna omdat die misschien ook nog dual zone airco en 8 in plaats van 6 speakers heeft?
1. Caspervanc - BMW 316i Compact
2. Opel Omega - Opel Omega 2,0 GL
3. JP053 - Nissan Micra 1.0 LX 1995
Met stip op 1:

1. Timo - 1996 Peugeot 306 XN 1.1i
Goede herinneringen aan de 306. Ik had een rode 3-drs 1.9D XN Belfort, die had als extra's lichtmetalen sportvelgen, andere in kleur gespoten bumpers, mistlampen voor en dat was het dan wel. Geen rode spiegelkappen, wel hetzelfde interieur met discutabele stoelbekleding en het geniale pincodepaneel spinning smiley sticking its tongue out.

2. 929V6 - SEAT Marbella CE
3. Caspervanc - BMW 316i Compact
Pink Panther

Toch moest ik daar wel aan denken. Neem bijv. mijn ingezonden 107. Daar betaal je, afhankelijk natuurlijk van waar je woont en verzekert, zo'n € 100,- p. maand voor en dan heb ik daar ook één keer tanken bijgerekend. Ik denk dat mensen dat juist willen in tijden van crisis. Een auto is dan wel het laatste waar je veel geld aan uit wilt geven.
En dan nu..... De uitslag

Op de eerste plaats met 25 punten:

Timo met de Peugeot 306 XN 1.1i smileys with beer

Gefeliciteerd!

Op de Tweede plaats : Escher met de Jaguar X-type met 18 punten

Op de Derde plaats: JP 053 Met de Nissan Micra met 17 punten

4: Opel Omega met 15 punten
5: caspervanc met 12 punten
6: Zadelsnuiver met 10 punten

De rest had minder dan 10 punten.

@Timo. Veel plezier met de nieuwe verzinnen smiling smiley

En niet te vergeten:
Welgemeende excuses voor British Racing Green voor het per abuis niet opnemen van zijn inzending in het OER.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2020 21:32 door caspervanc.
Dank voor de stemmen! Ik ga een nieuwe wedstrijd in elkaar zetten smiling smiley

Grappig wel: mijn vorige overwinning was ook met een rode 306, maar dan een cabriolet. Ik zie een thema grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.