Fotowedstrijd Maart 2020 - Lente in zicht! - Escher is de winnaar!

Gepost door adinsx 
Tjonge, en toen was ik na het winnen van de decemberwedstrijd met een kleine voorsprong, ook in februari diegene met de meeste stemmen. Ok, het februari-thema was best pittig én het was domweg geen lekker weer om foto's te maken buiten. (Nog steeds zonde dat je te laat was met inzenden Zadelsnuiver).

Tijd voor een nieuw thema in een nieuwe maand. Denken, denken, wat is haalbaar én nog niet geweest. Vanmorgen hoorde ik op de radio: "1 maart is de meteorologische winter officieel afgelopen". "Alsof die er uberhaupt geweest is", reageerde de ander. Tja, en nu? Tijd voor het nieuwe seizoen:

Lente in zicht!

Geen mensen op een foto vangen, nee we gaan terug naar de natuur, maar wellicht moet je er dit keer voor op de knieën.
Als ik zo in mijn eigen tuin kijk zijn afgelopen weken ineens wat narcisjes naar boven gekomen. Wist ik veel dat daar nog wat bloembollen in de grond zaten... Maar het geeft me wel het gevoel dat de lente in aantocht is. Bloemetjes gaan langzaam bloeien, sommige struiken lopen alweer uit, maar lente is ook een laagstaande zon over een nog nat wegdek wat mij betreft. Regen en guur weer maken tenslotte plaats voor meer zonneschijnen, vrolijke kleuren én schoner blijvende auto's.

Deze maand gaan jullie de aankomende lente vastleggen. En ja, dat vereist wat speurwerk naar tekenen van de lente.
Tip: Kijk breed, kijk klein. Het kan ook een foto met modelauto zijn.

Een voorbeeld

Belangrijk

Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's gewoon uit je telefoon. Kortom: heb je een foto gemaakt die je leuk vindt en twijfel je of ‘ie wel goed genoeg is? Gewoon meedoen!

Regels

Maximale breedte: 1024 pixels
  • 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
  • De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen maandag 02-3-2020 en vrijdag 27-03-2020 23.59 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
  • Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
  • De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Voorgaande wedstrijden:

1. Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix
2. Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko
3. April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno
4. Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr
5. Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.
6. Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
7. Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk
8. September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver
9. Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter
10. November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer
11. December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa
12. Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco
13. Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh
14. Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk
15. April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh
16. Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter
17. Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh
18. Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
19. Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
20. September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
21. Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
22. November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
23. December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
24. Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
25. Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
26. Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
27. April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
28. Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
29. Juni 2019: ‘Auto en stad’ - winnaar: Peter O.
30. Juli 2019 ‘Zomertijd/komkommertijd’ - winnaar: SVF
31. Augustus 2019 ‘Oud en nieuw’- winnaar: Quadrifoglio Verde
32. September 2019: ‘Weerfoto’ – winnaar: NielsdW
33. Oktober 2019: 'Auto's en woningen' - winnaar: Tydelyck
34. November 2019: 'Auto's en power' - winnaar Zadelsnuiver
35. December 2019: 'De auto indoor' - winnaar Adinsx
36. Januari 2020: ‘Zicht met licht’ – winnaar Elco
37. Februari 2020: 'De menselijke factor' - winnaar Adinsx

Inzenden kan tot en met vrijdag 27 maart 23.00 uur, stemmen tot dinsdag 31 maart, 20.00 uur.

Edit: Ik hoop natuurlijk dat Koning Winter niet komende maand om de hoek komt kijken, maar dat de warmte blijft én de lente echt tot uiting komt.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2020 09:53 door adinsx.
*schop*

Qua temperatuur gaat het in 0031 toch al vlot richting lentetemperaturen, en steeds meer bloemen en knoppen verschijnen in de tuin.
Je hebt nog even voor een gave 'Lente in zicht' foto.

Ik maakte mijn voorlopige inzending zondagmiddag op het Landalpark Winterberg.
Ook daar sloeg met 7 graden boven nul zondagmiddag de lente toe (verder prima pistes overigens).

In beeld: De van vrijdag op zondag nacht gevallen sneeuw vertrok als sneeuw voor de zon. Het mos bloeit nog net niet, maar de winter wordt duidelijk verdrongen door het warmere lenteweer dat in aantocht is.

Succes allen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2020 12:04 door adinsx.
Vandaag de Mazda en de Volvo gewassen in het voorjaarszonnetje.

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de lente op de foto vast te leggen.
De Salix begint al uit te lopen en de Magnolia staat al vol met bloemen, de blauwe lucht met hier en daar een klein wolkje reflecteert mooi op de motorkap van de Volvo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2020 14:00 door MX6.
Ik hoef hem eigenlijk niet uit te leggen. De eerste mooie zaterdagmiddag in maart, wanneer de garagedeur eindelijk weer open kan en de oldtimer in het zonnetje wordt voorbereid om terug de weg op te gaan.

N.B.: uiteraard toestemming gekregen om de foto te maken.
Ik doe ook nog eens een voorzichtige poging met één van mijn Pluriels; volledig opgepoetst en helemaal klaar voor het mooie weer. Ik schoot deze middag onderstaand plaatje: het invallend zonlicht door het open dak, de algemene sfeer en de eerste knoppen op de kastanjebomen... alles ademt (naar mijn gevoel) voorjaar:

Onderweg tijdens een pleziertochtje kwam ik dit onconventionele kerkgebouw tegen, dat leek me wel een mooie plaat voor deze fotowedstrijd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2020 23:02 door Nemesis Inferno.
Deze foto heb ik vanmiddag genomen op een verlaten industrieterrein en ik vind het wel een kleurrijk plaatje.

Lente! De zon nog laag aan de hemel maar wel al lekker aanwezig. De lucht toont veel mooier blauw dan tijdens de zomer. Het is weer fijn buiten, het gaat kriebelen en de pareltjes mogen weer naar buiten!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2020 17:08 door Gewoon Dirk.
Soms is de auto op zich meteen al lente qua gevoel, zelfs zonder de bijpassende omgeving:

Ik maakte deze week dit plaatje van ons blije, blauwe Fiatje in een donkere, uitgestorven Nieuwegeinse parkeergarage:

Een vrolijk en kleurrijk cabriootje die niets liever wil dan lekker buiten spelen en onbegrensd genieten van alle vrijheid en blijheid. Zelfs de pijl naar de uitgang geeft duidelijk aan waar we allemaal naartoe willen. Dat genieten van het mooie weer met het dakje open lukt prima deze week, maar toch voelt dat helemaal anders dan we gewend waren tot nu toe. Laten we hopen dat we er snel weer allemaal op uit kunnen in goede gezondheid en elkaar weer kunnen ontmoeten zoals altijd.

20200325_171308 by M R, on Flickr
Lente betekent weer lekker met de ramen (en het schuifdak) open rondrijden onder een blauwe lucht. En dan over de veldweggetjes die al sinds Oktober te modderig waren om er lekker te kunnen toeren. En natuurlijk veel uren met laagstaande zon wat zulke mooie effecten geeft op auto's.
Lente betekent ook dat er meestal nog wat gesleuteld moet worden aan de oudjes en dus zijn die eerste zonnestralen meestal eerst voor de dagelijkse auto.
Gave platen allemaal, en wat zit het weer mee met al een week volop zon en dus opdrogende weilanden, bloeiende bloemen. En voor velen geldt ook nog eens -> thuiswerken wat een foto overdag maken in je 'pauze' (voor zover je deze niet vergeet... Al thuiswerkend merk ik dat ik nauwelijks de tijd in de gaten hou).

Morgen is de laatste dag voor de inzendingen, dus wie nog niets heeft óf nog iets nieuws wil schieten. Doe dat vandaag / morgen nog thumbs up
Ik ben alvast zo vrij. Dit weekend (hoe bestaat het) weinig tijd om alle foto's van commentaar te voorzien, dus houd ik het even op een top-3. Wil iemand alsnog mijn geneuzel, stuur me dan even een PB. smiling smiley

1e plaats: Escher. Wauw! Zoninval door het open dak is mooi, interieur zelf is mooi, wolkenlucht is mooi, heg is mooi en geeft wat extra kleur. Jammer dat we de knoppen op de kastanje nog niet echt kunnen zien, maar verder prachtig.

2e plaats: Gewoon Dirk. Knap hoe je, ondanks het tegenlicht, het logo zo goed in beeld gekregen hebt. Scherpstelling is fantastisch en voor deze foto onmisbaar, maar logo noch achtergrond is helemaal rechtop en het voetje staat nét niet helemaal in beeld.

3e plaats (de lastigste) : Engineer2. Ik zie wat veel zand, wat ik zelf niet direct met het voorjaar zou associëren. Verder een mooie setting waarbij je mooi gebruik maakt van het licht (die reflectie op de auto alleen al), en kwalitatief uitstekend.
Veel mooie foto's, maar als ik het thema moest raden of het jaargetijde op basis van de foto's, dan zou ik er toch moeite mee hebben.

1. Escher Deze stak er met kop en schouders bovenuit voor mij. Mooie foto en onmiskenbaar de lente in zicht.

2. Tydelyck Deze was precies conform het thema, mooi contrast met de auto.

3. Gewoon Dirk Knap gemaakte foto.
Sorry! Gisteravond dacht ik er nog aan maar was de tijd nog niet om. Vandaag vooral druk buiten geweest (kinderen, winterset schoonmaken, je kent het wel) nu het nog lekker was.

Ik maak straks even een nette ‘alles-op-een-rij’-post
Daar gaan we, en natuurlijk heb ik de gegeven stemmen hierboven al opgenomen in een Excelletje voor de telling.

Alle foto's op een rij, stemmen kan tot: Dinsdag 31 maart, 20.00 uur.

Adinsx

In Winterberg sloeg begin maart met 7 graden boven nul de lente toe. Het mos bloeit nog net niet, maar de winter wordt duidelijk verdrongen door het warmere lenteweer dat in aantocht is.

MX6

De Salix begint al uit te lopen en de Magnolia staat al vol met bloemen, de blauwe lucht met hier en daar een klein wolkje reflecteert mooi op de motorkap van de Volvo.

afentoe

Ik hoef hem eigenlijk niet uit te leggen. De eerste mooie zaterdagmiddag in maart, wanneer de garagedeur eindelijk weer open kan en de oldtimer in het zonnetje wordt voorbereid om terug de weg op te gaan.

Escher

Ik doe ook nog eens een voorzichtige poging met één van mijn Pluriels; volledig opgepoetst en helemaal klaar voor het mooie weer. Het invallend zonlicht door het open dak, de algemene sfeer en de eerste knoppen op de kastanjebomen... alles ademt (naar mijn gevoel) voorjaar.

Nemesis Inferno

Onderweg tijdens een pleziertochtje kwam ik dit onconventionele kerkgebouw tegen, dat leek me wel een mooie plaat voor deze fotowedstrijd.

SVF

Deze foto heb ik vanmiddag genomen op een verlaten industrieterrein en ik vind het wel een kleurrijk plaatje.

Gewoon Dirk

Lente! De zon nog laag aan de hemel maar wel al lekker aanwezig. De lucht toont veel mooier blauw dan tijdens de zomer. Het is weer fijn buiten, het gaat kriebelen en de pareltjes mogen weer naar buiten!

Smarter

Ik maakte deze week dit plaatje van ons blije, blauwe Fiatje in een donkere, uitgestorven Nieuwegeinse parkeergarage. Een vrolijk en kleurrijk cabriootje die niets liever wil dan lekker buiten spelen en onbegrensd genieten van alle vrijheid en blijheid. Zelfs de pijl naar de uitgang geeft duidelijk aan waar we allemaal naartoe willen.

Engineer2

Lente betekent weer lekker met de ramen (en het schuifdak) open rondrijden onder een blauwe lucht. En dan over de veldweggetjes die al sinds oktober te modderig waren om er lekker te kunnen toeren. En natuurlijk veel uren met laagstaande zon wat zulke mooie effecten geeft op auto's. Lente betekent ook dat er meestal nog wat gesleuteld moet worden aan de oudjes en dus zijn die eerste zonnestralen meestal eerst voor de dagelijkse auto.

Tydelyck

*geen toelichting
Nummer 1 en 2 waren al snel duidelijk voor mij, nummer drie was lastiger kiezen.

1. Escher - Het lentegevoel spat werkelijk van deze foto af!
2. Afentoe - Dat gevoel van de hobbywagen weer helemaal af te checken voor je eerste lenterit ken ik helemaal.
3. Engineer - De blauwe lucht en de lange schaduw, echt lente.
Er zijn geen stemmen meer bijgekomen op de laatste dag van maart dus hierbij de uitslag. Een winnaar die zich al wel aftekende als je zo langs ieders stemmen keek. Maarliefst een dubbel aantal punten dan de nummer twéé:

Gefeliciteerd Escher!

De volledige uitslag:

1) Escher (24 punten)
2) Gewoon Dirk (12 punten)
3) Smarter én Tydelyck (7 punten)
5) Afentoe (4 punten)
6) Engineer2 (3 punten)
7) SVF (2 punten)
8) MX6 (1 punt)

En ondergetekende gaat samen met Nemesis Inferno uithuilen zonder een punt te scoren grinning smiley

Escher succes met de wedstrijd van april optuigen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2020 09:56 door adinsx.
Bedankt iedereen voor de stemmen! Ik zorg er voor dat er morgen een nieuwe wedstrijd online staat!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.